Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


2e makkelijker om los te laten?

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 27 Sep 2017 16:17

2e makkelijker om los te laten?

Jeetje wat een verschil in gevoel hiero!!
Ik hou super veel van zoontje, maar wat kan ik hem al redelijk loslaten tov dochter. Ik ga bijna bang worden van het verschil;) daar waar ik bij dochter bij een half jaar nog geen paar uur zonder dochter kon zijn (als voor vrije tijd voor mezelf) denk ik dat ik dat nu wel zou kunnen. Maar gastouder brengen was moeilijk, nu denk ik goh binnenkort wennen op t kv, leuk voor zoon. Ja ik zal blij zijn als ik hem zie, Maar er zo tegenop zien als bij dochter is t niet. Ben ik nu met dochter even weg, en wil ik nog een uurtje naar t dorp terwijl zoon bij papa is dan doe ik dat. Bij dochter deed ik dat echt niet.
Natuurlijk is t nu veel stabieler. Of komt t omdat zoon een tevreden baby is. Of is dit wet van 2e kind zijn?
(Nu ben ik nog niet lang weggeweest bij zoon, op t ziek zijn na, dus wie weet hoe ik me voel als t echt zo ver is haha)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Sep 2017 16:28

Re: 2e makkelijker om los te laten?

Ik herken het niet zo. Mijn dochter is de tweede en laatste en ik geniet intens van haar. Hoewel ik wel weer aan werken denk, krijg ik echt buikpijn van het idee haar op de opvang achter te laten. Ik ben echt een moederkloek geworden :laughcry:
L2014 & H2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Sep 2017 16:30

Re: 2e makkelijker om los te laten?

Ik herken het ook niet, in mijn ogen is mijn dochter nog best klein, terwijl ik merk dat kinderen met jongere broertjes en zusjes al als groter worden gezien en ook zo worden behandeld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem236

Bericht 27 Sep 2017 16:43

Re: 2e makkelijker om los te laten?

Ik herken het wel deels. Toen de oudste voor t eerst ging wennen op het kdv vond ik dat best lastig, bij de jongste niet.
Net zoals bij anderen logeren, ging qua gevoel makkelijker dan bij de oudste.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 27 Sep 2017 16:46

Re: 2e makkelijker om los te laten?

Ik herken het wel. Ik ging ook veel gemakkelijker weg toen de 2e was geboren. Niet meteen natuurlijk, maar na een paar weken vond ik heel fijn om mijn eigen tijd weer even te hebben.
Bij de eerste vond ik dat extreem moeilijk. Ook het wegbrengen bij de gastouder vond ik bij de eerste veel lastiger dan bij de tweede.

Bij ons was de tweede ook veel gemakkelijker en sliep ook veel makkelijker.
Ik merk ook dat we makkelijker zijn met eten en de inrichting van de dag. Ze krijgt ook veel meer voor elkaar dan haar grote broer toen hij die leeftijd had.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 27 Sep 2017 17:07

Re: 2e makkelijker om los te laten?

Susan schreef:Ik herken het ook niet, in mijn ogen is mijn dochter nog best klein, terwijl ik merk dat kinderen met jongere broertjes en zusjes al als groter worden gezien en ook zo worden behandeld.


Dat heb ik dus ook met m'n tweede. Een goede vriendin van mij heeft een zoontje van precies even oud, maar bij haar is hij de oudste. Zij praat echt anders over hem, veel meer in termen van wat ie al kan, dat het echt een grote jongen is enzo - terwijl ik de mijne echt zie als een kuiken dat schattig achter ons aandribbelt. Als ie dan een keer iets kan ben ik stomverbaasd :smile:
<<

Anoniem247

Bericht 27 Sep 2017 17:10

Re: 2e makkelijker om los te laten?

Ik heb het juist andersom maar dat heeft bij mij ook een minder leuke reden waardoor dat is gekomen denk ik. Wel ben ik bij beide wat overprotected maar dat ligt gewoon echt aan mijn karakter ;)

Maar ik denk dat het ook wel een beetje door de situatie komt waar je toen in zat Elsa. Je was je man kwijt, voelde je rot en het was jij en je dochter. Nu heb je een heel gezin om je heen, je hebt het wat drukker en je voelt je goed.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers