Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dakkapel ervaringen?

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 22 Okt 2017 16:35

Dakkapel ervaringen?

Wij hebben een ander huis gekocht en daar moeten twee dakkapelen op. Heeft iemand hier onlangs nog een dakkapel laten plaatsen en een tip voor een goed bedrijf of juist een flinke afrader?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 22 Okt 2017 17:08

Re: Dakkapel ervaringen?

Bij ons is het inmiddels 4 jaar geleden, maar wij hebben toen een dakkapel laten plaatsen door een timmerman die we via-via kenden. Daarbij hadden we ook goede ervaringen gehoord over hem.
Waar ik op zou letten: grotere firma's willen nog wel eens zo'n dakkapel vooraf in elkaar zetten, wij hebben bewust ervoor gekozen dat de dakkapel ter plekke in het dak verwerkt werd en los werd opgebouwd.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 22 Okt 2017 17:31

Re: Dakkapel ervaringen?

Wij hebben vorig jaar een dakkapel laten plaatsen door hollandia dakkapellen. Wij hebben vooral naar recenties gezocht, minder naar prijzen. Itt Tom zou ik never nooit niet kiezen uit een dakkapel die ter plekke wordt opgebouwd.
<<

Anoniem316

Bericht 22 Okt 2017 20:02

Re: Dakkapel ervaringen?

Wij wonen in het noorden van het land dus weet niet of je daar veel aan hebt. Maar wij hebben het vorig jaar door een klein bedrijf laten doen. Zij waren de goedkoopste die de dakkapel opbouwden op huis in plaats van prefab. Ook niet geheel onbelangrijk is dat we bij hen ook het beste gevoel hadden.
<<

Anoniem252

Bericht 22 Okt 2017 20:17

Re: Dakkapel ervaringen?

Ja wij hebben ervaring, toevallig dit voorjaar 2 dakkapellen laten plaatsen op ons huis. Ik stuur je even een Pm.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 22 Okt 2017 20:49

Re: Dakkapel ervaringen?

Wij hebben eind 2015 een grote dakkapel laten plaatsen. Verschillende offertes aangevraagd maar gekozen voor https://www.ruiterdakkapellen.nl. Heel erg tevreden over.
<<

Anoniem255

Bericht 22 Okt 2017 22:24

Re: Dakkapel ervaringen?

Ik woon in brabant en dan zou ik zeggen SVK uit Uden. Uiteindelijk is onze dakkapel niet door gefaan vanwege asbest maar ze hebben wel onze voordeur geplaatst. 110% tevreden.

Anders moet je mijn oude topuc eens opzoeken. Daar staat een bedrijf in wat ik in elk geval absoluut níét aan zou raden.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 23 Okt 2017 13:03

Re: Dakkapel ervaringen?

Bedankt voor de reacties. Hollandia zit naast ons dorp waar we nu nog wonendus daar ga ik binnenkort even langs. Rest ga ik ook even bekijken.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 24 Okt 2017 23:53

Re: Dakkapel ervaringen?

Waarom zou je niet kiezen voor pre-fab, Tom? Mijn man is timmerman en absoluut wel voorstander daarvan. Voor de klant ook zoveel makkelijker: dat ding staat er dan binnen een paar uurtjes op, de rotzooi (van het dak openen) kan direct met de hijskraan via buiten naar beneden -heb je binnen geen troep- en met aftimmeren ben je binnen een dag/twee dagen weer van de werklui af.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem316

Bericht 25 Okt 2017 10:34

Re: Dakkapel ervaringen?

Ons dakkapel is ook opgebouwd op het dak in een dag.. dus geen prefab. Troep ging ook vanuit het gat in het dak zo de container in. Dus dat is niet zozeer een voordeel hoor. Ik vond het fijn aan opbouwen op het dak dat je wat meer keuze had in mogelijkheden.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 25 Okt 2017 11:58

Re: Dakkapel ervaringen?

Volgens mij zijn je bij prefab net zo goed alle keuzes mogelijk. Maar er zal wel verschil inzitten wie de dakkapel maakt.
En blijkbaar werkwijze, want ik zie vaak dat ze bij opbouwen op het dak echt wel langer bezig zijn dan een dag.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 25 Okt 2017 14:01

Re: Dakkapel ervaringen?

Wij hebben dit voorjaar een dakkapel laten plaatsen van "de Rui.ter dakkapellen". Mooi dakkapel, tevreden over. Enige minpunt is de uitval van de kiepstand. Hierbij heb je maar 5cm ofzo waar lucht doorheen komt.
Door dit topic een reminder voor mij dat ik daar nog achteraan moet. Volgens de Rui.ter is dat iets van diegene die de kozijnen maakt, en die zeggen weer een opdracht van de rui.ter nodig te hebben...
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 28 Okt 2017 21:21

Re: Dakkapel ervaringen?

Hebben jullie geen zomer- en winterstand Viva? Dat scheelt namelijk al heel veel.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 28 Okt 2017 22:49

Re: Dakkapel ervaringen?

Nou, ze hebben destijds gevraagd of wij een zomerstand wilden, maar dat hoefde van ons niet, volgens hem ging het dan om een stand met een paar cm uitval (waar dit inderdaad op lijkt). Ook gezien de extra kosten die daaraan verbonden zijn.

Stel dat dit het wel is, weet jij dan toevallig hoe je die eraf moet halen? :P

We hebben echt al wel gekeken of er iets verzet kon worden maar we hebben niets kunnen vinden...
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 29 Okt 2017 11:44

Re: Dakkapel ervaringen?

Meg schreef:Waarom zou je niet kiezen voor pre-fab, Tom? Mijn man is timmerman en absoluut wel voorstander daarvan. Voor de klant ook zoveel makkelijker: dat ding staat er dan binnen een paar uurtjes op, de rotzooi (van het dak openen) kan direct met de hijskraan via buiten naar beneden -heb je binnen geen troep- en met aftimmeren ben je binnen een dag/twee dagen weer van de werklui af.


Ik dacht ooit begrepen te hebben dat het beter was, maar dat weet ik niet zeker meer.

Voordeel van kraan kon bij ons niet, dus het moest hoe dan ook met de hand weggebracht en geleverd worden. Ze waren bij ons ook binnen 2 dagen klaar. Wel denk ik dat het ter plaatse opbouwen preciezer is, maar daar kan ik naast zitten.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 29 Okt 2017 22:13

Re: Dakkapel ervaringen?

Tom schreef:Wel denk ik dat het ter plaatse opbouwen preciezer is, maar daar kan ik naast zitten.
Mijn man zegt dat dat juist niet zo is, omdat je op de grond juist alles precies gelijk kan afstellen. (En iets met de hoogte van de dakkapel maar dat gedeelte snapte ik niet helemaal, haha.)
Maar goed, als de kraan niet bij je huis kan komen, dan heb je natuurlijk sowieso geen opties.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 29 Okt 2017 23:00

Re: Dakkapel ervaringen?

Zal ook afhankelijk zijn van je huis. Wij hebben een huis uit 1922 met veel (toch wel behoorlijk) schuine muren, plafonds en balken. Ik ben erg blij dat bij ons de dakkapel met de hand gemaakt is, alles sluit perfect aan en het kozijn is er daarna zo ingezet.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi