Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat was jouw ontbijt?

<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:15

Bericht 30 Okt 2013 16:54

Re: Wat was jouw ontbijt?

Maple schreef:Smoothies zijn helemaal niet zo gezond hè, is eigenlijk net zo ongezond als een glas cola. En doordat je het fruit pureert sla je de vezels ook kapot.



Dat vind ik echt klinken als onzin. In de smoothies die ik maak zit gewoon fruit en wat yoghurt bijvoorbeeld. Kan me eerlijk gezegd echt niet voorstellen dat dat net zo ongezond is als een glas cola.
<<

Anoniem25

Bericht 30 Okt 2013 20:59

Re: Wat was jouw ontbijt?

Sushi schreef:
Maple schreef:Smoothies zijn helemaal niet zo gezond hè, is eigenlijk net zo ongezond als een glas cola. En doordat je het fruit pureert sla je de vezels ook kapot.



Dat vind ik echt klinken als onzin. In de smoothies die ik maak zit gewoon fruit en wat yoghurt bijvoorbeeld. Kan me eerlijk gezegd echt niet voorstellen dat dat net zo ongezond is als een glas cola.


Ik denk ook dat het niet klopt. Misschien zitten er evenveel calorieën in als in een glas cola, maar dat wil niet zeggen dat het net zo ongezond is. Ten eerste zijn het al fruitsuikers ipv geraffineerde suikers en daarnaast zijn misschien de vezels wel kapot maar zitten er verder nog wel veel meer vitaminen en bouwstoffen in dan in cola.
<<

Anoniem 63

Bericht 30 Okt 2013 21:04

Re: Wat was jouw ontbijt?

Ik had twee geroosterde boterhammen (kleintjes) met bosbessenjam.
<<

Anoniem 3

Bericht 31 Okt 2013 09:41

Re: Wat was jouw ontbijt?

Yoghurt met havermout/lijnzaad
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 31 Okt 2013 10:41

Re: Wat was jouw ontbijt?

Ik heb een poging gedaan tot het eten van havermoutpap. Had het voor mezelf al lekker gemaakt met stukjes appel en kaneel, maar ieuw.. Ik vind dat echt niet lekker! Het is net lijm, die havermout, jukkie!
Volgende keer houd ik het gewoon weer bij havermout met yoghurt!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 31 Okt 2013 10:43

Re: Wat was jouw ontbijt?

Cinnamon schreef:Ik heb een poging gedaan tot het eten van havermoutpap. Had het voor mezelf al lekker gemaakt met stukjes appel en kaneel, maar ieuw.. Ik vind dat echt niet lekker! Het is net lijm, die havermout, jukkie!
Volgende keer houd ik het gewoon weer bij havermout met yoghurt!


Slijm? Wat voor havermout heb jij dan? Je moet wel voor hele oats kiezen, denk dat dat wel een verschil maakt.

Mijn ontbijt was, heel verrassen, havermout met halve banaan, blauwe bessen, frambozen en kaneel.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 31 Okt 2013 10:57

Re: Wat was jouw ontbijt?

Ik had vanochtend samen met mijn zoontje brinta in warme melk met suiker erdoor.
Hij had zijn schaaltje binnen 5 min. leeg. We hadden dus ineens tijd over. Over z'n brood doet hij meestal 15 min. ong.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 31 Okt 2013 11:52

Re: Wat was jouw ontbijt?

Een witte boterham met appelstroop en een kop thee.
<<

Anoniem315

Bericht 31 Okt 2013 12:15

Re: Wat was jouw ontbijt?

3 koppen melk. Ik was laat van bed.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 31 Okt 2013 12:40

Re: Wat was jouw ontbijt?

Een beetje yoghurt, appel, kaneel, bio-muesli en een lepel lijnzaad. De kaneel maakte het heel erg lekker, dat ga ik vaker toevoegen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 31 Okt 2013 12:52

Re: Wat was jouw ontbijt?

SoGood schreef:
Cinnamon schreef:Ik heb een poging gedaan tot het eten van havermoutpap. Had het voor mezelf al lekker gemaakt met stukjes appel en kaneel, maar ieuw.. Ik vind dat echt niet lekker! Het is net lijm, die havermout, jukkie!
Volgende keer houd ik het gewoon weer bij havermout met yoghurt!


Slijm? Wat voor havermout heb jij dan? Je moet wel voor hele oats kiezen, denk dat dat wel een verschil maakt.

Mijn ontbijt was, heel verrassen, havermout met halve banaan, blauwe bessen, frambozen en kaneel.


Ik heb havermout van Quaker gekocht.
Misschien komt het omdat het al even stond hoor. Wilde net beginnen en toen belde m'n vader, dus toen ik kon gaan eten stond het al een paar minuutjes af te koelen.. Dat was geen succes iig :nopompom:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem 3

Bericht 01 Nov 2013 09:58

Re: Wat was jouw ontbijt?

Yoghurt met havermout/lijnzaad
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 01 Nov 2013 10:40

Re: Wat was jouw ontbijt?

Maple schreef:Smoothies zijn helemaal niet zo gezond hè, is eigenlijk net zo ongezond als een glas cola. En doordat je het fruit pureert sla je de vezels ook kapot.


Dat klopt niet hoor. Misschien qua aantal calorieën maar niet qua voedingsstoffen. Als ik een smoothie maak doe ik dit met vers fruit en biologische yoghurt. Hier zitten bijvoorbeeld nauwelijks e-nummers in en wel voedingsstoffen. Een glas cola daarentegen doet helemaal niets voor je. Ik neem trouwens zelf geen smoothie als ontbijt omdat ik merk dat mij niet lang een verzadigd gevoel geeft. Ik heb dan heel snel weer honger. Ik ontbijt dus vrijwel altijd met volkoren muesli, speltmuesli, of havermout.
<<

Anoniem315

Bericht 01 Nov 2013 12:35

Re: Wat was jouw ontbijt?

Weer niet ontbeten. Ik ben pas net van bed :redface: Ik eet nu een peer en drink een kop thee om langzaam wakker te worden.
<<

Anoniem185

Bericht 01 Nov 2013 13:48

Re: Wat was jouw ontbijt?

Special K met yoghurt, twee pruimen en een glas thee.
<<

Anoniem 3

Bericht 02 Nov 2013 08:40

Re: Wat was jouw ontbijt?

Boterham met muisjes
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 02 Nov 2013 09:00

Re: Wat was jouw ontbijt?

http://www.nu.nl/gezondheid/3601011/vru ... drank.html Ik denk dat Maple dit nieuwsbericht heeft gelezen. Voortaan gewoon dus een vers justje. Niks mis mee. :cheering:

Hier weer oatmeal.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 02 Nov 2013 09:57

Re: Wat was jouw ontbijt?

Speltmuesli met magere yoghurt en een glas vers geperste sinaasappelsap.
<<

Anoniem186

Bericht 02 Nov 2013 09:59

Re: Wat was jouw ontbijt?

2 meergranen pistoletjes met kipfilet, komkommer en mayo.
<<

Anoniem185

Bericht 02 Nov 2013 11:48

Re: Wat was jouw ontbijt?

Choco pops in de melk en een banaan.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 02 Nov 2013 11:50

Re: Wat was jouw ontbijt?

Een bruine boterham met pindakaas, een bruine boterham met chocoladehagel en 2 glazen versgeperste jus.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Nov 2013 07:50

Re: Wat was jouw ontbijt?

SoGood schreef:http://www.nu.nl/gezondheid/3601011/vruchtensap-net-zo-ongezond-als-frisdrank.html Ik denk dat Maple dit nieuwsbericht heeft gelezen. Voortaan gewoon dus een vers justje. Niks mis mee. :cheering:

Hier weer oatmeal.

Als dat zo is heeft ze het bericht slecht geïnterpreteerd :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem 3

Bericht 03 Nov 2013 09:08

Re: Wat was jouw ontbijt?

Een afgebakken broodje met een gekookt eitje
<<

Anoniem 47

Bericht 03 Nov 2013 09:24

Re: Wat was jouw ontbijt?

Yoghurt, fruit en lijnzaad.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 03 Nov 2013 09:29

Re: Wat was jouw ontbijt?

Yoghurt met muesli en banaan.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers