Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


weerstand tijdens zwangerschap

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Okt 2017 14:29

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Dat is Jip zelf! :wink:
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem223

Bericht 24 Okt 2017 14:31

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Bliss schreef:Dat is Jip zelf! :wink:


Echt! Nou dat had ik dus niet in de gaten haha. Maar goed, Jip beschrijft dus precise hoe ik had verwacht dat het zou zijn. Ik had er echt rekening mee gehouden dat het anders kon zijn, maar ik moet daar dus nog echt aan wennen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Okt 2017 14:46

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Die zij is ik ;-) Heel vervelend dat het zo voor je gaat. Ik denk wel dat de kern ligt in het accepteren dat het is zoals het is. Kijken naar wat je wel kunt en waar je energie van krijgt. Ik ging ook van superfit naar helemaal niet meer fit. Het voelde ook absoluut niet meer als trainen, maar als bewegen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 24 Okt 2017 14:59

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Is zwangerschaps bootcamp, zoals mom in balance niks voor je? Of baantjes trekken in het zwembad op dagen dat je je minder fit voelt en toch wilt bewegen? Of zwangerschapsyoga? Zo blijf je wel lekker in beweging maar neem je jezelf en de baby in je buik wel in acht door niet snel over je grens te gaan.

Ik had zelf niet echt last van een zwakkere weerstand maar wel vanaf week 24 van veel harde buiken/voorweeen als ik teveel had gedaan. Ik merkte dat helaas altijd pas achteraf, na een drukke werkdag die voor mijn gevoel prima ging kreeg ik ‘s avonds de harde buiken. Dat vond ik ook behoorlijk frustrerend omdat ik rustiger aan moest doen zonder dat ik dat op het moment zelf kon aanvoelen.

Hopelijk krijg je wat meer inner peace en vind je je weg een beetje in het hele zwanger zijn.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Okt 2017 15:03

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Teun schreef:Hopelijk krijg je wat meer inner peace en vind je je weg een beetje in het hele zwanger zijn.
En mocht dat nou niet lukken dan is mijn tip: accepteer dat het niet je leukste 9 maanden zijn en ga er niet teveel tegen vechten en er over klagen. Je hoeft het niet leuk te vinden. Je bent niet vreemd als je het niet leuk vindt of zelfs ronduit kut. Maar het veel benoemen en op de verschillen tussen jou en andere zwangeren letten maakt je hele mindset negatiever dan nodig. Succes!
#teammaple🍁
<<

Anoniem304

Bericht 25 Okt 2017 10:17

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Ell schreef:
Cotton schreef:Ik denk niet dat ik deze zwangerschap nog 'lekker in m'n vel' kom. Ja ik voel me beter dan de eerste 12 weken, want toen was ik 24/7 misselijk. Maar energiek? Nee. Fris en fruitig? Nee. Heb ik zin om dingen te ondernemen? Nee. Beweeg ik voldoende? Nee, ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten. Ik heb de ergste griep van m'n leven gehad toen ik 13 weken was.
Daarnaast ben ik steeds verkouden/snotterig en zijn m'n darmen 80x zo gevoelig als normaal. Uit eten gaan of een high tea resulteert al snel in diarree. Dus nee, ik voel me niet mezelf, maar ik het is niet anders.
Misschien wordt het beter, maar anders niet. Het wordt winter, ik ga wel lekker cocoonen en probeer zo nu en dan in de pauze een wandeling te maken (als m'n ischias vindt dat het kan) of een boswandeling in het weekend.



Zo voel ik me dus ook. Maar is dus blijkbaar normaal? Ik voel me zo'n zeur, het lijkt net of iedereen om me heen daar totaal geen last van had. Mijn rugpijn lijkt minder, wandelen lukt weer gelukkig.

Nouja normaal? Het is voor mij (ons) nu iig wel normaal en voor vele andere vrouwen ook. Voor iedereen is er nu een andere normaal.

Weet je als ik bij de yoga zit en de lerares vraagt hoe het met iedereen gaat zegt iedereen ook; goed, beetje last van dit, beetje last van dat'. Er is niemand die zegt wat ik hierboven zeg. Ik denk dan niet dat ik de enige ben, maar er word gewoon weinig over gepraat denk ik. Heb zelf ook niet de behoefte om die 2 minuten te gebruiken om extreem te gaan zitten klagen.
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 26 Okt 2017 19:53

Re: weerstand tijdens zwangerschap

In de zwangerschap(pen) was mijn weerstand juist super goed/hoog. En nu ik dus aan het ontzwangeren ben (bijna ben!) merk ik het weer aan alles, het schommelt zo erg, bah.
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 26 Okt 2017 20:21

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Ik heb gigantisch de griep gehad met 22 weken zwangerschap en had constant koortslippen. Echt belachelijk. Terwijl ik goed at en veel bewoog en mijn vitamines netjes slikte.
T is bijna 1,5 jaar oud en nogsteeds ben ik continu verkouden en heb ik pijntjes. Hij neemt het allemaal van de opvang mee naar huis en ik word continu aangestoken. Lichamelijk ben ik nog niet mijzelf helaas. Ook ik baal hier van maar stapje voor stapje komt het goed merk ik .
2016
<<

Janelie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 365

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:33

Bericht 27 Okt 2017 13:15

Re: weerstand tijdens zwangerschap

Ik ben tijdens zwangerschappen ook totaal niet fit hoor. Ik heb gewoon echt weinig energie. Dat vond ik super lastig te accepteren, maar ik merk dat ik dat deze zwangerschap al beter kan. Het is nu eenmaal zo. Bij mij bestaat mijn leven nu vooral uit werken, voor mijn dochter zorgen en op de bank liggen. Van een uitje moet ik echt dagen bijkomen. En dan heb ik biet eens last van m’n bekken/misselijkheid/buik of wat dan ook. Ik heb juist veel voorbeelden ik mijn omgeving gezien waarbij het allemaal nog veel slechter was.
Je merkt vanzelf of je toch weer meer energie krijgt, maar ik zou er niet op rekenen.
Twee dochters!
Nov 2014 & Maart 2018
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers