Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Frankie's liefdesnest [Mini update 9 april]

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 18 Aug 2017 18:23

Re: Frankie's liefdesnest [13/8 update + foto's pagina 9]

HollyGolightly schreef:Frankie klusheldin, welke warmtepompboiler hebben jullie en heb je subsidie aangevraagd?


Wij hebben een Sanistage warmtepompboiler van Fujitsu Climate gekocht. Die kan ook op PV panelen worden aangesloten (die willen wij in de toekomst ook nog aanschaffen). Wij betalen er 1650 Euro voor (de 190 liter) en je krijgt 1100 Euro subsidie via de ISDE regeling.
<<

Anoniem250

Bericht 19 Aug 2017 10:19

Re: Frankie's liefdesnest [13/8 update + foto's pagina 9]

Frankie schreef:
HollyGolightly schreef:Frankie klusheldin, welke warmtepompboiler hebben jullie en heb je subsidie aangevraagd?


Wij hebben een Sanistage warmtepompboiler van Fujitsu Climate gekocht. Die kan ook op PV panelen worden aangesloten (die willen wij in de toekomst ook nog aanschaffen). Wij betalen er 1650 Euro voor (de 190 liter) en je krijgt 1100 Euro subsidie via de ISDE regeling.


Bedankt! Hoe gaat het met jullie en jullie huis?
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 31 Aug 2017 20:02

Re: Frankie's liefdesnest [13/8 update + foto's pagina 9]

We gaan wel vlug nu. Inmiddels veel bestellingen gedaan en bouwmaterialen binnen. Dit weekend gaan we alles isoleren op de begane grond en wordt de elektra afgemaakt. De leidingen liggen inmiddels allemaal en de vloer voor de keuken hebben we ook gekocht. Onze vloer moest eruit i.v.m. het leggen van leidingen maar we hebben precies dezelfde oude grenen plankenvloer teruggekocht. Daarnaast zijn we aan het afkrabben, afkrabben en nog eens afkrabben. Ik ben er helemaal klaar mee. 3 Lagen verf en dan ook nog een hele vieze oude plaklaag van een beits ofzo. Bluh. Ohh en we hebben een nieuwe groepenkast en volgende week krijgen we onze nieuwe 3-fase aansluiting en kunnen we gaan koken op ons grote nieuwe inductiefornuis. Jeeeh!

En Harrison is vorige week komen helpen! Ze kan goed zagen! Hahaha. Ik durfde in eerste instantie niet maar uiteindelijk toch ook wat gezaagd. De keuken kan dus binnenkort ook in elkaar gedraaid worden als de vloer er weer ligt.

Lekker bezig!

Vandaag waren we aan het verfkrabben op de deur naar de tuin en toen zagen we dat er een soort plaat op de deur gespijkerd was. Die hebben we eraf getrokken..

En toen zat daar de originele paneeldeur. Hallo! Weer wat om te krabben.

Alle leidingen liggen dus door de vloer..

En de woonkamer waar we over een ruime week dus moeten gaan wonen en slapen.. Mi gadooooo! Komt goed haha.
Laatst gewijzigd door Frankie op 14 Apr 2018 16:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 31 Aug 2017 20:03

Re: Frankie's liefdesnest [13/8 update + foto's pagina 9]

HollyGolightly schreef:
Frankie schreef:
HollyGolightly schreef:Frankie klusheldin, welke warmtepompboiler hebben jullie en heb je subsidie aangevraagd?


Wij hebben een Sanistage warmtepompboiler van Fujitsu Climate gekocht. Die kan ook op PV panelen worden aangesloten (die willen wij in de toekomst ook nog aanschaffen). Wij betalen er 1650 Euro voor (de 190 liter) en je krijgt 1100 Euro subsidie via de ISDE regeling.


Bedankt! Hoe gaat het met jullie en jullie huis?


Zie update :smile:

Ik ben ook heel benieuwd hoe het bij jou gaat. Weet je al wat meer over de warmtepompboiler? Woon jij al in je nieuwe woning?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 01 Sep 2017 06:39

Re: Frankie's liefdesnest [31/8 update + foto's pagina 10]

Zo leuk om het te volgen!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Sep 2017 06:58

Re: Frankie's liefdesnest [31/8 update + foto's pagina 10]

Oh prachtig!
2016
<<

Anoniem210

Bericht 01 Sep 2017 13:31

Re: Frankie's liefdesnest [31/8 update + foto's pagina 10]

Zo leuk om te volgen. Het wordt echt prachtig!! Jullie zijn echte klushelden. En wat lief van Harrison.
<<

Anoniem222

Bericht 01 Sep 2017 13:43

Re: Frankie's liefdesnest [31/8 update + foto's pagina 10]

Hahaa yehesss ik speel een rol in je liefdesnesttopic!

Lekker bezig hoor jongens. En wat tof dat jullie die plaat van de deur hebben getrokken.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 01 Sep 2017 14:09

Re: Frankie's liefdesnest [31/8 update + foto's pagina 10]

Omg! Dat krabben herken ik naar al te goed, wat een rotwerk is dat zeg. Ben blij dat ik daar vanaf ben. Maar jullie gaan wel hard zeg!
<<

Anoniem250

Bericht 04 Sep 2017 08:37

Re: Frankie's liefdesnest [31/8 update + foto's pagina 10]

Zo leuk om jullie te volgen Frankie! Wat gaat het goed. Wat fijn dat je er straks ook echt woont. Ik hoop dat de woonkamer al leefbaar is geworden. Ik ben dol op dit topic :love: .

De warmtepompboiler kan niet in mijn huis. Ik ga een nieuwe combi CV-ketel laten installeren. De gasmeter moet verplaatst worden en de plafonds moeten geïsoleerd en dichtgemaakt worden. Ik heb één offerte van een schilder gezien. Die was gigantisch duur. Woensdag komt er nog een schilder. Ik hoop dat zijn offerte iets gunstiger uitvalt. Deze maand worden de tegels in de wc en keuken gelegd, wordt de gasmeter verplaatst, de cv-ketel geïnstalleerd en de plafonds gemaakt. De maand erop volgen de vloeren en de keuken. Dan moeten nog de badkamer, schilderwerk, plaatsen nieuw toilet en de tuin (die moet kidsproof worden) en het uiteindelijke verhuizen. Ik zet in op november.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 04 Sep 2017 19:22

Re: Frankie's liefdesnest [31/8 update + foto's pagina 10]

Oh die deur, wat een fijne vondst weer! Heerlijk huis en wat leuk dat we mee mogen kijken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 26 Sep 2017 23:18

Re: Frankie's liefdesnest [31/8 update + foto's pagina 10]

Hoe gaat het bij jullie, Frankie?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem250

Bericht 27 Sep 2017 07:39

Re: Frankie's liefdesnest [31/8 update + foto's pagina 10]

Ik ben ook heel benieuwd Frankie!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 27 Sep 2017 08:42

Re: Frankie's liefdesnest [31/8 update + foto's pagina 10]

Ja, een update is te lang geleden! Haha.

Ik ga nu een vloer schilderen en zal daarna even foto's maken van hoe het er nu uitziet.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 27 Sep 2017 09:22

Re: Frankie's liefdesnest [31/8 update + foto's pagina 10]

Fantastisch zo'n groot project. Wel knap dat jullie alles zelf doen en dat jij zoveel inzicht en ideeen hebt. Ik heb dat niet hoor!
Mooi he die paneeldeuren! Wij hebbbe ze overal en er zijn vroeger allemaal platen tegengaan gezet, die gaan er dus weer af.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 27 Sep 2017 11:52

Re: Frankie's liefdesnest [31/8 update + foto's pagina 10]

Ik sta er ook echt van te kijken wat we zelf doen. Eigenlijk is het ook allemaal niet zo moeilijk. Nu moet ik wel zeggen dat mijn man iets meer uitvoert qua grote/zware dingen (isoleren van wanden en plafond) en ik veel meer regel (bestellen, contact met leveranciers van dingen, Werkspot dingen regelen, dingen retouren etc.). Al heb ik wel de vloer geïsoleerd met steenwol en ben ik bezig met het isoleren van de vierdiepingsvloer. Ik ga jouw topic zo ook even bekijken! Ben benieuwd!

...Welcome to my crib (HELLup haha! Ik leef dus momenteel zo). Zonder douche, CV, warmwater, fornuis. We eten en douchen bij mijn schoonmoeder en ouders. Ook eet ik teveel friet en pizza op het moment. Oh, en ik heb maar 1 stopcontact dus een heel huis vol verlengsnoeren.

Beneden zijn we nu dus hard bezig om het klaar te maken zodat we daar kunnen gaan wonen. Dit weekend krijgen we een nieuw dak op de keuken en bijkeuken en wordt er in de bijkeuken. We gaan zelf een poging wagen om een Veluxraam te plaatsen in de bijkeuken (hopelijk met hulp van de dakdekkers die er dan toch zijn). We hebben alle buitenmuren inmiddels geïsoleerd en wat hout in de grondverf zitten. Nu moeten we alle kieren van de isolatie nog dichtmaken met pur. De tegels voor de keuken hebben we ook al opgehaald. Nu is het zaak om een goede stukadoor te vinden die gekke hoeken kan stuken. Met name in de erker hebben we door de isolatie wat scheven wanden die we weer recht willen trekken met gips. De elektra ligt allemaal beneden en gisteren hebben we de juiste stopcontacten ontvangen. Ik had serieus de verkeerde besteld. Stomme oen, was even een stressmoment omdat de termijn van terugzenden al verstreken was haha.

Maar goed. Beneden heeft iedereen zo zijn eigen taakje. Ik heb net de vloer van de bijkeuken geschilderd, morgen nog een laagje en als dat dan gedroogd is kan eindelijk de warmtepomp geplaatst worden (en onze nooddouche) en kunnen we thuis douchen! Whooooiee.

De keuken waar ik twee weken geleden zelf een vloer heb gelegd. Ik heb deze houten planken gekocht via een webshop met oude bouwmaterialen. Echt een hel om die te plaatsen (systeem klikt niet meer en planken waren krom getrokken). Deze vloer ga ik ook nog wit schilderen.

Alle leidingen etc. Het meeste ligt door de kelder en kruipruimte. Een deel gaat door het plafond naar de bovenverdieping. Alle leidingen lopen in het toilet naar boven zodat we daar (omdat we toch een hangend toilet willen etc. ) een voorzetwandje kunnen maken waar alles dat achter zit. Heerlijk, nergens leidingen in het zicht! Okee, muv de bijkeuken waar ze dus samenkomen. Maar ook hier ga ik een leuke CV kast maken ofzo. Zodat alles daar achter valt.

Geïsoleerde bijkeuken. De deur moet ik nog helemaal opknappen en het dak wordt dus van het weekend helemaal vernieuwd. De vloer moet ik nog 1x wat opschuren en nogmaals lakken.

Keuken.. Ook hier moet de isolatie nog helemaal afgewerkt worden met dagkanten (een soort vensterbanken), om de isolatie rond de kozijnen allemaal netjes af te werken.

Plafond een deel in de grondverf. Echt pleuris werk, dus ik doe steeds maar een aantal plankjes en dan geloof ik het wel weer haha.

Plafond in de woonkamer wat ik geïsoleerd heb en waar we dit weekend mee verder gaan. Hier komen dan stucplaten op en dan laten we het plafond stuken met een platte plint, zoals het vroeger ook was in deze woning.

Dit was de update wel zo'n beetje.
Laatst gewijzigd door Frankie op 14 Apr 2018 16:35, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem222

Bericht 27 Sep 2017 12:03

Re: Frankie's liefdesnest [27/9 update + foto's pagina 10]

Echt fijn dat het opbouwen begonnen is, Frankie!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 27 Sep 2017 12:08

Re: Frankie's liefdesnest [27/9 update + foto's pagina 10]

Ik vind het zo knap dat jullie dat allemaal zelf doen. Echt heel veel werk, maar het wordt vast geweldig mooi en naar jullie zin.
Lijkt mij zwaar om daar nu te wonen. Succes!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 27 Sep 2017 13:00

Re: Frankie's liefdesnest [27/9 update + foto's pagina 10]

Wat fijn om weer bezig te zijn met opbouwen en niet alleen slopen. Wat zijn jullie stoer!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Sep 2017 18:26

Re: Frankie's liefdesnest [27/9 update + foto's pagina 10]

plafond verven is echt verschrikkelijke klus. Wat een klus het hele huis
Afbeelding
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 27 Sep 2017 19:48

Re: Frankie's liefdesnest [27/9 update + foto's pagina 10]

Wat een gigantisch karwei is het zeg. Super gaaf dat jullie dit doen! Heb je zo'n verfroller met pomp? Dat je niet elke keer nieuwe verf hoeft te pakken? Scheelt echt veel. Geen idee hoe het ding heet, wij noemden het de muurfucker. :laughcry:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 27 Sep 2017 20:46

Re: Frankie's liefdesnest [27/9 update + foto's pagina 10]

Oh ik ken die tijd zonder douche maar al te goed! Maar jullie zijn wel echt lekker bezig zeg
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 27 Sep 2017 20:48

Re: Frankie's liefdesnest [27/9 update + foto's pagina 10]

Wat gaan jullie goed! Voor mij wel weer even flashbacks naar het verbouwen van ons eigen huis. Dat ging ook zo (Ok, we moeten ook nog een aantal ruimtes). Zet hem op!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 28 Sep 2017 11:47

Re: Frankie's liefdesnest [27/9 update + foto's pagina 10]

Echt goed! Ik zou het niet kunnen (zeker niet met 3 kinderen)om zo te leven en het allemaal zelf weer op te bouwen. geeft straks wel een heel goed gevoel natuurlijk en minder kosten ;)
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 01 Okt 2017 19:37

Re: Frankie's liefdesnest [27/9 update + foto's pagina 10]

Meeh ik heb een dip. Het dak van de keuken en bijkeuken zou afgelopen weekend vernieuwd worden en dan zou aankomende week de CV ketel/warmtepomp komen. Nu waren de dakdekkers bezig van het weekend en bleek dat de muur tussen de keuken en bijkeuken in zo'n slechte staat is dat ze het dak van de bijkeuken niet veilig konden plaatsen. Nu ligt de bijkeuken dus afgedekt met zeil.

Dinsdag komt een metselaar de muur deels opnieuw opmetselen en dan komen ze woensdag het dak isoleren en de dakpannen leggen. Ze hopen dat ze dit dan woensdag gedaan krijgen. Hierdoor moet het plaatsen van de cv ketel en boiler weer verplaatst worden. Bleegh. Weer een week langer zonder warm water. Ook was de vloer nog niet helemaal droog toen de dakdekkers kwamen. Ik heb de vloer van de bijkeuken netjes afgedekt met stucloper, maar ben bang dat ik de vloer sowieso opnieuw moet aflakken. Eigenlijk moet dat een week uitharden, dus het niet thuis kunnen douchen wordt weer met 2 weken verlengd.

Ik wil zo graag weer een eigen douche hebben en warm water. Een tijdje bivakkeren in eigen huis is best grappig maar straks hebben we ruim een maand in ons huis gewoond zonder warm water/cv en keuken. Ik wil gewoon graag iets meer comfort haha. Pff

Sorry voor mijn klaagzang.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers