Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Okt 2017 19:59

Re: Stomme vragen topic #4

Haha vet tof. Ik ga 'm bestellen! Nu doucht m'n man meestal met 'm op de arm met die handschoen maar ik durf het zelf niet meer. Hij kan ook nog net niet lang genoeg zelf los zitten dus dit is een uitkomst.
Let's discover the world together.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1952

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 20 Okt 2017 20:37

Re: Stomme vragen topic #4

Spencer schreef:
Indigo schreef:Ik heb inderdaad een tummytub en geen gewoon badje. Voor alle kinderen gebruikt. Ik denk dat ze even lang in een tummytub kunnen als in een gewoon badje.

Mijn kleuter gaat nog in het badje (soms zelfs samen met z'n broertje), ik denk niet dat ik hem nog in een Tummy Tub krijg.

Oh haha nee mijn kleuter past inderdaad niet meer in de tummytub. Ik dacht dat zo'n badje niet zo groot was, maar dat heb ik dus mis.
2011 2012 2017
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 20 Okt 2017 21:21

Re: Stomme vragen topic #4

De Tummy Tub doet hier dienst als wasmand, haha.
Maar het badje staat op zolder vol met troep, dus even nutteloos :laughcry:
Ik denk dat we E. zo'n 5 keer in het badje hebben gehad en een keer of 3 in de Tummy Tub. Verder gaat ze gewoon altijd mee douche.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem231

Bericht 21 Okt 2017 05:00

Re: Stomme vragen topic #4

Die badring is echt ideaal! De vorige was kapot gegaan bij de verhuizing dus een nieuwe gekocht. Zoon heeft er ingezeten tot zijn zusje erin moest. Denk tot 2 jaar of zo?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Okt 2017 07:59

Re: Stomme vragen topic #4

Ik gebruik het badje nog steeds, m’n jongste is nu anderhalf. Ik vind het een lekker momentje en hij vindt het ook echt leuk. Meestal zit hij in zn badje op de grond in de badkamer te splashen terwijl ik een glaasje wijn drink.
#teammaple🍁
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 21 Okt 2017 08:35

Re: Stomme vragen topic #4

Pollepel schreef:Die badring is echt ideaal! De vorige was kapot gegaan bij de verhuizing dus een nieuwe gekocht. Zoon heeft er ingezeten tot zijn zusje erin moest. Denk tot 2 jaar of zo?

Hier wordt hij ook goed gebruikt. Zoon zat er zelfs tot kort geleden nog in, maar werd nu toch we echt te groot. Nu zit zijn zusje er sinds kort in.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 21 Okt 2017 09:43

Re: Stomme vragen topic #4

Kan iemand even een plaatje van zo'n badring plaatsen? R. wordt te groot voor zijn badje maar hij vindt het niet zo leuk met mama in bad en onder de douche vind hij prima maar wij merken dat zijn pijn minder is als hij lekker met zijn voetjes kan spartelen in het warme water dus we doen liever bad.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 21 Okt 2017 13:48

Re: Stomme vragen topic #4

Wij hadden deze Marsy, is geen badring, maar S vond het heel fijn hierin. Kon ze heerlijk spetteren met armen en benen. We hadden hem van iemand geleend dus ook niet verder gekeken dan dit. Ze heeft hier vanaf een paar weken totdat ze goed zelf zat in gezeten/gelegen.

Afbeelding
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem328

Bericht 21 Okt 2017 13:53

Re: Stomme vragen topic #4

Omdat D al snel te groot was voor het babybadje lag hij na een maand of 3/4 al in het grote bad. Hij zat of lag nergens in. Gewoon languit in bad met een laagje water. Wel een antislipmat eronder. Hij vond het geweldig!
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 21 Okt 2017 14:28

Re: Stomme vragen topic #4

Even een vraag( misschien dat jullie het weten). Ik heb volgende week een high tea en ik ben nog maar net in verwachting.
Ik ben bang dat als ik contact opneem met het hotel, iemand zich straks verspreekt. Dus ik zoek dan liever van te voren even uit wat ik wel en niet mag eten. Dit is het menu:

Soep & olijfolie

Mosterdsoep |bieslook olie

Macarons en meer

Macaron | mango | coconut

Pure chocolade | petit fours

Bonbon | witte chocolade

Bonbon | pure chocolade

Kersen clafoutis | botercrème

Vanille taart | zwarte bessen | limoenboter

Scones en fruit

Scones | clothed cream | huisgemaakte confituur

Tartelette | banketbakkersroom | seizoensfruit

Seizoensfruit

Sandwiches

Pesto & cherry tomaatjes

Witte peper & komkommer

Ham & Engelse mosterd

Cheddar & chutney

Wat mag ik hier niet van hebben? De scones en de banketbakkersroom?
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 21 Okt 2017 14:30

Re: Stomme vragen topic #4

Wij hebben een soort gelijke badring:

http://www.prenatal.nl/shop/verzorging- ... ssoires/Prénatal-Prénatal-badring-36204.htm?id=36204
<<

Anoniem304

Bericht 21 Okt 2017 14:40

Re: Stomme vragen topic #4

Waarom zou je geen scones mogen?

Banketbakkersroom is afhankelijk van de bereiding. Maar meestal is dat idd een no-go.
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 21 Okt 2017 14:49

Re: Stomme vragen topic #4

Ik dacht geen scones ivm clothed cream.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Okt 2017 14:55

Re: Stomme vragen topic #4

Clotted cream kan je gewoon eten als je zwanger bent.
Denk er wel om dat er als 'confituur' ook lemon curd bij kan zitten. Daar zitten doorgaans rauwe eieren in verwerkt. Gewone marmelade en jam is natuurlijk geen probleem.
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 21 Okt 2017 15:02

Re: Stomme vragen topic #4

Bedankt Cotton! Ik moet er weer even in komen wat je ook alweer wel en niet mag
<<

Anoniem221

Bericht 21 Okt 2017 15:03

Re: Stomme vragen topic #4

Ik vind dat ik best veel domme vragen heb. Als ik het mijn moeder vraag dan zegt ze dat het in haar tijd niet zo strikt was en dat ze het niet weet. Dus misschien dat hier antwoorden zijn?

Roken is slecht voor je. Roken tijdens een zwangerschap is eigenlijk not done. Maar je komt er pas na een paar weken achter of je zwanger bent. Dus eigenlijk moet je stoppen met roken als je zwanger wilt worden? Drank drinken idem.

Niet zo'n probleem, maar hoe zit dat nu met Filet American, Carpaccio en alle andere dingen die je niet mag tijdens je zwangerschap? Moet je daar dan ook mee stoppen om te eten als je zwanger wilt worden?
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 21 Okt 2017 15:06

Re: Stomme vragen topic #4

Ik ben pas gestopt met het eten van bepaalde producten als ik een positieve test had. Daarvoor gewoon gegeten, biefstuk etc.

Roken kan invloed hebben op de vruchtbaarheid, dus daar zou ik dan mee stoppen. Verder zelf geen ervaring mee.
Laatst gewijzigd door Roos op 21 Okt 2017 15:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Okt 2017 15:08

Re: Stomme vragen topic #4

Fedora schreef:Ik vind dat ik best veel domme vragen heb. Als ik het mijn moeder vraag dan zegt ze dat het in haar tijd niet zo strikt was en dat ze het niet weet. Dus misschien dat hier antwoorden zijn?

Roken is slecht voor je. Roken tijdens een zwangerschap is eigenlijk not done. Maar je komt er pas na een paar weken achter of je zwanger bent. Dus eigenlijk moet je stoppen met roken als je zwanger wilt worden? Drank drinken idem.

Niet zo'n probleem, maar hoe zit dat nu met Filet American, Carpaccio en alle andere dingen die je niet mag tijdens je zwangerschap? Moet je daar dan ook mee stoppen om te eten als je zwanger wilt worden?

Je kan voor jezelf beslissen wat je fijn vindt, geldt ook voor alcohol drinken. Sommige vrouwen doen dat niet na de eisprong, andere wel.
Ik at alles tot aan m'n positieve test (nouja eigenlijk ervoor al gestopt, want ik wist 100% zeker dat het weer raak was) maar alcohol heb ik niet gedronken na m'n eisprong. 1x gedaan en voelde niet goed voor mij.
<<

Anoniem221

Bericht 21 Okt 2017 15:16

Re: Stomme vragen topic #4

Ik zit met de vraagtekens door een opmerking van de gyn. De eerste weken van een embryo, nog voor de positieve test, zijn zeer bepalend. Roken en drank snap ik, maar als je niet weet dat je zwanger bent, hoe zit het dan met o.a. rauw vlees. Vooral omdat ik sinds kort een 'verslaving' heb ontwikkelt voor Filet American. :palm:
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 21 Okt 2017 21:11

Re: Stomme vragen topic #4

Ik dacht dus dat het echt niet raak kon zijn na één keer.
Dus ik heb nog gedoken en alcohol gedronken (niet veel want dat is niet goed als je de dag erna gaat duiken). We waren een weekend in Zeeland.

Dat weekend erna dacht ik dat ik wel heel veel misselijk was in de auto en heb toen maandag een test gedaan en die was positief.

De verloskundige zei maak je er niet druk om je kunt het toch niet terug draaien.

Als ik geweten had dat ik zwanger was had ik die dingen natuurlijk nooit gedaan. Maar sushi eten zou ik dan wel weer doen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 21 Okt 2017 21:12

Re: Stomme vragen topic #4

Ik heb geleerd dat er tot 6w geen verbinding is tussen moeder en kind, dus dan is er nog geen navelstreng. Wat jij eet komt dus de eerste 6 weken op geen enkele manier in aanraking met de baby.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 21 Okt 2017 21:30

Re: Stomme vragen topic #4

Wat leuk Roos, gefeliciteerd!
⁠♡♡♡
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 21 Okt 2017 22:11

Re: Stomme vragen topic #4

Ik was, achteraf gezien, op de zwarte cross zwanger. Liters bier en meer dan een pakje sigaretten per dag. Zodra ik positief heb getest ben ik met beide gestopt. Oogmet eten van rauw vlees e.d voor die tijd hen ik alles gegeten en gedronken. Was er sowieso niet zo mee bezig dus had geen idee wanneer m'n eisprong was want m'n cyclus was weleens een week langer/korter.
30-04-2017
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 21 Okt 2017 22:39

Re: Stomme vragen topic #4

Roos schreef:Even een vraag( misschien dat jullie het weten). Ik heb volgende week een high tea en ik ben nog maar net in verwachting.
Ik ben bang dat als ik contact opneem met het hotel, iemand zich straks verspreekt. Dus ik zoek dan liever van te voren even uit wat ik wel en niet mag eten. Dit is het menu:

Soep & olijfolie

Mosterdsoep |bieslook olie

Macarons en meer

Macaron | mango | coconut

Pure chocolade | petit fours

Bonbon | witte chocolade

Bonbon | pure chocolade

Kersen clafoutis | botercrème

Vanille taart | zwarte bessen | limoenboter

Scones en fruit

Scones | clothed cream | huisgemaakte confituur

Tartelette | banketbakkersroom | seizoensfruit

Seizoensfruit

Sandwiches

Pesto & cherry tomaatjes

Witte peper & komkommer

Ham & Engelse mosterd

Cheddar & chutney

Wat mag ik hier niet van hebben? De scones en de banketbakkersroom?


Ik zie hier zo snel niets in staan wat je niet mag eten. In lemoncurd zitten wel eieren maar die worden verhit en mag je dus eten.

Clotted cream is van gepasteuriseerde zuivel gemaakt en cheddar ook. Banketbakkersroom is ook gegaard.

De high tea ziet er goed uit trouwens, geniet er van!
10.04.17
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 21 Okt 2017 22:43

Re: Stomme vragen topic #4

Oh en ik heb alles gegeten en gedronken tot ik wist dat ik zwanger was. Dat was totaal onverwachts aangezien ik nog aan de pil was dus ik kon er niet eens rekening mee houden. Maar huisarts en verloskundige stelden mij gerust, pas na 6 weken neemt het kindje voedingstoffen tot zich via de navelstreng.
Maar goed ook, aangezien ik de week voordat ik de test deed in Frankrijk was en veel rauwmelkse kan heb gegeten, wijn heb gedronken en verse mosselen en oesters bij kwekerijen op het strand heb gegeten. Ik voelde me er eerst zo rot over!
10.04.17
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers