Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'schermtijd': jong kind met telefoon, tv, tablet

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Okt 2017 19:31

Re: 'schermtijd': jong kind met telefoon, tv, tablet

Dat vind ik ook heerlijk. En het is vaak ook maar eventjes natuurlijk. T speelt misschien 10min zelf haha.
2016
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1392

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Okt 2017 19:51

Re: 'schermtijd': jong kind met telefoon, tv, tablet

Ik was daar altijd best wel streng in, voor het eerste jaar geen tv kijken, natuurlijk gluurden ze toen ze jonger waren wel naar de tv, maar niet bewust voor een programma. Als ze niet weten wat het is, missen ze het ook niet. Ik had de tv wel aan, maar puur muziek met beeld uit.
Nu merk ik sowieso als T of M tv hebben gekeken ze heel erg druk en dwars gaan doen, boos worden omdat ie uit gaat. Dus hij staat meer uit dan aan.
<<

Anoniem301

Bericht 04 Okt 2017 20:07

Re: 'schermtijd': jong kind met telefoon, tv, tablet

Ik ben er nu ook milder in geworden. In november wordt ze 2. Ze kijkt eind van de dag vaak naar Nijntje of Rupsje nooitgenoeg op Netflix. Verder niks op m’n telefoon, behalve filmpjes van zichzelf, dat vindt ze erg leuk.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 07:19

Bericht 05 Okt 2017 17:51

Re: 'schermtijd': jong kind met telefoon, tv, tablet

Ik dacht van te voren dat ik dat niet zou doen, maar dochter kijkt regelmatig tv. Sowieso in de ochtend want dan heb ik ook even tijd om me op te maken en aan te kleden enzo. En vaak rond 16.30 tot 17.00, want dan is ze super moe en kan ik even rustig koken.
Verder zet ik de tv ook smiddags wel eens aan als het heel slecht weer is en we al de hele dag binnen hangen, of als ze hangerig is ofzo. Het is wel echt een rustmomentje voor haar dan en als ze het zat is gaat ze zelf weer spelen
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 06 Okt 2017 12:06

Re: 'schermtijd': jong kind met telefoon, tv, tablet

Als ik kook mag de tv aan en kn het weekend sochtends
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Okt 2017 12:37

Re: 'schermtijd': jong kind met telefoon, tv, tablet

Tv hebben ze hier niet zoveel belangstelling voor, de iPad des te meer. Sowieso mogen ze ‘s ochtends voordat de oudste naar school gaat even op de iPad. De oudste mag na schooltijd 45 minuten per dag op de iPad en hij mag in principe zelf weten hoe hij die tijd verdeelt. De jongste is natuurlijk vaak hele dagen thuis en zit regelmatig even op de iPad. Hij kijkt het liefst van die Engelse filmpjes op YouTube over het leren van de kleuren, Johnny Johnny, etc. Daarnaast af en toe een peuterspelletje en hij kijkt graag foto’s en filmpjes van ons en zichzelf. Hij zit er in totaal eigenlijk wat te vaak op maar kan zich daaromheen ook prima vermaken dus ik maak me er niet zo druk om.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem328

Bericht 06 Okt 2017 12:45

Re: 'schermtijd': jong kind met telefoon, tv, tablet

Overdag staat bij ons de tv in principe nooit aan. Alleen op zondagochtend als hij bij ons in bed komt, dan kijken we soms 1 tekenfilmpje.En als hij ziek is en daardoor alleen maar wil hangen, dan gaat de tv overdag wel een keer aan.

Verder kijkt hij elke avond voor het slapengaan een tekenfilm van ongeveer 15 minuten. Meer dan dat willen we echt niet, want we merken nu al dat hij dol is op tv kijken en er ook geregeld om vraagt. Dus dat willen we voor nu echt nog proberen te minimaliseren.

Filmpjes en foto's kijken op mijn mobiel vindt hij trouwens echt geweldig. Dat doen we soms en als ik er dan mee stop, is hij helemaal verdrietig :palm:
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 06 Okt 2017 22:40

Re: 'schermtijd': jong kind met telefoon, tv, tablet

Hier hebben wij geen regels voor anders dan dat de tablet alleen voot het weekend is. De televisie staat hier wel de hele dag aan, ik vind het geluid op de achtergrond wel fijn. De jongste kijkt nooit. De oudste dweilt na schooltijd en rond etenstijd graag op de bank voor de tv. Ik bepaal wel wat hij kijkt, meestal telekids of zappelin. In het weekend mag de oudste ook op de tablet, netflix meestal. Dat vindt hij heerlijk. Op zaterdagavond kijken we met zijn allen een kinderfilm, dat is een heerlijke gewoonte.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 06 Okt 2017 23:14

Re: 'schermtijd': jong kind met telefoon, tv, tablet

Hier heb ik geen regels voor. 's Ochtends vaak Youtube met muziek van KvK of K3, 's avonds tegen etenstijd Netflix en de iPad mogen ze op zoveel ze willen mits ze geen rare filmpjes aanklikken op Youtube, ik heb er wel zicht op.
Ze spelen zat buiten. Binnen kunnen ze zich goed vermaken met klei en Duplo en andere meuk. We knutselen verder veel samen.
04-2014
10-2015
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 07 Okt 2017 08:09

Re: 'schermtijd': jong kind met telefoon, tv, tablet

Ik ga er toch een (ongevraagde) tip in gooien:

Laat ter bescherming van de ogen kinderen niet langer dan 30 min aaneengesloten (intensief) op de iPad kijken.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem316

Bericht 07 Okt 2017 08:22

Re: 'schermtijd': jong kind met telefoon, tv, tablet

Mijn dochter mag rond etenstijd/koken een aflevering Teletubbies zien. Voor de rest staat de tv uit of op muziek. Tenzij het een enorm druilerige dag is en we de hele dag binnen moeten zijn dan mag ze wat vaker kijken.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 07 Okt 2017 21:22

Re: 'schermtijd': jong kind met telefoon, tv, tablet

Huppekee schreef:Ik ga er toch een (ongevraagde) tip in gooien:

Laat ter bescherming van de ogen kinderen niet langer dan 30 min aaneengesloten (intensief) op de iPad kijken.

Waarom niet?

Wij hebben er geen regels voor. Ze spelen veel buiten en kunnen zich binnen ook prima zelf vermaken. Ik vind het niet erg als ze dan daarnaast televisie kijken of achter de IPad zitten.
2011 2012 2017
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 08 Okt 2017 00:56

Re: 'schermtijd': jong kind met telefoon, tv, tablet

Indigo schreef:
Huppekee schreef:Ik ga er toch een (ongevraagde) tip in gooien:

Laat ter bescherming van de ogen kinderen niet langer dan 30 min aaneengesloten (intensief) op de iPad kijken.

Waarom niet?

Wij hebben er geen regels voor. Ze spelen veel buiten en kunnen zich binnen ook prima zelf vermaken. Ik vind het niet erg als ze dan daarnaast televisie kijken of achter de IPad zitten.


Omdat het krijgen van myopie (bijziendheid, een mini-sterkte) in verband staat met veel dichtbijwerk (incl tablets etc). Voorkomen kun je het niet, maat vanuit de oogzorg is dit wel het meest recente advies.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem301

Bericht 08 Okt 2017 06:57

Re: 'schermtijd': jong kind met telefoon, tv, tablet

Klopt Huppekee. De dochter van een vriendin kreeg daarom een bril toen ze 3 jaar was door het teveel kijken op de iPad of telefoon.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 08 Okt 2017 08:19

Re: 'schermtijd': jong kind met telefoon, tv, tablet

Ik zie zelf helaas ook veel meer jonge kinderen met een min-sterkte ter opzichte van 3 jaar terug...
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers