Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ebikes op het fietspad/de weg

<<

Anoniem221

Bericht 29 Okt 2017 15:24

Ebikes op het fietspad/de weg

Ik ben erg benieuwd of meer mensen hinder ondervinden van het volgende:

Veel mensen zijn van een normale fiets overgestapt op een E-bike. Het trappen is minder zwaar en je gaat harder dan op een normale fiets. Ik merk dat ik de snelheid van de fietser op een E-bike maar moeilijk kan inschatten. Zoals gisteren, toen ik mijn man moest wegbrengen. Ik dacht dat het normale fietsen was en dat ik nog makkelijk even kon oversteken, maar die E-bike was veel sneller bij de auto dan ik had kunnen vermoeden. Het maakt dat ik daar ietwat onzeker van word op de weg. Meer mensen hier last van in de auto of ben ik de enige?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 29 Okt 2017 15:49

Re: Ebikes op het fietspad/de weg

Hmh nee, niet dat het mij opgevallen is. Ik wacht altijd even voor ik oversteek met de auto dan maak ik ook een inschatting hoe hard mijn medeweggebruikers gaan. Zowel bij auto's als fietsers.
2016
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Okt 2017 16:17

Re: Ebikes op het fietspad/de weg

Snelheid inschatten, daar heb ik over het algemeen geen moeite mee.
Ik schrik eerder van fietsers op een e-bike die mijn voorbij komen op het fietspad. Ze gaan zoveel sneller en je hoort ze ook niet aankomen. Datzelfde heb ik met de elektrische scooters die je ineens voorbij komen. Die hoor je ook niet aankomen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 29 Okt 2017 16:26

Re: Ebikes op het fietspad/de weg

Ik rij geen auto dus daar geen last van. Ben er alleen nog steeds niet aan gewent dat diverse oudjes me op hun fiets in hoog tempo voorbij rijden als ik gewoon relaxed aan het fietsen ben. Zit gewoon nog niet in mijn systeem dat er ebikes zijn. Ik verbaas me er altijd weer even over tot ik een paar tellen later weer aan die ebikes denk.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem288

Bericht 29 Okt 2017 16:49

Re: Ebikes op het fietspad/de weg

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 19:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 29 Okt 2017 17:02

Re: Ebikes op het fietspad/de weg

Ik herken het helemaal. Gisteren bijna tegen een e-bike opgeknald omdat hij toch wat sneller ging dat ik had ingeschat. Ik was overigens lopend en wou het fietspad oversteken. Maar goed, ik vind het dus ook vervelend, maar niets aan te doen.
<<

Anoniem221

Bericht 29 Okt 2017 18:34

Re: Ebikes op het fietspad/de weg

Mensen op e-bikes zijn absoluut niet fout. Maar ik kan de e-bike niet onderscheiden van een normale fiets. Ik heb het dus gehad dat ik dacht dat het om een normale fiets ging en het een e-bike bleek te zijn. Maar ik heb ook weleens gewacht om de e-bike even snel voor te laten gaan en toen bleek het om een doodnormale fiets te gaan. Ik moet echt aan deze ontwikkeling wennen. Gek genoeg wil ik er in de toekomst zelf ook één. Lijkt me wel leuk fietsen. :angel:
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 29 Okt 2017 18:53

Re: Ebikes op het fietspad/de weg

Ik heb er niet zo'n moeite mee. Kom er ook veel tegen op weg naar mijn werk. Dat is een zogenaamde slowlane, een fietspad van 8 kilometer lang immer geradeaus, wat ons dorp verbindt met de naastgelegen stad. Er zijn wel aftakkingen, maar dat zijn Y-splitsingen, geen kruispunten. Door de afstand rijden daar dus veel e-bikes en pedelecs (45km). Op zich ga ik niet veel langzamer dan hen, ik ben altijd een beetje gepikeerd als ik ingehaald word, tot ik die batterij onder de bagagedrager zie. Dan is het goed, want zij spelen vals. :dance:

In de stad wilde ik er absoluut geen, ik ging daar op mijn gewone fiets soms al harder dan verantwoord was, met kruispunten, niet uitkijkende mensen en stoplichten. Nu had het gekund, 10 kilometer enkele reis, maar ik kweekte liever wat extra conditie. Ik snap wel dat anderen er dan wel voor kiezen, het is in elk geval stukken beter dan de auto pakken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Okt 2017 19:09

Re: Ebikes op het fietspad/de weg

Ik schat alles tegenwoordig maar in op ebike. Is soms wat langer wachten maar het scheelt een hoop schrikken.
2015 💙
<<

Anoniem231

Bericht 29 Okt 2017 20:53

Re: Ebikes op het fietspad/de weg

Ik schat ook alles in op e-bikes.
Wat ik wel vervelend vind, is dat iedereen er zomaar 1 mag. Van de week een oude man (87), hij zat al scheef op de fiets. Ik wilde inhalen en nam extra ruim de bocht. Meneer was slechthorend en verschoot. Maar doordat hij al scheef op de fiets zat, viel hij in de berm.
Ik heb zijn dochter gebeld, die woonde een straat verderop.

Haar antwoord: ja ik weet dat hij eigenlijk niet meer kan fietsen maar het maakt hem wel onafhankelijk (hij kon moeilijk lopen) en zorgt ervoor dat hij nog buiten komt.

Wat is belangrijker denk ik dan? Ik vind dat voor zoiets ook best wel iets tegenover mag staan net zoals bij scooterrijbewijs. Dat je moet kunnen laten zien dat je zo'n fiets wel kan hanteren en de regels kent.

Overigens heb ik er zelf 1. Vind het ideaal met 2 kinderen, is niet zo zwaar. Heb alleen de eco stand aan staan maar ga bewust niet zo hard. Ik stop ook altijd bij een kruispunt en ga op tijd voorsorteren.
<<

Anoniem252

Bericht 29 Okt 2017 22:36

Re: Ebikes op het fietspad/de weg

Ik heb er geen last van.
Heb zelf trouwens ook een ebike fiets 10 km enkele reis naar mijn werk. Heerlijk snel daar ideaal ding.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 30 Okt 2017 09:55

Re: Ebikes op het fietspad/de weg

Ik vind vooral die snelle van 40/45 km per uur lastig inschatten.
Ik heb zelf een Ebike die max 25 km per uur kan en rem bewust af als het wat drukker is op de weg en zeker bij kruispunten ga ik langzamer.

Die snelle fietsen doen dat sowieso niet en racen overal tussendoor. Op sommige plekken moeten zij op de rijbaan, maar ik heb dat nog nergens gezien eigenlijk.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem221

Bericht 30 Okt 2017 12:46

Re: Ebikes op het fietspad/de weg

Minx schreef:Ik schat alles tegenwoordig maar in op ebike. Is soms wat langer wachten maar het scheelt een hoop schrikken.

Dat is denk ik ook het beste. De ebikes zijn hier nu enorm in opkomst. Ik moet me gewoon even aanpassen aan deze nieuwe ontwikkeling. Toen ik laatst het fietspad over moest dacht ik, dat red ik prima. Dat was ook het geval. Maar ik schrok van de snelheid waarmee ze achter de auto langs reden. Duidelijk ebikes en duidelijk dat ik dat niet heb opgemerkt.

Miccie, Kassa heeft er onlangs een item over gemaakt. Ze hebben verschillende fietsers met zo'n ding (want ik weet even niet hoe ze heten) de weg op gestuurd. Ze werden gewoon van de weg getoeterd door automobilisten. Maar ze gaan daadwerkelijk te snel voor het fietspad. Zo'n fiets waar we ook allemaal nog even aan moeten wennen. Vooral dat ze gewoon op de weg mogen. Fietspad lijkt me echt te gevaarlijk.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 30 Okt 2017 14:06

Re: Ebikes op het fietspad/de weg

Oh interessant! Ga kijken of ik het nog kan vinden op Kassa.

Kan me voorstellen dat het voor automobilisten te langzaam gaat. Op het fietspad rijden zij alleen minimaal 20 km harder dan normale fietsen. Dat is echt een rotgang. Ben heel benieuwd naar het item.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem221

Bericht 30 Okt 2017 14:15

Re: Ebikes op het fietspad/de weg

Miccie schreef:Oh interessant! Ga kijken of ik het nog kan vinden op Kassa.

Kan me voorstellen dat het voor automobilisten te langzaam gaat. Op het fietspad rijden zij alleen minimaal 20 km harder dan normale fietsen. Dat is echt een rotgang. Ben heel benieuwd naar het item.


https://kassa.bnnvara.nl/media/369183 (Gaat in eerste instantie over helmen. Daarna over de hogesnelheidfiets.)
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 30 Okt 2017 14:25

Re: Ebikes op het fietspad/de weg

Met gewone ebikes heb ik geen probleem. De speedbikes zijn wel lastig vooral omdat het niet goed te zie is. Meestal geeft een helm wel een indicatie maar dan nog. Ook houden ze zich niet altijd aan de snelheid, in een 30km zone op volle snelheid en dat soort fratsen.

Miccie schreef:Oh interessant! Ga kijken of ik het nog kan vinden op Kassa.

Kan me voorstellen dat het voor automobilisten te langzaam gaat. Op het fietspad rijden zij alleen minimaal 20 km harder dan normale fietsen. Dat is echt een rotgang. Ben heel benieuwd naar het item.

Brommers moeten op die plekken ook op de weg. Daar waren automobilisten in het begin ook niet blij mee.
Afbeelding
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 31 Okt 2017 13:56

Re: Ebikes op het fietspad/de weg

Dank je wel Fedora! Vanavond even kijken :)
Afbeelding

Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 01 Nov 2017 22:37

Re: Ebikes op het fietspad/de weg

Ik vind bejaarden echt gevaarlijk op een enige. Toen ze op een gewone fiets zaten was het al eng om ze in te halen, maar nu helemaal!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers