Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rustig aan doen / verlof

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Okt 2017 18:14

Re: Rustig aan doen / verlof

Ik denk dat men zich meer afvraagt of je vriend niet wat meer kan doen als hij thuis zit en nog zoveel moet klussen. Wat doet hij dan? Maar misschien is dat een totaal verkeerde aanname hoor, in elk geval bedoel ik het geenzins verkeerd. Maar is het geen goed plan om hem (met jou als top assistente) even een paar dagen keihard aanpoten en dan daarna zijn jullie klaar in huis. Maar misschien interpreteer ik jouw verhaal totaal verkeerd hoor. Ik denk alleen dat jij gevoelsmatig pas je rust kunt pakken als het huis klaar is. Snap ik ook best hoor. Toen de babykamer bij ons overstroomde toen ik 36 weken was werd ik lichtelijk gestoord. Rust in huis is rust in je kop.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Okt 2017 20:17

Re: Rustig aan doen / verlof

Ik heb tot 35 weken gewerkt doordat ik een week vrij was. In die week vrij hebben we (schoonvader, zwager en ik) in huis heel veel afgemaakt wat nog af moest ivm soort verbouwing. In week 36 heb ik nog veel wasjes gedaan en eigenlijk geen echte rust genomen. Dat is ook niks voor mij. Met 37w 3 dagen was ze er ineens al. Ik heb pas toen ze 4 of 5 maanden was dingen afgemaakt die ik in mijn zwangerschapsverlof wilde doen.

Wanneer jij wel moe bent zou ik je toch echt aanraden om nu wel te gaan rusten. Straks staat je leven op zijn kop en kom je echt weinig aan éxtra rust toe.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 10 Okt 2017 20:24

Re: Rustig aan doen / verlof

Ik heb beide keren nog veel gedaan tot einde van mijn zwangerschap maar ik voelde me daar ook goed bij, was niet (extreem) moe ofzo dus dat maakt al een verschil.

Ik zou dus gewoon doen waar jij je het beste bij voelt. Is dat rustig een boekje lezen op de bank terwijl je vriend aan het klussen is? Helemaal prima! Voel je je er toch beter bij om hem af en toe even te assisteren, ook prima! Maar doe het vooral niet uit schuldgevoel, want dat is echt nergens voor nodig.
2012 & 2016
<<

Anoniem256

Bericht 10 Okt 2017 20:32

Re: Rustig aan doen / verlof

Ik neem echt rust al ik thuis kom na een dag werken. Ben ook gedeeltelijk ziek gemeld dus voelt voor mezelf ook fijner om dan echt even niks te doen. Moet zeggen dat mijn vriend mij ook echt wel stimuleert om even te gaan liggen of bepaalde dingen niet te doen. En heb het ook wel nodig, anders lig ik elke avond voor 20 uur al op bed. Weinig energie momenteel in combinatie met slecht slapen.
<<

Anoniem313

Bericht 10 Okt 2017 21:22

Re: Rustig aan doen / verlof

Ik ken je niet goed, maar heb het idee vaker van jou te lezen dat je moe bent, teveel doet op je werk, et cetera. Dat heeft waarschijnlijk toch iets te maken met grenzen aangeven. Is dat iets dat je lastig vindt?
<<

Anoniem313

Bericht 10 Okt 2017 21:26

Re: Rustig aan doen / verlof

En on topic hoe ik het zelf deed: bij mijn eerste zwangerschap zat ik tijdens mijn verlof alleen maak make-up tutorials op YT te kijken en online shit te bestellen, en ik deed boodschappen en dronk thee met mensen. Bij m'n tweede was het drukker, want al een kind, maar als die er niet was zat ik te Netflixen (en online shit te bestellen). Huishouden minimaal.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 10 Okt 2017 21:30

Re: Rustig aan doen / verlof

Marin, hij is bijna continu aan het verbouwen en is daar druk mee als ik werken ben, en tussendoor sollicitatie gesprekken, solliciteren enz :) zijn nu laatste dingen maar echt alles wordt door hem zelf & alleen gedaan :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 10 Okt 2017 21:30

Re: Rustig aan doen / verlof

Caulfield schreef:Ik ken je niet goed, maar heb het idee vaker van jou te lezen dat je moe bent, teveel doet op je werk, et cetera. Dat heeft waarschijnlijk toch iets te maken met grenzen aangeven. Is dat iets dat je lastig vindt?


Soms vind ik dat lastig inderdaad, maar gaat wel steeds beter op werk enz :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 10 Okt 2017 21:52

Re: Rustig aan doen / verlof

Pippa schreef:Marin, hij is bijna continu aan het verbouwen en is daar druk mee als ik werken ben, en tussendoor sollicitatie gesprekken, solliciteren enz :) zijn nu laatste dingen maar echt alles wordt door hem zelf & alleen gedaan :)


Ik bedoel het ook niet verkeerd hoor. Maar jij schreef ergens wat er nog moet gebeuren en daarom dacht ik kan hij dat dan niet redelijk vlot afmaken als dat jou meer rust zou geven. Snap dat het vervelend voelt om hem het grote werk te laten doen. Jij bent weer op jouw manier met iets heel groots bezig moet je maar denken.
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers