Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


veganchallenge, 1 okt 2017

<<

Anoniem286

Bericht 01 Okt 2017 18:35

veganchallenge, 1 okt 2017

Doen er meer mensen mee met de veganchallenge?

De laatste tijd probeer ik steeds bewuster te zijn van wat ik eet en dit heeft ervoor gezorgd dat ik sowieso vegetarisch ben gaan eten, maar me ook steeds meer kan vinden in het veganistisch eten. Vooral mbt hoeveel gezonder het is voor je lichaam en dat dierlijke producten me steeds meer gaan tegenstaan. Ik doe dus ook mee met de veganchallenge om eens te kijken of dit ook bij me past en of ik er lichamelijke profijt van heb. Tot nu toe was mijn ontbijt en lunch doorgaans wel vegan maar af en toe die tosti is toch lastig.
Nog medestanders die het leuk vinden om erover te kletsen?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 03 Okt 2017 18:14

Re: veganchallenge, 1 okt 2017

Wat is precies de bedoeling van de challenge? Dat je een bepaalde tijd alleen maar veganistisch eet? Dus alle maaltijden?
Ik vind het wel interessant, maar helemaal veganistisch eten vind ik voor mij persoonlijk te veel/een stap te ver denk ik. Het lijkt me eerlijk gezegd ook wel heel lastig, maar ik moet ook zeggen dat ik me er nog nooit echt in verdiept heb, dus hoe moeilijk ik het echt zou vinden kan ik niet goed inschatten. Vooralsnog ga ik er nog niets mee doen. Wel eet ik over het algemeen weinig vlees en vis, en probeer sowieso 3 dagen of meer vegetarisch te eten (en dat lukt vrijwel altijd). Andere dierlijke producten consumeer ik volgens mij ook niet heel veel. Dus in die zin ga ik wel bewust om met wat ik eet en drink.
<<

Anoniem286

Bericht 03 Okt 2017 18:42

Re: veganchallenge, 1 okt 2017

De bedoeling is om idd een maand volledig vegan te eten en evt daarna voorzetten. Ik at een beetje zoals jij, misschien nog wel wat meer vlees tot 2 maanden terug maar vond dit wel een leuke uitdaging en hopelijk ook eentje die mij ook wat brengt qua gezondheid.
Vandaag dag 3 gehad, merk dat het makkelijk gaat alleen je moet wel goed nadenken en etiketjes lezen steeds.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 04 Okt 2017 12:09

Re: veganchallenge, 1 okt 2017

Dierlijke producten gaan mij ook steeds meer tegenstaan, leuk dat jij deze challenge doet. Ben ook benieuwd wat dit je oplevert en of je het lastig vindt.
Misschien ga ik dit ook nog wel eens doen, maar het gaat me nu nog te ver. Ik overweeg steeds vaker vegetarisch te eten, eet ook steeds minder vlees, maar helemaal vegetarisch lukt nog niet. Wil ik toch nog niet graag genoeg denk ik ;-).
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 04 Okt 2017 12:15

Re: veganchallenge, 1 okt 2017

Omdat nog even aan te vullen. Ik weet niet echt of ik echt vegetarisch wil gaan eten, of gewoon minder vlees zoals nu, maar dan wel vlees van dieren die een 'goed' leven hebben gehad. Ik weet ook niet goed of ik tegen het eten van dieren an sich ben of alleen tegen de manier ben van hoe er met dieren omgegaan wordt. Ik moet zeggen dat ik nu mijn vlees doorgaans uit gemak uit de supermarkt haal en dat vind ik wel 'slecht'.
Qua gezondheid vind ik het een lastig onderwerp. Ik krijg b12 injecties vanwege opnameprobleem en vlees is een heel belangrijke b12 bron.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 04 Okt 2017 13:04

Re: veganchallenge, 1 okt 2017

als het b12 tekort komt door een opnameprobleem dan maakt het daarvoor toch niet veel uit of je vlees eet? je neemt het toch al niet goed op anders waren er ook geen injecties nodig.
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 04 Okt 2017 13:33

Re: veganchallenge, 1 okt 2017

Ja dat klopt hoor. Ik vraag me alleen af of ik het helemaal niet opneem, of gewoon slecht. Als dat laatste het geval is, wil ik mn lichaam wel genoeg b12 aan blijven bieden zeg maar. Maar mocht ik serieus vegetariër worden, dan zou ik dit ook wel aan de huisarts gaan vragen. Want zelf gis ik nu maar wat wat dat betreft.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 19 Okt 2017 13:12

Re: veganchallenge, 1 okt 2017

Hoe gaat het nu Highway?
<<

Anoniem286

Bericht 24 Okt 2017 19:11

Re: veganchallenge, 1 okt 2017

Topic vergeten :o
Gaat hier wel goed maar niet meer 100% vegan deze maand! Heb al wel wat gecheat dus maar ben er ook over uit dat volledig vegan nog niet ' het' voor mij is nu. Maar het is wel leuk om me erin te verdiepen en bewust te worden van wat ik eet. Ik eet denk ik 5 dagen in de week nog echt vegan, die kaas blijft voor nu alleen moeilijk om niet te eten. Eieren en melk heb ik de hele maand nog niet gehad en mis ik ook niet, dus daar blijf ik wel mee verder gaan. Bij producten waarbij ik een keuze heb, kies ik ook de diervrije producten/plantaardige producten en dat smaakt allemaal gewoon prima. *bv vleesvervangers/chips/satesaus/koekjes (oreo!) etc Veel etiketten leeswerk :)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 27 Okt 2017 21:46

Re: veganchallenge, 1 okt 2017

Leuk even een update :) ..5 dagen in de week vind ik al een hele prestatie eigenlijk. Oei, ja eieren, die zou ik gigantisch missen.. Maar wat je verder zegt vind ik wel een goede; bij producten waarbij je een keuze hebt de diervrije producten kiezen. Dat zou voor mij een goed begin kunnen zijn!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers