Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


koken / bakken met jouw kind

<<

Anoniem20

Bericht 30 Okt 2013 20:18

koken / bakken met jouw kind

Doe jij dit vaak? En zo ja, wat?


De oudste is gek op eten, en zit ook vaak bij mij tijdens het koken. Helpen en vragen wat alles is...heel gezellig.
Laatste tijd maken we vaak ook samen iets overdag.
We maken dan koekjes of cakejes, en deze week wortelkoekjes en muffins geprobeerd.

Wat maken jullie met de kinderen?
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 30 Okt 2013 20:54

Re: koken / bakken met jouw kind

Best vaak, een beetje zoals jij denk ik. Vaak bij avondeten erbij op haar stoel, wat kleine dingen helpen. Denk zeker 2 keer in de week.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 30 Okt 2013 21:00

Re: koken / bakken met jouw kind

D wil altijd helpen als ik kook.
Soms mag het of ze mag helpen snijden met een broodmesje.

Vijfdaagse gaan we samen hapjes maken voor haar verjaardag.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:10

Bericht 30 Okt 2013 21:01

Re: koken / bakken met jouw kind

Tegenwoordig doen wr dat regelmatig! Meestal helpt hij bij het koken. Ik schil bijv de aardappels en hij doet ze in de pan. en dat doen we dan ook met het andere eten.

Verder koekjes, cakejes, boterkoek ed bakken. Vooral het kneden vind hij leuk!
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 30 Okt 2013 21:37

Re: koken / bakken met jouw kind

Ze helpt meestal met het avondeten en ze is net als haar mama gek op cake, koek en taarten bakken!
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem186

Bericht 30 Okt 2013 21:43

Re: koken / bakken met jouw kind

Mijn dochter vindt dat ook leuk. 's Avonds de groentes wassen. Vandaag was ik bijv een krop andijvie aan het snijden. Zij wast het in de gootsteen.
Vanmiddag hebben we vegan chocolade muffins gemaakt. Dan roert ze wat en gooit ze wat in haar eigen bakje.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 30 Okt 2013 21:50

Re: koken / bakken met jouw kind

Hij wil vaak wel helpen met aardappels in de pan doen etc. Of ze aangeven zodat ik ze kan schillen.
Verder bij het avondeten niet veel.

We bakken wel regelmatig cakejes of koekjes en daarna versieren.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 30 Okt 2013 22:27

Re: koken / bakken met jouw kind

Vanaf welke leeftijd kan dat eigenlijk? En dan rekening houden met een kindje dat nog veel in haar mond stopt. Het lijkt me zo leuk, maar ik denk dat N. nog te klein is, of niet? Ze is nu 2 jaar en 3 maanden.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 30 Okt 2013 23:07

Re: koken / bakken met jouw kind

Kan best hoor Novalee. Ik denk dat D en ik voor het eerst samen wat gebakken hebben toen ze de leeftijd van N had. Ze was wel erg snel haar interesse verloren dus het meeste heb ik alleen gedaan haha. Gaat nu steeds beter, van het weekend samen minimuffins gemaakt.
Met koken helpt ze soms, mag ze roeren of groente in de pan gooien ofzo. Meestal kijkt ze Sesamstraat als ik kook, ze is dan moe en ligt lekker op de bank.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 30 Okt 2013 23:14

Re: koken / bakken met jouw kind

Ik heb toevallig afgelopen week samen met Ruben paddestoelen cakejes gemaakt. Samen de mixer vastgehouden. Ik heb het glazuur op de cakejes gedaan en Ruben de witte stippen. Was heel leuk en geen lange activiteit. Ik heb alles voorbereid en neergezet en toen hem erbij gehaald. Zeker voor herhaling vatbaar! Met koken zit Ruben vaak op het aanrecht en benoem ik wat ik doe en soms mag hij dan roeren (in de jus bijvoorbeeld).
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem186

Bericht 31 Okt 2013 09:17

Re: koken / bakken met jouw kind

Novalee schreef:Vanaf welke leeftijd kan dat eigenlijk? En dan rekening houden met een kindje dat nog veel in haar mond stopt. Het lijkt me zo leuk, maar ik denk dat N. nog te klein is, of niet? Ze is nu 2 jaar en 3 maanden.


Kan al wel hoor. In mijn zwangerschap was m'n dochter net zo oud en toen bakten we vaak koekjes.
Simpele zandkoekjes zijn dan lekker makkelijk, zonder ei. Dan geeft het niet als ze het deeg in hun mond stoppen. En dan met zo'n uitsteekvormpje lekker koekjes maken. Als ze zijn afgekoeld samen versieren.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 31 Okt 2013 15:34

Re: koken / bakken met jouw kind

Ah, oké! Ik vind het soms zo lastig inschatten wat al wel kan en wat nog niet. Maar dan gaan we dat binnenkort eens doen, als ik niet meer zo streng op dieet ben :P

Oh, dat is wel een goede van de zandkoekjes, Jans! Dan geeft het inderdaad niet als ze het opeet.
<<

Anoniem16

Bericht 31 Okt 2013 20:59

Re: koken / bakken met jouw kind

Ja heel vaak, naast koekjes/cake etc helpt hij sávonds ook vaak mee, mag hij aardappels schillen, voor saus de hoeveelheden mee afmeten etc. Hij vindt het super.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 31 Okt 2013 21:47

Re: koken / bakken met jouw kind

Louise mag zout op de patatten kappen en roeren in het pannenkoekenbeslag. Meestal eet ze een yoghurtje terwijl ik aan het koken ben.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem 42

Bericht 31 Okt 2013 22:44

Re: koken / bakken met jouw kind

Ja, vind ze echt leuk. Tijdens het middagdutje van mijn tweede dochter gaan we vaak wat bakken in de oven tegenwoordig. En wat heel fijn is: afwassen en afdrogen na die tijd vind ze ook heel leuk :yes: .
<<

Anoniem123

Bericht 01 Nov 2013 08:32

Re: koken / bakken met jouw kind

S helpt ook graag mee op zijn manier. Meestal staat hij alleen te kijken (vooral naar de mixer)
maar als ik koekjes of wat maak krijgt hij ook wat deeg. Meestal zit hij er alleen met zijn vinger in te prikken maar goed :angel:
Ik kijk er wel naar uit naar de tijd dat hij wat meer kan helpen en het ook gaat snappen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi