Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Sep 2017 15:21

Re: Stomme vragen topic #4

Nan schreef:Ik vertel me al zo vaak in schepjes voeding waardoor ik het weg kan kieperen. :laughcry: Als ik dat al niet kan onthouden zijn dingen van een paar uur geleden al helemaal een ramp.


Hahaha oh jee. Dat is hier gelukkig nog nooit gebeurd maar als ik aan het tellen ben met de schepjes en m'n man zegt net iets tegen me, roep ik wel heel hard TWEE, DRIE, zodat ie weet dat ik aan het tellen ben. Tot nu toe werkt dat.

Ja, dat ja, Nan! Mensen vragen dan aan mij van 'schikt dat qua zijn slaapjes'. Eeeeeh, geen idee, dat hangt er vanaf wanneer hij slaapt en anders zeul ik 'm wel mee. Zojuist hadden m'n man en ik het daar ook over. We gaan zaterdag met vrienden een nachtje ergens heen en een vriend vroeg net of de kamers rond 11.00 bij aankomst al klaar zijn, want dan moet hun kind slapen. Ik denk dan zelf oh nou ja anders slaapt hij straks toch, of hij slaapt wel in de auto op weg er naar toe, en anders slaapt ie even in de wagen. Net als op reis laatst, voeden volgens schema vind ik dan wel echt belangrijk, dus dat volg ik en daar stoppen we gerust de auto voor, maar verder slaapt ie wel of is ie wakker. Gaat prima.
Aan de ene kant echt superrelaxed hoor, zo'n chille baby, hij slaapt altijd wel prima en overal en als ie even iets langer wakker is, dan schreeuwt hij niet gelijk alles bij elkaar (totdat hij echt moe is). Maar aan de andere kant voel ik me dan zo'n slechte moeder, dat ik dan geen schema heb. Terwijl ik alles zo gestructureerd probeer te doen, Stephanie Lampe lees en ken. De structuur is er namelijk wel, maar niet op exact vaste tijdstippen. Maar voor ons werkt het en we groeien vanzelf wel mee met wat er verder ontstaat, denk ik maar.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Sep 2017 15:22

Re: Stomme vragen topic #4

Elliot schreef:Ja het zal ook niet heel veel tijd kosten, maar ik zou dat dus snel zat zijn, ook al is het maar 3 seconde werk. Ik kan m'n cyclus al niet eens bijhouden in een app :P


Hahaha ja dat deed ik ook :palm:
Let's discover the world together.
<<

Anoniem243

Bericht 26 Sep 2017 16:49

Re: Stomme vragen topic #4

Marin schreef:Wordt J dan elke dag op het zelfde tijdstip wakker?

Mijn schoonmoeder denkt ook dat dit zijn schema is, want dat was één van de eerste keren dat ze oppaste zo, en nu zegt ze steeds 'ja hij is een uur te laat'. Maar de ene dag wordt hij gewoon om 05.00 wakker en de andere dag om 7.00, ik begin gewoon met voeding wanneer hij wakker wordt. Da's toch niet zo heel gek? Ik snap nooit zo heel goed hoe baby's in een strak schema kunnen zitten elke dag hetzelfde. Of zijn er wel baby's die dat doen?



Ja, dat deed de mijne dus wel redelijk. Of misschien was hij gewoon heel makkelijk in mijn schema te passen, niet dat ik hem dwong maar ik was wel leidend in het schema denk ik.
<<

Anoniem243

Bericht 26 Sep 2017 16:51

Re: Stomme vragen topic #4

Elliot schreef:Ja maar hoe erg is het dan dat je je een half uurtje vergist? Als je baby honger heeft hoor je hem wel, in het ergste geval krijgt ie een half uurtje te vroeg of te laat. :)

Ja het zal ook niet heel veel tijd kosten, maar ik zou dat dus snel zat zijn, ook al is het maar 3 seconde werk. Ik kan m'n cyclus al niet eens bijhouden in een app :P


Exact dit.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 26 Sep 2017 17:02

Re: Stomme vragen topic #4

Hier ook een baby dat een redelijk schema heeft..
In de ochtend krijgt hij als dochter klaar is, rond 7.45. Hij is dan wel eerder wakker, maar ligt in bed te spelen. En ik hou 4 uur na zn voeding aan. De ene x is dat 3.5 uur, andere keer 4. Alleen savonds is t 19-19.30 uur, hoe lang hij vantevorej ook gegeten mag hebben.
Dus eten is 7.45. Tussen 11 en 12. Rond 15.30-16 (of om 15). En rond 19uur. En heel soms nog een late voeding, afhankelijk hoe laat hij om 19 uur heeft gehad oa.
Slaapjes wisselen flink. De ene x 45 min, andere x 90, of soms nog langer. Maar zn eten heeft daar niet altijd invloed op. Een enkele x wel, dan wijken we er van af, prima. Volgende dag weer een dag.
Plannen qua slaapjes lukt echt niet. Maar mocht t echt een x beroerd uitkomen dan sjoemelen we wat met zn werkschema voor een x.

De app invullen lukte hier dan ook niet altijd. En gebruikte ik vooral om te kijken welke kant ik moest voeden. Maja vaak vergat ik t in te vullen dus dan wist ik dat nog niet haha.
Laatst gewijzigd door Elroya op 26 Sep 2017 17:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 26 Sep 2017 17:03

Re: Stomme vragen topic #4

Wat ik me dan afvraag: is het een app die door meer mensen bijgehouden kan worden, maw hoe doe je dit met je partner? Vult hij het ook in of sync je de app? Hoe krijg je zijn gegevens als je een dag(deel) niet bij je kind bent?
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Sep 2017 17:11

Re: Stomme vragen topic #4

UN, zie m'n eerste uitleg. Ja gesynchroniseerd.
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 26 Sep 2017 17:13

Re: Stomme vragen topic #4

App kan gesynct worden, maar de telefoon van mijn vriend is te oud voor die app. Hij voert het dus gewoon in op mijn telefoon. Zeker toen er nog nachtvoedingen waren was dat fijn, toen lag de telefoon naast ons. Dan hoefden we elkaar niet wakker te maken om te vragen wanneer en hoeveel ze voor het laatst gehad had. Echt lang ben ik nog niet van haar weggeweest, maar dan stuurde hij het via whatsapp. Misschien stoppen we ermee als ik weer ga werken.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 26 Sep 2017 17:14

Re: Stomme vragen topic #4

Marin schreef:UN, zie m'n eerste uitleg. Ja gesynchroniseerd.
Sorry ik las met m'n neus, zag net dat je al had uitgelegd :)
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Sep 2017 17:19

Re: Stomme vragen topic #4

Geeft niets! Oppas vult 't overigens niet in hoor. Het is meer voor mezelf echt handig.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem256

Bericht 26 Sep 2017 17:35

Re: Stomme vragen topic #4

Ook voor Apple? Kon hem zo snel niet vinden. Lijkt mij ook wel fijn, beetje overzicht :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Sep 2017 18:00

Re: Stomme vragen topic #4

Even Gegoogled en deze lijkt alleen voor Android. Maar er zijn er zoveel!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem231

Bericht 26 Sep 2017 18:18

Re: Stomme vragen topic #4

Nan waarom gebruik je dan geen poederbakjes of toren? Ik heb 3 poederbakjes en die maak ik in 1 keer klaar. Kunnen steeds 4 voedingen in dus gooi hierdoor niets weg (had dat ook een paar keer).
Als we 2 verschillende hoeveelheden hebben, plak ik er een briefje op hoeveel water erbij moet en voor welk tijdstip het is.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 26 Sep 2017 18:32

Re: Stomme vragen topic #4

Marin schreef:. We gaan zaterdag met vrienden een nachtje ergens heen en een vriend vroeg net of de kamers rond 11.00 bij aankomst al klaar zijn, want dan moet hun kind slapen. Ik denk dan zelf oh nou ja anders slaapt hij straks toch, of hij slaapt wel in de auto op weg er naar toe, en anders slaapt ie even in de wagen. Net als op reis laatst, voeden volgens schema vind ik dan wel echt belangrijk, dus dat volg ik en daar stoppen we gerust de auto voor, maar verder slaapt ie wel of is ie wakker. Gaat prima.

Dit hangt wel af van het kindje en de leeftijd. In het begin lette ik ook niet op tijden, hij sliep wel als het uitkwam. Sinds een paar weken wordt hij chagrijnig als hij niet rustig kan slapen. Een beetje met tijd schuiven gaat wel, maar hij slaapt nu echt twee keer per dag in een bedje.
Laatst gewijzigd door Taeda op 26 Sep 2017 18:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Sep 2017 18:38

Re: Stomme vragen topic #4

Ja het zal wel heel kind afhankelijk zijn. Ik schaam me dan altijd beetje, voelt alsof ik m'n eigen kind niet ken als ik zeg ik dat hij niet echt vaste slaaptijden heeft. Overigens volg ik wel het ritme van slapen - eten - knuffelen - spelen en houd 90 minuten wakker (min of meer) aan wat steeds iets langer wordt nu.
Laatst gewijzigd door Marin op 26 Sep 2017 19:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 26 Sep 2017 19:01

Re: Stomme vragen topic #4

Marin, tot een maand of 3 geleden had ik dat ook. Geen vast schema, goed naar hem kijken en reageren op zijn behoeftes. Heel lastig voor de oppas maar voor ons werkte het prima. Op een gegeven moment heeft hij hier zelf regelmaat in aangebracht en slaapt hij rond 9 uur, rond 12 uur en soms rond 4 uur. Dus dat kan ik nu ook een beetje aanhouden en houd ik er ook wel rekening mee. Wie weet, brengt jouw kindje er straks ook een beetje vanzelf een ritme in.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 26 Sep 2017 19:06

Re: Stomme vragen topic #4

T sliep ook altijd overal. Maarrr sinds dat hij een maand of 8 a 9 was ging hij echt 2 slaapjes maken.
Dat was dan 9-11 en 13.00 - 15.30 ongeveer toen. Wij hielden dan er wel rekening mee dat hij op die momenten kon slapen. Dus in de auto/buggy maakt niet uit. Als hij maar kon liggen en dat ging goed.
Nu rekken we het wel af en toe als we op visite gaan maar ik merk ook echt zoals Taeda dat we een chaggie kind krijgen als hij zijn rust niet kan pakken. Ochtendslaapje in de auto wil nog wel. Maar in de middag moet hij echt in bed liggen.
2016
<<

Anoniem316

Bericht 26 Sep 2017 19:09

Re: Stomme vragen topic #4

Grappig hoe veel kindjes het zelf kunnen en gaan regelen en dat het wel aardig overeenkomt. Hier ook eentje die ook gehecht is aan haar slaap. Kan soms wel toe met een slaapje minder of een uurtje korter maar dat moeten we snachts vaak bekopen met veel naar haar toe voor een speentje oid.
<<

Anoniem281

Bericht 26 Sep 2017 19:21

Re: Stomme vragen topic #4

Oh maar Marin zelfs als je je kind snapt, tijdens die ene week :nerd: en je 3 dagen achter elkaar kan inschatten wanneer hij gaat slapen en zo? HAHA dan doet-ie weer een week of 2 iets anders. 't Zijn kleine hufters, hoor. Mindfuckers.

Tobias was tot een maand of 8 heel flexibel, superrelaxed met slaapjes en zo, maar dat stopte toen hij overging naar één kort slaapje in de ochtend en twee uurtjes in de middag. Nu moet hij gewoon in z'n bed slapen en is 't ochtendslaapje voorbij, waardoor 't overgebleven slaapje best belangrijk is. Hij slaapt nu (bijna anderhalf) van 12h00 en dan een uurtje of twee. Als hij die mist... Nouja dan ga ik heel lang boodschappen doen en mag pappa 'm vermaken :)
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 26 Sep 2017 20:17

Re: Stomme vragen topic #4

Taeda schreef:
Marin schreef:. We gaan zaterdag met vrienden een nachtje ergens heen en een vriend vroeg net of de kamers rond 11.00 bij aankomst al klaar zijn, want dan moet hun kind slapen. Ik denk dan zelf oh nou ja anders slaapt hij straks toch, of hij slaapt wel in de auto op weg er naar toe, en anders slaapt ie even in de wagen. Net als op reis laatst, voeden volgens schema vind ik dan wel echt belangrijk, dus dat volg ik en daar stoppen we gerust de auto voor, maar verder slaapt ie wel of is ie wakker. Gaat prima.

Dit hangt wel af van het kindje en de leeftijd. In het begin lette ik ook niet op tijden, hij sliep wel als het uitkwam. Sinds een paar weken wordt hij chagrijnig als hij niet rustig kan slapen. Een beetje met tijd schuiven gaat wel, maar hij slaapt nu echt twee keer per dag in een bedje.



Dit inderdaad, in begin was ik er uber makkelijk mee. Maar inmiddels doet mijn mafkees nog maar 1 slaapje. Als die niet in z'n bedje is dan slaapt ie slecht (of niet) en daar worden we beiden niet blij van. Dus inmiddels hou ik daar wel rekening mee.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Sep 2017 20:18

Re: Stomme vragen topic #4

Haha ja het zal vast nog wel veranderen!
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 27 Sep 2017 11:21

Re: Stomme vragen topic #4

Okay, Hier iets wat ik me afvraag.
Baby's mogen geen zout ivm de nieren maar zoutoplossing voor de neus mag wel. Hoezo mag dat dan wel? Dat zout blijft toch ook ergens? Kan me niet voorstellen dat alles er met het snot uitkomt namelijk.
30-04-2017
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 27 Sep 2017 11:54

Re: Stomme vragen topic #4

Het is mij onbekend dat baby's helemaal geen zout mogen, volgens mij is het meer dat je er aandacht voor moet hebben en moet waken voor teveel zout (waar je snel aan zit). Zoutoplossing is een medisch hulpmiddel als je een verstopte neus hebt, dat moet je ook geen weken gebruiken.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 27 Sep 2017 16:42

Re: Stomme vragen topic #4

Waar begonnen bij jullie de waterpokken?
T heeft een blaasje op zijn schouder en achter zijn oor. Hij krabt er uit zichzelf niet aan. Wel is hij wat hangerig.
Ze zitten er al de hele dag maar er is niets bijgekomen. Hoe snel gaat dat?
2016
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 27 Sep 2017 16:43

Re: Stomme vragen topic #4

Salome schreef:Waar begonnen bij jullie de waterpokken?
T heeft een blaasje op zijn schouder en achter zijn oor. Hij krabt er uit zichzelf niet aan. Wel is hij wat hangerig.
Ze zitten er al de hele dag maar er is niets bijgekomen. Hoe snel gaat dat?


Ik ben ook benieuwd, hier zelfde stand van zaken. Een blaasje op z'n hoofd en onder z'n luier. Wel wat rode vlekjes op z'n lijf.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers