Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor op de fiets

<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 29 Sep 2017 10:38

Voor op de fiets

Wanneer mag een baby ook alweer in het voorzitje op de fiets? Ik meen me te herinneren dat dit officieel pas mag als een kindje zelfstandig vanuit kruip naar zit kan, maar in hoe streng geldt deze 'regel'?

Mijn zoontje is bijna tien maanden en blijft goed zitten als je hem neerzet. Ook trekt hij zich overal aan op om te gaan staan. Zelf gaan zitten vanuit de kruiphouding doet hij echter nog niet. Moet ik echt wachten tot hij dit zelf gaat doen of zou ik hem al korte stukjes (een paar minuten om mijn dochter van de psz te halen) mee kunnen nemen op de fiets?
2014 2016
<<

Anoniem316

Bericht 29 Sep 2017 10:45

Re: Voor op de fiets

Wij zijn gaan fietsen toen L stevig kon zitten. Op dat moment kon ze nog niet zelf gaan zitten. 2 weken later deed ze dat wel.
Ik had hem wel gewoon meegenomen op de fiets.
<<

Anoniem257

Bericht 29 Sep 2017 10:49

Re: Voor op de fiets

Volgens mij gaat t toch meer om de evenwicht dat ze die goed onder controle hebben? Als dat goed is zou ik het ook doen
<<

Anoniem236

Bericht 29 Sep 2017 11:12

Re: Voor op de fiets

Als ik jou zo hoor zou ik hem gewoon meenemen op de fiets voor korte afstanden.
Hier hebben we bij de oudste wel gewacht tot hij zelf ging zitten, bij de jongste toen hij stevig bleef zitten als je hem neerzet. Zolang ze maar zonder moeite het bolletje recht kunnnen houden lijkt mij het geen kwaad kunnen,
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 29 Sep 2017 11:24

Re: Voor op de fiets

Als ze goed zelfstandig zelf kunnen zitten. Eerder zijn hun rug en nekspieren nog niet voldoende ontwikkelt. Ik zou daar eerder te voorzichtig in zijn dan net wat te vroeg. Mijn jongste ging met 5 mnd zelfstandig zitten maar ik heb gewacht tot ze 10 of 11 maanden was.
Een bekende heeft hun baby te vroeg meegenomen op de fiets en de baby heeft dus de nek gebroken tijdens het fietsen over een minder soepele drempel wat het nekje dus nog niet aan kon. Ze dachten dat hun baby in slaap was gevallen maar die was dus overleden.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Sep 2017 11:50

Re: Voor op de fiets

Is dat echt een bekende van jou Chaos? Ik ken het verhaal maar ben nog nooit iemand tegengekomen die diegene ook echt kent.
#teammaple🍁
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 29 Sep 2017 12:19

Re: Voor op de fiets

Owjeetje Chaos, wat een verhaal! Ik krijg gewoon tranen in m'n ogen.
30-04-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 29 Sep 2017 12:51

Re: Voor op de fiets

Ik ken dat verhaal ook, het is altijd een bekende van een bekende en daar de buurvrouw van maar ik ken niemand die deze persoon echt persoonlijk kent. Ik ben even gaan googelen en zie het al op drie verschillende fora voorbij komen, volgens mij is het echt een broodje aap verhaal.
Derslniettemin moet je natuurlijk wel voorzichtig zijn met je kindje op de fiets, bij mij op het cb gaven ze aan dat het mocht als je kindje goed stevig kon zitten zonder steun, ik hoefde niet perse te wachten tot hij zelf van lig naar zit ging. Ik ben toen met kleine stukjes met zo min mogelijk hobbels en bobbels begonnen. Inmiddels kan D. zelf gaan zitten en neem ik hem vaker en langer mee op de fiets.

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 29 Sep 2017 13:21

Re: Voor op de fiets

Bovendien heb ik nog nooit gehoord dat een officiële instantie het niet zou aanraden vanwege de mogelijkheid dat de nek kan breken. Als dat écht een gevaar is en dus ook is gebeurd, wordt het volgens mij wel beter vermeldt.

Ik ben gaan fietsen toen Tobias 10 maanden was geloof ik. Hij kon zelfstandig rechtop zitten enzo, alleen nog niet van kruip naar zit enz enz. Maar hij was daar ook onwijs traag mee, terwijl hij heel sterk is en goed zat.

Z'n nek is nog heel.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 29 Sep 2017 14:10

Re: Voor op de fiets

Ik zou het ook pas doen als ze zelfstandig kunnen zitten.
Dus als je je kind neerzet en dan stevig blijft zitten. En dan korte stukjes.
Pas langer gaan fietsen als ze zelf gaan zitten.
Bij T ben ik pas net gaan fietsen haha. Bij gebrek aan fiets.
2016
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 29 Sep 2017 15:28

Re: Voor op de fiets

Dank voor jullie reacties! Iets in mij zegt dat ik liever het zekere voor het onzekere neem en beter een paar weken kan wachten, mede vanwege dat verhaal dat ik idd ook al kende van een kennis van een kennis ;). Aan de andere kant is hij al zó sterk dat een klein ritje geen kwaad zal kunnen, lijkt me.
2014 2016
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 29 Sep 2017 15:43

Re: Voor op de fiets

Met tien maanden en al optrekken zou ik dat wel aandurven. Wij zijn rond acht maanden voor het eerst gaan fietsen. Hij zat al stevig, maar ging niet zelf van liggen naar zitten.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 29 Sep 2017 16:25

Re: Voor op de fiets

Wees blij dat jullie degene bij wie het is overkomen alleen maar een bekende van een bekende, via via van een buurvrouw is geweest. Dat betekend dat het gelukkig dus niet zo heel vaak voor komt. Maar maakt niet dat het een broodje aap verhaal is.
Ik ken de ouders persoonlijk anders zou ik niet neerzetten dat het bekenden zijn.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 30 Sep 2017 14:53

Re: Voor op de fiets

Absoluut Chaos, daar mogen we zeker heel blij om zijn. Het is een vreselijk verhaal!
2014 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers