Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

<<

Anoniem252

Bericht 20 Okt 2017 22:26

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Fijn dat alles goed was Chipa, en geen grote baby dus. Had je de hele week al minder leven of ineens van dag 1 op dag 2?

Ik blijf een beetje in de twijfel hangen met dat leven voelen. Ik voel haar echt elke dag zo vaak, laten we zeggen elk uur. Maar qua hoeveelheid is het dan zo wisselend (soms 1 schopje soms wel 5 minuten). En ook qua sterkte. Vanavond druk gekletst met vriendinnen, en dan let je er minder op. Dan zit ik nu rustig op de bank en is de baby ook wat rustiger. Twijfel ik gelijk weer of het goed is. En dus of ik moet bellen ja of nee.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 20 Okt 2017 22:38

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ik herken t de laatste dagen wel AM, meestal met slapen gaat ie enorm tekeer, en van de week gewoon helemaal niet, dan ga je er zoo enorm opletten dan. Maar daarna kreeg ik na wachten wat schopjes haha!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem252

Bericht 20 Okt 2017 22:47

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Het wordt een soort van obsessie merk ik. Ik ben er gedurende de week best wel veel mee bezig! Zoals nu heeft zij de hik (die ik overigens onderin voel Yes, ik denk dat ze weer gedraaid is!) en is ze lekker aan het bewegen. Soms gewoon wat geduldiger zijn :P.
<<

Anoniem328

Bericht 21 Okt 2017 08:02

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

AM mij is altijd verteld door de verloskundige: als je maar leven voelt op een dag. Dat het minder of minder hard is maakt niet uit, want dat ligt dan waarschijnlijk aan de houding van de baby. Als jij de baby wel elk uur voelt is er écht niks om je zorgen over te maken.

Ik weet nog van mijn eerste zwangerschap dat zeker op het einde (laatste weken) ik de baby minder vaak voelde (lang niet elk uur), maar dat komt omdat de baby dan meer een vast wakker en slaapritme heeft. En sowieso minder beweegruimte.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 21 Okt 2017 09:38

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ik voelde de baby al een paar dagen minder. Waarschijnlijk door de drukte van de herfstvakantie met de kids. Ook is hij gedraaid dus weer andere bewegingen. Overigens beweegt hij nu wee zo hard dat het af en toe zeer doet. Maar liever een keer teveel checken. Bij mijn dochter was ik 41 weken zwanger toen ik haar minder voelde. Vruchtwater bleek bijna op. Dus altijd goed om bij twijfel even de verloskundige te bellen.
<<

Anoniem256

Bericht 21 Okt 2017 10:32

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Het bewegen wordt nu wel echt anders. Meer schuiven en porren van voetjes dan echt schopjes. Maar herken het wel AM, ik zit ook steeds dwangmatig te porren. Hij beweegt wel minder ook maar wel regelmatig.
Moest vandaag eigenlijk een late dienst werken maar heb me net ziek gemeld. Gisteren na het werk heel veel harde buiken en vanochtend al opgestaan met een gespannen buik. En als ik eenmaal wel ga werken, vind het altijd lastig om m’n grens goed te voelen. Dus nu maar even voor zijn en lekker de hele dag op de bank.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 21 Okt 2017 14:57

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Heel goed punto dat je naar je lichaam luistert!

Wat voor wiegdeken hebben jullie trouwens? Ik had bij de andere kids een slaapzakje maar als dit idd een kleintje blijkt te zijn dan is het slaapzakje misschien nog te groot. Wil dan toch voor de zekerheid een dekentje en lakentje. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Zie ze van 10,- tot 80,-
<<

Anoniem256

Bericht 21 Okt 2017 15:52

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Chipa schreef:Heel goed punto dat je naar je lichaam luistert!

Wat voor wiegdeken hebben jullie trouwens? Ik had bij de andere kids een slaapzakje maar als dit idd een kleintje blijkt te zijn dan is het slaapzakje misschien nog te groot. Wil dan toch voor de zekerheid een dekentje en lakentje. Maar zie door de bomen het bos niet meer. Zie ze van 10,- tot 80,-


Uhm een stuk of 4 verschillende :palm: Wel allemaal verschillende diktes en 1 daarvan was een verkeerde levering. Maar is ook voor in de kinderwagen en wist echt niet goed hoe dik ze moesten zijn.
<<

Anoniem252

Bericht 21 Okt 2017 16:02

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wij hebben oa deze als Wiegdeken. Die heeft een togwaarde van 1,0 Oid dus is best warm. https://www.baby-dump.nl/product/bedtex ... 0-cm/1596/
En nog paar dekentjes van kruidvat / zeeman die allemaal maar paar euro per stuk waren.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 21 Okt 2017 16:28

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

ja dat bedoel ik. Las ook iets over TOG waarde. Nog maar eens goed kijken
<<

Anoniem252

Bericht 22 Okt 2017 09:22

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Punto ben je alweer wat opgeknapt? Denk ook je laatste week he?

Wij hebben nog even een hotel geboekt voor volgende week :D. Gaan nog lekker 2 nachtjes samen weg. Zon gek idee dat dat de laatste keer wordt voor de komende jaren.
Ik begin volgens mij verkouden te worden, jammer.

Vandaag alweer 33 weken, mennn over 4 weken mag ze gewoon al komen. Nu gaat het zo snel ineens.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 22 Okt 2017 09:46

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ik heb wat dunne dekentjes gemaakt door familie of bv van kruidvat , maar wil nog goede deken kopen, die lekker dik is. Zag mooie dikke van Jolein, rond de €25, denk dat ik die haal. Maar ons wiegje is vrij groot, dus misschien neem ik gewoon 2 ledikant dekens als ik dat ingestopt krijg, dan is die dubbelgevouwen zo dik.

O lekker AM, waar gaan jullie heen?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem256

Bericht 22 Okt 2017 10:14

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ja gisteren vrij weinig harde buiken gehad totdat ik rommelende darmen kreeg. Maar vandaag lijkt het ook allemaal weer wat rustiger dus rust heeft me wel goed gedaan. Laatste weekje inderdaad, ma/di nog een late en dan vrijdag een vroege dienst. Heerlijk!
Lekker dat jullie nog even weggaan!

Ik heb er ook een van Jollein die 2.4 TOG heeft. Misschien veel te dik maar hij was zo lekker zacht en met korting. Mijn hormonen zorgen echt voor kooplust, normaal ben ik echt zuinig maar nu vliegt het geld eruit.

https://www.bol.com/nl/p/jollein-stonew ... 062775950/

En deze dekentjes ook:

https://www.bol.com/nl/p/jollein-waffle ... 035985483/ (Wel de wiegvariant)

En deze gevoerd en ongevoerd in blauw

https://www.mamaloesbabysjop.nl/cottonb ... -wiegdeken

Die ongevoerde was een verkeerde levering.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 22 Okt 2017 10:29

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

O heel leuk Punto! De bovenste heb ik in deze kleur en uitvoering als boxkleed :) gelukkig knap je een beetje op met rust! Ik merk ook dat vr en za rustig aan doen geholpen heeft, bil doet zeer, maar buik minder hard en onrustig. Alleen kramperig gevoel nog, maar dat is "normaal" lees ik..
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem252

Bericht 22 Okt 2017 10:37

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Pippa schreef:Ik heb wat dunne dekentjes gemaakt door familie of bv van kruidvat , maar wil nog goede deken kopen, die lekker dik is. Zag mooie dikke van Jolein, rond de €25, denk dat ik die haal. Maar ons wiegje is vrij groot, dus misschien neem ik gewoon 2 ledikant dekens als ik dat ingestopt krijg, dan is die dubbelgevouwen zo dik.

O lekker AM, waar gaan jullie heen?


We gaan naar Limburg!

Heb je een linkje van die deken? Ben wel benieuwd. Ok heb helemaal niets gevoerds gekocht ofzo.
<<

Anoniem252

Bericht 22 Okt 2017 13:07

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Fijn trouwens dat jullie je ook allebei weer wat beter voelen na rust Punto en Pippa. Ik werkte de laatste maanden 3x6 uur per week. Verwacht die deze week niet vol te maken. Heb minder puf en niet zoveel meer te doen. Lekker rustig afsluiten :).
<<

Anoniem256

Bericht 22 Okt 2017 13:49

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ik werk ook al een tijdje 5 uur maar denk dat ik dat deze week ook niet meer ga volhouden. Moet nog even wat zaken afronden en verder niet teveel gedoe mee.

Poeh er wordt nu weer lekker gewroet in m’n buik. Word er soms helemaal raar van als hij beweegt. Wordt toch steeds krapper en voel dan echt voeten helemaal langs de rand duwen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Okt 2017 15:14

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Poeh ik vind dat soort berichten van jullie wel spannend hoor! Ik moet in de eerste paar weken van december 60u werken. Ben erg benieuwd of ik dat volhoud, maar vooralsnog heb ik er wel zin in. Spannend!

Gek kan dat bewegen gaan voelen na een tijdje he Punto?!

Fijn dat jullie verlof ook al zo snel komt allemaal joh!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem252

Bericht 22 Okt 2017 16:40

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Zora schreef:Poeh ik vind dat soort berichten van jullie wel spannend hoor! Ik moet in de eerste paar weken van december 60u werken. Ben erg benieuwd of ik dat volhoud, maar vooralsnog heb ik er wel zin in. Spannend!

Gek kan dat bewegen gaan voelen na een tijdje he Punto?!

Fijn dat jullie verlof ook al zo snel komt allemaal joh!


Wow60u per week is veel zeg, maar als je je goed voelt kan je het misschien best aan.

En Punto herkenbaar dat gewroet. Ik heb soms het gevoel dat ze mijn buik uit wil kruipen. Vooral richting mijn ribben en maag.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 23 Okt 2017 16:35

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Hallo!
Daar ben ik ook weer eens. Merk even dat ik wat minder de behoefte heb om mee te schrijven. Heb ook niet zoveel te vertellen en heb het gevoel dat jullie allemaal al veel verder zijn, waardoor ik even wat aansluiting mis.
Heb alles wel elke keer meegelezen.

Hier gaat alles goed! Voel 't nu elke dag wel een paar keer schoppen. Zaterdag de hele dag niet, toen had ik wel even paniek. Maar toen m'n man z'n hand op m'n buik legde reageerde ze gelijk. Dus dat was wel fijn. Kamertje is zo goed als klaar, dingetjes hangen aan de kant. Alleen moet er nog een bestelling van de babydump binnenkomen, waarmee ik alles kan fine-tunen. Daar is het wachten nog even op.

Het gevoel dat ze uit je buik wil kruipen herken ik dan nog niet, maar wordt er soms wel misselijk van en soms schrik ik ook nog wel eens haha.

Mijn verlof is over een week of 11, heel langzaamaan aan het aftellen. Ben ondertussen al aan het rondkijken naar vacatures, maar nog niet echt iets gevonden.
Wat fijn dat voor sommige van jullie je verlof al dichtbij komt!

Is er bij jullie ook behoefte aan een whatsappgroep of afgesloten Facebookgroep oid? :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem252

Bericht 23 Okt 2017 16:38

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Burnie! Lekker schrijven hoor, je hoort gewoon bij de wintermamas. Ondanks dat wij allemaal al iets verder zijn ;).
Ik vind een WhatsAppgtroep wel gezellig, tijd zat in mijn verlof.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 23 Okt 2017 16:47

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Mensen die bij in de whatsappgroep willen, mogen me wel een PB sturen :) Maak ik de groep wel aan :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem252

Bericht 23 Okt 2017 17:32

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Leuk!
<<

Anoniem328

Bericht 23 Okt 2017 18:40

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Gezellig Burn!
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 24 Okt 2017 16:02

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Net zo geschrokken. Kom thuis met de kinderen, en geen idee hoe ik het voor elkaar krijg, maar ik struikel dus voor de deur. Neuzen van mn schoenen geschaafd, kapottw knieën en zere pols. Volgens mij ben ik niet of nauwelijks op mijn buik terecht gekomen. Voel de baby nu ook bewegen. Morgenochtend heb ik controle bij de verloskundige. Ga het wel even aangeven. Pfft zo dom
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers