Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


traktatie voor kindje met allergie

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Okt 2017 08:07

traktatie voor kindje met allergie

Mijn dochters mogen binnenkort trakteren en ik heb de juf daar over gemaild en even gevraagd of iedereen alles mag. Nou nee dus er is een kindje met een allergie, koemelk en tarwe.

Ik ben totaal niet thuis in allergieën, maar weet wel dat koemelk en tarwe natuurlijk in heel veel producten zitten. Ik vroeg mijn dochters en die zeiden hij krijgt vaak een fruitspies. Tuurlijk ook prima, maar is er ook iets anders wat ik voor hem/haar kan maken? Vind het sneu dat hij/zij dan altijd een fruitspies krijgt.

Oh en om het makkelijk te maken, mijn dochters willen allebei trakteren dus ik maak twee verschillende traktaties, mischien ook leuk voor die leerling dat hij/zij ook twee dingen krijgt. Wat ze gaan trakteren is met smarties en dat andere waarschijnlijk iets met chipjes.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem281

Bericht 06 Okt 2017 08:29

Re: traktatie voor kindje met allergie

Wat wil je voor de rest maken?

Popcorn is volgens mij redelijk veilig, misschien kan je daar voor iedereen iets mee doen.

Afbeelding

Of versier een banaan!

Afbeelding

Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 06 Okt 2017 08:40

Re: traktatie voor kindje met allergie

Ik probeer meestal iets te maken dat dan voor de hele klas kan. Maar, dochter mag ook meedenken over de traktatie en dit jaar wil ze cupcakes. Ze is pas over een paar weken jarig, maar ik ga van de week vast even kijken of ik ook iets van een cakeje kan vinden voor de kinderen met allergie. Hier is het uit mijn hoofd gluten, lactose, tarwe en noten en het gaat om een paar kinderen.

Er is ook een trommeltje met alternatief in de klas aanwezig. Wel goed, maar zelfs al moet ik voor iemand met een allergie iets heel anders maken, dan doe ik dat. Toch leuk om ook gewoon een traktatie te krijgen als je een allergie hebt.

Van jouw traktaties zullen de chips denk ik wel gaan? Ligt misschien aan het soort, maar bij naturelchips kan dacht ik gewoon. De smarties niet verwacht ik, maar misschien is er nog iets anders te vinden met chocola? Of andere snoepjes, bijvoorbeeld jelly beans ofzo. Die mogen vaak ook wel. Ik eet nu zelf tijdelijk oa lactose en glutenvrij ivm een speciaal dieet en ik heb dus bijvoorbeeld wel wat naturelchips op en ook wat jelly beans van de kinderen :laughcry:
<<

Anoniem236

Bericht 06 Okt 2017 08:59

Re: traktatie voor kindje met allergie

Chips kan gewoon denk ik.
Smarties niet denk ik vanwege de koemelk allergie

Volgens mijn is er nog best veel mogelijk. Cupcakes zou ook kunnen, moet je alleen wat anders gebruiken dan normale melk, popcorn inderdaad,
<<

Trui

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 20 Nov 2014 15:52

Bericht 06 Okt 2017 09:06

Re: traktatie voor kindje met allergie

Er zijn heel veel soorten chips die wel koemelk (weipoeder) bevatten.

Ik zou voor fruit gaan en dan evt iets leuks erbij. De voorbeelden van Bazinga zijn super leuk en ook lekker. Zo loo p je geen enkel risico. Verder zijn wel wat soorten koekjes die koemelkvrij zijn (sommige soorten ontbijtkoek en speculaas bijvoorbeeld).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Okt 2017 09:20

Re: traktatie voor kindje met allergie

Ik had voor mijn dochter een soort spekkies in de vorm van appeltjes en (dacht ik) pompoenen, zag er heel schattig uit. Dat in een uitdeelzakje met iets kleins erbij, stickertjes en een pen van The Secret Life of Pets, geloof ik.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 06 Okt 2017 10:49

Re: traktatie voor kindje met allergie

Kun je niet contact opnemen met de ouders van het kindje. Uitleggen dat je graag een traktatie wilt maken die dat kindje ook mag eten maar dat je geen fouten wilt maken ivm de allergieën en of hij/zij nog suggesties heeft.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Brooke

Bericht 06 Okt 2017 11:00

Re: traktatie voor kindje met allergie

En van die uitdeelboekjes is dat wat? Dan heb je er helemaal geen omkijken naar, behalve het misschien leuk verpakken. Hmm, zie dat je dochters al bijna zes zijn, dan wordt het wel lastiger om wat zoiets te vinden wat ze nog leuk vinden op die leeftijd.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 06 Okt 2017 12:30

Re: traktatie voor kindje met allergie

Er is genoeg te vinden wat koemelk en tarwe vrij is naast fruit:

- Naturel chips
- Popcorn
- AH basic marshmallows
- Bij de AH heb je van consenza glutenvrije wafels die ook melkvrij zijn
- Bitterkoekjes (AH)
- Bananenschuimpjes (AH)
- Haribo banaantjes, aardbeienschuim, perziken, kikkers, trekdrop en starmix

Dit is zo het eerste wat in mijn op komt. Ik heb meerdere cliënten met diëten dus wij staan wel vaker voor zulke situaties. Maar er is nog wel veel meer te vinden hoor.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 06 Okt 2017 12:37

Re: traktatie voor kindje met allergie

Ik vind de tip van Fiwen een goede, dan heb je direct zekerheid. Zo te lezen zijn de mogelijkheden ruim, fijn.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Okt 2017 12:43

Re: traktatie voor kindje met allergie

Nou ik ben eindelijk uit de traktaties dus ik wil dat niet weer gaan aanpassen als ik eerlijk ben. En ik weet dat ik met fruit save zit maar wat ik begrijp krijgt hij dat dus altijd. Ze trakteren dit jaar niet op fruit dus ik wil kijken of ik iets kan vinden wat in de buurt komt zodat hij dit keer geen fruit krijgt.

Ik las ergens anders ook dat chips van lays wel kunnen de naturel versie, dus dan kan ik daar mee een traktatie al aanpassen en dan moet ik voor die andere nog maar wat verzinnen. Met de voorbeelden van Jada kan ook wel wat, bedankt!
:heart: :heart: 2011
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 06 Okt 2017 13:11

Re: traktatie voor kindje met allergie

Misschien is Pomberen chips nog een beter idee? Die is glutenvrij iig.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 06 Okt 2017 13:49

Re: traktatie voor kindje met allergie

Ipv de smarties zou je skittles kunnen doen voor dat kindje?
En Lays wokkels paprika zijn lactose en gluten vrij.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 06 Okt 2017 14:11

Re: traktatie voor kindje met allergie

Ik vind het superattent dat je er zo'n rekening mee houdt en niet voor de 'makkelijke'weg kiest om fruit te geven. Want er zijn idd wel andere opties! Je zou ook nog de moeder van het kindje kunnen vragen wat er geschikt is.

Edit; wat Fiwen zegt dus...spuit elf hier
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Okt 2017 15:48

Re: traktatie voor kindje met allergie

Misoe schreef:Ipv de smarties zou je skittles kunnen doen voor dat kindje?
En Lays wokkels paprika zijn lactose en gluten vrij.



Nou als dit zo is is het zo opgelost. Ze willen trakteren op zo'n frietbakje met "frietjes"er in die frietjes zijn dus chipjes. dan kan ik prima die wokkels doen, lijkt het er toch een beetje op.
En die skittels zijn ook prima ipv de smarties.

Leaf pompberen chips kan ook nog naar kijken, maakt dan even niet zo uit dat dat niet echt op chips lijkt, maar dan heeft hij wel net als de rest chips.

Ik weet eigenlijk niet wie zijn moeder is :palm: Dit kindje zit in groep vier, ik ben er denk ik wel achter wie het nu is, mijn dochters wisten zijn naam ook niet zo goed :palm:

Als ik verpakkingen ga lezen staat er dan letterlijk op er zit gluten/tarwe in of hier zit koemelk in? Ja misschien stomme vraag maar nogmaals ik heb nog nooit met deze allergieen te maken gehad en ik lees nooit op verpakkingen wat er in zit..
:heart: :heart: 2011
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 06 Okt 2017 16:24

Re: traktatie voor kindje met allergie

Studiebol schreef:Als ik verpakkingen ga lezen staat er dan letterlijk op er zit gluten/tarwe in of hier zit koemelk in? Ja misschien stomme vraag maar nogmaals ik heb nog nooit met deze allergieen te maken gehad en ik lees nooit op verpakkingen wat er in zit..


Zo makkelijk is het (meestal) helaas niet. Zoals Trui al noemt, weipoeder is ook koemelk. Om 100% zeker te zijn dat het jongetje de traktatie ook werkelijk mag nuttigen is contact leggen met zijn moeder het handigste. Misschien kan de juf uitkomst bieden, wanneer jullie niet zeker zijn wie je moet aanspreken? De gevolgen van het nuttigen van verkeerde voedingsmiddelen kunnen enorm vervelend zijn. Mijn neefje heeft bijvoorbeeld een glutenallergie en het kleinste spoor maakt hem al ziek (denk ook aan kruisbestuiving bij het bereiden van voedsel). Het lijkt me in zo'n geval slim om zekerheid te hebben. Ik zou als moeder van een kind met allergieën je moeite in elk geval enorm waarderen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Okt 2017 20:56

Re: traktatie voor kindje met allergie

Ik heb de moeder een berichtje gestuurd, nou ja ik hoop dat mijn dochters het goede kindje hebben genoemd.

Weet je ik besef dat allergieën ernstig zijn hoor, maar zo werd er niet over gedaan vond ik. De juf zegt alleen het is prima als er voor die leerling een andere traktatie wordt gemaakt .Maar verder niet.. terwijl ik dus van jullie begrijp dat het ook niet zo makkelijk te achterhalen is op zo'n verpakking.

Hopelijk hoor ik iets van die moeder...
:heart: :heart: 2011
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 06 Okt 2017 21:22

Re: traktatie voor kindje met allergie

Allergenen staan wel duidelijk op de verpakking. Vaak dikgedrukt of in hoofdletters. Bijvoorbeeld Weipoeder (MELK)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 07 Okt 2017 13:28

Re: traktatie voor kindje met allergie

Studiebol schreef:
Weet je ik besef dat allergieën ernstig zijn hoor, maar zo werd er niet over gedaan vond ik. De juf zegt alleen het is prima als er voor die leerling een andere traktatie wordt gemaakt .Maar verder niet.. terwijl ik dus van jullie begrijp dat het ook niet zo makkelijk te achterhalen is op zo'n verpakking.


Bij levensbedreigende allergieën zal de communicatie inderdaad wel anders zijn. Komt vast goed. Succes!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Okt 2017 20:04

Re: traktatie voor kindje met allergie

Nou ik heb van zijn moeder gehoord wat hij wel mag, dus ik kan de bedachte traktaties gewoon aanpassen! Gelukkig maar! hij mag bijv wel snoep van haribo.
Zijn moeder benoemde nog dat ze het lief vond dat ik er zo aandacht, tja nou ik vind het gewoon sneu als hij altijd fruit krijgt terwijl de rest andere dingen krijgt. Het is bij mijn traktatie makkelijk op te lossen dus voor mij geen probleem.

Bedankt voor de tips meiden!
:heart: :heart: 2011

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers