Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #2

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 23 Okt 2017 16:13

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Fedora schreef:
Sawadee schreef:Hoe wil je met jullie (gebrek aan) inkomen particulier te gaan huren Fedora? Over het algemeen moet je een flink inkomen hebben wil je particulier kunnen huren. Dan is een uitkering niet voldoende.


Waar doel je precies op? Want als je voldoende inkomen hebt, al dan niet via uitkering, dan kun je hier gewoon huren. Mijn man heeft een uitkering, ik heb loon uit werk. Samen goed genoeg om geen zorgtoeslag meer te krijgen. Dus dan lijkt me huur ook niet zo heel erg moeilijk.


Je hebt toch geen vaste baan? Ik moest voor mijn kleine studiootje hier al een bepaald inkomen hebben en een intentieverklaring van mijn werk. Mijn vorige woning, ook particuliere huur, kon enkel indien mijn ouders garant stonden.
Maar misschien dat het in jouw omgeving anders gaat uiteraard.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Okt 2017 16:14

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Fedora schreef:Ik ben gewoon betrapt. Ik ben twee jaar geleden weleens gestopt met de pil, maar op dat moment werd het me te heet onder de voeten en ben ik het maand erop weer aan de pil gegaan. Echt pilvrij ben ik nu van april/mei 2016.

Maar dat maakt je nog niet bezig. Je zei immers in het 2017 topic nog dat het niet verstandig was.

Het boeit me echt geen drol wie, wat, waar en hoelang, maar het draait gewoon alle kanten op en is zeer verwarrend. Zeker als je serieus in zo'n topic zit.
<<

Anoniem221

Bericht 23 Okt 2017 16:22

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Sawadee schreef:
Fedora schreef:
Sawadee schreef:Hoe wil je met jullie (gebrek aan) inkomen particulier te gaan huren Fedora? Over het algemeen moet je een flink inkomen hebben wil je particulier kunnen huren. Dan is een uitkering niet voldoende.


Waar doel je precies op? Want als je voldoende inkomen hebt, al dan niet via uitkering, dan kun je hier gewoon huren. Mijn man heeft een uitkering, ik heb loon uit werk. Samen goed genoeg om geen zorgtoeslag meer te krijgen. Dus dan lijkt me huur ook niet zo heel erg moeilijk.


Je hebt toch geen vaste baan? Ik moest voor mijn kleine studiootje hier al een bepaald inkomen hebben en een intentieverklaring van mijn werk. Mijn vorige woning, ook particuliere huur, kon enkel indien mijn ouders garant stonden.
Maar misschien dat het in jouw omgeving anders gaat uiteraard.


Hier vragen ze niet om drie keer huur in een maand te verdienen, als je dat bedoeld?

Cotton, wat is voor jou bezig zijn met een kinderwens? Nee, ik heb nog nooit van mijn leven een ovulatietest aangeraakt en ja, soms vind ik een eventuele zwangerschap maar eng. In mijn hoofd speel ik doemscenario's af. En stomweg deel ik dat hier. Dat moet ik niet meer doen. Maar dat zei ik eerder ook al. Jullie zijn niet mijn dagboek, maar wel mijn veilige haven om stomme vragen te stellen. Dat moet ik gewoon niet meer doen. Want ik ben niet kansloos, niet labiel, maar zit wel vaak met domme vragen icm onzekerheid.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 23 Okt 2017 16:27

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Nou als je bij een arts zit, lijkt het me er wel mee bezig zijn. En heb je ook tegen die arts gezegd dat je nog nooit een ovulatietest hebt gebruikt? Dat lijkt me namelijk stap 1. En domme vragen is niet erg, nooit, maar zo raar in de ruimte lullen, aandacht vragen & verdraaien, dat is niet onzeker, dat is gewoon irritant.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 23 Okt 2017 16:28

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Wat is voor jou bezig zijn met een kinderwens dan? :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem304

Bericht 23 Okt 2017 16:28

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Wanneer je bezig bent met een kindje heb je seks om zwanger te raken. Dan ga je ervoor.

Als je er de ene keer mee bezig bent, dan weer niet en later zegt dat het niet verstandig is?
Of zeg je dan dat je er niet mee bezig bent terwijl je wel seks hebt om zwanger te raken? Of bedoel je dan eigenlijk gewoon iets anders?

Ik vind je echt niet kansloos, maar sorry het komt allemaal wel labiel over al die verhalen die zo draaien.
<<

Anoniem221

Bericht 23 Okt 2017 17:50

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Cotton, ik ben niet labiel. Ik snap dat het zo overkomt, maar labiel? Alles behalve.

Pippa, ik heb het besproken met de huisarts. Een man die op papier onze huisarts is, maar met pensioen gaat. Hem leek het raadzaam om direct naar een gyn te gaan.

Burn, Ik wil heel erg graag een kindje. Maar ik ben ook degene die continu beren op de weg ziet. Want hoe gaat zus of zo en hoe ga ik reageren als dit en dat?

Al met al komt het allemaal goed. Einde discussie graag? Want ik ben er nu wel klaar mee.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Okt 2017 17:56

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik snap dat je er klaar mee bent want het is kut als mensen voor je gevoel lopen te hakken op iets. Maar ik hoop ook dat je begrijpt dat jouw leven helemaal jouw eigen zaak is, en zodra er een ander leven bij betrokken blijkt (de dochter van je man, de stiefzoon van je zwager, je eigen ongeboren kind) gaan mensen zich heel erg veel zorgen maken. Ik ook. Omdat de hele situatie rondom jou zorgwekkend klinkt. Ik zeg expres ‘klinkt’.
#teammaple🍁
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 23 Okt 2017 19:01

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Dit verhaal wordt gewoon met de reactie vreemder. En ik begrijp inderdaad ook biet zo goed waarom jullie samen voor een kindje willen gaan, maar hij elders in het land een dochtertje heeft wonen dat zijn/jullie hulp zo hard nodig heeft. Maar dat het er eigenlijk op neerkomt dat dat meisje het maar mag uitzoeken en jullie gewoon voor een nieuw kindje gaan.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 23 Okt 2017 19:05

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Oh sorry, ik kees dat het nu klaar is. Dat snap ik. Ik zou je als voorzichtige tip mee willen geven om hier op het forum niet zo open over te zijn. Het kan ook ooit zomaar eens tegen je gebruikt worden. Is het niet door ons, dan is het wel door mensen in je omgeving die toevallig eens op dot forum stuiten en dit te lezen krijgen. Verder denk ik dat Luisa een paar pagina`s terug je de beste tips heeft gegeven: neem een andere advocaat in de arm en laat je goed informeren. Want ik denk ook dag er een groot deel onwetendheid achter schuilt.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Okt 2017 19:07

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Fedora schreef:Caulfield, ik heb je daarover volgens mij via PB gesproken. Maar ook via PB vertel ik alleen wat ik wil vertellen. De reden waarom mijn man uit zijn oude woonplaats is vertrokken is bij de mensen om hem heen bekend en heb ik nog nooit met een forummer of op het forum besproken. En dat ga ik ook niet doen. Vraagtekens prima, maar ik laat daar niets over los.


Maar die reden staat hier toch gewoon? Op het forum dus, en niet via PM. Of klopt dat ook al niet.

post874463.html?hilit=Bed#p874463
<<

Anoniem328

Bericht 23 Okt 2017 19:27

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Poutine schreef:Dit verhaal wordt gewoon met de reactie vreemder. En ik begrijp inderdaad ook biet zo goed waarom jullie samen voor een kindje willen gaan, maar hij elders in het land een dochtertje heeft wonen dat zijn/jullie hulp zo hard nodig heeft. Maar dat het er eigenlijk op neerkomt dat dat meisje het maar mag uitzoeken en jullie gewoon voor een nieuw kindje gaan.


Nou dit dus! Ik vind het zó verdrietig om te lezen dat jullie geen plek hebben voor dit meisje terwijl je er wel overtuigd van bent op tijd een andere, ruimere woning te hebben mocht je snel zwanger raken.
Dat meisje zou nu jullie prioriteit moeten zijn en als haar situatie daadwerkelijk zo slecht is dan zouden jullie er ALLES aan moeten doen om haar uit die situatie te krijgen, ook als dat andere woonruimte zoeken inhoudt.
In plaats daarvan gaan jullie voor een baby. Ik heb er geen woorden voor.
<<

Anoniem282

Bericht 23 Okt 2017 20:12

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Maar je kunt toch helemaal niet gerechtvaardigd spreken van een steady inkomen, nu je een baan hebt met een contract van een paar maanden? Drie zei je, als ik het goed heb gelezen. Daar krijg je niet (makkelijk) een huurwoning mee.

Over het wel/niet samen voor een kindje gaan, kan ik alleen maar zeggen: wat had je geadviseerd als jij hier van een forummer leest dat zij heel onzeker is en daardoor vaak vragen stelt op een forum? Nu zegt die forummer daarmee te gaan stoppen, omdat het een bepaald beeld afgeeft. Zou jij deze forummer dan aanraden om met haar vragen te blijven zitten en maar gewoon voor een zwangerschap te gaan en dan maar zien waar het schip strandt, of raad je haar dan aan haar onzekerheid en een stabiele basis te werken?
Deze vraag staat voor mij nog los van het voor een bestaand kind geen ruimte hebben, maar wel ruimte te hebben voor een kindje dat er nog niet eens is. Als dat nog te geboren kindje in een huurhuis kan wonen, kan een bestaand kind dat ook, lijkt me. Hier hoef je geen antwoord op te geven, want er is iig voor mij geen antwoord die dit goedpraat.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 23 Okt 2017 21:19

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Olijfje schreef:
Poutine schreef:Dit verhaal wordt gewoon met de reactie vreemder. En ik begrijp inderdaad ook biet zo goed waarom jullie samen voor een kindje willen gaan, maar hij elders in het land een dochtertje heeft wonen dat zijn/jullie hulp zo hard nodig heeft. Maar dat het er eigenlijk op neerkomt dat dat meisje het maar mag uitzoeken en jullie gewoon voor een nieuw kindje gaan.


Nou dit dus! Ik vind het zó verdrietig om te lezen dat jullie geen plek hebben voor dit meisje terwijl je er wel overtuigd van bent op tijd een andere, ruimere woning te hebben mocht je snel zwanger raken.
Dat meisje zou nu jullie prioriteit moeten zijn en als haar situatie daadwerkelijk zo slecht is dan zouden jullie er ALLES aan moeten doen om haar uit die situatie te krijgen, ook als dat andere woonruimte zoeken inhoudt.
In plaats daarvan gaan jullie voor een baby. Ik heb er geen woorden voor.


Op zich eens, maar Fedora zegt toch ook niet dat ze dochter van man niet in huis wikken (proberen te) halen als haar huis verkocht is en ze dus zijn verhuisd? Ik bedoel, ze zijn nu in elk geval wel bezig met verhuizen. Verder is het welzijn van dit meisje natuurlijk vooral zaak van Fedora's man en minder van Fedora. In al hetgeen ik hier lees van Fedora blijf ik mij verbazen over hoe afwachtend hij is. Ik snap best Fedora dat je jouw man zoveel mogelijk helpt en dingen uit handen neemt, maar het gaat om zijn kind. Hij zou degene moeten zijn die met instanties praat e.d. en dan geen genoegen nemen met de mededeling 'moeder doet iets, maar we kunnen niet zeggen wat'. Uit jouw posts krijg ik sterk de indruk dat jij dit allemaal probeert Fedora. En dan geloof ik best dat jij de beste bedoelingen hebt. Het is bijvoorbeeld toch van de zotte dat jij je man een reminder moet sturen dat hij zijn dochter belt? Op mij komt dit in elk geval allemaal raar over.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 23 Okt 2017 21:31

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik baal dat ik het gevoel heb om mij tegen alles en iedereen te moeten verantwoorden...
<<

Anoniem304

Bericht 24 Okt 2017 14:53

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Er stond een heel lekker cookies toetje naar me te roepen in de Lidl. Kom ik thuis, neem ik een hap, zit er alcohol in :(
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 24 Okt 2017 14:56

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Irritant is dat Jada!
Oh bluh Cotton, echt stom!

Ik baal dat de frappé mokka uit het assortiment is bij de Mac.
30-04-2017
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 24 Okt 2017 14:58

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik baaaal.... komtie, 5 jaar geleden heb ik witte uniformjasjes uitgeleend aan mijn (ex) schoonzusje. En nooit heb ik ze nodig gehad, maar nu ik de hoofdzuster speel in een toneelstuk zat ik te zoeken op zolder en vind ik alleen de witte broeken. Dus heb haar al een appje gestuurd. Maar ergens verwacht ik ze niet terug te krijgen. Dus zal elders opzoek moeten.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 25 Okt 2017 09:07

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik baal dat ik ziek ben, ik nog vanalles wou regelen voor onze vakantie volgende week maar ik alleen maar op de bank lig te slapen omdat ik 's nachts elke keer zoveel koorts en keelpijn heb, dat ik dan net niet kan slapen.
2012 & 2016
<<

Anoniem250

Bericht 25 Okt 2017 09:09

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Beterschap Snoes! Hoop dat je snel opknapt en volgende week helemaal beter bent.
<<

Anoniem278

Bericht 25 Okt 2017 09:27

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Heel veel beterschap Snoes!!
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 25 Okt 2017 10:10

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik baal van mijn werk. Ga er met zoveel tegenzin naartoe en ben de hele dag aan het aftellen tot het weekend. Gelukkig werk ik maar 20 uur in de week.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 25 Okt 2017 12:02

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Beterschap Snoes!

Is het geen optie om iets anders te zoeken Boerenkool?
L2014 & H2017
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 25 Okt 2017 12:12

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Beterschap Snoes.

Ik baal dat ik vandaag de laatste sessie heb gehad met mijn psycholoog. Eindelijk iemand getroffen waar ik echt mee op een lijn zat, met wie ik kon praten en met wie ik echt kon werken. Na vandaag dus niet meer. Ze heeft een nieuwe baan, dus gaat weg bij het GGZ hier. Een vervanger is er nog niet, de therapie die zij mij adviseert is niet binnen de instelling voor handen en om deze extern te volgen, is er toestemming nodig van het team waar ik onder val. Stomme bureaucratie in de zorg.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 25 Okt 2017 13:58

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik baal niet maar wilde nog even laten weten hoe het met het re-integratiebureau is afgelopen na mijn klacht.
Ik ben vandaag gebeld door de directrice, ze hebben een heleboel stappen ondernomen, de coach zelf praat nu met een supervisor over hoe hij dit anders/beter had kunnen doen. Ze gaan met een deskundige bijeenkomsten voor alle coaches organiseren over o.a. het delen van persoonlijke dingen en waar grenzen liggen en zo. En verder hebben ze de intake aangepast omdat ik terzijde ook aangaf dat ik eigenlijk helemaal niet wist wat het traject inhield en nu krijgen mensen bij de intake veel meer informatie.
Ze hebben ook het hele verhaal doorgenomen met een mediator om te kijken of ze het zorgvuldig behandelen en zo.
Verder hebben ze bij het UWV aangegeven dat ze niet denken dat het in mijn belang is dat ik bij hun bureau verder ga. Ze geven het hele traject terug, dat wil zeggen dat ze het niet in rekening brengen bij het UWV en dat ik het volledige traject ergens anders kan gaan volgen.
Ik ben geloof ik wel tevreden over de uitkomst, in elk geval voel ik me serieus genomen. Al heb ik het idee dat ze wel nog wat mild zijn over het grensoverschrijdende deel. Maar het was hun eerste officiële klacht in het bestaan van het bedrijf en ik heb het idee dat ze het niet graag nog een keer willen meemaken. Ze zijn er nu alert op en ze gaan ook meer scholing geven aan alle coaches en dat vind ik wel een goede zaak.
Ze had tijdens het gesprek aangeboden dat zij mijn coach kon worden, maar daar kwam ze nu van terug, ik zelf had daar ook wel mijn twijfels over. Die beslissing is nu voor mij genomen, maar dat vind ik niet zo erg.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers