Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoekje van tand afgebroken

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 24 Okt 2013 06:37

Hoekje van tand afgebroken

N. is gisteren tijdens het douchen uitgegleden. Ze viel recht op haar mond, met als gevolg dat er van haar voortand een hoekje afgebroken is. Geen bloed gelukkig, wellicht viel de 'klap' enigszins mee. Ik heb gelezen dat de tandjes dan kunnen verkleuren naar grijs-blauw. Ook is het hoekje een klein beetje scherp, maar zelf zegt ze er nu geen last meer van te hebben. Ook zie ik nog geen verkleuring.

Is dit bij jullie kindjes weleens gebeurd? Heeft de tandarts er iets aan gedaan? Is het tandje verkleurd? Zo ja, was dit gelijk of kwam dit later?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 24 Okt 2013 06:42

Re: Hoekje van tand afgebroken

Ik zou voor de zekerheid de tandarts even bellen.
Ik heb er geen ervaring mee, maar bij mijn oppaskindje is zijn tandje getrokken toen hij drie was omdat die tand blauw was. Maar eerlijk gezegt weet ik niet meer of dat kwam omdat hij er op gevallen was.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem12

Bericht 24 Okt 2013 06:44

Re: Hoekje van tand afgebroken

Mijn neefje heeft ook 2 blauwe tandjes en daar doet de tandarts niets aan omdat het nog melktandjes zijn.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 24 Okt 2013 06:45

Re: Hoekje van tand afgebroken

De tandarts bellen doe ik sowieso, om 8.00 uur kan ik bellen.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 24 Okt 2013 06:58

Re: Hoekje van tand afgebroken

D heeft ook een hoekje van d'r voortanden af.
Wij weten alleen niet hoe het komt, ze was die dag bij een buurmeisje aan het spelen maar hebben niks gehoord of gezien oid.
Het hoekje is hier ook scherp maar de tandarts doet niks omdat het een melktandje is en als ze nu met "grof geschut" zouden gaan slijpen dan werden ze meestal direct bang voor de tandarts en dat wouden ze niet.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 24 Okt 2013 07:01

Re: Hoekje van tand afgebroken

Voor dat laatste ben ik ook heel bang bij N. In haar mondje laten kijken vindt ze niet erg, maar als ze echt iets gaan doen (slijpen bijvoorbeeld) dan vindt ze de tandarts denk ik niet zo leuk meer.
<<

Anoniem331

Bericht 24 Okt 2013 07:02

Re: Hoekje van tand afgebroken

Onze jongste mist al meerdere stukjes van tanden. Wel tijd laten zien bij de tandarts, maar er is nog nooit wat aan gedaan. melktandjes hé!
<<

Anoniem64

Bericht 24 Okt 2013 07:27

Re: Hoekje van tand afgebroken

Hier is een paar maanden terug onze dochter met haar tanden op de ttafel geklapt. Geen stukje eraf maar het tandje zat wel los en bloedde heel erg. Ook deed het haar erg zeer.
Ik heb toen meteen de tandarts gebeld, vooral omdst ie loszat, maar ze doen er verder niks aan. Verkleuren schijnt binnen 2 weken te kunnen. Dat gebeurde dus ook, ik vreesde dat het heel lelijk zou worden maar op de een of andere manier zie je er nu vrijwel niks meer van gelukkig. Het tandje zit ook weer vast.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 24 Okt 2013 07:27

Re: Hoekje van tand afgebroken

Idd even bellen, maar verder zullen ze meestal niets doen. Mijn oudste heeft een jaar of 3 met zwarte voortanden gelopen. Heeft ze geen pijn verder, Parisienne?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 24 Okt 2013 07:29

Re: Hoekje van tand afgebroken

Woensdag moet N. even langskomen bij de tandarts.

Tangerine, gelukkig gaat het inderdaad om melktandjes. Alleen vraag ik me af wat ze gaan doen met dat kleine, scherpe puntje. Of zou zoiets ook nog vanzelf slijten?

Ze heeft er nu geen pijn meer aan. Gisteravond voor de zekerheid paracetamol gegeven tegen eventuele tand-/hoofdpijn. Het gaat nu heel goed. Ze is aardig geschrokken, heeft gisteren ook een uur gehuild (pijn, schrik, niks was meer goed, niks ging meer zoals het moet gaan, etc.). Toen vriend vertelde dat ze laten nog grote-mensen-tanden zou krijgen was ze even helemaal verdrietig. Dat snapte ze maar niet. Toen schoot haar ineens het verhaal van het tandenfeetje binnen en was het snel weer over. Nu kan ze niet wachten tot ze grote mensen tanden krijgt, want "dan komt alles weer goed!" :laughcry:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 24 Okt 2013 07:36

Re: Hoekje van tand afgebroken

Oh echt, , :lol: haar antwoord ook!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem 82

Bericht 24 Okt 2013 09:01

Re: Hoekje van tand afgebroken

Hier is ze ook eens uitgegleden, met als gevolg een heel klein stukje van een voortand af. Gelukkig echt maar een minuscuul stukje, en verder was er niks aan de hand (tand zat niet los, geen bloed, tand is niet verkleurd). Heb de tandarts toen ook gebeld, maar hoefde niet eens langs te komen. Aan dit soort dingen doen ze niks bij melktanden, in elk geval niet bij onze tandarts. Gelukkig heeft ze er geen last van, en het valt niet eens heel erg op omdat het zo'n ministukje is. Maar toch, toen het net gebeurd was baalde ik er toch wel heel erg van, die mooie tandjes..
<<

miss22

Noob

Berichten: 112

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:08

Bericht 24 Okt 2013 12:14

Re: Hoekje van tand afgebroken

J mist ook een stukje van zijn voortand en ook daar is niks aan gedaan door de tandarts
Afbeelding

Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 24 Okt 2013 12:20

Re: Hoekje van tand afgebroken

Ik ben gevallen in het derde kleuterklasje, tegen de betonnen vloer. Stuk van m'n tand eraf. Waren helaas geen melktandjes meer. Dus het is gevuld, 't wordt dringend tijd dat het eens vervangen wordt.
AfbeeldingAfbeelding
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 24 Okt 2013 15:06

Re: Hoekje van tand afgebroken

Onze jongste heeft dat ook gehad op zondag, voelde ook echt scherp. Heb toen de tandarts gebeld en die heeft het toen glad gemaakt. Ging heel voorzichtig met een soort scheurpapiertje
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 31 Okt 2013 23:15

Re: Hoekje van tand afgebroken

Even een update. We zijn gisteren bij de tandarts geweest. N. werkte prima mee, vond het interessant om haar verhaal te doen en liet dus ook goed in haar mondje kijken. Het ziet er op zich goed uit. Het scherpe puntje wat er zit zal vanzelf slijten, daar doen ze niks aan. Ik moet wel in de gaten houden of N. boven haar tand, op het tandvlees, geen hard bultje krijgt. Dit kan dan duiden op een ontsteking. Maar voor nu is het gelukkig goed afgelopen.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 01 Nov 2013 10:36

Re: Hoekje van tand afgebroken

Gelukkig lijkt het mee te vallen!
Ik zag van de week ook dat er een stukje van S zijn tand af is. Hij heeft van de week 3 keer een tand door de lip gehad... Heb er eigenlijk niks mee gedaan toen ik het zag, dat was al 2 dagen later en het lijkt niet scherp te zijn.
F heeft wel een tandje waar een lichte grijze gloed overheen zit, anderen zullen het niet zien.
December 2009
juli 2012

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Hugo