Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op zoek naar de titel/schrijver van een boek

<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 01 Nov 2017 08:31

Op zoek naar de titel/schrijver van een boek

Ik heb een tijd terug een boek gelezen en ik weet er helaas niet zo veel meer van, maar vond het wel leuk en het leek deel te zijn van een serie waar ik de rest ook wel van wil lezen.
Het is een Scandinavische thriller.
De hoofdpersoon is een vrouw, ze heeft 2 kinderen, in dat boek was de jongste 3 en ging naar de peuterspeelzaal. De oudste is een bijzonder kind, leek een vorm van autisme te hebben al werd dat geloof ik niet expliciet benoemd.
Haar man of haar ex is bij de politie, de ander is ook bij het onderzoek betrokken.
Het boek begon bij een hotel, daar sliepen ze (geen idee meer wie ze is) ivm een bruiloft, en een meisje (misschien de oudste dochter?) liep weg en de moeder ging haar achterna.
Er waren ook moorden, maar daar weet ik helemaal niet veel meer van, er was iets met een pastoor ofzo. Daar gingen ze toen dingen over zijn verleden uitzoeken.
Er kwam ook iemand uit het verleden van de vrouw, die kwam uit Amerika.
De moordenaar was met het vliegtuig, maar werd toch net op tijd gepakt.

Haha, lekker onoverzichtelijk, iemand die me hier toch bij kan helpen?
Ik dacht even aan Camilla Lackberg, maar dat is het volgens mij niet want ik zou niet weten welk boek.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Nov 2017 22:14

Re: Op zoek naar de titel/schrijver van een boek

Ohh lastig! Je zou op Bol kunnen scrollen door aaaaalle thrillers, maar dan ben je wel even bezig denk ik...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem278

Bericht 01 Nov 2017 22:29

Re: Op zoek naar de titel/schrijver van een boek

Het komt me niet direct bekend voor maar er zijn niet heel veel Scandinavische thrillers met vrouwelijke hoofdpersonen dus misschien kun je dat zo wel vinden?

https://www.bibliotheekhlb.nl/dam/besta ... i-2014.pdf
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 01 Nov 2017 22:29

Re: Op zoek naar de titel/schrijver van een boek

Lastig!

Misschien Lars Kepler, Jo Nesbo? Henning Mankell?
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 01 Nov 2017 22:32

Re: Op zoek naar de titel/schrijver van een boek

Was het een recent boek of juist een ouder boek?
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 01 Nov 2017 23:36

Re: Op zoek naar de titel/schrijver van een boek

Zeker niet heel recent. Ik heb het hard-copy gelezen, dus het is al gauw een jaar of 5 oud denk ik.
Ik heb allemaal het idee dat het een vrouwelijke schrijver moet zijn, maar zeker weten doe ik het niet.
Ik ga verder zoeken met de tips!

Ik denk dat ik hem gevonden heb, Wees niet bang van Anne Holt, door de links hierboven, dank je!
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Nov 2017 08:13

Re: Op zoek naar de titel/schrijver van een boek

Joepie!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem278

Bericht 02 Nov 2017 10:33

Re: Op zoek naar de titel/schrijver van een boek

Gelukkig!

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers