Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #2

<<

Anoniem231

Bericht 09 Okt 2017 04:00

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Zero knuffelen zou ik ook maar raar vinden.

Balen dat je het nog niet ziet op de weegschaal. Heb op dit moment precies hetzelfde. Eet amper meer een koekje of chocolade, drink alleen nog maar water en thee en er gaat niets af. Op de rest van de voeding let ik ook. Dus waar dan de fout zit die ik maak?
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Okt 2017 09:07

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Pollepel schreef:Zero knuffelen zou ik ook maar raar vinden.

Balen dat je het nog niet ziet op de weegschaal. Heb op dit moment precies hetzelfde. Eet amper meer een koekje of chocolade, drink alleen nog maar water en thee en er gaat niets af. Op de rest van de voeding let ik ook. Dus waar dan de fout zit die ik maak?


Ik ken iemand en zij is in 7 wkn 12 kg afgevallen door dit te volgen www.eetvet.nl. Misschien helpt het jou ook.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Okt 2017 12:51

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Pollepel schreef:Zero knuffelen zou ik ook maar raar vinden.

Balen dat je het nog niet ziet op de weegschaal. Heb op dit moment precies hetzelfde. Eet amper meer een koekje of chocolade, drink alleen nog maar water en thee en er gaat niets af. Op de rest van de voeding let ik ook. Dus waar dan de fout zit die ik maak?


Knuffelen, iemand omhelsen zie je in Amerika veel en zie je hier ook steeds vaker dus zo gek is niet echt hoor.
<<

Anoniem221

Bericht 09 Okt 2017 14:35

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Kennelijk heb ik mezelf verkeerd uitgelegd. Ik heb een hekel aan zoenen. Ik vond het ook heel erg vervelend als ik jarig was op het werk. Iedereen met hun drie smokken en felicitaties. Mensen en familie die mij kennen weten dat ik er niet van houd en dringen zich ook niet op. Behalve dan op mijn bruiloft, want toen hoorde het er gewoon bij, vond ik. Zijn oma heeft me altijd zo gezoend en ondanks dat ik het nog steeds niets vind, raak ik er wel aan gewend. Alleen gisteren had ik er echt geen zin in en dan ga ik niet zeggen: Zoen me maar niet, want dat vind ik niet fijn. Dan had ik er naar mijn idee veel eerder mee moeten komen. Maar goed, bij de familie van mijn man kan ik me erover heen zetten, omdat ik ze niet heel erg vaak zie en dus ook niet heel vaak hoef te zoenen. Ach en verder heb ik gisteren een lekkere pyjamadag gehad en dat is heerlijk.

Laatst was er trouwens iemand die mij een halve knuffel met een soort van knijpje in mijn schouder gaf, dat vond ik op zich wel heel fijn.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 09 Okt 2017 14:35

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ow zero dat is altijd zo jammer, maar wellicht gaat het straks sneller!

Ik baal. Ik zag een leuke vacature die vandaag sloot. Ik lang getwijfeld me ingelezen en van t weekend de knoop doorgehakt om te schrijven , mooie brief gemaakt,klaar om te mailen,is de vacature weg. Ik even gebeld: sorry heb net alles doorgestuurd dus helaas te laat! Man! Daar baal ik van! Ik ook altijd met m'n getwijfel
<<

Anoniem221

Bericht 09 Okt 2017 17:11

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik beloof dat ik binnenkort even een compleet topic open over de situatie, maar omdat mijn hoofd er door de afspraak van vanmiddag niet naar staat, mag ik nog even in het kort balen?

Mijn man heeft twee keer per week een belafspraak met zijn dochter. En vandaag rond 16.00u mocht hij bellen. We zijn de hele dag druk geweest met o.a. een afspraak in het ziekenhuis voor mij en de afspraak van mijn vader in een ander ziekenhuis, dat ik me tijdens het koken realiseerde dat hij moest bellen. Dus ik appte hem om 16.03u dat hij zijn dochter moest bellen (vriend kan vergeetachtig zijn. Ik appte als reminder). Normaal is hij thuis als hij belt, maar nu was hij naar vrienden, omdat ik mijn kledingkast weer eens had uitgeplozen en hij de kleding naar hun wilde brengen. Lang verhaal kort moest dochter na een kleine minuut de verbinding verbreken, want mama moest naar de winkel en papa had vier minuten te laat gebeld (zei mama tegen dochter). Al met al had ik een huilende man op de bank. Ik baal daar zo van. De afspraak is rond vier uur, niet op vier uur... Ik word hier zo ziek van...
<<

Anoniem247

Bericht 09 Okt 2017 17:32

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

.
Laatst gewijzigd door Anoniem247 op 10 Okt 2017 07:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 10 Okt 2017 07:47

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

De helft van de wachtenden past 's morgens niet in de bus en de chauffeurs doen daarom zonder aankondiging de deur dicht als ze vinden dat de bus vol zit. En daar zat vandaag mijn tas tussen en nu is m'n banaan plat.
R. 2013
D. 2016
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 10 Okt 2017 07:49

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Een platte banaan is al doodzonde maar weet je wat een schade zo’n ding kan aanrichten! De inhoud van je tas EN je tas zelf onder de drek en dat wordt smeriger en smeriger als het opdroogt :(
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 10 Okt 2017 09:04

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Urban Naked schreef:Een platte banaan is al doodzonde maar weet je wat een schade zo’n ding kan aanrichten! De inhoud van je tas EN je tas zelf onder de drek en dat wordt smeriger en smeriger als het opdroogt :(


En die lucht :thumbdown:
#prayforSpencer
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 10 Okt 2017 09:37

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

:smile:
<<

Anoniem238

Bericht 10 Okt 2017 10:53

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Een fijn geplette banaan in je tas is idd geen pretje Spencer :eyes:.

Ik baal van een 'luxeprobleem'. Wij wonen tot het weekend voor de kerst in een vakantie-appartement (woning eind september verkocht en sleuteloverdracht nieuwe woning is half december). Maar we hebben maar voor 2 apparaten toegang gekregen tot de WIFI (we hebben allebei een telefoon en dan nog 1 laptop en 1 I-pad).

What's appen en apps die je alleen maar op je telefoon kan doen gaan dus via je internetbundel.
Daarnaast is het niet altijd een even stabiele WIFI-verbinding, dus pak je toch sneller je telefoon om wat te checken.
Ik heb al een hele tijd lang 1GB in mijn bundel, maar dat gaat toch sneller op dan je denkt in deze situatie.
Ik had uitgerekend dat ik 33 MB per dag mag verbruiken.

Nu dus toch maar een tijdelijke ophoging van mijn internetbundel gedaan naar 2 GB. Benieuwd hoe lang ik hiermee doe, ik probeer echt zuinig aan te doen. Maar ik vind het stom dat WIFI onderhand een basisbehoefte is en als je langere tijd niet altijd de beschikking hebt dat je het dan pas mist en soms gefrustreerd bent :eyes: :palm:
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 10 Okt 2017 11:22

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik zou ook even naar de instellingen op je telefoon kijken Boekenwurm, en bijvoorbeeld uitzetten dat sommige apps zich op de achtergrond automatisch vernieuwen. Komt vast goed als je er bewust mee omgaat.

Ik baal omdat de batterij van mijn iPhone 6 dood is. Ik kan niet meer zonder powerbank als ik op pad ga, hij is binnen een paar uur leeg en springt vaak van 16% naar 0 op het laatst. Nu zit ik in dubio, laat ik de batterij vervangen of koop ik een nieuwe iPhone? Voordeel van dat laatste is dat ik dan ook meer opslag heb, want mijn 16GB telefoon zit nu constant vol. Maar het is zo duuhuur. Meh!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem238

Bericht 10 Okt 2017 11:28

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Teun schreef:Ik zou ook even naar de instellingen op je telefoon kijken Boekenwurm, en bijvoorbeeld uitzetten dat sommige apps zich op de achtergrond automatisch vernieuwen. Komt vast goed als je er bewust mee omgaat.



Bedankt voor de tip! nu ben ik echt niet zo handig met telefoons, waar kan ik instellen dat apps zich op de achtergrond niet automatisch vernieuwen?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Okt 2017 09:56

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Dat ik gisteren bij de evaluatie van het toernooi toch een bockbiertje teveel op heb. Ik zit nu op mijn werk met wat hoofdpijn. Gelukkig ben ik vroeg klaar vandaag, maar wat zou ik graag even een uurtje gaan liggen haha.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 12 Okt 2017 09:59

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Boekenwurm schreef:
Teun schreef:Ik zou ook even naar de instellingen op je telefoon kijken Boekenwurm, en bijvoorbeeld uitzetten dat sommige apps zich op de achtergrond automatisch vernieuwen. Komt vast goed als je er bewust mee omgaat.



Bedankt voor de tip! nu ben ik echt niet zo handig met telefoons, waar kan ik instellen dat apps zich op de achtergrond niet automatisch vernieuwen?

In de store van je apps, waar je ook updates doet.
<<

Anoniem286

Bericht 12 Okt 2017 19:25

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Al dat gezeik met de WMO bah. We zijn nu al 2 maanden bezig met een aanvraag voor een rolstoel voor S en de opdracht is nog steeds niet officieel aan de leverancier gegeven. Voor elk formuliertje duurt het twee weken voordat de gemeente reageert, en dan komt er daarna weer een formuliertje, welk vervolgens binnen twee weken weer wordt verzonden en dan precies op dag 14 er is. echt killing dit. Zo langzaaaaaaaaaam :palm:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 12 Okt 2017 19:27

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik baal, en dat is zacht uitgedrukt.
Ik volg sinds kort een re-integratietraject via het UWV bij een re-integratiebureau. Helaas is de coach die me is toegewezen nogal een weirdo en na twee sessies waar ik me totaal ongemakkelijk voelde, die me slapeloze nachten bezorgden en waarbij ik me ook tamelijk onveilig voelde heb ik besloten dat ik dat tegen hem moest gaan zeggen. Het liefst wilde ik gewoon heel hard wegrennen, doen alsof ik ziek was, nooit meer op komen dagen of allemaal van dat soort lichtelijk onvolwassen scenario's ingegeven door angst.
Ik ben er namelijk langzamerhand achter samen met mijn therapeut dat mijn grootste angst is dat mensen boos worden en de sijpelt in mijn hele leven overal in door, nou dat komt natuurlijk lekker omhoog zetten in zo'n situatie.
Maar ik heb hem dus verteld dat hij mijn grens over was gegaan en dat ik de sessies als erg onprettig had ervaren.
Helaas reageerde hij niet echt heel lekker, hij deed superredelijk, daar niet van, maar hij had overal een antwoord op, ging dingen uitleggen en vergoelijken, ik had echt het gevoel dat hij niet begreep dat hij iets verkeerd had gedaan, alles werd een beetje bij mij neer gelegd en zijn uiteindelijke conclusie was dat ik duidelijk nog niet klaar ben voor een re-integratietraject. Hij zou hier achteraan gaan en dit terugkoppelen.
Ik heb dit in eerste instantie maar even gelaten, maar na ruim een week had ik nog steeds niets gehoord maar wel inmiddels heel duidelijk het gevoel dat ik de uitkomst onbevredigend en onwenselijk vond. Ook werd me door reacties van anderen steeds duidelijker dat hij niet alleen mijn grens over was gegaan, maar dat hij echt over de schreef is gegaan.
Nu heb ik gisteren, nadat mijn eigen therapeut bijna van zijn stoel viel van mijn verhaal (en overigens ook bijna van zijn stoel viel omdat ik de beste man zelf er al mee geconfronteerd had) en aangaf dat hij zich af vroeg of ik hier niet meer werk van moest maken en ook vond dat stoppen met het traject ook wel zonde zou zijn waarschijnlijk, besloten om er toch meer werk van te maken.
Ik heb het UWV gemaild en kort het verhaal uit de doeken gedaan. De arbeidsdeskundige belde me vanmorgen al op en vond dat dit riekt naar seksuele intimidatie, dat ik zeker niet met die coach verder moet en hij raadde me aan om een klacht bij het bureau zelf neer te leggen en te kijken of we er uit konden komen zodat mijn traject geen verdere vertraging zou oplopen.
Omdat het indienen van een klacht bij het bureau zelf ook al de hele week door mijn hoofd speelde heb ik vanmiddag dus per mail een officiële klacht ingediend via de klachtenprocedure.
Tien minuten later werd ik al door het bureau gebeld, ze was heel correct, zei steeds: "ik hoor wat je zegt", "ik hoor je" maar gaf ook aan dat ik een stap had overgeslagen (het driegesprek, een gesprek met haar, de coach en mij), ik heb dus ook nog even haarfijn uit de doeken mogen doen dat ik de coach op zich niet zo nodig weer hoef te spreken en dat ik graag mijn verhaal wil kunnen doen en dat ik niet weet of dat wel goed lukt met hem er bij.
Nu heb ik maandag een afspraak om mijn klacht uit de doeken te doen, ik heb alleen gezegd dat het om grensoverschrijdend gedrag gaat.
Maar bluuuuuh, ik heb hier zo geen f*king energie voor en zo geen zin in. Het traject kwam al een beetje vroeg, ben nog herstellende van die bijna (of helemaal) burn-out, maar dit gedoe kan ik er eigenlijk helemaal niet bij hebben. Bah bah bah!
<<

Anoniem286

Bericht 12 Okt 2017 19:36

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Wat naar Pompoen, sterkte. Wel goed dat je ' stappen' onderneemt maar qua timing wel heel kut.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 12 Okt 2017 19:43

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ja echt he, in het begin had ik ook echt zoiets van, waarom nou, waarom moet mij dit nou juist nu overkomen. Maar dat 'waarom moet mij dit overkomen' werkt best wel verlammend en het is ook denigrerend naar mezelf toe, alsof ik geen mogelijkheden heb om er iets aan te doen. Dus dat ben ik mezelf nu aan het bewijzen, maar pfff, ik vind het kut en ik krijg er zo enorm de zenuwen van.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 12 Okt 2017 20:59

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Echt lief dat jullie met mij en m'n banaan meeleven. Vandaag gewoon weer koek meegenomen, minder smotsig.
R. 2013
D. 2016
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Okt 2017 10:37

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Jeetje pompoen wat heb jij wat meegemaakt hiermee pff. Supergoed dat je je grenzen aangeeft en zo voor jezelf opkomt!! Ik snap je gevoel wel van 'waarom overkomt mij dit nou weer'. Maar hopelijk als dit achter de rug is, kun je trots op jezelf zijn over hoe je dit hebt aangepakt.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Okt 2017 10:55

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Ik baal omdat ons nieuwe bed niet geleverd wordt. Of nou ja, aangezien er gif in zit is het maar beter dat het niet geleverd wordt. Maar ik baal dat we nu weer moeten wachten, had me er zo op verheugd!
<<

Brooke

Bericht 13 Okt 2017 11:08

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Highway schreef:Al dat gezeik met de WMO bah. We zijn nu al 2 maanden bezig met een aanvraag voor een rolstoel voor S en de opdracht is nog steeds niet officieel aan de leverancier gegeven. Voor elk formuliertje duurt het twee weken voordat de gemeente reageert, en dan komt er daarna weer een formuliertje, welk vervolgens binnen twee weken weer wordt verzonden en dan precies op dag 14 er is. echt killing dit. Zo langzaaaaaaaaaam :palm:


Heeeeel Herkenbaar! In die situatie zitten wij nu ook ongeveer. Duurt zolang voordat je daadwerkelijk de rolstoel hebt. Bij ons duurde het ook maanden, echt vanaf april al, voordat de gemeente eens de opdracht doorstuurde naar de leverancier. Dus bellen bellen en bellen. Eindelijk was het geregeld (pas sinds 3 weken), heeft de gemeente niet de lijst met eisen waar de rolstoel aan moet voldoen doorgestuurd. Dus pas twee weken geleden rondom de tafel gezeten met de ergo en fysio van school en de leverancier. Het gaat bij ons ook nog wel lang duren ben ik bang.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 13 Okt 2017 11:27

Re: Waar baal jij op dit moment van? #2

Pompoen, wat een enorm vervelende situatie en wat knap dat je er werk van hebt gemaakt. Kun je niet iemand meenemen naar dat driegesprek? Dat geeft je misschien wat meer zelfvertrouwen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron