Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #2

<<

ChiQ

Bericht 22 Okt 2017 15:14

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Pfff Fedora, jij doet dit áltijd. Web van leugens joh.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Okt 2017 15:16

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

ChiQ schreef:Pfff Fedora, jij doet dit áltijd. Web van leugens joh.
Waar denk je dat nu over gelogen wordt dan? Dat ze gebeld heeft, of de hele kwestie an sich?
#teammaple🍁
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 22 Okt 2017 15:17

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik zou liever zelf goed ruzie zoeken met mijn partner dan dat ik weet dat een hulpeloos kind meer dan eens een pak rammel krijgt (en zeker met deze achtergrond). Jij bent in staat om er iets mee te doen, dat kind niet.
<<

Anoniem221

Bericht 22 Okt 2017 15:18

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

ChiQ schreef:Pfff Fedora, jij doet dit áltijd. Web van leugens joh.


Wat is gelogen, ChiQ?
<<

Anoniem313

Bericht 22 Okt 2017 15:26

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Dus jouw man laat zijn dochter achter bij een mishandelende moeder en verhuist naar de andere kant van het land, laat z'n kind achter. En staat toe dat z'n neef mishandeld wordt door zijn vader, want de relatie met de vader is belangrijker dan het welzijn van het kind.
Als dit allemaal waar is, heb je een lot uit de loterij.
Wat verschrikkelijk voor die kinderen die aan hun lot worden overgelaten.
<<

Anoniem221

Bericht 22 Okt 2017 15:28

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Caulfield schreef:Dus jouw man laat zijn dochter achter bij een mishandelende moeder en verhuist naar de andere kant van het land, laat z'n kind achter. En staat toe dat z'n neef mishandeld wordt door zijn vader, want de relatie met de vader is belangrijker dan het welzijn van het kind.
Als dit allemaal waar is, heb je een lot uit de loterij.
Wat verschrikkelijk voor die kinderen die aan hun lot worden overgelaten.


Goed opgesomd. Maar nee dus. Maar fijn dat mijn man het nu heeft gedaan. Nee, echt top.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Okt 2017 15:31

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Fedora schreef:
Caulfield schreef:Dus jouw man laat zijn dochter achter bij een mishandelende moeder en verhuist naar de andere kant van het land, laat z'n kind achter. En staat toe dat z'n neef mishandeld wordt door zijn vader, want de relatie met de vader is belangrijker dan het welzijn van het kind.
Als dit allemaal waar is, heb je een lot uit de loterij.
Wat verschrikkelijk voor die kinderen die aan hun lot worden overgelaten.


Goed opgesomd. Maar nee dus. Maar fijn dat mijn man het nu heeft gedaan. Nee, echt top.


Dit zijn allemaal dingen die jij post he? Ik verzin het niet.
En jouw man is niet degene die mishandelt, maar ik zie ook weinig positieve bijdragen. Vooral veel geklaag over instanties.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 22 Okt 2017 15:32

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Of het waar is of niet, en wát er waar is, dat weet ik niet, dat weet alleen jij zelf Fedora. Maar het signaal wat jij nu afgeeft is wel dat jij niet bij machte bent om voor een kind dat dat nodig heeft, op te komen, en je daarin je man klakkeloos volgt. Ik maak me wat dat betreft toch een beetje zorgen, als ik jullie kinderwens in m’n achterhoofd heb. Ik weet dat dit misschien als een trap beneden de gordel voelt, maar hoe zie jij dit zelf? De man met wie jij een kindje zou willen, vindt de relatie met z’n broer belangrijker dan het welzijn van zijn neefje. Wat doet dit met jou?
<<

Anoniem221

Bericht 22 Okt 2017 15:41

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Caulfield schreef:
Fedora schreef:
Caulfield schreef:Dus jouw man laat zijn dochter achter bij een mishandelende moeder en verhuist naar de andere kant van het land, laat z'n kind achter. En staat toe dat z'n neef mishandeld wordt door zijn vader, want de relatie met de vader is belangrijker dan het welzijn van het kind.
Als dit allemaal waar is, heb je een lot uit de loterij.
Wat verschrikkelijk voor die kinderen die aan hun lot worden overgelaten.


Goed opgesomd. Maar nee dus. Maar fijn dat mijn man het nu heeft gedaan. Nee, echt top.


Dit zijn allemaal dingen die jij post he? Ik verzin het niet.
En jouw man is niet degene die mishandelt, maar ik zie ook weinig positieve bijdragen. Vooral veel geklaag over instanties.


Mijn man klaagt niet over instanties, dat doe ik.Ik vind dat instanties op sommige punten falen. Niet op alle punten, sommige punten. Maar mijn man op deze manier erbij halen? Hij zou een slechte vader zijn? Een man zonder ruggengraat, was hij ook niet op een bepaald punt niet ziek? Omdat mijn verhaal zoals ik die vertelde niet waar kon zijn?

Poutine, ik weet wat ik doe en met wie ik dat wil. Dat mijn man issues heeft, met dank aan zijn eigen jeugd waarin niemand voor hem opstond terwijl hij stelselmatig werd mishandeld, dat weet ik. Maar het is geen slechte man. Niet zoals nu naar voren wordt gebracht.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 22 Okt 2017 15:42

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Poutine schreef:Of het waar is of niet, en wát er waar is, dat weet ik niet, dat weet alleen jij zelf Fedora. Maar het signaal wat jij nu afgeeft is wel dat jij niet bij machte bent om voor een kind dat dat nodig heeft, op te komen, en je daarin je man klakkeloos volgt. Ik maak me wat dat betreft toch een beetje zorgen, als ik jullie kinderwens in m’n achterhoofd heb. Ik weet dat dit misschien als een trap beneden de gordel voelt, maar hoe zie jij dit zelf? De man met wie jij een kindje zou willen, vindt de relatie met z’n broer belangrijker dan het welzijn van zijn neefje. Wat doet dit met jou?



Inderdaad dit. En sterker nog: die kinderen allemaal willen adopteren als een soort moeder Theresa :palm: . Ik vind dit zó naïef klinken allemaal. Helaas voor die kinderen hun dagelijkse omgeving. Erg.
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 22 Okt 2017 15:45

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Fedora schreef:
Caulfield schreef:
Fedora schreef:
Goed opgesomd. Maar nee dus. Maar fijn dat mijn man het nu heeft gedaan. Nee, echt top.


Dit zijn allemaal dingen die jij post he? Ik verzin het niet.
En jouw man is niet degene die mishandelt, maar ik zie ook weinig positieve bijdragen. Vooral veel geklaag over instanties.


Mijn man klaagt niet over instanties, dat doe ik.Ik vind dat instanties op sommige punten falen. Niet op alle punten, sommige punten. Maar mijn man op deze manier erbij halen? Hij zou een slechte vader zijn? Een man zonder ruggengraat, was hij ook niet op een bepaald punt niet ziek? Omdat mijn verhaal zoals ik die vertelde niet waar kon zijn?

Poutine, ik weet wat ik doe en met wie ik dat wil. Dat mijn man issues heeft, met dank aan zijn eigen jeugd waarin niemand voor hem opstond terwijl hij stelselmatig werd mishandeld, dat weet ik. Maar het is geen slechte man. Niet zoals nu naar voren wordt gebracht.


Fedora ik denk niet dat jij of je man slechte mensen zjjn. Julie bedoelen het vast goed. Maar je maakt er dan altijd weer het andere uiterste van: alsof je een soort heldin bent die alles en iedereen ooit gaat redden. Dat is gewoon zó irritant en getuigt van weinig oog voor realiteit.

Feit is nota bene dat er om jullie heen veel ellende speelt. Ondanks dat jullie zo geweldig bezig zijn. Zet je dat niet aan het denken?
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 22 Okt 2017 15:49

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Fedora, ik zal niet je hele tekst quoten, maar je zegt net: Dat mijn man issues heeft, met dank aan zijn eigen jeugd waarin niemand voor hem opstond terwijl hij stelselmatig werd mishandeld, dat weet ik.

Dat is nu toch exact wat je met zijn neefje ziet gebeuren?! Waarom in vredesnaam sta je dan niet op en doe je wat je moet doen in deze situatie? Je verwijt een ander dat er niemand op kwam voor jou man toendertijd, dus echt, neem je verantwoordelijkheid!
<<

Anoniem282

Bericht 22 Okt 2017 15:57

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Wat een slecht verhaal. En wat erg dat een kind afhankelijk is van volwassenen die hun ogen ervoor sluiten en als ze daarop worden aangesproken, zelf doen alsof ze het slachtoffer zijn. Over dat het liefst adopteren van deze kinderen/dit kind maak ik me overigens geen zorgen. Een screening doorsta je niet met zo'n houding. Gelukkig maar, want de ellende is nu al amper te overzien.
<<

Floor

Noob

Berichten: 142

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 22 Okt 2017 15:59

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Als er sprake is van huiselijk geweld en de politie is ingeschakeld, wordt Veilig Thuis altijd ingelicht als er kinderen bij betrokken zijn. Er wordt dan een onderzoek gedaan en gepraat met de ouders van het kind en daarna ook met het kind.
Ik snap niet dat je aangeeft dat je tegen een muur oploopt bij Veilig Thuis Fedora. Ze moeten een onderzoek doen naar een situatie die bij hun gemeld wordt, hulp bieden om tot een oplossing te komen en als dat niet voldoende effect heeft volgt er een onderzoek door de Raad voor de Kinderbescherming. Ik vind het vreemd dat er zo vaak aan de bel wordt getrokken en dat alles maar blijft stagneren.
Er is sprake van kindermishandeling, dus bel de politie anders maar weer en doe een melding. Dan moet Veilig Thuis weer in beeld komen.
<<

Anoniem221

Bericht 22 Okt 2017 15:59

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik ben geen heldin en ik wil me al helemaal niet in die rol manoeuvreren. Ik ben geen moeder Theresa en als ik zeg dat ik het liefst de kinderen zou willen adopteren, om ze uit een nare situatie te halen, dan zeg ik dit, omdat ik het wel zou willen doen, maar ook weet dat ik het nooit zou kunnen doen. Dat ik daarop letterlijk word gepakt bewijst maar dat ik te letterlijk word gelezen.

Mijn man heeft zijn dochter niet achtergelaten bij een vrouw die hun kind mishandeld, om zelf een ander leven te starten aan de andere kant van het land. Mijn man wilde terug naar zijn geboortedorp en was in de veronderstelling dat hij zijn dochter om het weekend kon komen halen. Dat dit anders heeft uitgepakt, dat had hij van te voren niet kunnen weten. En de moeder mishandeld(e) haar kinderen niet, heeft ze nooit gedaan, maar ze was wel dusdanig slecht voor haar jongste dochter dat ze met instanties te maken kregen.

Verder is mijn leven geen web van leugens en heb ik ook geen grootheidswaanzin. Noch verzin ik dingen om de aandacht te krijgen. Of wil ik dat mensen medelijden met mij krijgen. Ik roep al jaren dat ik gewoon 'mezelf' ben en dat ik het af en toe niet weet. Dan bespreek ik het hier. En dan krijg je dit? Als mensen mij zo leugenachtig vinden, waarom zijn forummers dan nog vriendjes met me op Facebook. Je zou toch denken dat je daar alle informatie kunt vinden om aan te tonen dat ik niet ben wat ik misschien hier op het forum laat zien. Als ik dat al laat zien. Want ik vind het weer heel erg opgeblazen allemaal.

Met betrekking tot de neef zeg ik het nog één keer: Ik neem morgen contact op met LdH.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 22 Okt 2017 16:01

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Waarom het Leger des Heils?
<<

Anoniem221

Bericht 22 Okt 2017 16:02

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Poutine schreef:Waarom het Leger des Heils?


Omdat het kind daar doordeweeks woont.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Okt 2017 18:47

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Volgens mij ben je maar met weinig mensen bevriend op fb, dus ja ik voel me hier aangesproken aangezien ik daar bij hoor. Ik heb je niet leugenachtig genoemd. Ik ben wel erg geschrokken van wat ik hier lees, dat zeg ik eerlijk. That’s it.
#teammaple🍁
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 22 Okt 2017 18:57

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Fedora, ik denk niet dat je liegt. Maar ik denk wel dat je zelf ook niet alle dingen juist hebt. Dan kan het zijn dat je niet goed voorgelicht wordt ofniet alles goed begrijpt. Dit is ook de reden dat ik je enige tijd geleden een andere advocaat aanraadde. Wat jij hier verteld kan m.i. namelijk allemaal niet waar zijn. Ik geloof best dat jij daar wel van overtuigd bent en dus niet bewust liegt, maar ik geloof niet dat alles zo zwart wit is als jij stelt.

En eerlijk, ik vraag me ook vaak af waar jouw man is in dit verhaal. het lijkt erop dat jij alles regelt/probeert te regelen, terwijl het om zijn dochter en familie draait.
<<

ChiQ

Bericht 23 Okt 2017 06:29

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Nou ik denk heus niet dat alles wat je zegt bij elkaar gelogen is, maar ik heb wel echt altijd het idee dat jij dingen net groter maakt dan ze zijn, waardoor als mensen kritische vragen stellen je het ineens niet meer weet, superveel tekst typt waar vrijwel een hoop lucht in staat en dan verdraai je dingen waardoor hier mensen het opgeven tot de volgende episode zich aandient.
<<

Anoniem278

Bericht 23 Okt 2017 07:54

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Maar Fedora, als we even een paar feiten samenvatten die je letterlijk schrijft, want je schrijft zulke lappen tekst en komt later weer terug op allerlei dingen en dan zijn ze net anders, maar wat er staat is toch:
- er is een (minderjarig?) kind wat door de slechte thuissituatie uit huis geplaatst is
- dat kind zit doordeweeks bij het LegerdesHeils volgens jou (ik neem dan aan in een woon-trainingsproject want zij hebben geen pleegopvang voor kinderen)
- dat kind moet verplicht de weekenden doorbrengen waar hij weggehaald is vanwege de situatie
- in die weekenden vindt met grote regelmaat mishandeling plaats, geestelijk dan wel fysiek
- daar worden even zo regelmatig bij diverse instanties meldingen van gemaakt
- het kind zelf gaat wel elke keer terug? dus we gaan er vanuit dat het nog geen 12 is en meewerkt?
- alle meldingen worden genegeerd en er wordt ook niet geëvalueerd of teruggekoppeld hoe het met het kind gaat in deze constructie

En dan daarnaast is er nog ergens anders in Nederland een kind waarvan jij zegt dat jullie van officiële instanties hebben gehoord dat de moeder daar 'bepaalde dingen mee heeft gedaan', maar er wordt ter bescherming van (wie??) niet aan jullie gezegd waar de aanklacht om draait, terwijl je man wel dat kind erkend heeft en officieel bezoekrechtig is en ook officieel in de papieren de vader?
Dus met zijn eigen minderjarige kind is iets gebeurd, waar melding van gemaakt is, dat is vastgelegd en de vader mag het niet weten.
En diezelfde vader is niet dag en nacht bezig, zoekt niet de landelijke media, gaat naar honderd advocaten en blijft procederen etc, om zijn kind weg te halen daar.
Terwijl jij hier even zo vaak hebt geschreven dat er daar van alles aan de hand is en dat het kind daar achterstand oploopt en niet goed behandeld wordt.

En dan zijn er hier @ forum mensen die kritisch reageren en dan ligt dat aan al die mensen, en dan snappen zij het allemaal niet goed en dan is het toch ineens anders en dan vind jij het vreemd dat mensen moeite hebben met deze verhalen?
<<

Anoniem250

Bericht 23 Okt 2017 11:38

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Maar het kind van jouw man heeft dus bij moeder geen goede zorg? Waarom komt dat kind dan niet bij vader wonen. En dat vader weggaat bij kind en aan de andere kant van het land gaat wonen en er vanuit gaat dat er een omgangsregeling komt, maar geen omgangsregeling heeft geregeld voordat hij wegging, is natuurlijk helemaal waardeloos. Uiteraard is hij zelf slachtoffer want er is van alles met hem aan de hand. Maar als hij voor het ene kind niet zorgt/ kan zorgen, waarom moet er dan een nieuw kind komen. Ik reageer eigenlijk nooit op je. Maar ik vind dit wel weer zo enorm waardeloos en zorgwekkend, dat ik het niet kan laten.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 23 Okt 2017 12:07

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

HollyGolightly schreef:Maar het kind van jouw man heeft dus bij moeder geen goede zorg? Waarom komt dat kind dan niet bij vader wonen. En dat vader weggaat bij kind en aan de andere kant van het land gaat wonen en er vanuit gaat dat er een omgangsregeling komt, maar geen omgangsregeling heeft geregeld voordat hij wegging, is natuurlijk helemaal waardeloos. Uiteraard is hij zelf slachtoffer want er is van alles met hem aan de hand. Maar als hij voor het ene kind niet zorgt/ kan zorgen, waarom moet er dan een nieuw kind komen. Ik reageer eigenlijk nooit op je. Maar ik vind dit wel weer zo enorm waardeloos en zorgwekkend, dat ik het niet kan laten.


Exact mijn gevoel..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem221

Bericht 23 Okt 2017 12:36

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik wil eerst even reageren op wat er gezegd wordt over mijn man. Ik vind het prima dat jullie kritische vragen/opmerkingen plaatsen met betrekking tot wat ik heb gepost, maar waag het niet om een mening te vormen over mijn man. Jullie kennen hem niet en nu ik dat gezegd heb, wil ik graag, hoop ik, inhoudelijk reageren op de feiten die Quizzle heeft opgeschreven.

De zoon van mijn zwager is op dit moment 14 jaar oud. Een jaar geleden is hij onder LdH Jeugdbescherming en Reclassering terecht gekomen. Vader wilde van moeder scheiden en omdat moeder zwakbegaafd is, kwam het kind dus bij het LdH terecht. Al waren ouders en kind al eerder bekend bij LdH, zo huren ze ook een huis van Ldh. Hij verblijft daar van zondagavond tot vrijdagmiddag. Dan gaat hij naar huis. De jongen is zo gek van zijn moeder dat hij vrijwillig thuiskomt, ook al houdt dat in dat daar zijn vader ook is. Stiefvader welteverstaan, want het is niet zijn biologische vader. Ik heb vanochtend met LdH gebeld en ze hadden al iets door, omdat hij gisteren nogal tegendraads terugkwam. Zij gaan er dan ook mee aan de slag.

Dat er geen opvang zou zijn voor kinderen bij LdH is foutief. Deze jongen verblijft er doordeweeks, maar ik ken een jongen die zijn hele leven lang al bij LdH woont. Hij is nu 18 en gaat nu op kamertraining. Ik kan ook nog vertellen dat LdH heel erg streng is, want de jongen (dus geen familie) heeft drie driftbuien gehad en dingen in zijn kamer gesloopt, dus is eerst naar trainingskamp in Frankrijk en vervolgens naar Polen vertrokken.

Over eigen situatie:

Mijn man heeft een dochter van vijf uit een eerdere relatie. Het gaat thuis niet goed. Wij willen haar wel opvangen, maar we wonen klein en kunnen haar daardoor niet opvangen. We blijven in contact met drie verschillende instanties en met de kinderarts. Dochter heeft in het afgelopen jaar een voortraject voor de 'gewone' school gevolgd. Helaas is gebleken dat ze niet kan meekomen met haar leeftijdsgenoten en ze is dan nu ook naar speciaal onderwijs. Een leraar/lerares op/voor vier kinderen? Mijn man belt haar twee keer per week en ondanks dat de afspraak is dat ze hierbij apart wordt genomen in een andere kamer, raakt ze afgeleid, omdat mama en zus continu tegen haar blijven praten. Ik vind dat mijn man het volwassen oplost door te vragen of ze afgeleid is en of papa dan een andere keer moet terugbellen. Dan vraagt ze op welke dag en hoe laat en dan bespreken ze dat samen.

We hebben zelfs al gekeken of 'opa' en 'oma' het meisje onderdak kunnen bieden, maar dat gaat niet en mag volgens mij ook helemaal niet.

Ik weet niet of ik vragen heb beantwoord, maar beter dan dit kan ik niet.
<<

Anoniem278

Bericht 23 Okt 2017 12:41

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Waarom schrijf jij deze dingen, op deze manier, niet meteen in eerste instantie?

Ik word zo moe van keer op keer ontrafelen van jouw verhalen. En met mij, te zien aan de reacties, heel veel mensen. Probeer hier eens gewoon korter en bondiger te schrijven en niet van die blablabla maar gewoon 'dit is de situatie' want wat je nu schrijft is wéér een ander verhaal dan je met al je rare zinnen en halve verhalen en talloze woorden laat doorschemeren.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers