Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 13 Okt 2017 19:15

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Olijfje, wat fijn dat de groeiecho helemaal goed was!

@pippa, zo leuk he baby spullen shoppen. Ik moet ook nog een hoop klein spul halen.

Fysiek voel ik me, zeker voor deze termijn, top. Psychisch des te minder. Is eigenlijk al sinds de miskraam vorig jaar. Ik ben toen extreem gaan sporten en steeds strenger gaan eten. Veel afgevallen. Nu komt alles er weer aan en dat vind ik moeilijk. Mn huwelijk is ook zo goed als op. Ik voel me zo alleen. Probeer me nu op alle positieve dingen te focussen en leuke dingen met mn kinderen te doen. Maar heb het wel eeb beetje moeilijk :(
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 13 Okt 2017 19:45

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Pippa schreef:Wat willen jullie qua bevalling? En qua borst/flesvoeding? In het ziekenhuis, of thuis bevallen? :)


Qua bevalling moet ik nog afwachten, afhankelijk van wat m'n placenta doet. Maar het liefst in het ziekenhuis op de natuurlijke manier. En ik wil proberen borstvoeding te gaan geven.

Jij?

Leuk shoppen! Ik moet eerst maar eens even een overzichtje maken van wat ik nu allemaal precies heb en dan aan de hand daarvan nog even verder shoppen. Wacht nog even tot de bestelling van de kinderwagen etc. binnen is.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem252

Bericht 14 Okt 2017 15:29

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Sookie wat stom dat jullie speciaal een guo moeten krijgen omdat de Dame zo eigenwijs is. Wel leuk natuurlijk weer even naar de kleine kijken. Hopelijk kan je snel terecht, of ben je al geweest.

Fijn olijfje dat jullie groeiecho ook goed was. Een klein tot normaal kereltje dus, Haha. Terwijl je zoon dus wel heel flink was bij de geboorte!

Chipa ik schrik dat je je psychisch zo slecht voelt. Wat vervelend zeg. Hopelijk heb je genoeg afleiding van ie kids en voel je je na de zwangerschap weer beter.

Lekker pippa dat je zoveel kan afstrepen. Nog maar eventjes werken!

Herkenbaar trouwens dat besef dat je ineens een kindje gaat krijgen straks. Ik ben zo lang met de praktische zaken bezig geweest maar gevoelsmatig weet ik niet of ik er al 100% klaar voor ben.

Qua bevalling wordt het ziekenhuis, poliklinisch. Bij voorkeur het ziekenhuis waar ik zelf werk. Vind ik prettig qua bekendheid. Toevallig van de week al een opzetje voor het geboorteplan gemaakt. Ik wil bijv het liefst zonder pijnstillers bevallen maar sta er wel voor open.

Voeding wordt flesvoeding al heel lang geleden die keuze gemaakt en sta er nu helemaal achter.
<<

Anoniem278

Bericht 14 Okt 2017 18:14

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

ach arme Chipa. Het klinkt zo rot. Als je hier in de buurt woont wil ik wel eens langskomen en kletsen hoor. Je alleen voelen is zo naar. En er zijn vast wel mensen hier die in jouw regio wonen als ik daar niet woon, en die dat ook willen.
En wat rot van je huwelijk. :hug:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Okt 2017 19:41

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wat verdrietig Chipa :( zo’n miskraam kan er heel erg inhakken natuurlijk, zeker als je het idee hebt dat je dat ook niet echt samen kan doormaken. Is er niets veranderd nu je wel doorgaand zwanger bent? Hebben jullie hierin niks gemeen of kun je niks delen? Ik zou wel proberen er iets aan te doen, nu nog. Als baby er straks is kun je zijn hulp en steun wel gebruiken. Het is zo mooi en fijn om het samen te kunnen doen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem243

Bericht 14 Okt 2017 20:55

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wat rot dat je je psychisch zo slecht voelt Chipa, en dat je huwelijk niet goed gaat. Ik zou ook proberen daar nu aan proberen te werken want met een newborn wordt het natuurlijk alleen maar uitdagender allemaal. Misschien is mindfullness of meditatie iets om wat meer rust in jezelf te krijgen? En misschien met je vk bespreken dat je moeite hebt met de lichamelijke verandering? Ik herken de impact van een miskraam wel, zei het op een andere manier. Hopelijk lukt het genoeg afleiding te vinden en daar geluksmomentjes uit te halen. Als je behoefte hebt om af te spreken; ik woon vlakbij, stuur gerust een pm!

Wat betreft bevalling/voeding; ik hoop weer in het ziekenhuis te bevallen en sta open voor eventueel weer een ruggenprik. De vorige keer wilde ik het liefst zonder pijnmedicatie bevallen maar toen mijn vliezen eenmaal gebroken waren dacht ik daar heeeeel anders over, haha. In principe wil ik het dit keer weer eerst proberen zonder natuurlijk, en andere medicatie dan een ruggenprik wil ik niet. Eventueel wil ik de geboortetens wel proberen.
Ik hoop weer borstvoeding te kunnen geven, en dit keer hopelijk ook wat langer dan bij J.

Vandaag voor het eerst wat gekocht voor beebje: de eerste twee outfits zijn binnen! Toch wel weer heel leuk. Maandag hebben we de GUO, ben benieuwd...
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 15 Okt 2017 19:33

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wat een super lieve reacties! Doet me goed. Het zal deels met de hormonen te maken hebben. Ik hoop dat ik me na de bevalling weer wat beter voel. Nu vooral proberen te genieten
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 15 Okt 2017 20:05

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wat rot Chipa dat je je zo voelt.. en dan met hormonen erbij is niet fijn :(
Hoop dat je wat mensen in je omgeving hebt waar je mee kan praten hierover en anders lucht je hier je hart dat scheelt misschien ook. :hug:

Pippa ik neig naar ziekenhuis bevallen maar twijfel nog net zoals borstvoeding. Wil eerst ook naar zo'n informatie avond van beiden voordat ik kies.
Oh en we hebben de donkergrijze urban nomad van Evo!
Ga eens kijken naar ikea matras heb je nog verschillende van hun?

Olijfje fijn dat je groeiecho goed was! Hij ligt dus mooi op de lijn kwa groei :wink:

Nou ikzelf heb van de week ineens last gekregen van rechterkant van mn buik. Zeer joh en trok door naar de rug. Verloskundige gebeld maar die dacht evt blaasontsteking dus kon bij de huisarts volgende dag urine afgeven.
Maar op t werk ging t echt niet en liep krom van de pijn. Collega's zeiden al ga nou bellen en ben naat verloskundige gegaan maar die kon niks vinden en ook niet in urine. Dus moest rust houden en niet naar t werk terug.
Volgende dag was t weg en toch ff ochtenurine gebracht en ja hoor toch een blaasontsteking dus nu een kuur van 7 dagen.
En t weekend 2 keer wakker geworden van kramp in kuit! Pff dat deed zeeer!
En nu ook moe van t staan de hele dag op het werk dus moet echt meer rust gaan nemen denk ik :eyes:

Nog maar 8 weekjes werken en dan verlof! Wel gek idee dat ik voor de kerst vrij ben komt nooit voor en ben benieuwd of ik het fijn vind haha
<<

Anoniem328

Bericht 16 Okt 2017 09:47

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Chipa wat verdrietig om te lezen. Je zegt dat je huwelijk zo goed als op is. Was dat voor de zwangerschap al of komt dat gevoel nu tijdens de zwangerschap naar boven? Hopelijk kun je er inderdaad nu nog aan werken, want de periode na de bevalling wordt het er vaak niet makkelijker op! Dikke knuffel voor jou!

Kippetje hopelijk slaat de kuur snel aan. Blaasontsteking is super vervelend, zeker tijdens een zwangerschap. Kramp in de kuit heb ik de laatste tijd ook steeds. Super pijnlijk. Laatst had ik het 's nachts ook en het ging maar niet over. Ik lag echt te janken van de pijn. Het hoort er helaas bij!

Ik wil ook poliklinisch bevallen en we gaan net als bij de eerste voor flesvoeding. Is ons ontzettend goed bevallen. Ik heb de vorige keer geen pijnstilling gehad maar ik sta er wel voor open. Ik zie wel hoe het loopt.

Ik ga zo even contact opnemen met de verloskundige want heb enorm last van een brandende slokdarm en maag. Slik Gaviscon maar ik merk dat ik er steeds meer van moet slikken. En heb de laatste dagen bloed bij m'n slijm zitten dus de boel zal wel flink geïrriteerd/kapot zijn. Dus ik hoop er medicatie voor te krijgen. De vorige zwangerschap kreeg ik Omeprazol voorgeschreven wat goed hielp, dus hopelijk nu ook weer.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Okt 2017 09:59

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Chipa, fijn dat je je wat beter voelt door het wat van je af te schrijven :) Maar, ik maak me wel een beetje zorgen hoor! Kun je met je man wel nog een beetje praten? Jullie hebben elkaar straks zo hard nodig!

Olijfje, jemig met bloed? Wat heftig! Ik ben ook wel benieuwd of je ook iets anders zou mogen gebruiken. Ik zag laatst een reclame voor Nexium. Dat zou 24u werken. Wie weet is dat wel wat!

Wat baaaalen dat je een blaasontsteking hebt Kippetje! Dat lijkt me zo vervelend voelen.

Succes bij de GUO vandaag Sookie! Spannend!

Pippa; ik zou heel graag in bad bevallen! Ook wel graag thuis, maar vanwege de niet zo goed verlopen 1e keer ziet vriend dat echt niet zitten, en ik vind het ook wel wat spannend. Dus ik denk dat ik poliklinisch maar gewoon ga omarmen, en hoop dat ik daar lekker in een badje kan gaan zitten :) Oh, en zéker bv!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem328

Bericht 16 Okt 2017 10:14

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Zora het klinkt heftiger dan het is. Had het de vorige keer ook en m'n slokdarm is denk ik gewoon een beetje kapot dus vandaar het bloed. Maar fijn om te zien is het inderdaad niet. Het moest toch via de huisarts en die belt mij voor de middag terug. Denk dat ik weer Omeprazol ga krijgen want dat hielp de vorige keer goed. Bedankt voor de tip van Nexium. Ga het zeker even aankaarten zo!

Het ziekenhuis waar jij gaat bevallen hebben ze daar een bad op alle verloskamers? Bij 'mijn' ziekenhuis is dit slechts het geval bij 3 van 7 verloskamers geloof ik. Dus dan moet je daar wel geluk mee hebben.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 16 Okt 2017 10:47

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Voor de dames met kuitkrampen: slikken jullie al magnesium? Sinds ik dat trouw elke avond slik heb ik bijna nooit meer kramp in m'n kuiten! Mag het helaas wel maar tot 36 weken slikken (waarom weet ik niet maar zei de vk). Maar vond dit als een van de weinige dingen wel goed tegen een zwangerschapskwaal helpen!
<<

Anoniem252

Bericht 16 Okt 2017 10:48

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

sonly schreef:Voor de dames met kuitkrampen: slikken jullie al magnesium? Sinds ik dat trouw elke avond slik heb ik bijna nooit meer kramp in m'n kuiten! Mag het helaas wel maar tot 36 weken slikken (waarom weet ik niet maar zei de vk). Maar vond dit als een van de weinige dingen wel goed tegen een zwangerschapskwaal helpen!


Welke gebruik je daarvan?
<<

Anoniem328

Bericht 16 Okt 2017 10:49

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Bedankt voor de tip Sonly. Ik ga het wel eerst navragen bij mijn vk, vooral omdat je aangeeft dat het na 36 weken niet meer mag.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 16 Okt 2017 11:04

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Een blokje zeep onder het hoeslaken ter hoogte van je benen! Geen last meer van kramp.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem256

Bericht 16 Okt 2017 11:15

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ook hier soms kuitkramp. Merk ook verschil als ik te weinig heb gedronken overdag.

Vervelend Olijfje! Ik gebruik ook sowieso dagelijks meerdere Rennies en gaviscon voor de nacht. Vk noemde bij inderdaad al dat ik anders naar de huisarts moest voor Omeprazol maar stel het steeds uit haha.

Oh Zora, badbevalling lijkt me ook wel iets hebben. Hebben ze dat in het umcg?

Chipa, wat naar dat je het zo moeilijk hebt :(
<<

Anoniem328

Bericht 16 Okt 2017 11:31

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Punto ja ik heb het ook al langer uitgesteld omdat ik het in principe wel red met Gaviscon. Alleen dat bloed nu is wel een teken dat het verergert en ik het probleem moet aanpakken ipv een tijdelijke oplossing met Rennies of Gaviscon.
Dus nu wel doorgepakt en de huisarts gebeld.

Burn die tip ken ik inderdaad tegen kramp en heb ik geprobeerd maar helpt mij niks. Ik heb de kramp ook met name meer aan de zijkant van het onderbeen ipv de kuit. Dus de boel oprekken op het moment van kramp lukt dan ook niet echt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Okt 2017 12:06

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

ben benieuwd of de arts iets weet over dat Nexium. Anders sla ik dat meteen in! Die rennie's zijn volgens mij gewoon placebo's, en die gaviscon vind ik ZO vies!

Ja, het UMCG heeft voor de polikliniek 2 bevalbaden. Theoretisch kunnen die beide wel bezet zijn natuurlijk, maar mijn vk gaf aan dat ze dat nog nooit heeft meegemaakt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Okt 2017 12:07

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Olijfje schreef:Zora het klinkt heftiger dan het is. Had het de vorige keer ook en m'n slokdarm is denk ik gewoon een beetje kapot dus vandaar het bloed. Maar fijn om te zien is het inderdaad niet. Het moest toch via de huisarts en die belt mij voor de middag terug. Denk dat ik weer Omeprazol ga krijgen want dat hielp de vorige keer goed. Bedankt voor de tip van Nexium. Ga het zeker even aankaarten zo!

Het ziekenhuis waar jij gaat bevallen hebben ze daar een bad op alle verloskamers? Bij 'mijn' ziekenhuis is dit slechts het geval bij 3 van 7 verloskamers geloof ik. Dus dan moet je daar wel geluk mee hebben.


Dus dan heb je mogelijk een kamer zonder, terwijl er iemand anders op 1 van die 3 kamers ligt die 'm niet gebruikt? Wat onhandig! 3 baden an sich is wel veel dan. Naar mijn weten moet je het in mijn ziekenhuis gewoon van tevoren aangeven en dan maken ze 1 van de 2 klaar op de kamer die voor jou bestemd is. Hoop ik!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem328

Bericht 16 Okt 2017 12:44

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Dat klinkt inderdaad niet logisch! Bij de voorlichting in het ziekenhuis werd toen gezegd dat als je geluk had, je dus een bad in je kamer had. Maar ik heb zelf bij de eerste bevalling niet de wens gehad voor een bad dus ik heb er daarna ook niet specifiek naar gevraagd. Misschien als je het expliciet aangeeft dat ze er dan wel rekening mee houden.
Ik twijfel wel. Ik vind een bad ook heerlijk, maar de vorige keer kon ik alleen maar op m'n zij liggen én ging het zo razendsnel dat ik er sowieso niet veel aan had gehad.
<<

Anoniem243

Bericht 16 Okt 2017 21:12

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

De GUO was helemaal goed! De verloskundige zal wel balen want deze keer werd de echo aangezet en direct was het ruggetje perfect in beeld, haha. Daarna draaide ze wel snel weer weg dus het was mooi dat we die in ieder geval gezien hadden. Ook heeft de echoscopiste nog haar best gedaan een beetje een leuke 'pasfoto' te maken, maar dat viel ook niet mee. Wel heel mooi een handje nog in 3D gezien ook, superleuk!

Net weer zwangerfit gedaan, deze keer waren we wél met allemaal zwangeren dus dat was leuk. Ga morgen wel weer spierpijn hebben vermoed ik maar ben zo blij dat het deze zwangerschap gewoon kan; sporten.

Wat balen van je blaasontsteking Kippetje! En kuitkrampen zijn ook vervelend. Gelukkig tot nu toe maar één keer gehad *klopt af*.

Olijfje, dat klinkt ook niet fijn, zo heftig maagzuur dat je slokdarm zo geïrriteerd raakt dat het bloedt! Hopelijk helpt de omeprazol goed!
<<

Anoniem328

Bericht 17 Okt 2017 10:08

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Zora ik kreeg uiteindelijk gister aan het einde van de middag een huisarts in opleiding aan de lijn. Toen ik haar vroeg naar Nexium ging ze het online opzoeken :palm:
Dus zij kon daar zelf niks over vertellen helaas. Ze heeft me zoals verwacht Omeprazol voorgeschreven.

Vanmorgen voor het eerst dat zoon op mijn vrije dag een extra ochtend naar de gastouder is. Omdat ik het lichamelijk echt niet meer trek hebben we hiervoor gekozen zodat ik een ochtend meer rust kan pakken. Maar ik voel me echt rot en schuldig. Terwijl ik weet dat hij het daar hartstikke leuk vindt en dit voor mij lichamelijk echt noodzakelijk is. Hopelijk is het een kwestie van wennen en kan ik in het vervolg wel van mn vrije ochtend genieten!

Sookie super dat de GUO goed was. Eindelijk de bevestiging! :)
<<

Anoniem252

Bericht 17 Okt 2017 10:13

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Sookie wat fijn super!

Olifje lijkt mij een pittige beslissing hoor je zoontje zo wegbrengen. Maar als hij het zo leuk heeft en het beter voor jezelf is. Ben je nog wel aan het werk?

Iedereen lijkt in dit topic wel last van maagzuur te hebben, ik word er zelf soms ook gek van.

Ik heb trouwens besloten mijn eetpatroon wat aan te passen. Ik was een beetje doorgeslagen met snoepen en snaaien. Dus ik ga proberen wat gezonder te eten. Meer fruit en groente en iets minder snaai. Zit nu op ruim 10 kilo erbij en wil echt niet over de 15 heengaan. Dacht ineens shit straks pas ik na de bevalling maanden mijn eigen kleding niet, beetje confronterend :P.
<<

Anoniem328

Bericht 17 Okt 2017 10:28

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ik werk nog wel maar heb een kantoorbaan dus lichamelijk een stuk minder zwaar dan de hele dag met een dreumes in de weer. Moet nog 4,5 week en hoop het vol te kunnen houden. Ben al blij verrast dat ik tot nu toe nog niet heb hoeven minderen!

Ik snaai ook veel momenteel. Ik zit as we speak met koffie en pepernoten op de bank :smile:
Die 15 kilo blijf je vast wel binnen hoor AM. Als je het inderdaad maar niet te gek maakt! Ik was bij de eerste zwangerschap 12 kilo aangekomen en dat was er na 2 weken alweer vanaf zonder enige moeite. Gaat bij jou ook vast goedkomen! Het is toch voornamelijk buik bij jou?
<<

Anoniem252

Bericht 17 Okt 2017 10:30

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

WoW binnen 2 weken al das snel! En dat zonder borstvoeding. Bij mij voornamelijk buik inderdaad, en ook wel heupen wat hoor. Gewoon beetje opletten.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers