Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op welke manier auto verkopen?

<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 26 Okt 2017 11:10

Op welke manier auto verkopen?

Ik krijg een auto van de zaak (jee!), dus ik ga mijn eigen auto verkopen. Het gaat niet via een leasemaatschappij dus inruilen komt alleen ten goede aan mijn werkgever en niet aan mij zelf. Nu denk ik dat je via een site als Marktplaats meer krijgt dan bij een garage of handelaar, maar ik zit er aan de andere kant ook niet op te wachten op Marktplaats om allerlei onzinbiedingen te krijgen en eindelijke afspraken en proefritten te moeten maken voordat de daadwerkelijke koper er is.

Hoe hebben jullie dat gedaan? En hebben jullie nog tips?
<<

Anoniem304

Bericht 26 Okt 2017 11:12

Re: Op welke manier auto verkopen?

Wij hebben de auto van de man van m'n beppe verkocht via zo'n site (handelaar) die auto's opkoopt. We kregen er op die manier beduidend meer voor dan aanbieden bij garages.
Marktplaats hadden we geen zin in.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Okt 2017 11:21

Re: Op welke manier auto verkopen?

Ik denk dat je vooral moet kijken naar wat je zelf prettig vindt. Wil je zelf de onderhandelingen doen, met kans op mensen die niet komen opdagen en alle andere handelingen? Of wil je wellicht minder ervoor terugkrijgen maar dan wel van het gedoe afzijn?

Je zou altijd nog kunnen kijken hoeveel hij nog waard zou moeten zijn. En ik denk ook wel dat het eraan ligt welk type auto je nu hebt. Heb je een heel courant type, dan kan MP nog wel eens handig zijn omdat het een gewild model is. Maar is hij wat moeilijker verkoopbaar, dan kan een opkoper weer voordelen hebben.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 26 Okt 2017 11:28

Re: Op welke manier auto verkopen?

Wij hebben één auto ingeruild omdat we geen zin in gedoe hadden.

De andere hebben we via FB verkocht aan een kennis, maar dat was ook een apart autootje. Heel betrouwbaar, maar wilde er maar €250 voor. Via MP was het waarschijnlijk niet gelukt, maar omdat ik altijd heel erg lyrisch over die auto was qua betrouwbaarheid was ik hem zo kwijt aan mensen die me geloofden. Ik heb ze toen ook een soortvan garantie gegeven dat als hij niet door de keuring kwam ze hun geld terugkregen, dat had ik bij een vreemde niet gedaan. Er bleek alleen een ruitenwisser te oud, dus dat was niet nodig.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 26 Okt 2017 11:41

Re: Op welke manier auto verkopen?

04-2014
10-2015
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 26 Okt 2017 14:29

Re: Op welke manier auto verkopen?

Fauve schreef:http://Www.ikwilvanmijnautoaf.nl


Dit zou ik afraden. Via de website ‘kregen’ wij nog bijna 9000€, dus wij een afspraak gemaakt. Daar 1,5 uur bezig geweest met foto’s maken, alle punten nalopen om er uiteindelijk €3000 voor te krijgen. Dit hebben we dus niet gedaan.
Uiteindelijk bij een dealer ingeleverd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 26 Okt 2017 17:14

Re: Op welke manier auto verkopen?

Ooh La La! schreef:
Fauve schreef:http://Www.ikwilvanmijnautoaf.nl


Dit zou ik afraden. Via de website ‘kregen’ wij nog bijna 9000€, dus wij een afspraak gemaakt. Daar 1,5 uur bezig geweest met foto’s maken, alle punten nalopen om er uiteindelijk €3000 voor te krijgen. Dit hebben we dus niet gedaan.
Uiteindelijk bij een dealer ingeleverd.


Ik kreeg via deze website ook maar de helft voor mijn auto dan wat ik bij inruil kreeg.

Je kan ook briefjes ophangen achter je zijruit met daarop info en je richtprijs. Niet geschoten altijd mis toch?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem304

Bericht 26 Okt 2017 17:29

Re: Op welke manier auto verkopen?

Wij hebben toen wijkopenautos gedaan geloof ik. Die gaven 1000 euro meer dan de meeste garages.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Okt 2017 18:25

Re: Op welke manier auto verkopen?

Beachgirl schreef:
Ooh La La! schreef:
Fauve schreef:http://Www.ikwilvanmijnautoaf.nl


Dit zou ik afraden. Via de website ‘kregen’ wij nog bijna 9000€, dus wij een afspraak gemaakt. Daar 1,5 uur bezig geweest met foto’s maken, alle punten nalopen om er uiteindelijk €3000 voor te krijgen. Dit hebben we dus niet gedaan.
Uiteindelijk bij een dealer ingeleverd.


Ik kreeg via deze website ook maar de helft voor mijn auto dan wat ik bij inruil kreeg.

Je kan ook briefjes ophangen achter je zijruit met daarop info en je richtprijs. Niet geschoten altijd mis toch?



daar zou ik ook echt niet een auto aan verkopen. Wij kregen voor onze oude auto uit 1994 daar via de site €220,- voor dus wij er heen. 2 van die broekies met hun ipads de auto bekijken. Ja er zit geen navigatie in er zitten wel wat krasjes en roest. Ja hallo auto komt uit 1994. Gingen ze heel serieus een perfect bod doen zeiden ze. van jawel €12,- man en ik moesten keihard lachen. En die jongens heel serieus meer krijgt u er echt niet voor. We kunnen nu meteen alles regelen. Uiteindelijk kregen we bij een sloop er €150,- voor

Ik zou de auto via marktplaats aanbieden of facebook groepen. Of inruilen voor een andere auto
Afbeelding
<<

ChiQ

Bericht 26 Okt 2017 18:30

Re: Op welke manier auto verkopen?

O, ja die gare opkopers. Die gaven voor mijn opel corsa uit 2007 maar 2500,- nou die bracht met gemak 4000,- op.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 26 Okt 2017 19:06

Re: Op welke manier auto verkopen?

Haha ok opkopers ook niet echt geweldig dus, zal eens kijken bij dat wijkopenautos.nl. Hmm lastig, misschien toch maar Marktplaats dan. Inruilen is helaas geen optie. Thanks voor jullie tips en ervaringen!
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 27 Okt 2017 11:42

Re: Op welke manier auto verkopen?

Hier ook slechte ervaring met ikwilvanmijnautoaf.nl. Had op de site een bod van 1700,-. Eenmaal bij de afspraak daar 1000,- minder...
Heb hem uiteindelijk via autoscout verkocht.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers