Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het studeer topic!

<<

Anoniem32

Bericht 25 Okt 2013 05:15

Re: Het studeer topic!

Ik heb woensdag mijn eind waardering gehad van de afdeling en ik heb het afgesloten met een ruim voldoende en alleen maar lovende woorden. Ondanks dat ik wist dat ik het zou halen, was het toch heel leuk om dat te horen :cheers:
Mijn laatste weekje hier gaat nu in en ik ga het team ook nog missen ook.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 25 Okt 2013 10:14

Re: Het studeer topic!

Volgende week moet ik samen met mijn groepsleden een project inleveren. Ik ben de projectleider, maar het gaat niet zoals ik het zou willen. Frustraties ten top hier :thumbdown: . Er zitten een paar niet super gemotiveerde en luie studenten bij, hierdoor vlot het niet zo. Al heb ik wel steun aan één meid die het wel goed oppakt.

We hebben de afgelopen periode duidelijk afgesproken wie wat doet en voor de laatste weken heb ik ook duidelijke deadlines gesteld en akkoord gevraagd aan iedereen (en gekregen). Ik vroeg ook altijd wel of het goed ging en dat kreeg ik een 'ja prima' te horen. Tweewekelijks keken we even hoe we er op dat moment voor stonden.

Nu lopen we vandaag tegen de eerste deadline aan en ik nam gisteren al contact met iedereen op om te peilen hoe het ervoor staat, maar niemand reageert terug. Vandaag nogmaals het berichtje verstuurd en weer niks.. Wat moet ik hier nu mee? Als ze deze deadline niet halen, ben ik bang dat het één grote stressboel gaat worden. De deadlines lopen echt van A naar B naar C etc.

Ik begin over mijzelf te twijfelen, pak ik iets niet goed aan? Ben ik te soft of juist te streng? Ik wil dit blok sowieso nog evalueren, want we moeten hierna nog een blok samen werken aan hetzelfde project. Maar poeh, heb er zo even helemaal geen zin meer in. Iemand tips voor mij?
<<

Anoniem173

Bericht 25 Okt 2013 10:18

Re: Het studeer topic!

Wat fijn stuiterbal!! :cheering:
<<

Anoniem185

Bericht 25 Okt 2013 10:33

Re: Het studeer topic!

Bah scriptie schrijven is kut.

Ben nu bezig aan mijn theoretisch kader. Mijn zoekstrategie moet ik nog even heel duidelijk opschrijven maar ik heb zo'n hekel aan zoekbomen invullen. :nopompom:
<<

Anoniem32

Bericht 25 Okt 2013 19:50

Re: Het studeer topic!

AM hoe gaat het bij jou op de afdeling werken? Welke afdeling heb je nou?
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Bericht 25 Okt 2013 23:35

Re: Het studeer topic!

Maandag over een week heb ik mijn eerste tentamens, de spanning stijgt. Vandaag mijn hoofd gebroken over het medisch rekenen, man wat een ellende.
Ik geloof dat ik het eindelijk snap.
<<

Anoniem173

Bericht 26 Okt 2013 09:48

Re: Het studeer topic!

Stuiterbal schreef:AM hoe gaat het bij jou op de afdeling werken? Welke afdeling heb je nou?

Super goed, loop hier ook alweer sinds april, zit op de orthopedie. Kerk at je steeds mer leert en observeert, alles gaat steeds makkelijker :). Ga in januari naar longgeneeskunde.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:25

Bericht 30 Okt 2013 14:02

Re: Het studeer topic!

Zoals verwacht zijn de deadlines compleet in het water gevallen en is het nu stressen om het af te krijgen. Het gedeelte van de minder gemotiveerde studenten was niet op tijd af. Te laat inmiddels, maar ik zit er nu boven op om alles af te krijgen met elkaar. Ik had verwacht dat dit niet nodig was bij bijna afgestudeerden. Voel me nu net een schooljuffrouw. Heb ze een officiele waarschuwing gegeven en ik ben nu in ieder geval bezig met een nieuwe plan van aanpak voor komend blok. Wat kan ik nog meer doen?
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 30 Okt 2013 16:34

Re: Het studeer topic!

Lampenkapje schreef:Bah scriptie schrijven is kut.

Ben nu bezig aan mijn theoretisch kader. Mijn zoekstrategie moet ik nog even heel duidelijk opschrijven maar ik heb zo'n hekel aan zoekbomen invullen. :nopompom:


Wat is een zoekboom??
(Ik kreeg als feedback dat ik mijn theoretisch kader moest uitbreiden.. grom)
<<

Anoniem185

Bericht 30 Okt 2013 17:06

Re: Het studeer topic!

sonly schreef:
Lampenkapje schreef:Bah scriptie schrijven is kut.

Ben nu bezig aan mijn theoretisch kader. Mijn zoekstrategie moet ik nog even heel duidelijk opschrijven maar ik heb zo'n hekel aan zoekbomen invullen. :nopompom:


Wat is een zoekboom??
(Ik kreeg als feedback dat ik mijn theoretisch kader moest uitbreiden.. grom)

Ehm, je hebt een zoekstrategie. Als je deze uit gaat voeren kun je dit noteren in een zoekboom.
Bovenin zet je welke databanken je hebt gebruikt en welke woorden je daar hebt ingevoerd en hoeveel resultaten je per databank krijgt. Dan ga je kijken naar wat er bruikbaar is. Eerst kijk je naar artikelen die geïncludeerd zijn op basis van de titel. Deze schrijf je daar dan weer onder en je schrijft rechts hoeveel artikelen er afvallen. Dan kijk je naar exclusie op basis van fulltext (dus zijn de artikelen die over zijn fulltext?) en doe je het zelfde als bij de titel. Links schrijf je er onder welke er door gaan en rechts hoeveel er af vallen. Daarna kijk je naar exclusie op basis van inhoud. Dus welke inhoud komt overeen met je zoekvraag? Welke artikelen zijn er bruikbaar?

Als je wilt kan ik je wel een voorbeeld doorsturen?
Tijdens een college heb ik best veel informatie gehad over wat je theoretisch kader nu precies in moet houden en welke dingen er in móeten staan. Misschien kan ik je er mee helpen om te kijken wat je er nog bij kunt doen? Ik kan je mijn opzetje van kopjes en wat dit in moet houden wel eens doorsturen ook?
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 30 Okt 2013 18:09

Re: Het studeer topic!

Hier gaat het z'n gangetje! Heb net een weekje herfstvakantie gehad, daar was ik ook wel echt aan toe.
Heb deze week op stage al wat dingen onder indirecte begeleiding mogen doen, en dat is best prettig hhah. Voelde erg goed!

Vanaf volgende week ga ik mij bezig houden met rapporteren en anameses afnemen. Weer iets erbij:-)

Op school gaat ook alles goed, het kwartje is gevallen bij medisch rekenen dus dat maak ik nu achter elkaar zonder fouten!
Verder probeer ik er een beetje een ritme in te krijgen qua werken, school, sporten en de rest. Moet zeggen het lukt redelijk. Ik zit alweer op 1x sporten in de week, vind het al heel wat!
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
<<

Anoniem 49

Bericht 30 Okt 2013 18:17

Re: Het studeer topic!

Hier gaat ook alles goed!
Vind het wel pittig, morgen mijn eerste anatomie toets..
Dat vind ik echt lastig.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 31 Okt 2013 17:09

Re: Het studeer topic!

Ik heb niet meer echt meegeschreven. Omdat ik het heel moeilijk vond om weer in het ritme te komen van studeren. Maar ik heb mijn tentamen van vorige week gehaald!!! Ben zo blij :cheering:
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 31 Okt 2013 19:48

Re: Het studeer topic!

Wat fijn Siem!
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
<<

Anoniem185

Bericht 31 Okt 2013 19:52

Re: Het studeer topic!

Gefeliciteerd Siem, goed gedaan!
<<

Anoniem185

Bericht 01 Nov 2013 15:22

Re: Het studeer topic!

Ik heb een GO voor mijn startdocument van mijn scriptie! Dus nu aan fase 1B écht beginnen. Heb ook al de GGD gemaild of ze me willen helpen bij dit onderzoek.
<<

Anoniem22

Bericht 01 Nov 2013 16:13

Re: Het studeer topic!

.
Laatst gewijzigd door Anoniem22 op 04 Nov 2013 19:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 01 Nov 2013 16:18

Re: Het studeer topic!

Heb je niet een studiecoach/mentor waar je terecht kom? Of de persoon die de stages bij jullie regelt van school uit? (als je hem van school uit toegewezen hebt gekregen)? Een vertrouwenspersoon op school?
<<

Anoniem22

Bericht 01 Nov 2013 16:26

Re: Het studeer topic!

.
Laatst gewijzigd door Anoniem22 op 04 Nov 2013 19:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Nov 2013 20:23

Re: Het studeer topic!

Willem, je kan je probleem aangeven bij zijn hogere of aankloppen bij de opleidingscommissie (studentenmedezeggenschap) en probleem voorleggen.
08/2018
05/2021
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 01 Nov 2013 21:52

Re: Het studeer topic!

Bedankt Applestar en Lampenkapje!

Wat vervelend Willem, je hebt altijd van die vervelende botte mensen ertussen zitten en dan is het nog eens extra vervelend dat je juist van hem afhankelijk bent. Ik zou het persoonlijk niet direct hogerop zoeken omdat je van hem afhankelijk bent en het toch eerst nogmaals met hem proberen.

Het gaat dus om het invullen van werkboeken. Is het misschien mogelijk om een fysieke afspraak met hem te plannen je werkboeken mee te nemen en dan voor te leggen waar het probleem zit. Zodat hij in ieder geval ziet dat je er serieus mee bezig bent en dan ook ziet waar je probleem zit?

Ik ben weer druk bezig met mijn nieuwe blok, erg veel behoorlijk zwaar maar ik ben nu wel extra gemotiveerd door mijn gehaalde tentamen.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 02 Nov 2013 02:00

Re: Het studeer topic!

Ik heb hier eigenlijk nog nooit meegeschreven maar gefeliciteerd Siem met het behalen van je tentamen!
Voor alle anderen die voor een moeilijke periode staan of een tentamen/examen, succes!!

Hier ook één blij, net 4 examens gehaald, woensdag mag ik voor bedrijfseconomie, een vak uit het eerste jaars (zit inmiddels bijna in het laatste jaar) maar door omstandigheden moet ik die nog doen en dat is niet mijn favoriete vak :( )

Daarna nog 2 examens, 2 eindvakken en een scriptie met stage (wat ik op mijn eigen werkplek mag volgen) dus hopelijk voorloopt dat een beetje voorspoedig zodat ik eind 2014 kan zeggen dat ik het afgerond heb! Maar zoals Siem ook al zegt: goede resultaten, motiveren hier ook enorm!
Afbeelding
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 02 Nov 2013 11:11

Re: Het studeer topic!

Ik ben ook druk aan het studeren nu. Volg al 3 jaar een opleiding naast mn werk, dus dat is best pittig af en toe. Woensdag heb ik een statistiektentamen, maar dat is echt pittig! Heb n weddenschap met n collega dat ik een 8 moet halen, maar ik weet niet of me dat gaat lukken. Nou ja, ik heb nog 3 volle studiedagen (maandag gewoon werken), dus ik ben benieuwd.
<<

Anoniem22

Bericht 02 Nov 2013 12:26

Re: Het studeer topic!

.
Laatst gewijzigd door Anoniem22 op 04 Nov 2013 19:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

applestar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:57

Woonplaats: Ergens in het Westland

Bericht 03 Nov 2013 20:35

Re: Het studeer topic!

Stuiterbal schreef:Ik heb woensdag mijn eind waardering gehad van de afdeling en ik heb het afgesloten met een ruim voldoende en alleen maar lovende woorden. Ondanks dat ik wist dat ik het zou halen, was het toch heel leuk om dat te horen :cheers:
Mijn laatste weekje hier gaat nu in en ik ga het team ook nog missen ook.


Naar welke afdeling ga je nu?
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw!
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers