Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 29 Okt 2013 19:15

Re: najaar 2013 mama's!

Pomodori, wat fijn dat het zo goed gaat met jullie! En 5 uur tussen twee voedingen klinkt wel heerlijk :thumbup: Dat wakker houden overdag was maar een grapje hoor, ga haar niet uit alle macht wakker houden. Maar volgens mij heeft ze me gehoord, want ze is vandaag bijna de hele dag wakker geweest, en daar werd ze inderdaad niet gezelliger van! Zo zielig, volgens mij wist ze ook niet zo goed wat ze met zichzelf aan moest. Nu slaapt ze eindelijk even, al een uur ofzo.
Wat zielig, die eerste prikken! Dat duurt bij ons nog even, 21 november moeten wij. Ik vond de hielprik ook al zo zielig... En in het ziekenhuis de eerste 24 uur werd ze ook steeds geprikt op haar suiker, ook niet leuk. Maar goed, gelukkig zijn ze het zo weer vergeten.
Wat is jullie zoon al flink gegroeid zeg! De lengte meten lukte bij ons nog niet zo goed, E. werkte absoluut niet mee :wink: Hoe zwaar is jullie zoon nu? Gek he, dat de eerste kleertjes al niet meer passen?
E. wordt ook wakker... Mijn man gaat haar verschonen en dan gooi ik het buffet ook maar weer open, haha, klinkt grappig :lol:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:28

Bericht 29 Okt 2013 19:35

Re: najaar 2013 mama's!

Hij weegt inmiddels al 5.715 gram. Das 2.300 gram meer dan bij zijn geboorte. Logisch dat er van alles niet meer past. Maar wel jammer, al die schattige mini shirtjes.
Bij ons is l. Ook de eerste 24 uur geprikt op suiker. Maar daar gaf hij alleen de eerste keer een kik. Verder deed het hem niets meer. Maar deze waren echt naar. Mama zat ook met tranen in haar ogen. (wel beetje naar beneden kijkend, de dame van het cb heeft niets gemerkt). Maar hij slaapt inmiddels weer. Jullie hebben nog even om je voor te bereiden ;). Wij zijn dan een paar dagen later al voor prikkenserie twee aan de beurt.
Hopelijk slaapt e. Vannacht dan wat langer. Komt ze overdag ook om de twee uur? L. Doet dat wel 's avonds. Waarschijnlijk.slaapt hij daardoor wat langer aan een stuk.
augustus 2013
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 29 Okt 2013 19:45

Re: najaar 2013 mama's!

Dat is nogal een verschil met zijn geboortegewicht! E. komt overdag om de 2 tot 3,5 uur, 's Avonds meestal wat vaker dan eerder op de dag. Ik hoop ook dat ze vannacht wat beter slaapt, maar goed, het hoort er wel bij natuurlijk.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 30 Okt 2013 10:19

Re: najaar 2013 mama's!

Nillis, hoe was T haar verjaardag, goed te doen of toch wat te druk/vermoeiend?

Aardbei, namenstress -> heel herkenbaar! Wij zijn vorige week nog geswitcht omdat ik nog zo twijfelde (en nog weet ik het niet zeker). Gelukkig heb je na de geboorte nog 3 dagen tot de aangifte zodat jullie kunnen kijken welke naam bij haar pas.
Vervelend dat je schoonouders daar zo'n duidelijke mening over hebben. Wel goed dat je bij je eigen standpunt blijft.

Dolphinne, babywasjes nu zijn ze nog leuk ;) haha. Straks wordt je er vast gek van. Hebben jullie een droger? Wij niet (en een klein huis) dus we proberen het eerst even zonder, maar als dat betekent dat het wasrek altijd in de weg staat dan moeten we toch maar overwegen om een droger aan te schaffen. (Ik heb altijd het idee dat kleding van de droger sneller slijt).
Fijn dat je baby is ingedaald. Hoef je in ieder geval niet plat te gaan liggen als je vliezen breken.
Ik gebruik gewone wasmiddel en in het vakje van de wasverzachter doe ik wat natuurazijn (dat lost de zeep naderhand op uit de kleding).

Exo, fijn dat de groei echo helemaal goed is :). Als het goed is was dit denk ik de laatste echo en dus de laatste keer dat je de baby ziet voordat ie in je armen ligt. Ook wel een gek idee lijkt me.

Filora, Ja 9 dagen! Zo'n onwerkelijk idee. Ik heb nog helemaal geen voorweeën o.i.d. Voel me ook niet hoogzwanger. Het enige kwaaltje (naast soms slecht slapen en veel plassen) waar ik nu last van begin te krijgen is dat het soms voelt alsof mijn linkerbeen een beetje wordt afgekneld.
Ik heb met tranen in m'n ogen je bevallingsverhaal gelezen. Wat een nare ervaring moet dat zijn geweest en dan nog niet weten hoe het met je kleine meisje gaat in het begin :hug: . Gelukkig maar dat het nu wel goed gaat en jullie lekker thuis zijn.

Pomodori, wat heerlijk dat je pas in januari weer hoeft te werken!
Wat zielig met zo'n pruillipje! Lijkt me héél vertederend om te zien.
Make happy memories
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 30 Okt 2013 12:00

Re: najaar 2013 mama's!

Valerie, ja wij hebben een droger, maar daar doe ik behalve pyama's , ondergoed, en sommige broeken of hemdjes geen kleding in. Dan krimpt het toch altijd wat. Maar voor handdoeken, ondergoed, beddengoed etc. Vind ik het wel erg fijn.
En we hebben in dit huis nog de zolder 'over' dus genoeg ruimte om de was op te hangen. Het wasrek staat altijd uitgeklapt en meestal haal ik de ene was er pas af als ik de volgende op moet hangen...

Ik ga nu snel D uit school halen. Reageer later weer verder
Afbeelding
Afbeelding
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 30 Okt 2013 16:01

Re: najaar 2013 mama's!

Dolphinne: Fijn dat alles weer goed was bij je controle! Bij ons heb ik er juist geen zin in om over na te denken haha. We hebben een lijstje met 11 namen nu (twee dezelfde alleen andere schrijfwijze) en ik wil er pas weer over nadenken als ze er is! Ik snap trouwens wel dat je mensen in moet schakelen als je nog een kindje hebt rondlopen natuurlijk, die kan er moeilijk bij blijven. Mijn was heb ik trouwens met ons gewone wasmiddel gedaan, alleen geen wasverzachter erbij inderdaad

Exo: Ja vind het ook wel redelijk flauw van ze, maarja het is niet anders... We trekken lekker ons eigen plan en ze hebben zich maar aan te passen :) Dat hebben wij ook een beetje, we willen niemand zenuwachtig maken, we hebben al genoeg aan onszelf op dat moment denk ik!

Suus: Het is inderdaad wel jammer dat ze er een beetje over door blijven drammen, maar goed, we trekken ons eigen plan en ze hebben zich er maar in te schikken. Wat betreft de naam, dat komt inderdaad vast wel goed :) Fijn dat het bij jullie goed gaat, alleen wel vervelend dat ze nu 's nachts vaker begint te komen, kun je overdag nog wel een beetje slapen?

Pomodori: Controle was goed, alleen nog steeds geen millimeter ingedaald. Ik ga er vanaf nu maar even vanuit dat dat ook niet meer gebeurt voor de bevalling begint, dan blijf ik dat ook niet hopen en kan het alleen maar meevallen :) En toch fijn om te horen dat wij niet 'raar' zijn dat we het niemand laten weten.
Zo dat gaat hard bij jullie zeg!! Lijkt me vervelend om te zien, zo'n klein kereltje met zoveel verdriet, gelukkig was het snel weer over.

Valerie: Gelukkig herkenbaar de namenstress ;) Wanneer heb je weer controle? Morgen?

Filoria: Wat een prachtige foto's :heart:

All: Gisteren weer controle gehad, alles was goed. Nog steeds geen millimeter ingedaald. Ik ga er vanaf nu maar even vanuit dat dat ook niet meer gebeurt voor de bevalling begint, dan blijf ik dat ook niet hopen en kan het alleen maar meevallen :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 30 Okt 2013 22:31

Re: najaar 2013 mama's!

Hoi even een snelle reactie. De verjaardag van T was heel leuk. 's Ochtends waren nu alle mensen met kinderen, maar was M ook onrustig en heb ik veel boven gevoed. 's Middags een stuk rustiger en heeft M heerlijk geslapen en was T ook heerlijk jarig. Verder gaat het hier nu wat minder. M heeft vnaf het begin heel veel gespuugd, maar leek hier geen last van te hebben. Sinds gisteren hebben we ineens van een ontspannen mannetje een huilbaby, die echt krijst. Ga dus morgen even naar de ha. T heeft ontzettende reflux gehad, dus wil nu gelijk actie ondernemen. Verder groeit hij als kool. Gewoon 400 gr p week. Hij weegt nu 4340 gr.
Morgen zal ik even verder vertellen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 01 Nov 2013 08:46

Re: najaar 2013 mama's!

Aardbei:
Balen zeg dat ze nog niet is ingedaald. Als ik jou was zou ik er ook niet op rekenen (dan kan het alleen maar meevallen). Heb je hierdoor ook een grotere kans op een keizersnee of maakt dat verder niet uit voor de bevalling?

Nillis:
Fijn dat de verjaardag geslaagd was. Ahw wat zielig van de baby, wat zei de huisarts?

@All:
Gister weer een groei echo en de baby blijft klein en inmiddels kunnen ze niet meer schatten wat het gewicht is. Wel leek het alsof het buikje in ieder geval is gegroeid en omdat alles verder goed lijkt en de baby goed beweegt, krijgt de baby tot aan de uitgerekende datum om zelf te komen.
Volgende week donderdag weer een echo en inwendig onderzoek om te kijken of er beneden al wat gebeurd. Aan de hand daarvan beslissen ze dan wanneer ik wordt ingeleid.
De reden dat ze me v.a. 40wk willen inleiden is omdat de kwaliteit v/d placenta vanaf dan achteruit gaat en aangezien de baby al aan de kleine kant is, is het daarom het meest verstandig dat ze er dan uit is en borstvoeding kan krijgen.
Ik ben er wel blij om want overtijd lopen lijkt me echt niet leuk (de tijd zal dan vast eindeloos duren ;).
Make happy memories
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 02 Nov 2013 08:53

Re: najaar 2013 mama's!

Nillis: En wat zei de huisarts?

Valerie: Je wordt dus sowieso met 40 weken ingeleid? Wel fijn dat je dan in ieder geval weet dat het geen week meer gaat duren! Grotere kans op keizersnede is er volgens mij niet per se, hebben ze in ieder geval niet gezegd…


All: Man, ik word ongeduldig, ik wil ook!!! Ben gistermiddag met mijn zusje naar de stad geweest en heb daarna een half uur van de stad naar mijn man zijn werk gelopen, dacht misschien brengt het wat op gang haha. Helemaal niets… Ja behalve een pijnlijke knie en het feit dat ik 's avonds mijn benen niet meer normaal op kon tillen… Ik heb gewoon het gevoel dat het echt nog een hele poos gaat duren...
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 02 Nov 2013 14:53

Re: najaar 2013 mama's!

@ Valerie: Wij hebben geen droger en ook geen zolder om was op te hangen. We hebben een wasrek in de slaapkamer staan. Alle hydrofielluiers en spuugdoekjes drogen ontzettend snel, daarvoor zou ik geen droger aanschaffen. De kleertjes drogen wat minder snel, maar die zou ik sowieso niet in de droger doen. Ik mis dus nog geen droger.
Fijn dat je met 40 weken wordt ingeleid, nog maar heel even geduld dus!

@ Nillis: Wat zei de huisarts? Vervelend dat hij zo moet huilen.

@ Aardbei: Moeilijk he, geduldig wachten? Succes nog even!

@ All: Het was twee nachten dat ze zo vaak wilde drinken, nu zijn de nachten alweer wat rustiger. Ze wil nu gewoon weer twee keer drinken 's nachts en de tweede keer is eigenlijk al ochtend (6 of 7 uur). Vaak slaap ik daarna ook nog lekker even. Vanavond gaan we lekker uit eten, mijn ouders komen oppassen :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 05 Nov 2013 09:30

Re: najaar 2013 mama's!

Hoe gaat het met iedereen? Het is hier zo rustig! Allemaal druk met de babytjes? En met de zwangeren?

Suus: Lekker gegeten?

All: Gisteren weer controle gehad bij de vk. Niets nieuws, nog niet ingedaald, zondagochtend komt ze thuis langs voor een controle en inwendig onderzoek om te kijken of ik gestript kan worden, maar ze geeft het weinig kans. Haar voorkeur gaat uit naar wachten tot 42 weken omdat de baby nog lekker zit, ik genoeg (lees: veel!) vruchtwater heb en ik me nog goed voel. Zij verwacht ook niet dat er komende week wat gaat gebeuren… Wat zijn hier de ervaringen met inleiden met 42 weken? Misschien heb ik te veel horrorverhalen gehoord hoor, maar heb het idee dat dat zo laat is. Dat de placenta dan misschien niet meer goed werkt enzo...
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 05 Nov 2013 09:38

Re: najaar 2013 mama's!

Jup, druk met de baby! Maar jeetje, Aardbei, die van jou is eigenwijs zeg! Baal je er erg van? En krijg je veel berichtjes van vrienden en familie nu je de uitgerekende datum hebt bereikt? Zo van: 'ben je al aan het bevallen'? Lijkt me best vermoeiend als mensen dat doen.
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 05 Nov 2013 09:45

Re: najaar 2013 mama's!

Oooooohhh ik word er niet goed van!! Dan denk ik echt: WAT DENK JE ZELF??!! Dat het vorige week geboren is en dat ik je vergeten ben te bellen, schoonbroer?

Maar ik baal wel een beetje ja, maar meer omdat de verloskundige ook zo zit te sturen op de 42 weken en ik weet niet waarom, maar ik word daar heel zenuwachtig van...
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 05 Nov 2013 11:13

Re: najaar 2013 mama's!

Aardbei, wat vreselijk frustrerend dat ze willen wachten! :no: En dan is het al helemaal irritant dat mensen je gaan vragen of het al zo ver is. Grrrr! Ik kan het me levendig voorstellen.

Suus, hoe was het etentje? Hoe gaat het nu met het drinken? Hoeveel voedingen vraagt ze nu 's nachts?

Filoria, hoe gaat het bij jullie? Herstel je zelf goed? Kun je al veel zelf doen?

All, hier gaat het wel goed. Slaap wel heel slecht en heb enkele kleine kwaaltjes, maar mag echt niet klagen. Het liefst wil ik de baby NU in m'n armen, maar dat is uiteraard een irrationele en gemakzuchtige gedachte. Mijn buik begint me nu een beetje in de weg te zitten met schoenen aantrekken, maar verder ben ik nog erg mobiel, wat zeer handig is, omdat ik nog veel in huis kan doen :) Baby heeft een vrij duidelijk bewegingspatroon: overdag beweegt het voor m'n gevoel continue, maar het heftigst is het rond de middag, rond 19u en rond 23u. Gisteravond/nacht lag ik maar te woelen en te draaien, omdat de baby zo druk was, dus E. was wat geïrriteerd. Ik zei dat hij dan maar eens moest voelen hoeveel beweging ik ervoer, dus hij zijn hand er op.... en na een minuut of 10 zei hij: 'Ik word hier helemaal blij van'. En dáár werd ik weer blij van :heart:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 05 Nov 2013 11:18

Re: najaar 2013 mama's!

We hebben heerlijk gegeten zaterdagavond! En mijn ouders vonden het geweldig om op te passen, die hebben zich ook prima vermaakt met E. :D

Ik kan me voorstellen dat je daar zenuwachtig van wordt, Aardbei! Kan je zelf niet een beetje aansturen op 41 weken als je dat liever hebt? Ik zou je zenuwen en de redenen daarvoor in elk geval bespreken met je verloskundige.

Bij mij stuurden ze aan op inleiden na de 41 weken, maar zelf werd ik daar al zenuwachtig van vanwege mijn hoge bloeddruk. Dus met 40 + 2 zijn ze uiteindelijk begonnen met primen bij mij en met 40 + 4 is ze geboren. Toen bleek inderdaad dat de placenta op zijn eind liep, te zien aan haar droge gerimpelde handjes en voetjes leek ze verder over tijd dan die 4 dagen. Maar dit kwam waarschijnlijk door mijn te hoge bloeddruk.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het geen kwaad kan om zelf aan te geven dat je liever eerder ingeleid wordt, hopelijk luisteren ze dan naar je :)
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 05 Nov 2013 11:26

Re: najaar 2013 mama's!

Exo, fijn dat je nog zo mobiel bent! Maar kan me best voorstellen dat je je baby ook gewoon in je armen wilt houden hoor, lijkt me een goed teken!

Het drinken gaat op zich goed, ze wil 's nachts meestal nog twee keer drinken. Wel heb ik erg gevoelige tepels. Als ze eenmaal drinkt gaat het goed, maar het aanhappen is vrij pijnlijk. Gelukkig is dat maar heel even. Alleen als ze erg onrustig is (vaak 's avonds) dan wil ze niet goed aanhappen en laat ze steeds los. Dat lijkt me niet heel goed voor mijn tepels, dus ik hoop dat ze daar snel mee stopt. Ik ben vrijdag met haar naar een lactatiekundige geweest (er was een gratis spreekuur op mijn verloskundige-praktijk), maar natuurlijk wilde ze toen net niet drinken (terwijl ze normaal altijd honger heeft!). Ze nam wel de tijd voor ons, maar ze moest dus afgaan op mijn verhaal en kon het zelf niet zien helaas. Wel zag ze dat mijn tepels wat rood waren, maar ze zagen er gelukkig wel goed uit, geen kloofjes ofzo. Ik heb een creme meegekregen om mijn tepels mee in te smeren, lanoline, hopelijk doet dat wat. En mocht het allemaal zo gevoelig blijven, dan laten we de lactatiekundige een keer bij ons thuis komen. Het kost wel wat, maar in onze eigen omgeving kan ze wel beter zien hoe het gaat en beter advies geven hopelijk.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 05 Nov 2013 11:43

Re: najaar 2013 mama's!

Exo: Ik vind het ook wel lief hoor, dat er toch zoveel mensen aan me denken, maar af en toe ben ik het gewoon zat. Krijg de afgelopen dagen gewoon gemiddeld wel een bericht of 6 per dag, heb niet eens meer zin om te antwoorden… Ga denk ik maar gewoon mijn naam op whatsapp veranderen in: 'Nee, ik heb nog geen baby' ;)
Herkenbaar hoor, het slechte slapen, heb ik ook al weken last van. Lig je 's nachts ook vaak wakker? En wat lief dat je man zo reageerde, die van mij kijkt me juist altijd heel meelijwekkend aan en zegt ook gewoon: 'Ik heb zo'n medelijden met je' haha. Maar misschien komt dat omdat die van mij echt heel ongecontroleerd is en me ook gewoon vaak pijn doet.

Suus: Fijn dat jullie lekker genoten hebben van het eten, lijkt me ook weer heerlijk om weer alles te kunnen kiezen van de kaart :) Zondagochtend komt de verloskundige hier langs, dan ben ik 40+5. Dus ik zal dat dan ook zeker bespreken! Bij mij begon ze over het feit dat ik in principe natuurlijk helemaal geen medische indicatie heb enzo, dus waarom zouden we dat er dan van willen maken? Vind het gewoon lastig! Misschien kunnen we tot een compromis komen met 41 en een halve week :wink:
Ik hoop dat het zalfje zijn werk gaat doen, lijk me wel prettig voor jezelf. En even goed je polis nakijken of een lactatiekundige niet gewoon wordt vergoed. Bij mij namelijk wel, mits hij geloof ik in de lijst van de verzekeraar staat. Anders wordt maar tot een x bedrag vergoed geloof ik.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 05 Nov 2013 12:04

Re: najaar 2013 mama's!

Suus, hier hielp Lanoline (onder de merknaam Purelan) heel goed. Mijn tepels waren in twee dagen rustiger en minder gevoelig. En met aanhappen moet je streng zijn: als ze slordig aanhapt haar loshalen net zo lang tot ze een goede grote hap neemt. Maar dat gerommel is inderdaad niet goed voor je tepels :nopompom:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 05 Nov 2013 12:37

Re: najaar 2013 mama's!

Ik weet dat ik streng moet zijn, maar ik vind dat erg lastig op de momenten dat ze zo onrustig is. Juist ook omdat dat vaak 's avonds is en ik dan zelf ook al moe ben. Maar ga het wel proberen.

En ik ben bang dat het bij mij niet verzekerd is, heb geen aanvullende verzekeringen, maar zal voor de zekerheid nog even kijken. Gelukkig zei mijn man al dat als ik een lactatiekundig consult aan huis wil, ik dat gewoon moet doen. Hij vindt de borstvoeding ook belangrijk en wil niet dat ik er tegenop ga zien.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem272

Bericht 05 Nov 2013 14:19

Re: najaar 2013 mama's!

Mag ik trouwens jullie raad ergens over? Onze dochter wil het liefst de hele dag rechtop gehouden worden. De draagdoek is dan ideaal, maar soms wil ik haar ook even weg kunnen leggen. Ze ligt nu in de box op het voedingskussen te slapen (met haar bovenlichaam op het kussen en haar billen eraf zeg maar). Zou dat kwaad kunnen voor haar rug en nek?
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 05 Nov 2013 14:26

Re: najaar 2013 mama's!

Filoria, luuk vond het de eerste weken ook niet fijn om plat te liggen. Wij hadden om het voedingskussen een groot kussensloop gedaan. Daarop sliep hij erg goed. Dit is mede op advies van de kraamzorg gedaan.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 05 Nov 2013 14:29

Re: najaar 2013 mama's!

@ Suus, ik had ook kloven gelijk in de kraamweek en heb toen van de kraamverzorgster perulan creme gekregen. is van medela en te koop bij prenatal en werkt super goed. Was in 1 dag van de kloven af en je kindje kan gelijk drinken ondanks creme. Loopt verder de bv nog goed.

@ Pomodori, jullie kleintje is goed gegroeid. Hier doet M het ook goed in gewicht. De eerste pakjes 50 worden nu ook te klein en 56 zit nu even goed, maar ben bang dat hij daar ook heel snel uit is.

@ Aardbei, met t ben ik ook met 42 weken ingeleid en ik vond het prima. T was klein en kon het prima hebben. Maar je weet nooit het kan ineens beginnen. Succes.

@ Exo, kun je nog steeds eigen broeken aan? Fijn zo'n druktemaker en wat lief van je vriend. Vermaak je je nog in je verlof?

@ Valerie, spannend hoor, dan kunnen jullie bijna jullie kleintje in de armen houden.

@ Filoria, hoe gaat het bij jou? Zijn jullie thuis en kan T wennen aan zijn zusje?

@ all, bedankt voor alle felicitaties nog van T. We hebben een leuke verjaardag gehad. Met M gaat het nu wel weer goed. Hij heeft twee dagen heel erg gekrijst en daarna was het weer rustiger. Hij heeft heel veel last van alles wat ik eet, dus dat is fijn. De ha wilde de onrust nog een week aankijken en dan starten met nexium. De onrust is nu wel weer weg, maar het spugen blijft nog wel. 10 spuugdoekjes op een dag is niets. is dat bij jullie ook zo. Verder lazen we in het oei ik groei boek dat er bij 5 weken ook een sprongetje zit, dus eigenlijk daar de schreeuwdagen ook maar opgegeven in combinatie met buikkrampjes. Vorige week vrijdag ben ik ook nog naar een high tea bij mij op het werk geweest. Was wel leuk even onder de collega's te zijn, maar ben wel blij dat ik nog niet aan het werk hoef. Mijn vriend bleef thuis bij T en M. Aankomende vrijdag komen de collega's op kraambezoek. Vanmorgen heb ik de kasten even opgeruimd. Alle zwangerschapskleding eruit en de winterkleding er weer in. Verder gaat het hier goed. M laat wat meer tijd tussen voedingen zitten en tussen 22.30 en 23.30 uur heb ik vaak een laatste voeding en als hij 's avonds veel heeft gedronken maakt hij de nacht door tot 7/8 uur en anders komt hij vaak 1x snachts, dus dat gaat goed. Wel een verschil is nu dat T er ook is, dus je dag begint wel elke dag om 7 uur. Verder wil M wat wisselend in zijn bedje slapen, maar hebben ontdekt dat hij het heerlijk vindt om in het voedingskussen te slapen in de box, dus dat doen we nu maar. dan heb ik ook wat meer tijd voor T. Met een tweede ben je toch zoveel makkelijker, terwijl ik altijd was van slapen doe je in je bed. Verder loopt de bv erg goed, maar ben ik er soms wel zat van en overweeg dan op kv over te gaan. is dat voor jullie herkenbaar?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 05 Nov 2013 14:44

Re: najaar 2013 mama's!

Aardbei: Ja ergens in week 40, dus misschien a.s. vrijdag maar waarschijnlijk maandag (of dinsdag).
Maar wat balen dat ze verwachten dat de baby nog wel even blijft zitten! En dat ze je door wil laten lopen tot 42 weken. Het lijkt me dat ze je dan wel goed in de gaten houden, zodat mocht de placenta kwaliteit wel achteruit gaan ze dat op tijd merken? Balen is het wel maar probeer er niet gestresst van te worden.

Exo: aah wat lief dat hij daar blij van werd. Dat vaste bewegingspatroon herken ik ook wel. Hier is het vooral rond 22-23 uur héél druk in m'n buik. Gisteravond en vannacht was ze trouwens nog een stuk drukker dan normaal, waar ze de energie vandaan haalt.. wel lekker hoor. Ik probeer er nog extra van te genieten nu het nog kan :). Mooi buikje trouwens in het buikjestopic.

Suus: dat lijkt me ook wel verstandig (om een lactatiekundige aan huis te krijgen) ik heb al zoveel verhalen gelezen dat mensen zeggen: "dat had ik eerder moeten doen".

Filora: goede vraag, maar ik weet het niet zo goed. Wellicht is een wipper iets beter omdat haar nek en rug dan iets rechter is?

@All: ik ga zeker weten starten met borstvoeding omdat mij dat het beste lijkt voor de baby (ook i.v.m. vele allergieën) maar hoe dichterbij het komt hoe meer ik er al tegenop zie (dat je constant beschikbaar moet zijn, dat je rekening moet houden met kleding want hoog gesloten kleding is niet handig met borstvoeding, weer achter speciale bh's aan (ik heb een moeilijke maat) etc.. natuurlijk gaat de baby voorop, maar ik merk dat ik het nu al irritant vind.
Make happy memories
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 05 Nov 2013 14:46

Re: najaar 2013 mama's!

Nillis, haha toevallig heb ik ook net een stukje over bv getypt. Daarna las ik jou stukje. Dus ja herkenbaar (ook al ben ik nog niet begonnen).
Make happy memories
<<

Anoniem20

Bericht 05 Nov 2013 20:56

Re: najaar 2013 mama's!

Een waskussenhoes eromheen doen filoria?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers