Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zoon kan niet tegen verlies

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 13 Okt 2017 16:06

Zoon kan niet tegen verlies

Ik ben wel benieuwd.

Mijn zoon kan niet tegen zijn verlies. Tot aan gillen/brullen toe. Hij speelt nu 'tikkertje' met m'n man maar zit dus te huilen omdat hij achter staat. En bij elke dobbel die hij doet, klaagt hij. Op die manier is het gewoon niet leuk om een spel te spelen. Hij is totaal niet voor rede vatbaar.

We hebben hem uitgelegd dat iedereen weleens wint en iedereen weleens verliest. Maar wat kun je nog meer mee? Ik heb gewoon geen zin in brulpartijen.

Hij is bijna 4 trouwens.
L2014 & H2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Okt 2017 16:30

Re: Zoon kan niet tegen verlies

Ohja dat ken ik wel. Mijn advies: blijven proberen op momenten dat je een brulpartij mentaal aan kunt, en als je het even niet aankunt niet doen. Ik besprak het ook vooraf met m’n zoon: we gaan eerlijk spelen, dus misschien win jij en misschien win ik. Het kan allebei!

Op zich is de emotie niet verkeerd he, het is ook kut om te verliezen en kinderen kunnen dingen slecht in perspectief zien en een emotie ervaren ze dan ook heftiger.
#teammaple🍁
<<

Anoniem247

Bericht 13 Okt 2017 17:37

Re: Zoon kan niet tegen verlies

Oh mijn oudste kan dat ook niet. Begint echt te schreeuwen, huilen en de dramaqueen uit te hangen. De laatste keer bij een potje memory stond hij achter en zwiept ineens alle kaartjes van tafel uit boosheid. Ik kan daar echt zo slecht tegen en dan ruim ik op en klaar. Ik leg niks uit of wat dan ook maar dan stop ik direct en hoeft hij ook niet te verwachten dat ik diezelfde maand nog een spelletje met hem doe.
<<

Anoniem221

Bericht 13 Okt 2017 17:46

Re: Zoon kan niet tegen verlies

De reden waarom mijn ouders alle spelletjes de deur uitdeden. Ik kon zo slecht tegen mijn verlies dat ik me opsloot in de kasten en alles bij elkaar jammerde. Ik moest en zou winnen. En als dat niet kon, dan maakte ik ieders leven tot een hel.

Maar goed nieuws, het gaat over. Mijn man en ik spelen vaak bordspelletjes en als ik verlies dan ben ik erop gefocust de volgende keer te winnen. Verder geen tips hoor. Maar wilde even zeggen dat het ooit goed komt. ;)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 14 Okt 2017 09:18

Re: Zoon kan niet tegen verlies

Ohhh hier ook zo herkenbaar.. :(
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 14 Okt 2017 09:30

Re: Zoon kan niet tegen verlies

herkenbaar van mijn broertjes. mijn ene broertje is er goed overheen gegroeid, de andere kan nu nog steeds niet tegen zijn verlies. jammer want ik vond gezelschapsspellen juist geweldig.
eigenlijk zijn dan alleen coöperatieve spellen leuk. daar zijn er tegenwoordig gelukkig steeds meer van.
Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 14 Okt 2017 10:48

Re: Zoon kan niet tegen verlies

Mijn jongste vindt het wel leuk om te winnen, maar als hij niet wint is het tot nu toe ook prima. De oudste is een ander verhaal, die wil altijd winnen en gaat ook geregeld valsspelen om te winnen.

Hoe ik daarmee omga verschilt per keer. Soms laat ik haar lekker gaan, vooral als we samen een spel spelen. Soms verkies ik dan plezier boven gezeur, al probeer ik wel altijd aan te geven dat eerlijk spelen het best is. Of ik leg nog een keer de regels van jet betreffende spel uit.


En soms ga ik er wel op in, zeker als we met zijn drieën spelen, dat het niet leuk is voor andere spelers als je vals gaat spelen. Ik ben dus niet geheel consequent erin, wat misschien niet handig is. Maar ik wil niet van elk spelletje een drama maken en soms maakt het me dan gewoon wat minder uit hoe het spel gespeeld wordt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 14 Okt 2017 10:53

Re: Zoon kan niet tegen verlies

Bedankt voor de reacties. Ik kon vroeger ook niet tegen m'n verlies en vind het nu ook leuk om een spelletje te spelen.

Ik wilde gisteren memory uitleggen. Begon hij in de uitleg al te brullen toen de tegenpartij een setje had gevonden.

Ik wil binnenkort op vrijdag na het eten starten met spelletjes (zeker als de jongste erbij kan zitten) dus dan zal ik het nog eens uitleggen. En ook papa vertellen dat hij zoon niet moet laten winnen. :-)
L2014 & H2017
<<

Anoniem272

Bericht 14 Okt 2017 13:52

Re: Zoon kan niet tegen verlies

Coöperatieve spelletjes zoals Boomgaard zijn dan heel leuk! Dan verlies je samen.

T. kon ook heeeeel slecht tegen zijn verlies. Sinds hij 7/8 jaar is gaat het veel beter.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers