Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #2

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Okt 2017 19:42

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Overigens ben ik het absoluut eens met het feit dat er iets aan gedaan moet worden, alleen als de officiele instanties zo reageren, wat moet je dan nog :(
<<

Anoniem313

Bericht 21 Okt 2017 21:21

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Fedora schreef:
Urban Naked schreef:Dus.. dan maar niks? Ik zou serieus van elke tik die je meekrijgt (en dat zal maar weinig zijn) een melding doen. Als volwassenen dat niet doen, wat heeft een kind dan voor kans?


In de afgelopen twee jaar heb ik van elke tik een melding gedaan. "Dank u wel, mevrouw. Maar ik denk dat u emotioneel dusdanig betrokken bent dat u het niet helder ziet".


En dan, hoe reageer jij dan? En wat heb je nu concreet in deze situatie gedaan?
<<

Anoniem221

Bericht 21 Okt 2017 23:15

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Mijn man blijft in contact met zijn neefje. Ze bellen en appen. We melden geregeld dat het daar mis is. Mijn zwager meldt bijna trots dat hij hem weer bijna te grazen heeft gehad. We kennen hem. We weten dat hij zo is. We doen ons best, hebben hem zelfs al een luchtbed in huis aangeboden, zodat hij niet terug hoeft, maar dat mag van de instanties ook niet. Voor de binding is het goed dat hij bij zijn ouders blijft slapen. De geschiedenis herhaalt zich en het doet mijn man zichtbaar pijn. Maar zolang instanties dit blijven volhouden, wat is onze rol hierin nog dan? Het is niet dat wij onze ogen ervoor sluiten, maar wel dat de instanties het doen.

Een jaar geleden kregen we uit het niets bericht van drie instanties tweehonderd km verderop. Dochter was aangemeld, omdat ze achterstand had in haar ontwikkeling. En moeder was, na het observeren van de thuissituatie, ook aangemeld, omdat ze iets met haar kind deed dat niet door de beugel kon. Wat dat precies was? Dat mochten ze uit privacy overwegingen niet met de vader delen. We zijn meerdere malen in zijn oude woonplaats geweest, continu betrokken geweest, maar moeder zegt ja en amen op alles wat erna werd ondernomen en dus is moeder supermama. We weten dat het daar ook nog steeds mis is. En als we het melden dan is papa slechts bezorgd en moet hij met mama praten. Die wil niet praten en zeker niet met mijn man. En dan?

Schiet mij maar lek hoor! Ik weet het zo onderhand niet meer. We lopen tegen barrières op. We zijn overbezorgd, te nauw betrokken, hebben daardoor een persoonlijke mening opgedaan en we moeten vooral rustig blijven. Man, ik wil die zwager van mij wel kielhalen en die ex van mijn man? Ik wil haar wel een middag op het marktplein zetten om haar te bekogelen met rotte tomaten. Maar ja, ook dan heb ik/hebben wij het gedaan. Rechtssysteem hier in Nederland klopt van geen kant. En wie zijn de dupe? De kinderen. Bah!
<<

Anoniem231

Bericht 22 Okt 2017 05:21

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Neem contact op met de wijkagent. Kijk wat hij voor jullie hierin kan betekenen.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Okt 2017 06:30

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Caulfield schreef:
Fedora schreef:
Urban Naked schreef:Dus.. dan maar niks? Ik zou serieus van elke tik die je meekrijgt (en dat zal maar weinig zijn) een melding doen. Als volwassenen dat niet doen, wat heeft een kind dan voor kans?


In de afgelopen twee jaar heb ik van elke tik een melding gedaan. "Dank u wel, mevrouw. Maar ik denk dat u emotioneel dusdanig betrokken bent dat u het niet helder ziet".


En dan, hoe reageer jij dan? En wat heb je nu concreet in deze situatie gedaan?


Je geeft geen antwoord op mijn vraag.
Jij doet van elke tik melding, zeg je. Welke instantie heb jij gisteren gebeld? Wat zeiden ze, en hoe reageerde jij daar op?
<<

Orchidee1

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 02 Sep 2016 09:41

Bericht 22 Okt 2017 07:44

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Caulfield schreef:
Fedora schreef:
Urban Naked schreef:Dus.. dan maar niks? Ik zou serieus van elke tik die je meekrijgt (en dat zal maar weinig zijn) een melding doen. Als volwassenen dat niet doen, wat heeft een kind dan voor kans?


In de afgelopen twee jaar heb ik van elke tik een melding gedaan. "Dank u wel, mevrouw. Maar ik denk dat u emotioneel dusdanig betrokken bent dat u het niet helder ziet".


En dan, hoe reageer jij dan? En wat heb je nu concreet in deze situatie gedaan?


Wat kan je nog meer doen dan melden?
<<

Anoniem221

Bericht 22 Okt 2017 09:37

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

AMK, Veilig thuis, CJG, Stichting Mee, Leger des Heils, wijkagent via politie. Meer weet ik om eerlijk te zijn niet. Ik krijg overal hetzelfde te horen of glashard 'Dat het wel meevalt en we het vast verkeerd zien'.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 22 Okt 2017 09:41

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik weet niet, maar als de situatie je aan het hart gaat dan ga je wel op je achterste poten staan en laat je je niet zomaar, door al die instanties afwimpelen, lijkt me. Dan zouden al die instanties aan mij toch echt een hele verkeerde hebben.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 22 Okt 2017 09:50

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Maar je hebt zowel AMK als Veilig Thuis benadert, maak ik op uit je laatste reactie? En daar bovenop nog alle andere instanties die je noemt? En overal loop je tegen een muur aan? Hoe verloopt zo’n telefoongesprek vanaf dat punt dan?
<<

Anoniem313

Bericht 22 Okt 2017 10:27

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Fedora schreef:AMK, Veilig thuis, CJG, Stichting Mee, Leger des Heils, wijkagent via politie. Meer weet ik om eerlijk te zijn niet. Ik krijg overal hetzelfde te horen of glashard 'Dat het wel meevalt en we het vast verkeerd zien'.


Welke instantie heb jij gisteren gebeld om dit te melden, wat zeiden ze, en hoe reageerde jij daarop?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Okt 2017 11:58

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Veilig Thuis en AMK zijn hetzelfde.

Maar ik kan me ook echt niet voorstellen dat je werkelijk bij alle instanties tegen een muur loopt. Wij melden regelmatig bij Veilig Thuis vanuit mijn werk en er wordt altijd iets mee gedaan. Soms is de conclusie dat verder onderzoek niet nodig is maar altijd wordt vooronderzoek gedaan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 22 Okt 2017 12:10

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Dat Veilig Thuis en AMK hetzelfde zijn, was inderdaad ook waar ik heen wilde met m’n laatste reactie. Ben het verder overigens ook met je eens, het lijkt me zo sterk dat je melding juist bij Veilig Thuis niet serieus genomen word. Dat zou betekenen dat niemand in de directe omgeving van een kind bij een melding serieus genomen wordt ‘omdat ze wellicht te betrokken zijn’.
<<

Anoniem282

Bericht 22 Okt 2017 12:42

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Het klopt dat er bij dergelijke instanties wordt geprioriteerd (zie het zelf nu vanaf de zijlijn en ik vind het soms tenenkrommend), maar bij mishandeling en meerdere meldingen zal dit niet zomaar terzijde worden geschoven. Vooral wanneer de politie erbij betrokken is (geweest) en in dit geval begrijp ik zelfs wat voorheen Jeugdzorg was, dan komt dit verhaal nogal raar op mij over. Je kunt idd niet meer doen dan melding, omdat je niet voor eigen rechter mag spelen. Maar als het hele systeem in die regio niet functioneert, zouden zoveel mensen hierover klagen dat het landelijk nieuws zou zijn.

Ik zou het bijna gaan testen door zelf eens te bellen. Ja sorry, maar dit is toch weer een heel apart verhaal?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Okt 2017 12:57

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

En toch kreeg mijn vriendin echt te horen dat ze eerst zelf met de vader moest gaan praten.
Ik vind dat behoorlijk zorgelijk eigenlijk...
<<

Anoniem221

Bericht 22 Okt 2017 13:07

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Caulfield schreef:
Fedora schreef:AMK, Veilig thuis, CJG, Stichting Mee, Leger des Heils, wijkagent via politie. Meer weet ik om eerlijk te zijn niet. Ik krijg overal hetzelfde te horen of glashard 'Dat het wel meevalt en we het vast verkeerd zien'.


Welke instantie heb jij gisteren gebeld om dit te melden, wat zeiden ze, en hoe reageerde jij daarop?

Gisteren heb ik contact gehad met veilig thuis. Ik heb mijn verhaal mogen doen, maar moet me wenden tot de instantie waar deze jongen bekend is. Dus wordt vervolgd.
<<

Anoniem282

Bericht 22 Okt 2017 13:11

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Lejow schreef:En toch kreeg mijn vriendin echt te horen dat ze eerst zelf met de vader moest gaan praten.
Ik vind dat behoorlijk zorgelijk eigenlijk...


Die softe aanpak doel ik ook op. Maar dat is wel gepasseerd station als de situatie verergert en er geweld bij komt kijken. Mishandeling is geweld en strafwaardig. Bij ernstige verwaarlozing en zulke narigheid, wordt er wel gehandeld. Bij veel meldingen zitten de medewerkers van dergelijke instanties op den duur ook niet meer lekker achterover geleund (bij wijze van spreken). Dat bedoelde ik dus met prioriteren.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Okt 2017 13:17

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Guattari schreef:
Lejow schreef:En toch kreeg mijn vriendin echt te horen dat ze eerst zelf met de vader moest gaan praten.
Ik vind dat behoorlijk zorgelijk eigenlijk...


Die softe aanpak doel ik ook op. Maar dat is wel gepasseerd station als de situatie verergert en er geweld bij komt kijken. Mishandeling is geweld en strafwaardig. Bij ernstige verwaarlozing en zulke narigheid, wordt er wel gehandeld. Bij veel meldingen zitten de medewerkers van dergelijke instanties op den duur ook niet meer lekker achterover geleund (bij wijze van spreken). Dat bedoelde ik dus met prioriteren.


Dat jongetje werd door zijn vader gemept, stelselmatig... Bij mijn vriendin is hij uit eindelijk gebroken en heeft alles verteld.
<<

Anoniem221

Bericht 22 Okt 2017 13:21

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik snap de vraagtekens. Maar als een instantie mij vraagt of ik het 100% zeker weet, dan kan ik niet zeggen dat ik het 100% zeker weet, want dat weet ik niet. Ik ben altijd bang een melding te doen met verstrekkende gevolgen, waarvan vervolgens blijkt dat ik het verkeerd heb opgepakt. Gisteren vertelde zwager triomfantelijk dat hij zijn zoon te grazen had genomen, vandaag zegt ie dat ze aan het dollen waren en dat hij niet de intentie had om de zoon iets aan te doen. Dat het per ongeluk kwam dat hij het kozijn raakte. Ik was er niet bij? Ik weet het dus ook niet 100% zeker dat het niet zo is gegaan als hij nu zegt of dat gisteren wel 100% de waarheid was.
<<

Anoniem282

Bericht 22 Okt 2017 13:41

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Lejow schreef:
Guattari schreef:
Lejow schreef:En toch kreeg mijn vriendin echt te horen dat ze eerst zelf met de vader moest gaan praten.
Ik vind dat behoorlijk zorgelijk eigenlijk...


Die softe aanpak doel ik ook op. Maar dat is wel gepasseerd station als de situatie verergert en er geweld bij komt kijken. Mishandeling is geweld en strafwaardig. Bij ernstige verwaarlozing en zulke narigheid, wordt er wel gehandeld. Bij veel meldingen zitten de medewerkers van dergelijke instanties op den duur ook niet meer lekker achterover geleund (bij wijze van spreken). Dat bedoelde ik dus met prioriteren.


Dat jongetje werd door zijn vader gemept, stelselmatig... Bij mijn vriendin is hij uit eindelijk gebroken en heeft alles verteld.


Ik mag nog altijd hopen dat dit uitzonderingen zijn dat er niet adequaat is ingegrepen. Dat ben je hopelijk met me eens. Er zullen ongetwijfeld situaties zijn waarin dergelijke instanties tekort zijn geschoten. Maar de wijze waarop Fedora zegt te woord te zijn gestaan, is natuurlijk enorm klachtwaardig en m.i. ook ongeloofwaardig. Maar goed, die discussie is hier al vaker geweest en leidt tot niets. Iig heel naar dat de hulpverlening nog altijd steken laat vallen; deze kinderen zijn daar erg de dupe van en dat zou niet mogen.
<<

Anoniem221

Bericht 22 Okt 2017 14:09

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Het spijt me heel erg dat het ongeloofwaardig overkomt, maar het spijt me nog meer dat het echt de waarheid is. Ze laten steken vallen of vinden dat mensen te persoonlijk betrokken zijn. Voor mijn stiefdochter heb ik uren aan de telefoon gehangen met Veilig Thuis. Pas toen de school ingreep is er iets voor haar gedaan. Misschien hebben mijn meldingen wel meegeholpen aan de uiteindelijke oplossing (namelijk hulp voor moeder en dochter), maar dat was zeker niet omdat ik alleen melding heb gedaan. Mijn man moest helemaal niet bellen, want het was voor hem raadzaam om naar een psycholoog te gaan. Nu blijken onze zorgen heel reëel te zijn geweest en is er uiteindelijk hulp ingeschakeld, maar dat was wel dankzij de school en niet dankzij onze meldingen. Ook nu is het daar nog steeds mis, maar mevrouw ex heeft de instanties leuk om de tuin geleid door te blijven zeggen dat het helemaal geweldig gaat. Dat doet mijn zwager ook, ondanks dat er al hulp is van een instantie.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 22 Okt 2017 14:16

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Fedora schreef:Rechtssysteem hier in Nederland klopt van geen kant. En wie zijn de dupe? De kinderen. Bah!


Dit heeft natuurlijk niets met het rechtssysteem in Nederland te maken, want het gaat hier om hulpverleningsinstanties. Dat moet me even van het hart.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 22 Okt 2017 14:35

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Als iemand triomfantelijk vertelt dat hij zijn zoon te grazen heeft genomen, dan mag je bij de vraag of je het wel 100% zeker weet, echt wel volmondig ‘Ja’ antwoorden. Ookal zegt hij de dag daarop wat anders.

Overigens heb jij gisteren gebeld en toen had je zwager nog niet gezegd dat ze aan het dollen waren, toch? Dat zei hij vandaag pas. Ik snap heus dat je mensen niet direct van iets wilt beschuldigen en ik ken ook verhalen van falende instanties. Maar ik weet het niet.
<<

Anoniem221

Bericht 22 Okt 2017 14:47

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Poutine schreef:Als iemand triomfantelijk vertelt dat hij zijn zoon te grazen heeft genomen, dan mag je bij de vraag of je het wel 100% zeker weet, echt wel volmondig ‘Ja’ antwoorden. Ookal zegt hij de dag daarop wat anders.

Overigens heb jij gisteren gebeld en toen had je zwager nog niet gezegd dat ze aan het dollen waren, toch? Dat zei hij vandaag pas. Ik snap heus dat je mensen niet direct van iets wilt beschuldigen en ik ken ook verhalen van falende instanties. Maar ik weet het niet.


Mijn man heeft contact met hem en belde mij gisteren. Het zou in eerste instantie gaan om slaan, maar dat blijkt nu schoppen te zijn geweest. Gisteren was het expres uithalen, nu was het een dolletje en was zijn zoon hem te snel af. Daarentegen heeft hij wel zijn middenvoetsbotje gekneusd, dus dan zegt het mij dat je een beste trap hebt willen uitdelen. Maar dan nog durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen dat het een dolletje of ernst was. Ik weet wel dat ik er de zenuwen van op de buik krijg. Want ik weet het niet meer. Voor ik mijn man ontmoette was hier nooit sprake van, ik had zelfs van de meeste instanties niet gehoord en nu is het wekelijks dat ik me zorgen maak over een kind. Is het niet zijn kind, dan is het wel familie van hem. En ik zeg ook vaak tegen mezelf dat ik het maar los moet laten, me er niet mee moet bemoeien, maar het houdt niet op.

Het staat er waarschijnlijk wat dramatisch, maar dat is niet mijn insteek. Ik weet gewoon niet meer wat wijsheid is. En mijn man wil niet dat ik een melding maak, want het is zijn enige broer en zijn broer is alles wat hij nog van zijn familie heeft. Maar mijn man weet ook heus dat hij een hufter is, dat heeft hij zelf als kind mogen ervaren. Maar ik wil er thuis geen ruzie overmaken.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 22 Okt 2017 14:50

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Er wordt een kind geslagen of er wordt een trap verkocht aan het kind. Zelfs al is het een dolletje, dat kán niet. Volgens mij weet je prima wat wijsheid is en in zo’n geval zou ik me even weinig aantrekken van wat mijn man wel of niet wil.
<<

Anoniem301

Bericht 22 Okt 2017 15:03

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Als er een kind wordt mishandeld zou ik er zeker ruzie over maken thuis. Ik vind dit echt heel erg om te lezen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers