Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 03 Nov 2017 08:49

Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Wellicht zitten hier ervaringsdeskundigen.

Onze jongste is 3,5 jaar en is klein voor zijn leeftijd (nu krap aan 93 cm, hij zit tussen de -1 en -2 lijn). Hij groeide altijd prima totdat we bij het CB kwamen met het 3 jaar consult. Zijn groeilijn boog ineens af en we moesten met een half jaar terugkomen voor een extra meet moment. Dat was gister. Hij is in 5 maanden tijd 2,8 cm gegroeid en de curve wijkt nog steeds een fractie af (zoals ze het zelf zei). Ik was gister op het inloopspreekuur en wordt nu door de CB arts gebeld en krijg waarschijnlijk een doorverwijzing naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.

Zijn er hier moeders met ervaring? Wat gaan ze in het ziekenhuis doen? Bloedonderzoek denk ik? Daar zie ik nog het meest tegenop, dat wordt een drama om bij hem bloed te prikken vrees ik...

Goed, eerst het oordeel van de arts maar afwachten voordat ik me verder druk ga maken. Ik maak me niet zoveel zorgen, hij is altijd vrolijk, nooit ziek en ontwikkelt zich prima, dus ook weinig reden tot zorg volgens mij. Maar het houdt me natuurlijk wel bezig!

Dus ik hoop dat er hier wat mensen zitten die dit herkennen, ben benieuwd naar jullie ervaringen!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 03 Nov 2017 09:01

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Mijn nichtje heeft dit ook en is daarom drie maanden geleden bloed wezen prikken. Zij was daarnaast erg moe en klaagde over buikpijn. Bij haar hebben ze daarom gerichter kunnen zoeken en blijkt het om coeliakie te gaan. Mocht je vragen hebben, dan stel ik ze aan mijn zus!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 03 Nov 2017 09:10

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Als je een doorverwijzing krijgt ga je eerst naar de kinderarts voor een consult. Aan de hand van een hoop vragen en lichamelijk onderzoek wordt er besloten of bloedonderzoek nodig is. Is dat het geval dan moet er geprikt worden. Dat is bijna altijd drama en slecht voor je moederhart. Mijn zoon was op dezelfde leeftijd, als jouw zoon nu, 92 cm. Ongeveer hetzelfde dus.

Bij ons kwam er destijds niet zo gek veel uit het bloedonderzoek, maar omdat er wel gerede twijfel was over de rest van z’n gezondheid zijn wij wel verder gaan onderzoeken. Na een (uiteindelijk) DNA onderzoek kwam er voor ons pas een diagnose. En dat was ruim een jaar na het eerste bloedonderzoek.
Laatst gewijzigd door Thunder op 03 Nov 2017 09:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 03 Nov 2017 09:10

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Wij zijn met onze zoon wel bij de huisarts geweest omdat de groeicurve afboog, wij mochten het toen eerst een tijd in de gaten houden. Uiteindelijk bleek het wel iets mee te vallen omdat een andere arts waar ik met hem was geweest de groeicurve verkeerd had ingevuld (een meetpunt van een veel eerder moment genomen en ingevuld bij die datum, vond ik wel slordig). In de weken na dat huisartsbezoek is hij ook erg gegroeid. Hij is nog steeds een klein mannetje voor zijn leeftijd, maar op dit moment zijn er niet echt zorgen, we houden het uiteraard wel in de gaten. Mijn kinderen zijn allebei niet erg groot en ik ben zelf ook maar 1,58 dus dan ben je er ook wat meer op ingesteld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 03 Nov 2017 09:19

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Dankjulliewel voor de reacties!

Thunder (mag ook via PB hoor): waar liepen jullie nog meer mee tegenaan met jullie zoon? Ik ben zo bang dat ik dingen over het hoofd zie, dat ik dingen normaal vind terwijl dat niet normaal is. Wat is er uiteindelijk uit gekomen bij jullie?

Zijn gewicht is wel goed, zit op de 0 lijn, het is echt de lengte die afbuigt.

Susan mijn man is ook niet heel groot (1.73, net zo lang als ik) en hij heeft ook precies de bouw van mijn man, dus ik vind het ergens ook wel te verklaren.

Normaal staat het volgende CB consult met 3 jaar en 9 maanden, het kan ook zo zijn dat ze zeggen we wachten die 3 maanden nog om te kijken wat hij doet, en dan verwijzen we door. Ik weet het niet.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 03 Nov 2017 09:44

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Behalve een slechte groei, lengte en gewicht, was hij veel ziek, liep zijn hele ontwikkeling achter, sliep slecht en at hij amper. Juist daarom zijn wij verder gegaan. Er was hier zoveel meer dan alleen een kleine groei. Na DNA onderzoek bleek hij 22Q11d.s te hebben. En dat verklaarde al het bovenstaande.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 03 Nov 2017 10:12

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Hier het tegenovergestelde, zoon is vanaf dat hij met zijn geboorte een normaal gewicht had als een malle gegroeid. Inmiddels wel gestabiliseerd maar hij blijft zwaar.

Wij lopen sowieso al bij de kinderarts vanwege zijn luchtwegen en in het verleden ook vanwege eetmoeilijkheden. Ze prikken daar echt niet standaard bloed, vragen vaak een hoop en onderzoeken lichamelijk. Maar het kan wel dat er ook bloed geprikt moet worden. Mijn zoon moest dat laatst nog (was alweer een hele tijd geleden dat hij dat daarvoor moest) en ik hield mijn hart vast. Maar we troffen twee geweldige verpleegkundigen en hij gaf geen kik! Maar mocht het niet zo lekker gaan, ze kunnen het beste met zijn tweeën zijn en dan nog een van de ouders om bij op schoot te zitten. En sommige ziekenhuizen hebben een soort prikspreekuur voor kinderen. Misschien iets om naar te kijken mocht het zover komen.

En het is denk ik nooit verkeerd om zulke dingen na te laten kijken via de kinderarts, voor het geval dat. Aan de andere kant zou ik me op voorhand ook nog niet té druk gaan maken. Mijn ervaring met het CB hier is dat ze vrij snel paniek zaaien en dat de kinderarts vervolgens niet bijzonder veel reden tot zorg ziet. En ik vertrouw toch meer op de kinderarts in ons geval. Maar dan nog, nakijken en in de gaten houden is natuurlijk nooit verkeerd.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 03 Nov 2017 20:26

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Onze zoon groeide het eerste half jaar goed, en daarna stagneerde zijn groei. Hij is toen een paar maanden echt zo goed als niets gegroeid (minder dan 100 gram in 3 maanden) en daarom hebben we van de huisarts een verwijzing naar het ziekenhuis gehad.
Onder het jaar kijken ze vooral naar gewicht, al was zijn lengte-gewicht wel in verhouding en was het toen eigenlijk al de lengte die achterbleef. Hij heeft toen zelfs een opname van een week gehad om te kijken of hij wel genoeg binnenkreeg en hij heeft toen sondevoeding gekregen om te kijken of hij daar wel van aankwam.
Hij heeft toen meerdere malen bloed moeten prikken, er is onder andere op taaislijmziekte en coeliakie getest, maar dat was gelukkig negatief.
Hij heeft toen dieetvoeding gekregen en groeide daar wel wat op, daar zijn we na een jaar ongeveer mee gestopt. Sindsdien blijft hij zijn eigen lijntje volgen (maar is hij even groot als een klein kind van 3,5 terwijl hij 4,5 is, hij is nu ook ongeveer 92 cm denk ik). We moeten wel elk jaar op controle en dan wordt er ook bloed geprikt om zijn groeihormoon in de gaten te houden, maar omdat er verder geen problemen zijn gebeurt er ook niet meer.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem250

Bericht 03 Nov 2017 21:15

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Mijn kinderen zijn heel erg klein. Mijn zoon zit op de -3 lijn. Er zijn inderdaad veel dingen onderzocht middels bloed-, urine en ontlastingonderzoek. Hier zijn groeihormonen misschien wel een optie. We zijn ook nog bij een medisch diëtist geweest, maar het voedingspatroon is prima in orde. En de calorierijke shakes zorgden ervoor dat hij geen honger meer had en zijn gewone voeding liet staan, dus daar ben ik in overleg met arts na drie maanden mee gestopt. Ik ben zelf 1,73 en vader 1,90 dus het komt niet overeen met erfelijke lengte. Ik maak me wel zorgen. Succes, bloedonderzoeken zijn inderdaad niet fijn.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 03 Nov 2017 21:23

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Bedankt voor de reacties, nu weet ik iets beter wat ik kan verwachten als we doorverwezen zouden worden!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Kris

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 26 Aug 2015 14:19

Bericht 04 Nov 2017 06:28

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Wij zitten er momenteel midden in. N. is nu 3,5 en heeft een lengte van 90 cm. Zijn lengte en gewicht komt wel overeen en met zijn verdere ontwikkeling is ook niets mis.
Na doorverwijzing van het CB hebben we een eerste gesprek gehad in het ziekenhuis, bloed en urine onderzoek gehad + röntgenfoto van zijn hand gemaakt. Daarna 2x ochtendopname gehad voor onderzoeken. Hier kwam beiden keren uit dat zijn groeihormoon te laag is. Vorige week een gesprek gehad met de arts en en besloten om groeihormoon te gaan spuiten. Dit wordt nu aangevraagd en zodra dit is goedgekeurd wordt er weer contact met ons opgenomen zodat we hiermee kunnen gaan beginnen. N. krijgt binnenkort ook nog een MRI-scan om te kijken of er geen andere dingen zijn (eventueel over een paar jaar). Ook wordt er binnenkort opnieuw bloed geprikt om te kijken of het erfelijk zou kunnen zijn.
Maart 2014
Februari 2018
<<

Mamavan4boys

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 21 Jan 2018 08:41

Bericht 21 Jan 2018 08:54

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Hoi wij zitten er ook middenin
Ons zoontje is boven gemiddeld geboren met 56 cm kwam hij ter wereld..en vanaf 6 maand is hij sterk afgebogen langzaamaan van +2 na de -2 lijn..hij is nu 3 jaar en 4 maanden en is 91 cm een extreem klein mannetje..zijn hoofd is ook groter als gemiddeld..voor de rest lijkt het alsof hij zich goed ontwikkeld..wij lopen bij een kinderarts vanaf dat hij 2 jaar is..en we hebben bij een klinisch genetucus geweest en die heeft een erfelijkheidsonderzoek gedaan..hier kwam niks van uit..ook is hij gecheckt op hypochondroplasie..ook dit is het niet...ik word er onzeker en verdrietig van te zien dat je kind niet groeit en zo klein blijft..de eerste 2 jaar was hij vaak benauwd en veel hoesten snachts..lijkt wel astma hoestje..
Voor de rest lijkt hij goed gezond.
Misschien meer mensen ervaring en herkenning? En misschien geruststellingen of gewoon ff kletsen met elkaar
<<

Mamavan4boys

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 21 Jan 2018 08:41

Bericht 21 Jan 2018 08:58

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Thunder mag ik vragen wat er nu bij jullie is uitgekomen?
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 21 Jan 2018 09:15

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Ik heb geen ervaring met het vervolg van een groeiachterstand. Mijn dochter is ook klein. Eigenlijk altijd wel onder de middellijn en inmiddels ook een stuk onder de -1 gezakt. Ze is nu 89 cm/12kg ong. We lopen we bij de kinderarts omdat ze peuterastma heeft/vaak ziek is. Haar groei is eigenlijk nooit een issue geweest.. Haar verhouding is overigens prima. Ze heeft wel grote voeten (maat 26).

Ik vraag me af of het iets met de astma te maken heeft of dat het haar bouw is.

Haar zus (precies 2 jaar ouder) is wel een stuk groter. Ruim 110 cm en bijna 19 kg.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Jan 2018 09:23

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Mamavan4boys schreef:Thunder mag ik vragen wat er nu bij jullie is uitgekomen?

Staat hier boven al ergens:

Thunder schreef:Behalve een slechte groei, lengte en gewicht, was hij veel ziek, liep zijn hele ontwikkeling achter, sliep slecht en at hij amper. Juist daarom zijn wij verder gegaan. Er was hier zoveel meer dan alleen een kleine groei. Na DNA onderzoek bleek hij 22Q11d.s te hebben. En dat verklaarde al het bovenstaande.
#teammaple🍁
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 21 Jan 2018 09:56

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Hoe groot was je man met die leeftijd? Wellicht kreeg hij een groeispurt met 4/5 jaar.
Kan je dit navragen bij je schoonouders of heb je zijn cb boekje nog?
Onze zoon volgt precies hetzelfde groeilijntje als mijn man destijds, echt grappig.
<<

Mamavan4boys

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 21 Jan 2018 08:41

Bericht 22 Jan 2018 13:57

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Hey nee mijn man zijm groeiboekje heb ik ingekeken en die groeide gewoon gemiddeld en ikzelf ook..
Helaas heeft mannetje huer ook meerder dingen. ( groot hoofd) ( korte beentjes) en nasale stem)
Word er zo onzeker van..vooral als ik aan zijn toekomst denk..bedankt thunder voor je reactie..hoe gaat het nj met jou kindje..en is dat 22q11d's verder iets om je erge zorgen over te maken?
Ik hoop dat dat allemaal meevalt vooe jullie
<<

Mamavan4boys

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 21 Jan 2018 08:41

Bericht 22 Jan 2018 13:58

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Hey en wasmand..was jou man en zoon dan ook eerst gemiddeld en daarna sterk afbuigende lijn..of altijd zijn eigen lage lijntje volgend
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 22 Jan 2018 14:05

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Wij zijn vandaag weer op controle geweest bij de kinderarts. N is 96,8 cm bij 4 jaar 8 maanden en volgt de -3 lijn.
We hebben bloed moeten laten prikken om te kijken hoe het met het groeihormoon is, daar worden we over een paar weken over teruggebeld.
Behalve dat hij klein is loopt hij nergens in achter, dus we maken ons niet druk.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 22 Jan 2018 15:10

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Hier is in de tussentijd het een en ander gebeurd.

Uiteindelijk werd ik gebeld door de CB arts dat ze zijn groei dusdanig vond afwijken dat we een doorverwijzing kregen naar het ziekenhuis. Daar konden we begin december terecht. Hij is toen opgemeten (en bleek in een maand tijd toch weer ruim 1,5 cm gegroeid te zijn) en onderzocht. Ze kon zo op het eerste gezicht niet iets geks vinden bij hem. Ze dacht eerst dat zijn verhouding niet klopte (romp vs benen) maar na een meting bleek dit volledig in balans te zijn. Verder had ze veel vragen voor ons over ons verleden, zijn eetpatroon, gedrag, of er ziektes in de familie voorkwamen etc.

Daarna kwam ze eigenlijk tot de conclusie dat er zo op het eerste gezicht niets aan hem te zien was wat kon duiden op een syndroom, ze zag een doodnormale, gezonde jongen die toevallig wat kleiner is voor haar zitten. Ze stelde toen voor om een handfoto te maken om te kijken wat zijn bot leeftijd was. Aan de hand van die uitslag konden we ervoor kiezen om eventueel nog bloed te laten prikken. We hebben toen besloten om dit allemaal in 1x te doen zodat we het maar gehad hadden. Dus eerst bij de röntgenafdeling een bot foto laten maken en daarna door naar het bloed prikken. Dat ging trouwens echt bizar goed, ik dacht dat word een houdgreep en ze riep er ook een extra verpleegster bij om hem vast te houden, maar hij zat vol interesse te kijken en gaf geen kick, dat was echt bizar! Ze hebben toen 6 buisjes bloed afgenomen bij hem.

Na 2 weken kregen we de uitslag. Uit de handfoto bleek dat hij ongeveer een jaar achterliep in groei. Uit het bloedonderzoek kwam helemaal niets. Alles functioneert zoals het zou moeten (gelukkig!). Groeihormonen waren prima op orde, geen gekke dingen verder. Wel wilde ze voor de zekerheid nog een ontlastingsonderzoek doen om uit te sluiten dat hij niet een of andere parasiet in zijn lichaam had. Dit nog ingeleverd en ook hier is niets uit gekomen.

Omdat hij in 4 maanden tijd toch bijna 4 cm gegroeid was nu zijn we voor nu even klaar in het ziekenhuis. Over een jaar krijgen we weer een oproep om hem te laten meten, ze willen hem wel in de gaten blijven houden om te kijken of hij niet weer gaat afwijken. Maar voor nu zag ze geen enkele reden om verder onderzoek te doen.

Toevallig heb ik hem gister zelf gemeten, en is hij weer 1,5 cm gegroeid dus het lijkt nu goed te gaan. Hij wordt in mei 4 en is nu 96 cm en 14,9 kg (hij is iets afgevallen sinds de vorige keer).

Wat een oorzaak zou kunnen zijn is dat ik zelf pas laat in de pubertijd ben gekomen. Ik was krap aan 16 toen ik voor het eerst ongesteld werd. Het zou kunnen dat ik dit aan hem heb doorgegeven, en dat hij ook later in de pubertijd komt en dus ook later zijn groeispurt krijg. Maar een verdere verklaring is er nu niet en vooralsnog is het ook niet nodig om dit verder te onderzoeken gelukkig!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem250

Bericht 22 Jan 2018 15:34

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Fijn Knilles! Ik vind dat hij ook best goed gegroeid is.
<<

Mamavan4boys

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 21 Jan 2018 08:41

Bericht 22 Jan 2018 20:23

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Idd erg fijn knilles dat hii goed is gegroeid...en jullie ff rust hebben..idd dat jii laat in de puberteit was kan meespelen natuurlijk..hopen dat het allemaal meevalt
<<

Mamavan4boys

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 21 Jan 2018 08:41

Bericht 25 Jan 2018 07:04

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Hoi wij zijn gister weer bij de kinderarts geweest en m was 93 cm bii leeftijd 3 jaar en 4 maanden..hii blijft nu de -2 lijn volgen..wel.blij dat ie niet verder zakt maar wel zorgwekkens..omdat hii op de +2 begon..we moeten nu elk jaar op controle komen..je hoopt altijd dat je kind gezond is..ik hoop hier voor iedereen dat het allemaal meevalt en de jongens en meiden een mooie gezonde lengte mogen halen
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 17 Apr 2019 19:43

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Ik up deze even.

Het lijntje van mijn zoontje buigt sinds zijn 2e af. Eerst dacht het cb nog dat het wel bij zou trekken, maar dat is nu dus niet gebeurd. Inmiddels zit hij op de -3 lijn. We worden dus doorgestuurd naar de kinderarts.

Ik maak me best wel zorgen nu. Mijn zoon ontwikkelt zich verder wel normaal gelukkig. Dat is ook de reden dat hij niet eerder doorgestuurd is.

Mijn man was altijd de kleinste van de klas, nu is hij 1.87, dus dat is bijgetrokken. Ik ben wel klein, 1.64.

Ik weet niet zo goed wat ik met dit berichtje wil. Maar was blij toen ik dit topic tegenkwam. We zijn iig niet de enige.

Hij wordt begin juni 4 en is 94 cm.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Buurvrouw Jansen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 119

Geregistreerd: 28 Sep 2018 10:12

Bericht 17 Apr 2019 20:05

Re: Afwijkende groeilijn kind 3 jaar

Ik ben degene die destijds het topic geopend heeft :)

Vervelend he, die onzekerheid? Het heeft bij mij ook heel. lang geknaagd.

Wel goed dat ik dit topic terug lees want ik realiseer mij nu dat hij sinds vorig jaar 10 cm gegroeid is :cheering: Hij behoort nog steeds tot de kleinsten van zijn klas maar ik zie wel dat hij wel minder scheelt met de andere kinderen dan eerst. Hij is nu zo'n 107 cm en weegt ruim 17 kg, hij wordt eind mei 5.

Wij zouden eigenlijk na een jaar nogmaals een afspraak bij de kinderarts hebben maar we hebben vanuit het ziekenhuis niets meer gehoord. Omdat hij duidelijk aan het groeien was hebben we het zo gelaten. Als hij 5 is moet hij toch naar de schoolarts, dan horen we het dan wel weer.

Katrien je bent zeker niet de enige en ik begrijp je zorgen! Hopelijk kunnen jullie snel bij de kinderarts terecht.
2009~2011~2014
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers