Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 04 Okt 2017 18:34

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Hallo!

Olijfje, hoe is het nu thuis, meer last?? Wat voor kaartje had je voor je zoon?
Chipa, ik zal later foto van buikje proberen te plaatsen! Hij is echt groot geworden sinds een korte tijd.. ben benieuwd naar het kamertje, ga je hem showen hier?
Sookie, vervelend van korte lontje.. nu weer wat beter? Rugpijn minder? Ik voelde de baby ook heel laag eerst, nu kruipt ie steeds hoger haha! Gelukkig grotendeels goedgekeurd, geen zorgen maken hoor, lekker beweeglijk kind! Benieuwd.. denk een meiske!
AM, hoe is het nu met de plek op je rug? Mijn buik ook gewoon "dik" en niet enorm eigenlijk, hoeveel ben jij nu aangekomen? Jaa nog maar 3,5 week.. zo vlot! Jij ook nog kort, kijk je er naar uit? Haha hele planning gemaakt al? Ik ben nog niet in de plan modus!
Punto, ik wil de eerste was met baby reus gaan doen!
Burn, bijzonder dat je man de baby heeft gevoeld! Voel je haar zelf ook goed? Fijn dat alles goed was met de echo verder, goed dat je in de gaten gehouden wordt, fijn dat je er wel nuchter in staat, dat is t beste denk ik. Aangepast werken bevalt goed?
Zora, antwoord gehad van cp? Hoe gaat t? Zag mooi buikje van je!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 04 Okt 2017 18:39

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Zo... bijgeschreven! Ik lees veel mee, maar soms geen puf om te reageren!

Gisteren bij controle goedgekeurd weer; ik ben nu 7 kilo aangekomen in totaal, buik goed op maat, bloeddruk netjes.. ik heb alleen wel "last" van buik, banden, sinds vandaag bovenin pijn, denk van het groeien ook. Heb vandaag dagje op de vloer geholpen maar dat was niet zon succes eigenlijk.. ben na 4 uurtjes lekker naar huis gegaan. Ik mag tijd zelf indelen dus ga ook niet koste wat kost blijven. Alleen veel gezeur op werk door andere collega's dus ben veel aan het regelen en doen, wel leuk, maar vind t nog lastig om uit handen te geven..

In huis bezig nog, gang ligt helemaal open, badkamer moet nog deels & veel kleine dingen. Vriend doet zijn best, maar word er wel een beetje zenuwachtig van. Ik vind het ook lastig om te ontspannen als hij druk is dus probeer dan toch dingen aan te geven enz, maar zou eigenlijk beter even kunnen zitten dan. Merk dat ik het lastig vind dat ie helemaal thuis is zonder werk, je zit toch wel veel op elkaars lip.... ik wil langzaamaan alles uit gaan zoeken en lijstjes maken wat er nog nodig is, een hoop kleine dingen nog lakentjes, dekens, inrichting, bedje nog in elkaar, eerste pakje, vluchttas, nog niks aangedaan...
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 04 Okt 2017 18:40

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

O! Kraamzorg komt volgende week dinsdag trouwens voor de intake... over 2 weken lange afspraak bij verloskundige over bevallen & 2 november de groei echo - die gelijk maar gepland!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 04 Okt 2017 20:47

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Pippa schreef:Burn, bijzonder dat je man de baby heeft gevoeld! Voel je haar zelf ook goed? Fijn dat alles goed was met de echo verder, goed dat je in de gaten gehouden wordt, fijn dat je er wel nuchter in staat, dat is t beste denk ik. Aangepast werken bevalt goed?

Ik voel haar nu elke dag wel, nog niet heel duidelijk altijd. Maar kan het eigenlijk altijd wel linken aan de baby.
Ja en nee, ik mis m'n eigen werk wel. Maar lichamelijk een stuk beter!

Goed dat je eerder weg bent gegaan! Op jezelf letten!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem243

Bericht 07 Okt 2017 08:44

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Fijn dat je weer goedgekeurd bent Pippa! Goed dat je op tijd naar huis bent gegaan, handig dat je dat zelf in kunt delen! Loslaten is lastig ja, dat herken ik wel, haha, maar je hebt nu gewoon belangrijkere dingen om je energie voor te gebruiken. Oh, ik zou ook onrustig worden met zoveel 'gedoe' in huis! Hopelijk komt het snel op orde allemaal. Lijstjes maken vind ik altijd fijn. Dan heb ik in ieder geval overzicht en krijg ik wat meer rust.

Zo leuk hè Burn, die bewegingen in je buik! Heel leuk ook dat je man het ook al gevoeld heeft!

Ik voel ook al aardig wat gewoel en sochtends en savonds ook echt schopjes. Zo fijn! (nu nog wel, haha). Een goede 20 weken echo gehad dus en mogen woensdag weer even kijken omdat er een nogal eigenwijs meisje in mijn buik zit die geen zijaanzicht wilde laten zien. It's a girl! Nouja, voor 95% zeker dan toch :D
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 07 Okt 2017 15:48

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Sookie schreef:Fijn dat je weer goedgekeurd bent Pippa! Goed dat je op tijd naar huis bent gegaan, handig dat je dat zelf in kunt delen! Loslaten is lastig ja, dat herken ik wel, haha, maar je hebt nu gewoon belangrijkere dingen om je energie voor te gebruiken. Oh, ik zou ook onrustig worden met zoveel 'gedoe' in huis! Hopelijk komt het snel op orde allemaal. Lijstjes maken vind ik altijd fijn. Dan heb ik in ieder geval overzicht en krijg ik wat meer rust.

Zo leuk hè Burn, die bewegingen in je buik! Heel leuk ook dat je man het ook al gevoeld heeft!

Ik voel ook al aardig wat gewoel en sochtends en savonds ook echt schopjes. Zo fijn! (nu nog wel, haha). Een goede 20 weken echo gehad dus en mogen woensdag weer even kijken omdat er een nogal eigenwijs meisje in mijn buik zit die geen zijaanzicht wilde laten zien. It's a girl! Nouja, voor 95% zeker dan toch :D

Fijn dat de echo goed was Sookie! Hopelijk laat ze zich van de week nog even van haar goede kant zien ;) En wat leuk een meid erbij!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Okt 2017 16:52

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Leuk Sookie, een meisje! Fijn dat alles goed was!
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 07 Okt 2017 18:36

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Fijn dat het goed is Sookie! En meisjes zijn leuk!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem243

Bericht 07 Okt 2017 18:49

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ja, ben heel benieuwd, volgens mij zijn meisjes lastiger :razz: Ik had niet echt een voorgevoel en ook geen voorkeur maar vind 't erg leuk!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 07 Okt 2017 19:34

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Haha, dat zeggen ze wel altijd hè Sookie, dat meisjes lastiger zijn.
Gelukkig niet altijd! Maar ze hebben vaak wel duidelijk een eigen mening, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem243

Bericht 07 Okt 2017 19:48

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ja en dat zie ik ook wel om me heen soms ;) Ach, een beetje een kop erop is alleen maar goed!
<<

Anoniem252

Bericht 09 Okt 2017 13:10

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wat leuk sookie dat jullie een meisje krijgen!

Pippa goed dat je je grenzen aangeeft. Belangrijk. Ik ben nu in totaal 10 kilo aangekomen, lig mooi op schema dus :popcorn:, volg heel netjes een groei van een halve kilo per week. Dan kom ik hopelijk rond de 15 kilo uit straks.

Ik heb vanavond weer controle bij de VK, baby was erg druk de laatste dagen. Kan niet zo goed inschatten of mijn buik nou echt hard groeit, maar volgens mijn man wel :P.
Nog 8 dagen tot mijn verlof na vandaag! #Aftellen heb er zoveel zin in!
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 09 Okt 2017 13:13

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Haha AM voelt het bij jou ook alsof je elke dag dikker bent? Dat zegt mijn vriend ook! En kreeg op werk te horen dat ik een dik hoofd krijgt, nou bedankt haha...ik nog 9x werken! Heerlijk aftellen he? 10 is ook wel netjes toch? Klinkt niet bizar veel ofzo en volgens mij ben jii ook vooral bij je buik aangekomen? Klaar voor de baby al?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem252

Bericht 09 Okt 2017 13:15

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ja 10 is volgens mij best netjes, ik mag volgens zo'n grafiek tussen de 11-16 kilo aankomen. Er komt natuurlijk nog zon 2 kilo van de baby bij tot de bevalling. Ik ben idd vooral in mijn buik aangekomen, positiebroeken pas ik qua benen nog steeds zo goed als in het begin. Hou ook helemaal geen vocht vast.
Haha lekkere opmerking dan, een dik hoofd :D.

Hoe voel je je voor de rest?
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 10 Okt 2017 17:48

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Zo hier ik weer eens! Heb niet veel te melden vorige week bloed af laten nemen voor suiker maar nog niks van gehoord maar zal wel goed zijn.
Buik begint nu wat te groeien en gister een wandelwagen gehaald via marktplaats. Een mutsy evo nomad helemaal blij mee en alle accessoires erbij.

Punto en Am lekker zeg dat jullie kunnen aftellen met werken!
Ik moet nu nog 8 en halve week.
En superleuk ook een meisje Sookie! Meisjes in de meerderheid nu hier geloof ik?

Verder twijfel over een matras kopen voor de baby. Pff wat lastig zeg welke hebben jullie gekozen en waarom?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 10 Okt 2017 19:01

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ik werd vanmiddag gebeld door de verloskundige, ik werd gisteren op het spreekuur verwacht. Oeps. Hij stond in mijn agenda een week later. Nu morgenvroeg een afspraak.

Zal dan wel even op de weegschaal moeten staan, eens kijken hoeveel ik dan veranderd ben in gewicht.

Verder geen bijzonderheden!

Wij hebben een standaardmatrasje gekocht.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem243

Bericht 10 Okt 2017 19:22

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Haha, oeps, blame it on the hormones Burn!

Ik ben tot nu toe nog weinig aangekomen volgens mij, wordt ook niet zo op gelet door de vk en zelf maakt het me ook niet zoveel uit zolang ik maar aankom en niet afval of gelijk blijf.

Wij hadden voor het wiegje gewoon een standaardmatrasje van de babydump. Voor het ledikant een matras van een Duits merk via Bol.com, dat erg lijkt op aerosleep.

Morgenmiddag tweede poging om het ruggetje van ons meisje te bekijken! En van 't weekend gaan we maar eens naar een grote Prenatal in de buurt want heb serieus nog helemaal niks gekocht tot nu toe. Gisteren had ik trouwens de eerste les ZwangerFit. Jammer genoeg met alleen al bevallen vrouwen, al is de instructrice ook zwanger. Afgezien daarvan was het leuk en ook erg nuttig qua oefeningen en beweging.
<<

Anoniem256

Bericht 10 Okt 2017 19:38

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Oeps Burn haha.

Ik hoef bij de vk nooit op de weegschaal, ze vragen er ook niet naar. Ik zit inmiddels ook al op iets meer dan 10 kilo, al zegt iedereen dat het niet te zien is. Probeer wel beter te eten, snoep enorm veel soms. Heb echt vreetbuien haha. :palm: Buik lijkt nu even stil te staan qua groei.
Vandaag controle gehad, alles prima. Baby al iets ingedaald, nog niet helemaal. Bloeddruk mooi laag nog steeds. Volgende afspraken al ingepland, over 4 weken het bevalplan bespreken.
Slaap nog steeds wel redelijk slecht, gisteren echt hoofdpijn van vermoeidheid. Gelukkig vannacht iets bijgeslapen.
En lekker aftellen qua werken, nog maar 8 diensten! We gaan redelijk gelijk op denk ik AM?

Qua matras heb ik gewoon de matrasje die bij de cosleeper en ledikant horen. Als hij een buikslaper is, dan misschien alsnog een aerosleep.

We zijn er qua naam nog steeds niet uit :palm: we hebben nu wel 2 favorieten, alleen de definitieve keus blijft lastig. Ben me verder wat aan het verdiepen in een geboortekaartje, ook weer allerlei keuzes haha.
<<

Anoniem328

Bericht 10 Okt 2017 20:06

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Burn haha foutje! Kan gebeuren! Morgen dus onverwachts alweer controle, das wel fijn.

AM en Punto wauw nog maar 8 werkdagen/diensten voor jullie. Wat gaat het hard opeens :omg:

AM ik zag je foto net. Wat zie je er goed uit zeg. Inderdaad alleen buik wat je bent aangekomen zo te zien.
Hoe gaat het verder met je? Heb je een beetje een balans qua werk, uitstapjes en rust? Omdat je het een poosje terug zo druk had!

Pippa echt je rust pakken he! Je vriend zit hele dagen thuis dus hij kan prima alleen klussen. Jij werkt nog en bent zwanger dus kies echt voor jezelf en de baby. Niet bezwaard voelen richting je vriend. Ik neem aan dat hij het zelf ook belangrijker vindt dat jij toegeeft aan je moeheid dan dat je hem bijstaat bij het klussen. Pak die rust nu het nog kan en je het zo hard nodig hebt!

Sookie oh wat leuk een meisje!! Morgen weer een echo dus om te kijken of je meisje nu minder eigenwijs is? :P

Kippetje mooi buikje hoor in het andere topic!! Wij hadden al een aerosleepmatras bij de eerste en die gebruiken we nu ook weer. Deels ivm mogelijk buikslapen (al is dat nooit bewezen) maar ook zeker qua hygiëne. Als de baby veel spuugt neemt de aerosleepmatras dat op en komt het niet in de matras. Maar het is maar net wat je zoekt en belangrijk vindt.

Chipa hoe gaat het met jou?

Punto wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Dat breekt je echt op he. Fijn dat verder alles goed gaat joh! En binnenkort het bevalplan al bespreken dus. Weet je al goed hoe je het allemaal graag zou willen?

Zora hoe gaat het met jou??

Hier gaat alles goed! Baby is erg actief de hele dag. Zo fijn! Morgen een groeiecho omdat mn buik qua grootte wel wat voorligt qua termijn. Maar maak me geen zorgen. Was bij de eerste zwangerschap ook zo en toen was zoon bij de geboorte ruim 3800 gram. Dikke prima!

Bevalling wil ik binnenkort ook doorspreken. Eerste bevalling ging zó snel en ik wil dit keer weer poliklinisch bevallen dus ik wil graag bij aanvang bevalling al naar het ziekenhuis voordat het te laat is :palm: hopelijk us dat mogelijk want meestal ga je pas met 4 a 5 cm ontsluiting naar ziekenhuis.

Lichamelijk gaat het nog hetzelfde. Kan niet veel meer maar ik red me wel. Na deze week nog 5 weken werken. Hopelijk houd ik het volledig vol. We zullen zien.

Man man ik heb er zo'n zin in. Kan bijna niet meer wachten maar zal wel moeten. Ben zó benieuwd hoe onze zoon op zn broertje gaat reageren. Hij geeft mn buik nu al steeds kusjes en aait hem steeds :love:
<<

Anoniem243

Bericht 11 Okt 2017 17:55

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Herkenbaar, die vreetbuien Punto. Ben sowieso al een zoetekauw en vetklep maar nu is het helemaal erg. Ik probeer zo min mogelijk in huis te halen en zo veel mogelijk de verleiding te weerstaan want wil echt graag gezond eten (voor de baby, niet voor m'n gewicht) en dat lukt langzaamaan steeds beter gelukkig. Fijn dat de controle weer goed was! Nou, twee favorieten is al een mooie selectie toch. Je kunt eventueel ook pas na de geboorte beslissen als je dat zou willen. Hebben wij bij J ook min of meer gedaan (al stond deze naam toch eigenlijk wel hoger dan de andere).

Ah, wat lief van je zoon Olijfje! Zo rot dat je lichamelijk zoveel problemen hebt, gelukkig komt het einde langzaam in zicht. Hopelijk mag je gewoon meteen bij de eerste centimeter (of eerder) naar het ziekenhuis!

Goed. Meisjes zijn dus écht lastiger! Dametje lag weer precies niet handig voor de echo vandaag een weigerde ook om te draaien. Nu moeten we dus naar het ziekenhuis voor een GUO omdat ze het ruggetje niet goed kunnen beoordelen. Of tenminste, niet goed genoeg want de vk gaat haar hoed opeten als er een afwijking uit de GUO zou komen, voor zover ze het wel heeft kunnen zien is alles namelijk dik in orde.

Puur formaliteit dus dat we naar het ziekenhuis moeten want na twee keer een niet volledige 20 weken echo gaat de tijd dringen en willen ze je meteen daar hebben voor het geval er toch iets mis blijkt te zijn. Beetje jammer alleen dat het dichtstbijzijnde ziekenhuis deze week geen plek meer had en de andere optie vanmiddag niet meer bereikbaar was dus moet morgenochtend meteen bellen in de hoop dat ik dezelfde dag of vrijdag nog terecht kan. Pfff, wat een gedoe vanwege zo'n eigenwijs meisje, haha. Baal er wel van want wil dit gewoon af kunnen strepen maar goed, aangezien de vk het meeste (ook qua ruggetje) wel heeft gezien en dat allemaal goed is ga ik me er verder maar niet druk over maken.
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 11 Okt 2017 19:41

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Ik moest even bijlezen. Er is weer aardig wat geschreven :)

Olijfje, kan me zo goed voorstellen dat je uitkijkt naar de kleine. Zeker omdat je je ook niet top voelt. We moeten nog even doorbijten. Goed dat je alvast de bevalling gaat bespreken met de verloskundige. Ik wil ook weer in het ziekenhuis bevallen.

@sookie, wat een eigenwijs dametje haha.

Ik voel me nog steeds wel prima. Bloeddruk goed, geen diabetes, gewicht neemt geleidelijk toe in tegenstelling tot de eerste maanden. Wordt wel langzaam zwaarder. Vaak erg moe want slaap ook slecht. Daardoor sport ik niet meer dagelijks maar meestal nog wel om de dag. Heb ook de hele dag het gevoel dat ik moet plassen terwijl de verloskundige zei dat de baby erg hoog ligt. Mn onderbuik was gewoon leeg. Nog wel besproken met de verloskundige dat ik bang ben weer een 10ponder te krijgen. De verloskundige maakte zich daar op dit moment geen zorgen om. Mijn buik is niet te groot.

Volgende week bijna de hele week vrij. Zo lekker. Daarna nog 6 weken werken tot mn verlof. Daar kijk ik zo naar uit!
<<

Anoniem328

Bericht 12 Okt 2017 10:38

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Wat een eigenwijsje nu al Sookie!! Gelukkig lijkt alles er gewoon goed uit te zien, maar je wilt dat toch even zeker weten, voor zover mogelijk. Heb je al een afspraak voor de GUO inmiddels?

Chipa fijn dat het goed gaat. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om een wat groter kind. Kun je geen groeiecho krijgen? Vervelend dat je slecht slaapt. Ga je nog wat leuks volgende week als je vrij bent? Na de 30 weken inderdaad echt aftellen :)

Wij hebben gisteravond de groeiecho gehad en alles was dikke prima. Alles precies gemiddeld en de beentjes net iets aan de korte kant (net als mijn man en zijn familie haha). Dus helemaal geen groot kind! Had ook niet anders verwacht. Bij onze zoon zeiden ze trouwens precies hetzelfde over de beentjes en toen was hij uiteindelijk 56 cm bij de geboorte dus dat korte viel reuze mee :razz:
<<

Anoniem256

Bericht 12 Okt 2017 12:57

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Oh Sookie, wat een lastige dame hebben jullie ;) Hopelijk kan je snel terecht!

Olijfje, ik heb er niet zoveel ideeen over eigenlijk. Wel graag in het ziekenhuis bevallen. En verder wil ik heel graag borstvoeding geven en las al dat aanleggen en huid op huid direct na de geboorte belangrijk is. Ik krijg de volgende controle ook wat folders mee dus misschien haal ik daar nog iets uit. Jij nog tips? Fijn dat de groeiecho goed was! Hier ook korte beentjes gemeten , ben benieuwd.

Chipa, wat fijn dat je zo goed voelt! Behalve slecht slapen dan. Hier ook, had net 2 hele goede nachten gehad maar vannacht al om 3 uur wakker en daarna niet meer geslapen. Gelukkig alweer thuis van het werk dus straks maar weer een dutje.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 13 Okt 2017 16:25

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Sookie, leuk een meisje! Al aan het idee gewend? Wat rot dat ze niet zo goed meewerkt, kleine eigenwijs!
Kippetje, leuk een EVO, welke kleur? Ik heb hem ook :) Wij gaan voor een IKEA matras. Die kwam hoog uit de test bij consumentenbond, dus dat vertrouw ik wel.
Burn, haha, je geheugen is al aangetast dus!
Punto, heb jij echt een plan wat je wil qua bevalling? Ik heb dinsdag bij controle gelijk een gesprek over bevallen zei ze, maar weet niet zo goed wat ik kan verwachten bij zo'n gesprek, haha. Wij ook 2 namen, maar ik vind het lastig om echt DE naam te kiezen op de een of andere manier, je kiest het voor zijn/haar hele leven. Vervelend dat je zo slecht slaapt - Hoe komt dat?
Olijfje, ben je de vorige keer zo snel bevallen ja? Hoe lang duurde het? Goed om te bespreken! Vervelend dat je niet zoveel meer kan, maar qua werk kan je al aftellen dus, fijn! Leuk om te zien hoe nieuwsgierig je bent, nog even geduld! Mooi dat de groei echo goed was, en grappig dat ze zo goed kunnen zien hoe groot/klein alles is.
Chipa, heerlijk dat het eigenlijk goed met je gaat en eigenlijk alles goed gaat! :) Gaan ze het extra checken hoe groot het kindje is? Lekker dat je een weekje vrij hebt. Nog plannen?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 13 Okt 2017 16:29

Re: Winter 2017/2018 mama's, december/januari/februari

Hier alles goed, maar merk wel dat het iets zwaarder word allemaal. Ik krijg last van mijn buik met (veel) lopen, ben echt moe & er niet helemaal bij. Zit in een soort bubbel en denk vooral aan eigen dingen haha, vind werk ook niet zo interessant meer ofzo.

GIsteren met schoonmoeder, schoonzusje en vriend even geshopt en wat dingen voor de baby gekocht en gekregen. Gewoon de dingen zoals nagelvijltje, krabwantjes, kruiken enz haha! Maar leuk om mee bezig te zijn. Vanavond box + kleden bestellen, die krijg ik van mijn ouders.. :) Een mooie witte met la. En een enorm lief berenpakje van mijn schoonmoeder en een leuk pakje met grijs en okergeel van schoonzusje.

Verder kunnen we al veel afstrepen nu! Morgen IKEA bezoeken en matrasje, plafondlamp etc kopen... dan van het weekend een beetje alles gaan uitzoeken en lijstjes maken wat nog nodig is.

Sinds deze week heb ik ineens meer het 'besef' om het zo te zeggen, dat ik een kindje krijg haha, vind het zó onwerkelijk... jullie?

Wat willen jullie qua bevalling? En qua borst/flesvoeding? In het ziekenhuis, of thuis bevallen? :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers