Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verschil in karakter van kinderen in een gezin

<<

Floor

Noob

Berichten: 142

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 22 Okt 2017 06:38

Verschil in karakter van kinderen in een gezin

Ik heb twee kinderen. De oudste is 11 en heeft soms wat moeite met dingen op school. Ze redt het wel, maar heeft af en toe wat extra uitleg en extra oefening nodig om dingen goed onder de knie te krijgen. Dat merk ik hier thuis ook weleens aan haar, dat ik bij haar vaker dingen moet herhalen zodat het goed gaat en ze goed begrijpt wat ik bedoel. Ze is niet dom, maar ze zit een beetje in haar eigen wereldje en let ook niet altijd goed op daardoor, waardoor ze dan weer fouten maakt of dingen niet lukken omdat ze niet logisch bezig is. Het frustreert haar soms, maar het is ook wie ze is en ze doet op school echt goed haar best. Ze komt voor zichzelf op als het moet, maar is niet haantje de voorste.

De jongste is 7 en heel anders, leergierig, snel en degene die in de klas en thuis altijd alles weet en het hoogste woord heeft. Zij moet juist weleens geremd worden om andere kinderen ook een kans te geven. Ze is een stuk jonger dan haar zus, maar is zich goed bewust van dit verschil tussen hun. Dat zijn ze zich beide trouwens, ze benoemen het zelf.

Ik vind het fijn dat de jongste het zou goed doet, maar ik snap ook de frustratie van de oudste heel goed, want omdat de jongste echt aandacht vraagt (vooral van visite), komt de oudste er nog weleens bekaaid vanaf.
Ik probeer mijn aandacht echt te verdelen, hun vader ook, maar de frustratie bij de oudste blijft merkbaar.

Wie herkent dit? Tips?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 22 Okt 2017 19:21

Re: Verschil in karakter van kinderen in een gezin

Aparte aandacht geven. 1 op 1
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 22 Okt 2017 21:57

Re: Verschil in karakter van kinderen in een gezin

Heeft de oudste misschien een hobby of sport om als ‘haar ding’ te hebben? Taartjes bakken, tekenen, voetballen, schaken?
1 op 1 aandacht lijkt mij in elk geval verstandig.

Er is een boek over broers en zussen:’samen spelen, wat nou delen’. Je zou kunnen kijken of dat iets voor je is, voor nog wat tips.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers