Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind in de zon

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Okt 2017 14:42

Kind in de zon

Hoe streng zijn jullie daarin?
We hebben natuurlijk geen fantastische zomer gehad dus ik heb er niet heel veel ervaring mee nog. Zodra hij in Nederland in de zon ging (tuin, boot, festival) smeerde ik 'm in en kreeg hij zonnehoedje op, zelfs al houd ik 'm zoveel mogelijk in de schaduw.
Idem dito hier op vakantie. Ik heb goede zonnebrand voor 'm, smeer 'm goed in (ook voor schaduw), hij draagt een UV pakje en heeft een zonnehoedje en zonnebril voor wanneer hij echt in de zon zit.

Maar toch krijgt ie af en toe wel zon in z'n gezichtje, het is ook niet helemaal te voorkomen denk ik. Zonet in het zwembad ook, dan dreef hij van de schaduw naar de zon, moet hij dan direct z'n hoedje en brilletje op? Of kan dat wel even?

Hij zal absoluut niet lang liggen slapen in de zon (momenteel slaapt hij op m'n borst en ik zit in de schaduw). Moet ik dan nog een doek over 'm heen leggen?

Ik vind het maar lastig. Wil niet super overprotective zijn maar ik vind het wel belangrijk dat hij niet verbrand. Hoe doen jullie dat? Met een baby? En vanaf wanneer wordt dat wat makkelijker?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 03 Okt 2017 14:46

Re: Kind in de zon

Ik doe het zoals jij en ben daar niet overdreven in. Af en toe een beetje zon als je kind ingesmeerd is, lijkt mij niet zo'n ramp. Ik zie zou in de schaduw niet een doek over hem in leggen (wel als hij het koud zou hebben) en van mij mogen ze best in de zon komen als ze ingesmeerd zijn. Ik zou een baby natuurlijk niet in de felle zon leggen. Maar je voorbeeld van het zwembad vind ik gewoon kunnen.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 03 Okt 2017 15:04

Re: Kind in de zon

Mijn baby zit dan wel nog in mijn buik, maar een beetje zon kan echt geen kwaad. Zo krijgt hij ook Vitamine D binnen. Hij moet natuurlijk niet verbranden en een half uur bakken in de zon lijkt me ook geen goed plan haha, maar af en toe lekker even in de zon zoals in het zwembad lijkt mij juist gezond.

Ik zou gewoon goed kijken hoe de huid reageert op de zon en aan de hand daarvan kijken hoelang je hem blootstelt eraan.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Okt 2017 15:19

Re: Kind in de zon

HollyGolightly schreef:Ik doe het zoals jij en ben daar niet overdreven in. Af en toe een beetje zon als je kind ingesmeerd is, lijkt mij niet zo'n ramp. Ik zie zou in de schaduw niet een doek over hem in leggen (wel als hij het koud zou hebben) en van mij mogen ze best in de zon komen als ze ingesmeerd zijn. Ik zou een baby natuurlijk niet in de felle zon leggen. Maar je voorbeeld van het zwembad vind ik gewoon kunnen.



Dit. Mijn kinderen hebben trouwens geen uv pakje.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Geel

Bericht 03 Okt 2017 15:24

Re: Kind in de zon

Best wel streng, maar vooral omdat M zo'n lichte huid heeft. Als hij M was, kreeg 'ie dus wel een hoedje op, zodra hij in de zon zou spelen/drijven. Verder hangt het af van hoe laat het is en hoe de zon staat enzo. Oktober is anders dan juli natuurlijk. Tussen 11 en 3 ben ik wel redelijk streng geloof ik en ik vind het ook nog wel een verschil of een kind drie maanden is of 1,5. Da's vooral gevoelsmatig denk ik, geen idee of leeftijd serieus wat uitmaakt. Ik denk dat je 't gewoon zelf verantwoord moet vinden :-)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 03 Okt 2017 15:32

Re: Kind in de zon

Volgens mij hebben baby's geen pigment in de huid. Geen idee vanaf wanneer ze wel bruin kunnen worden. Tot die tijd hou ik haar zoveel mogelijk uit de zon en smeer ik fanatiek.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 03 Okt 2017 18:05

Re: Kind in de zon

In de zomer smeer ik mijn dochter altijd standaard in als we naar buiten gaan. Toen ze baby was zorgde ik ervoor dat ze nooit in de zon lag. Nu ze anderhalf is en zelf rondloopt/-speelt heb ik toch het idee dat ik het minder kan tegenhouden. En eigenlijk vind ik dat prima. Zolang ze maar is ingesmeerd. Door de zon doet ze natuurlijk ook vitamientjes op.

Ze heeft wel altijd een gewoon badpakje gedragen. Alleen op dagen dat de zon heel fel was, doe ik er een shirt over.

Meisje heeft een lichte huid, maar is nog nooit verbrand (gelukkig). Denk dus dat ik haar voldoende bescherm tegen de zon.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 03 Okt 2017 19:16

Re: Kind in de zon

Wij doen wat Meg zegt.
Gewoon goed insmeren dus. Petje werkt niet bij T.
Uv pakje ook nog nooit gedaan maar wij zijn dan ook niet op zonvakantie geweest.
2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Okt 2017 20:19

Re: Kind in de zon

Ik smeerde ze goed in, met factor 50 en dat lekker vaak herhalen, wij hadden geen uv pakjes. Ze hadden wel een hoedje op of een hoofddoekje. Verder is een beetje zon (als je ingesmeerd bent) natuurlijk niet meteen ongezond en schadelijk maar ik werd er iets makkelijker in toen ze wel wat ouder waren. Op de leeftijd van jou zoon, hield ik ze wel zo veel mogelijk in de schaduw wat ook nog kon omdat ze nog niet uit zichzelf ergens anders kwamen.
:heart: :heart: 2011
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Okt 2017 20:58

Re: Kind in de zon

Jip schreef:Volgens mij hebben baby's geen pigment in de huid. Geen idee vanaf wanneer ze wel bruin kunnen worden. Tot die tijd hou ik haar zoveel mogelijk uit de zon en smeer ik fanatiek.


Mijn kinderen en vooral de jongste werden als baby al bruin. Maar ze hebben natuurlijk ook Surinaamse genen, misschien helpt dat.

Ik doe het precies zoals jij. Niet panisch maar niet lange tijd achter elkaar onbedekt in de volle zon.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem250

Bericht 03 Okt 2017 21:55

Re: Kind in de zon

Jip schreef:Volgens mij hebben baby's geen pigment in de huid. Geen idee vanaf wanneer ze wel bruin kunnen worden. Tot die tijd hou ik haar zoveel mogelijk uit de zon en smeer ik fanatiek.


Is dat zo? Mijn moeder vond een bruine baby mooier dan een witte baby. En ik ben in mijn eerste twee levensjaren op Curaçao nooit ingesmeerd. Ik was een prachtige bruine baby. Toen ik naar Nederland kwam, werd ik snel een stuk lichter. Dus ik denk dat een baby wel pigment heeft. Heeft ze nu wel spijt van hoor. Maar toen was dat allemaal nog niet zo bekend.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 03 Okt 2017 22:50

Re: Kind in de zon

Ik ben daar niet zo moeilijk in, kinderen moeten ook de kans krijgen een beetje weerstand op te bouwen vind ik. Nou slaat dat natuurlijk meer op verkoudheden enzo maar ook qua zon ben ik niet zo moeilijk. Goed en regelmatig insmeren, petje op, beetje schaduw en genieten maar. Ik doe ook echt niet aan van die uv-zwempakjes enzo.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 15:34

Bericht 03 Okt 2017 23:35

Re: Kind in de zon

Als jonge baby in de schaduw, insmeren of bedekken met luchtige kleding. Toen ze konden kruipen en lopen dan smeerde ik ze in als we langere tijd naar buiten gingen.
In Curacao en Mexico driegen ze een UV pakje.
<<

ChiQ

Bericht 04 Okt 2017 08:45

Re: Kind in de zon

Lady schreef:Ik ben daar niet zo moeilijk in, kinderen moeten ook de kans krijgen een beetje weerstand op te bouwen vind ik. Nou slaat dat natuurlijk meer op verkoudheden enzo maar ook qua zon ben ik niet zo moeilijk. Goed en regelmatig insmeren, petje op, beetje schaduw en genieten maar. Ik doe ook echt niet aan van die uv-zwempakjes enzo.


Nee Julian ook niet. Al heeft die wel meer kleur dan jouw D maar Julian is nooit verbrand. We smeren hem goed in, dik.. hij vind de zon heerlijk!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 04 Okt 2017 08:49

Re: Kind in de zon

Voor het zwemmen hebben wij wel een uv-shirt, maar dat is omdat ik insmeren een rotklusje vind en dit dus tijd bespaart.
Insmeren doe ik alleen als J. voor langere tijd in de zon zit. Voor 5 minuten wandelen doe ik het bijvoorbeeld niet. Op vakantie op Fuerteventura was ik er uiteraard wat strikter in. Toch liet ik hem 's ochtends en aan het einde van de middag ook wel eens even zo in de zon, is goed voor de vitamine D opname en een beetje wennen aan de zon moet kunnen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 04 Okt 2017 09:07

Re: Kind in de zon

HollyGolightly schreef:
Jip schreef:Volgens mij hebben baby's geen pigment in de huid. Geen idee vanaf wanneer ze wel bruin kunnen worden. Tot die tijd hou ik haar zoveel mogelijk uit de zon en smeer ik fanatiek.


Is dat zo? Mijn moeder vond een bruine baby mooier dan een witte baby. En ik ben in mijn eerste twee levensjaren op Curaçao nooit ingesmeerd. Ik was een prachtige bruine baby. Toen ik naar Nederland kwam, werd ik snel een stuk lichter. Dus ik denk dat een baby wel pigment heeft. Heeft ze nu wel spijt van hoor. Maar toen was dat allemaal nog niet zo bekend.


Dat lees ik steeds overal.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Okt 2017 09:23

Re: Kind in de zon

Ik ben daar met D. wel erg voorzichtig in, maar hij is zo bleek. Ik denk dat hij al flambeert als hij de zon alleen maar ruikt. Dus ja, ik doe wel aan UV shirtjes en petjes en extra schaduw. Al laat ik hem heus wel eens een paar minuutjes met z'n koppie in de zon zitten als hij daar in de tuin zelf naartoe kruipt.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Okt 2017 11:05

Re: Kind in de zon

Ik smeer ze gewoon in als het warm is, ook 's ochtends voor ze naar school gaan. Toen ze kleiner waren kregen ze ook een petje of hoedje op, nu niet meer. Mijn kinderen hebben een Indische oma dus ze hebben niet een heel lichte huid, ze worden heel bruin in de zomer, vooral Y.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Okt 2017 17:26

Re: Kind in de zon

Dank jullie wel voor de adviezen!
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 05 Okt 2017 23:16

Re: Kind in de zon

Met gat in de ozonlaag hier en natuurlijk 90% van het jaar zon, waarvan helft van het jaar meeste van de dag schadelijk, smeer ik hem áltijd in. Ik kan met hem niet lang naar buiten natuurlijk maar huidkanker komt steeds meer voor en zal hem beschermen waar ik kan.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron