Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Geel

Bericht 11 Okt 2017 14:43

Re: Stomme vragen topic #4

Wij zijn inmiddels al twee maanden over op één slaapje, maar wij hebben deze periode in mindere mate ook gehad. Over ruim een maand 'mag' hij natuurlijk gewoon over op één slaapje, dus logisch dat-ie aan 't rommelen is.

Je zou zijn ochtendslaap kunnen beperken tot drie/vier kwartier, dus wakker maken en dan gewoon drie uur later weer op bed leggen.

Daarna echt iets gaan doen, op pad, naar de speeltuin etc., zodat hij wel moe is als je 'm 's middags weer op bed legt.

Als dat niet werkt, kun je misschien afwisselen: de ene dag twee slaapjes, de andere dag twee, net wat hij zelf aangeeft qua moeheid. Of toch langzaam over naar één slaapje, maar dan wel al om half 12/12 uur op bed en dus wat vroeger lunchen. Maar daar is-ie eigenlijk nog iets te jong voor en je geeft zelf ook aan dat hij te moe is als je hem wakker houdt.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 11 Okt 2017 15:35

Re: Stomme vragen topic #4

Bedankt voor je tips Geel. Merkte je dat bij M ook op die manier?
Ik maak hem s ochtends ook vaak wakker na een uurtje. Maar dan nog slaapt hij 3 uur later niet altijd in.
Hij heeft vanmiddag uiteindelijk nog geslapen van 15.10-16.00. Hopelijk genoeg om het weer te redden tot slaaptijd.
Ik denk inderdaad dat ik het beste na de lunch nog even naar buiten kan gaan. Dat hij toch even wat meer energie gebruikt en wel in slaap valt. Om die reden gaat het bij de gastouder denk ik wel goed.
Het zal wel eventjes een paar weken rommelen worden.
2016
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 11 Okt 2017 19:46

Re: Stomme vragen topic #4

Hier heeft Elena ook een hele tijd om 11:00u al in bed gelegen, dan sliep ze 1,5/2u ivm kdv in de middag maar hield ze het prima vol tot 18:30/19:00u. Bij Naomi ging die periode wel veel rommeliger en moeilijker, bij haar keek ik per dag. Was ze moe sliep ze 2x, hield ze het goed vol sliep ze 1x en lag ze om 18:00u in bed.
<<

Anoniem316

Bericht 15 Okt 2017 19:34

Re: Stomme vragen topic #4

Hoe laat je de fles voor het slapengaan (19u) vallen? Vanavond dronk L maar 10cc maar gisteren dronk ze hem helemaal leeg. Iemand tips?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Okt 2017 19:38

Re: Stomme vragen topic #4

D. dronk ook steeds heel wisselend, maar hij dronk hem al weken eigenlijk nooit leeg. Ik heb gewoon eens geprobeerd (in een weekend) om geen fles te geven, en hij sliep toen net zo lang als met fles. Sindsdien is de fles dus vervallen en het gaat prima zo. Ik zou gewoon eens proberen wat L. doet zonder avondfles.
Je zou ook kunnen afbouwen, steeds een iets kleinere fles geven.

♥♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 15 Okt 2017 19:38

Re: Stomme vragen topic #4

Ik wilde daar mee stoppen toen T 1 werd. Uiteindelijk nog 3 maanden langer gedaan omdat hij slecht at door veel ziek zijm en tandjes.
Maar wij geven hem nu gewoon water of diksap en soms nog een mariakoekje ofzo.
Soms eet hij zijn yoghurt iets later en soms geef ik hem een mandarijntje.

Ik geef er dus wel iets voor in de plaats.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 15 Okt 2017 19:40

Re: Stomme vragen topic #4

Oja hij vraagt zelf om drinken namelijk. Toen hij nog melk wilde wees hij naar de magnetron haha
2016
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Okt 2017 19:40

Re: Stomme vragen topic #4

Dee schreef:Hoe laat je de fles voor het slapengaan (19u) vallen? Vanavond dronk L maar 10cc maar gisteren dronk ze hem helemaal leeg. Iemand tips?


Hoe oud is ze? Onze jongste(14mnd) krijgt vaak nog een papfles. Maar als ik denk dat ze goed gegeten heeft dan geef ik geen fles. Vanavond had ze niet veel gegeten. De papfles dronk ze op 10 cc na helemaal op. Maar soms denk ik dat ze ook niet veel gegeten heeft maar dan drinkt ze niks.
Dus gewoon proberen zou ik zeggen.
2014 2016
<<

Anoniem316

Bericht 15 Okt 2017 20:17

Re: Stomme vragen topic #4

L is bijna 1 jaar. Ze eet vrijwel altijd goed 's avonds. Eet tegenwoordig ook de potjes van 12 maanden(of soortgelijk met de pot mee) en dat zijn natuurlijk flinke maaltijden.
Zal het volgend weekend eens proberen :).
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 15 Okt 2017 20:48

Re: Stomme vragen topic #4

F. heeft hem nu een week niet meer haha! Het was een rustmoment. Nu hebben we dat vervangen voor boekje lezen. Eerder wilde ze dat niet en nu was het goed. Ze is 2 jaar en 1 maand.
⁠♡♡♡
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 15 Okt 2017 20:56

Re: Stomme vragen topic #4

Wij hebben de fles gewoon laten vallen op het moment dat J. 's avonds goed at en hij de fles zeer wisselende dronk. Gewoon een keer proberen dus. Grote kans dat ze er niet naar taalt.
Als de fles een rustmoment is, kun je dit moment vervangen door een ander rustig momentje zoals een (extra) boekje lezen of water drinken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Okt 2017 12:55

Re: Stomme vragen topic #4

D. is bijna 1 en mag dus over naar gewone halfvolle melk i.p.v. nutrilon. Het idee is dat hij dit laatste pak dat we nu nog hebben staan leeg maakt en daarna dus gewone melk gaat drinken. In de ochtend krijgt hij altijd nog een fles melk, verder eigenlijk niet meer. Soms tussen de middag nog, heel soms 's avonds, maar in principe alleen die ochtendfles. Hoe werkt dat nou met overstappen? Gewoon van de één op de andere dag gewone melk in zijn fles doen? Wel even opwarmen denk ik? Of moet je eerst mengen, dat je half poedermelk maakt en aanvult met gewone melk?

♥♥
<<

Anoniem328

Bericht 16 Okt 2017 13:03

Re: Stomme vragen topic #4

Dee wij zijn er gewoon mee gestopt van de een op andere dag. Ging prima! Hij sliep er niks minder om.
Je geeft aan dat je dochter 's avonds goed eet. Dan zou ze het in principe gewoon moeten kunnen redden tot de ochtend.

Wij geven voor het slapen gaan op de bank tijdens een tekenfilmpje nog wel een bekertje water en soms een stukje appel ofzo.

Elliot ook wat melk betreft zijn wij na een jaar overgestapt van poeder naar gewone halfvolle melk. Ook van de een op andere dag. Ging moeiteloos. Dus ik zou het gewoon proberen! Eerst gaven we het nog wel warm, zeker omdat het winter was, maar in het voorjaar zijn we koude melk gaan geven en nu wil hij niet meer anders.
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 16 Okt 2017 13:19

Re: Stomme vragen topic #4

Ik wil graag een mooi speciaal eerste pakje voor de baby kopen. Hoe weet ik welke maat ik moet hebben? 50 of 56? Of gewoon nog even afwachten en kijken of de verloskundige een groot/klein kind verwacht?
12-03-2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Okt 2017 13:21

Re: Stomme vragen topic #4

Ik zou echt voor maatje 50 gaan. Mijn vk zei dat ik een groot kind verwachtte en dat klopte ook wel een beetje, hij was bijna 4 kilo bij de geboorte, iets boven gemiddeld dus. Toch heeft hij nog bijna een maand maat 50 gepast.

♥♥
<<

Anoniem328

Bericht 16 Okt 2017 13:27

Re: Stomme vragen topic #4

Ik heb een geboortepakje in beide maten gekocht. Vorige keer hadden we alleen maat 50 en toen kregen we een baby van 56 cm en was vooral het broekje aan de korte kant. Dus ik neem het zekere voor het onzekere.
Uiteindelijk past maat 56 ook vanzelf een keer.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Okt 2017 13:46

Re: Stomme vragen topic #4

Elliot schreef:D. is bijna 1 en mag dus over naar gewone halfvolle melk i.p.v. nutrilon. Het idee is dat hij dit laatste pak dat we nu nog hebben staan leeg maakt en daarna dus gewone melk gaat drinken. In de ochtend krijgt hij altijd nog een fles melk, verder eigenlijk niet meer. Soms tussen de middag nog, heel soms 's avonds, maar in principe alleen die ochtendfles. Hoe werkt dat nou met overstappen? Gewoon van de één op de andere dag gewone melk in zijn fles doen? Wel even opwarmen denk ik? Of moet je eerst mengen, dat je half poedermelk maakt en aanvult met gewone melk?


Wat geef je nu bij zijn lunch? Ik zou het tussen de middag gewoon eens proberen wat hij ervan vind.
Omdat je aangaf dat hij in de ochtend altijd een fles melk krijg en later pas brood (en dat dus gewend is) heb je kans dat hij 's ochtends gaat mekkeren. Tenminste dat deed T wel. Echt de fles wegslaan van: Wat is DAT :palm:
2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Okt 2017 13:49

Re: Stomme vragen topic #4

Tussen de middag krijgt hij meestal vers vruchtensap of thee/water/diksap. Maar ik kan inderdaad eens gewone melk proberen, want ik geef hem liever wat melk, alleen ik wilde hem niet nog steeds 3 flessen per dag geven. Goeie tip!

♥♥
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 16 Okt 2017 13:50

Re: Stomme vragen topic #4

Thanks! Ik denk dat ik maar een 'speciaal' pakje in maat 50 koop en dan ook gewoon voor de zekerheid een pakje 56 meeneem dan.
12-03-2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 16 Okt 2017 14:21

Re: Stomme vragen topic #4

Tina schreef:Ik wil graag een mooi speciaal eerste pakje voor de baby kopen. Hoe weet ik welke maat ik moet hebben? 50 of 56? Of gewoon nog even afwachten en kijken of de verloskundige een groot/klein kind verwacht?


Ik had hetzelfde in 50 en 56. Ze zwom in 50..
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Okt 2017 14:27

Re: Stomme vragen topic #4

Elliot schreef:Tussen de middag krijgt hij meestal vers vruchtensap of thee/water/diksap. Maar ik kan inderdaad eens gewone melk proberen, want ik geef hem liever wat melk, alleen ik wilde hem niet nog steeds 3 flessen per dag geven. Goeie tip!


Ik doe nu ontbijt en lunch 150ml melk in zijn rietjesbeker en na het eten yoghurt. Dus laten we zeggen 3x 100 ml zuivel wat wel opgaat dus dan heeft hij zijn 300ml gehaald. Tussen de middag soms inderdaad ook vers vruchtensap Tsja dan krijgt hij die dag iets minder zuivel. Soms koop ik zo'n aardbeiensmoothie bij de appie en geef ik hem daar een scheut van gemengd met melk. Vindt hij fantastisch. Soort milkshake.
2016
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 16 Okt 2017 15:10

Re: Stomme vragen topic #4

Jip schreef:
Tina schreef:Ik wil graag een mooi speciaal eerste pakje voor de baby kopen. Hoe weet ik welke maat ik moet hebben? 50 of 56? Of gewoon nog even afwachten en kijken of de verloskundige een groot/klein kind verwacht?


Ik had hetzelfde in 50 en 56. Ze zwom in 50..


Dat is zo afhankelijk van hoe groot je kindje straks is. Hier namelijk nooit maat 50 aan gehad en na 2 weken al in maat 62.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 16 Okt 2017 15:20

Re: Stomme vragen topic #4

Tina schreef:Ik wil graag een mooi speciaal eerste pakje voor de baby kopen. Hoe weet ik welke maat ik moet hebben? 50 of 56? Of gewoon nog even afwachten en kijken of de verloskundige een groot/klein kind verwacht?


Ik heb het eerste pakje in maat 50 gekocht met bijpassend mutsje en sokjes. Voor de zekerheid heb ik nog een mooi pakje in maat 56 gekocht. Die verwachting van een groot of klein kind komt ook niet altijd uit. Ik had vorige week liggingsecho en dochter wordt gemiddeld geschat. Ben benieuwd...
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem236

Bericht 16 Okt 2017 15:39

Re: Stomme vragen topic #4

Over het pakje; beide kinderen waren hier 52cm, de oudste 3260 en heeft nog een maand maat 50 gepast, de jongste was 4285 en was 50 echt te krap. De vk had wel verwacht dat het een groot kind zou zijn en 50 net aan zou zijn
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 16 Okt 2017 15:43

Re: Stomme vragen topic #4

Tina schreef:Ik wil graag een mooi speciaal eerste pakje voor de baby kopen. Hoe weet ik welke maat ik moet hebben? 50 of 56? Of gewoon nog even afwachten en kijken of de verloskundige een groot/klein kind verwacht?


Ik heb in beiden maten een pakje gekocht dat ik leuk vond. Uiteindelijk heeft ze alles heel lang gedragen. Maat 56 zelfs tot 11 maanden. En nu met 15 maanden nog een jurkje en legging in maat 56 maar de rest past ze niet meer.

Bij de middelste was de schatting een groot kindje dat al zou starten in maat 62. Maar ook zei droeg maat 50 en was niet bijzonder groot.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers