Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kijk live mee met een keizersnede

<<

Anoniem 48

Bericht 30 Okt 2013 23:03

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Whatever schreef:Ok, ik haak af.. Duurt te lang en teveel jip en janneke taal voor mij.


Mijn nichtje en ik zijn niet afgehaakt maar hadden af en toe wel zoiets van huh wat bedoelen ze. Soms is een beetje Latijn wel handg.
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:46

Bericht 30 Okt 2013 23:15

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Minx schreef:
Whatever schreef:Ok, ik haak af.. Duurt te lang en teveel jip en janneke taal voor mij.


Mijn nichtje en ik zijn niet afgehaakt maar hadden af en toe wel zoiets van huh wat bedoelen ze. Soms is een beetje Latijn wel handg.


Dan is een arts naast je op de bank wel handig ;-)

Ik heb het eerste gedeelte vanachter een kussen gekeken. Snijden is niet echt mijn ding.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 30 Okt 2013 23:17

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Had gwerkt vanavond, nu wil uitzending gemist niet meewerken.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem331

Bericht 30 Okt 2013 23:21

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Fiwen schreef:
Tangerine schreef:Nou wat je zegt. Ze hechten het van binnen uit he. Heb me altijd afgevraagd hoe je dan het laatste stukje hecht. Komen we zo ook niet echt achter. Jammer.


Ze hechten onderhuids, dat is een techniek waarbij je de hechtingen niet door de huid steekt maar net onder de huid heen en weer rijgt en als je dan de hele wond zo geregen hebt kun je de draad aantrekken zodat de wond sluit. De laatste hechting wordt vaak wel door de.huid gedaan zodat het knoopje aan de buitenkant zit en je die later nog evt door kunt knippen wanneer er te veel.spanning op de hechtdraad komt te staan.

Even een voorbeeld (geen buik maar puur voor het idee)
Afbeelding



Dank voor je uitleg. Ik heb het me al zo vaak afgevraagd.
<<

Anoniem26

Bericht 30 Okt 2013 23:22

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Wat was de naam nu? Ik vind toen ik even zapte Willie op?
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 30 Okt 2013 23:25

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Billie / Billy
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 31 Okt 2013 06:40

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Ik vond het echt wel heel interessant om te zien! Vond ook alleen de naam wat minder...
<<

Anoniem315

Bericht 31 Okt 2013 12:51

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Henque schreef:Leuk om weer te zien!

Vond wel dat ze de keizersnede wat bejubelden, vooral die vrouw van de nvog was duidelijk niet vóór de thuisbevalling, jammer!


Dat eerste vond ik wel wat meevallen, al moedigden ze een thuisbevalling niet echt aan inderdaad. De statistieken die ze steeds noemden, waren ook niet echt bemoedigend.
<<

Anoniem 48

Bericht 31 Okt 2013 13:19

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Balloon schreef:
Minx schreef:
Whatever schreef:Ok, ik haak af.. Duurt te lang en teveel jip en janneke taal voor mij.


Mijn nichtje en ik zijn niet afgehaakt maar hadden af en toe wel zoiets van huh wat bedoelen ze. Soms is een beetje Latijn wel handg.


Dan is een arts naast je op de bank wel handig ;-)



Wij hadden het juist anders om ;) dat we het sneller begrepen hadden in het Latijn. En daarin kun je sommige dingen wat sneller aangeven dan in het Nederlands.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 31 Okt 2013 14:17

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Ik vond het wel heel erg bijzonder om te zien!
Het gaf alleen wel een rooskleurig beeld van de keizersnede, vind ik.
De baby meteen op de borst is natuurlijk niet zo standaard ( maar wel een hele mooie vooruitgang!! ), normaal krijg je je kind heel even te zien en zie je het een uurtje later pas weer ( en in mijn geval zelfs pas 4 of 5 uur later voor het eerst ).
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 31 Okt 2013 14:22

Re: Kijk live mee met een keizersnede

_Lana_ schreef:Ik vond het wel heel erg bijzonder om te zien!
Het gaf alleen wel een rooskleurig beeld van de keizersnede, vind ik.
De baby meteen op de borst is natuurlijk niet zo standaard ( maar wel een hele mooie vooruitgang!! ), normaal krijg je je kind heel even te zien en zie je het een uurtje later pas weer ( en in mijn geval zelfs pas 4 of 5 uur later voor het eerst ).


Serieus? Waarom duurde dat zo lang? Lijkt me heel naar...
Dat vind ik ook een heel mooie vooruitgang, direct op de borst, ondanks dat je op de operatietafel ligt.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 31 Okt 2013 14:25

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Ik heb het opgenomen, ik ga het vandaag kijken. Lijkt me heel bijzonder om het zo te zien
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 31 Okt 2013 15:45

Re: Kijk live mee met een keizersnede

het was mooi om te zien, raar ook omdat mijn zoon zo geboren is, ik heb er niks van gevoeld. Terwijl als je het zo ziet, trekken en duwen ze toch best behoorlijk.
M:21072011
J :08012014
<<

Artemis

Bericht 31 Okt 2013 16:11

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Exogenesis schreef:
_Lana_ schreef:Ik vond het wel heel erg bijzonder om te zien!
Het gaf alleen wel een rooskleurig beeld van de keizersnede, vind ik.
De baby meteen op de borst is natuurlijk niet zo standaard ( maar wel een hele mooie vooruitgang!! ), normaal krijg je je kind heel even te zien en zie je het een uurtje later pas weer ( en in mijn geval zelfs pas 4 of 5 uur later voor het eerst ).


Serieus? Waarom duurde dat zo lang? Lijkt me heel naar...
Dat vind ik ook een heel mooie vooruitgang, direct op de borst, ondanks dat je op de operatietafel ligt.

Bij mij ook hoor. Het hele nazorg traject heb ik op video moeten zien en pas een paar uur later mocht ik bij mijn kind kijken. Kijken. Niet aankomen. Maar goed, dat was omdat hij prematuur was. En ik heb hem pas een week later voor het eerst vastgehouden.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 31 Okt 2013 18:08

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Ik heb het ook gezien, wat mij op viel is dat er zo weinig bloed te zien was. Hoe kan het dat het amper gaat bloeden als je een snee in de buik maakt? Ik heb totaal geen verstand van zulke dingen maar ik heb altijd gedacht dat als je jezelf (waar dan ook) snijd dat dat direct bloedt?
<<

Anoniem130

Bericht 31 Okt 2013 18:10

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Vajen schreef:Ik heb het ook gezien, wat mij op viel is dat er zo weinig bloed te zien was. Hoe kan het dat het amper gaat bloeden als je een snee in de buik maakt? Ik heb totaal geen verstand van zulke dingen maar ik heb altijd gedacht dat als je jezelf (waar dan ook) snijd dat dat direct bloedt?


Ik heb dus niet gekeken, maar wel vaker op OK meegekeken. Wat ze tegenwoordig vaak gebruiken is een soort electrischr scalpel. Die brandt terwijl je snijdt, gelijk de wondranden en dus kleine vaatjes dicht..
<<

Anoniem315

Bericht 31 Okt 2013 18:22

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Ze snijden ook niet diep, maar echt laagje voor laagje. En ze snijden uiteraard niet door dikke slagaders heen, dus het bloed spuit er niet uit.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 31 Okt 2013 19:10

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Exogenesis schreef:
_Lana_ schreef:Ik vond het wel heel erg bijzonder om te zien!
Het gaf alleen wel een rooskleurig beeld van de keizersnede, vind ik.
De baby meteen op de borst is natuurlijk niet zo standaard ( maar wel een hele mooie vooruitgang!! ), normaal krijg je je kind heel even te zien en zie je het een uurtje later pas weer ( en in mijn geval zelfs pas 4 of 5 uur later voor het eerst ).


Serieus? Waarom duurde dat zo lang? Lijkt me heel naar...
Dat vind ik ook een heel mooie vooruitgang, direct op de borst, ondanks dat je op de operatietafel ligt.


Dat van mij was geen doorsnee keizersnede hoor, dus daar hoef je je niet direct zorgen om te maken ;). Mijn dochter was al op de natuurlijke manier geboren en zoon wilde er vervolgens niet uit. Toen werd het een spoedkeizersnede onder narcose. Dus voordat je wakker bent uit de narcose.... En hij had een hele slechte start. Een paar uur later mocht ik hem 5 minuten zien en werd hij opgehaald om naar een ander ziekenhuis te gaan.
Dochter en ik bleven in het ziekenhuis waar ze geboren zijn.
Okee dit heeft niets met de keizersnede te maken natuurlijk, maar voor de volledigheid :p. Door zo'n keizersnede op tv komt er ineens weer van alles boven van mijn eigen bevalling ;).

Ik vind het echt een hele mooie vooruitgang dat je kindje meteen op de OK op je borst mag.
Al is het altijd wel heel erg koud op de OK trouwens.
Afbeelding
<<

Anoniem 48

Bericht 01 Nov 2013 00:36

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Maar er werd volgens mij ook wel heel duidelijk gezegd dat het niet normaal was dat de baby er zo snel bij mag.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 01 Nov 2013 08:25

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Ik heb het niet gezien, maar mijn beide dochters zijn met een keizersnede geboren. Mijn oudste via een spoedkeizersnede. Ik vond dat erg hectisch. Zag haar net na haar geboorte over het scherm en toen alles goed was nog even. Daarna heb ik haar pas na 2 uur weer gezien. Toen ik terug was op de kraamafdeling.

De jongste geboren via een geplande keizersnede. Na de geboorte weer over het scherm gezien. Na de controles is ze bij mij op mijn borst gelegd. Pas toen we terug gingen naar de kraamafdeling, hebben ze pas de kleertjes aangedaan. Dit was in het ziekenhuis een nieuw protocol.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem97

Bericht 02 Nov 2013 07:51

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Ik heb het terug gezien en vond het erg interessant en mooi om te zien.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 02 Nov 2013 10:25

Re: Kijk live mee met een keizersnede

Het is inderdaad niet normaal dat een kindje gelijk bij moeder op de borst mag. Daarom hebben ze ook aangegeven dat dit een nieuwe manier is, een natuurlijke keizersnede. Het wordt nog maar in weinig ziekenhuizen toegepast, maar in het Vlietland is dit dus wel mogelijk, mits de situatie en gezondheid van moeder en kind het toestaat.

Ik vind het een mooi iets, ik hoop dat dit gauw in alle ziekenhuizen toegepast kan worden.
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers