Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Profiteer jij van de fout?

<<

Anoniem221

Bericht 02 Okt 2017 15:21

Profiteer jij van de fout?

Regelmatig check ik de app van Domino Deals. Niet omdat ik pizza wil eten, maar wel omdat ik wil weten wat ze aanbieden. Een gekke afwijking. Voor de tweede keer in korte tijd stond er een korting op die eigenlijk niet kan. Vorige keer was het twee keer gratis pizza met twee blikjes drinken. Vandaag kreeg je 15 euro korting op je bestelling. Je moet nogal wat bestellen wil je tot 15 euro komen, dus ik ging op onderzoek uit. En ja, het klopte. Je krijgt 15 euro aan etenswaren/drinken gratis. Ja, ik heb zelf ook mijn lunch besteld. Anders kon ik het niet weten.

Ik vertelde het mijn man en mijn man heeft zijn vrienden het verteld waarna de vrienden het vrienden vertelden en al met al zit mijn hele woonplaats aan de gratis pizza/snacks/drinken. En dat niet één keer, zoals ik heb gedaan, maar zo vaak als ze konden. Domino's kreeg er lucht van en de deal is uit de lucht, maar de kortingscode zijn ze vergeten te deactiveren. Al met al kunnen ze dus met de kortingscode nog steeds gratis pizza o.i.d. bestellen.

Goed, ik ben 'fout' geweest door het uit te proberen en ervan te profiteren. Maar ik vind het inmiddels veel te ver gaan. Van één bestelling op een bepaald tijdstip is geen sprake meer, het gaat inmiddels per drie bestellingen per tijdstip. De zaak die normaal op maandag de rustigste dag van de week heeft, heeft op dit moment al 150 pizza's 'verkocht'. En er komen nog veel meer bij door de kortingscode die nog steeds in de lucht is.

Zouden jullie hiervan profiteren? Of zouden jullie de vestiging waarschuwen? Voor mij is het na één keer proberen genoeg geweest, maar ik lees op Social Media dat ze helemaal losgaan. Volgens mij hebben ze geen enkel idee dat er een echt mens schuilgaat achter het franchise ondernemerschap. Goed, wat doen jullie?

Edit: In dit geval gaat het om een kortingscode die alleen in mijn woonplaats actief is. Andere vestigingen bieden dit niet aan, kennen deze code niet.
<<

ChiQ

Bericht 02 Okt 2017 15:27

Re: Profiteer jij van de fout?

Ja ik wel. Maar goed ik ben iemand die webshop bestellingen soms twee keer ontvangt en ik helemaal met Italie ga bellen zodat ze het ophalen. Daar ben ik dan 2 dagen mee bezig :lol:

Ik kan daar héél slecht tegen, profiteren van fouten die mensen onbewust hebben gemaakt.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Okt 2017 15:30

Re: Profiteer jij van de fout?

Ik zou het proberen of het lukte net als jij, maar het daar ook bij laten. Lukt het, dan is het mooi meegenomen.

Ik weet een paar jaar terug had wijnvoordeel ook zo een actie. Ik geloof dat ik toen voor 25 euro iets van 12 flessen wijn kon bestellen. Het leek een fout, maar later bleek het een bewust geplande actie te zijn waarbij ze gerekend hadden op het lopend vuurtje van social media en vrienden op vrienden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 02 Okt 2017 15:49

Re: Profiteer jij van de fout?

Dat soort acties staan ook altijd op een site genaamd Pepper (nee, niet de dating!) dus ik denk niet dat je de enige bent die het rondbazuint. En ja, ik zou het ook gebruiken, kijk als ik iets bestel ook eigenlijk altijd of er nog ergens een kortingscode is.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 02 Okt 2017 15:56

Re: Profiteer jij van de fout?

Ik vind het walgelijk om zo gebruik te maken van iemand anders fout en zou me kapot schamen. Zou ook echt niet kunnen genieten van iets wat ik oneerlijk heb verkregen.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Okt 2017 15:57

Re: Profiteer jij van de fout?

Ik geloof dat ik dit even zou melden. Zie ook wel eens een foutje op bijv. een Facebook aanbieding van de plaatselijke .... (vul maar in) en dan geef ik dat ook even aan. Sneu anders.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 02 Okt 2017 16:01

Re: Profiteer jij van de fout?

Ik vind het ook sneu, maar inmiddels kan die code ook wle gedeactiveerd worden door die plaatselijke Domino's. Iig kan het doorgegeven worden aan de hoofdvestiging zodat ie het kunnen deactiveren.
<<

Anoniem249

Bericht 02 Okt 2017 16:05

Re: Profiteer jij van de fout?

Hoe weet je dat ze al op 150 bestellingen zitten op 1 dag?

Ik ben zo iemand die dan gewoon even belt, om te zeggen dat ze een foutje hebben gemaakt. Ik geloof in karma, it will come and bite you in the bum.
<<

Anoniem257

Bericht 02 Okt 2017 16:10

Re: Profiteer jij van de fout?

Ik Zou wel in jouwn geval Pizza. Bestellen. Ik hou gewoon van pizza dus zo'n deal zou ik niet afslaan

Maar bijv de Leenbakker bed,mensen proberen te bestellen en vervolgens rechtszaak willen vind ik echt idioot. Of 6 bedden bestellen terwijl ze 1 kind hebben.
<<

Anoniem221

Bericht 02 Okt 2017 16:16

Re: Profiteer jij van de fout?

Claire**** schreef:Hoe weet je dat ze al op 150 bestellingen zitten op 1 dag?


Dat zeiden ze zelf. Ze dachten een rustige maandag te hebben en dat bleek niet zo te zijn. Dus echt van medewerkers van Domino's zelf, niet zelf bedacht. (Bron: Domino's woonplaats)

Inmiddels is het zover dat mensen hun bestelling niet meer meekrijgen. Zijn ze het niet mee eens, steken de klanten een stokje voor, met als gevolg ellenlange gesprekken waarbij ze heus weten dat ze aan het kortste end trekken. Maar neit geschoten is altijd mis. Zo'n instelling. (Bron: Klanten in Domino's woonplaats)
<<

Anoniem221

Bericht 02 Okt 2017 16:27

Re: Profiteer jij van de fout?

Betty schreef:Ik Zou wel in jouwn geval Pizza. Bestellen. Ik hou gewoon van pizza dus zo'n deal zou ik niet afslaan

Maar bijv de Leenbakker bed,mensen proberen te bestellen en vervolgens rechtszaak willen vind ik echt idioot. Of 6 bedden bestellen terwijl ze 1 kind hebben.


Ik las vandaag dat de mensen dachten dat ze per november de bedden zouden leveren. Er gaat helemaal niets doorverkocht worden. Sliep uut!

Pizza was lekker trouwens, maar niet voor herhaling vatbaar.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Okt 2017 16:44

Re: Profiteer jij van de fout?

Dat je profiteert van de fout als je toch van plan was een pizzaatje te bestellen en die ene pizza dan gratis hebt, oké, dat snap ik. Maar als je ladingen eten gaat bestellen, puur omdat het kan, en iedereen gaat bellen om ze aan te sporen om hetzelfde te doen om die fout maar zoveel mogelijk uit te melken, dan zit je in mijn ogen gewoon te zieken. Terecht dat mensen het niet meer meekrijgen. Ik had het al logisch gevonden als ze het niet hadden geleverd op het moment dat die kortingscode nog actief was. Zoiets is zo overduidelijk een fout.

Bij heel dure dingen vind ik het sowieso logisch dat de deal niet doorgaat, zoals nu ook weer met dat Leenbakker bed.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem221

Bericht 02 Okt 2017 16:48

Re: Profiteer jij van de fout?

Ik zag de actie, bestelde een pizza, deze bleek gratis en dus bleek de 15 euro korting te kloppen. Ik vertelde het mijn man en op dat moment schijnt het ook al viral te zijn gegaan in onze woonplaats. Ik bleek niet de aanstichter te zijn van alle bestellingen, daar was ik echt even bang voor. Want dat is het laatste wat ik wil. En vanuit daar ging het hard met de bestellingen. En nu blijkt alles,behalve de kortingscode, uit de lucht te zijn. Dus ze hebben de schade weten te beperken. Al had hij eerder moeten worden opgemerkt.
<<

Anoniem231

Bericht 02 Okt 2017 17:30

Re: Profiteer jij van de fout?

Ik profiteer er niet van, als ik toevallig iets bestel en ik kom erachter dan doe ik dat maar meer ook niet. Zou wel vragen of het echt klopt als ik het ga halen of ze komen het brengen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 03 Okt 2017 09:59

Re: Profiteer jij van de fout?

Ik zou het uitproberen en waarschijnlijk aan wat vriendinnen vertellen wat ik ontdekt heb, en dan is het wel klaar.

Gister (of eergister...) werd trouwens bekend dat Leen Bakker de rechtzaak gewonnen heeft, ze hoeven de bedden niet te leveren.
<<

Anoniem221

Bericht 03 Okt 2017 11:28

Re: Profiteer jij van de fout?

De deal moest 15% korting op de gehele bestelling zijn i.p.v. 15 euro korting op een gehele bestelling. Dat komt natuurlijk ook beter bij.

Van Leen Bakker las ik het gisteren op social. Ik vind het niet meer dan terecht. Je kunt er, eigenlijk net als het foutje van Domino's, vanuit gaan dat het niet klopt. Ze schijnen wel een schifting te hebben gemaakt tussen de klanten die hebben besteld voor het internet overging en de klanten die massaal bestelden toen de fout het internet overging. De laatste categorie heeft gewoon ronduit pech, maar Leen Bakker wil met de eerste groep kijken wat ze nog voor hun kunnen betekenen. Dat vind ik al zeer netjes. Mensen bestelden bedjes voor de handel, zo slecht. Dat zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Maar ik zal maar online op zoek zijn naar een kinderbedje en er één vinden van 24 euro, dan bestel ik hem natuurlijk ook in de hoop hem gewoon geleverd te krijgen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11393

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 03 Okt 2017 11:32

Re: Profiteer jij van de fout?

Ik had laatst in een winkel wat gekocht die opgeheven gaat worden. Sta ik buiten en keek nog op de bon. De mevrouw had dingen helemaal niet aangeslagen. Getwijfeld wat ik zou doen, maar ben toch terug gegaan en gemeld. Uiteindelijk kreeg ik het alsnog zo mee, maar ze waardeerde het enorm dat ik teruggekomen ben.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Zero

Bericht 03 Okt 2017 13:51

Re: Profiteer jij van de fout?

Nee ik hou hier echt niet van, ik krijg ook direct medelijden met de mensen die al die onterecht boze mensen te woord moeten staan terwijl iedereen met een beetje functionerend brein wel kan indenken dat dit een fout was en dat niet iedereen gratis spullen krijgt. Zo werkt de wereld gewoon niet. Ik heb echt een gruwelijke hekel aan mensen die daar een heisa om gaan maken.

Als ik pizza zou willen eten en ik zag dat het 'gratis' was, dan zou ik waarschijnlijk alsnog voor de deur klaar staan met mijn portemonnee omdat ik er dan vanuit zou gaan dat het een foutje was.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 03 Okt 2017 21:09

Re: Profiteer jij van de fout?

Bij de plaatselijke Italiaan zou ik zeker geen gebruik maken van een dergelijke actie. Bij een grote keten heb ik daar geen enkele moeite mee, eigen fout/eigen schuld. Bij de groenteboer op de markt benoem ik een eventuele voor mij gunstige vergissing wel, bij de Albert Heijn doe ik dat niet. Ik zal een kleine ondernemer niet het vel over de neus halen en niet bewust de AH oplichten maar de locatie is wel bepalend voor wat mijn reactie is.
<<

Anoniem221

Bericht 03 Okt 2017 21:24

Re: Profiteer jij van de fout?

Dat heb ik ook wel, Pleun. Wij zijn bevriend met de 'Italiaan' en de 'Turk'. Ik zet het tussen aanhalingstekens, omdat de Italiaan Bosnisch is en de Turk Libanees. Maar als er bij hun een fout in het systeem zit, dan meld ik dat gelijk. We zouden ze nooit meer durven aan te kijken als we het niet doen. In dit geval ging het om een groot keten met een franchiser aan het hoofd. Ik vond het zielig om te ontdekken dat de medewerkers pas na een paar uur doorkregen wat er speelde, maar ik voelde me daarvoor niet verantwoordelijk. Wel vond ik dat de mensen het al snel te veel wisten uit te melken. Naast een pizza van drie euro, 'kochten' ze bakken ijs, frisdranken en van die gerechten die ze anders niet zouden bestellen. Het ging me gisteren net even te ver. Anderzijds hebben zij personeel dat niet snel genoeg opmerkte dat er een duidelijke fout stond op de kassabon. Tja.
<<

Zero

Bericht 04 Okt 2017 00:25

Re: Profiteer jij van de fout?

Pleun schreef:Bij de plaatselijke Italiaan zou ik zeker geen gebruik maken van een dergelijke actie. Bij een grote keten heb ik daar geen enkele moeite mee, eigen fout/eigen schuld.


Dit vind ik toch best wel bijzonder. Bij een grote keten zijn het de gewone medewerkers die te maken krijgen met het probleem en de boel moeten oplossen, het is vaak alles behalve hun schuld. Als de italiaan zelf een foutje maakt dan hebben mensen daar begrip voor, maar als een groot bedrijf een fout maakt dan gaan mensen er als haaien op af. Natuurlijk zou het ene bedrijf veel harder worden geraakt door zo'n fout dan het ander, maar ik vind zelf dat dit geen verschil zou moeten maken of je wilt gaan profiteren van een fout of niet. Kan me voorstellen dat die zaak die in de openingspost is genoemd helemaal hotel de botel was en die mensen werken daar ook maar voor een hongerloontje.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers