Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zijn wij zo laat met regelen?

<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 25 Sep 2017 13:18

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Overigens merk ik dat het fijner is voor het kindje als de dagen opvang aaneengesloten zijn. Mijn zoon is de eerste dag nog heel verlegen, maar op de derde dag lacht hij gelijk naar de gastouder. Dit gaat elke week hetzelfde, dus ik denk dat de herhaling voor hem voor herkenning zorgt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem223

Bericht 25 Sep 2017 13:18

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Ja laat ik daar maar eens tijd voor vrij maken. Ik dekn daar dus echt niet aan!
Wij wonen in een dorp, het loopt hier niet echt storm hoor (ik had even wat vriendinnen gevraagd, zij hebben altijd pas aangemeld na de geboorte). Eigenlijk gaat niemand naar een ander dorp voor de opvang. Maar veruit de meesten brengen het naar hun (schoon)ouders. Dat is voor ons geen optie (40 km rijden enkele reis en nog werkende oma).
<<

Anoniem316

Bericht 25 Sep 2017 13:20

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Ik zou zo langzamerhand de dingen regelen waarbij je afhankelijk bent van anderen: opvang, kraamzorg etc.
Voor de rest kan het allemaal nog wel hoor :)
<<

Anoniem223

Bericht 25 Sep 2017 13:21

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Taeda schreef:Overigens merk ik dat het fijner is voor het kindje als de dagen opvang aaneengesloten zijn. Mijn zoon is de eerste dag nog heel verlegen, maar op de derde dag lacht hij gelijk naar de gastouder. Dit gaat elke week hetzelfde, dus ik denk dat de herhaling voor hem voor herkenning zorgt.


Oh dat is goed om te weten! Ik dacht dat 2 dagen achter elkaar misschien teveel prikkels geven. Maar dan zou maandag en dinsdag voor ons ook een optie zijn. Evt kan ik navraag doen welke dagen ze nog vrij hebben.

Ik wil eigenlijk de 16 wk echo afwachten. Wij hebben verhoogde kans op open ruggetje, dus het is nog niet zeker dat ons kindje ook echt geboren gaat worden (waar we uiteraard wel vanuit gaan). Ik vind het spannend om van alles te regelen als de kans bestaat dat je alles moet afzeggen omdat je kindje het niet heeft gered (of moet aanpassen wegens handicap).
<<

Anoniem243

Bericht 25 Sep 2017 13:25

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Nee hoor, ik wacht de 20 weken echo af en heb dat mijn eerste zwangerschap volgens mij ook gedaan. Het enige dat ik voor die tijd deed/doe is verloskundige zorg, kraamzorg en opvang regelen.
<<

Anoniem280

Bericht 25 Sep 2017 13:30

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Erkenning kan ook na de geboorte.

Wij zouden het eerst na de tijd doen, maar omdat ik vroegtijdig in het ziekenhuis kwam te liggen hebben wij erkenning van ongeboren vrucht gedaan.

Eerste reactie van Marin ben ik het persoonlijk niet mee eens.
Kom je vroegtijdig te bevallen en jullie kindje moet blijven, dan hoeft dat geen speling te geven.
Je kindje is op dat moment nummer 1 en thuis schiet er dan snel bij in.
(Spreek uit ervaring)

En laat met dingen regelen?
Nee hoor.
Kraamzorg had ik met 22 weken geregeld.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Sep 2017 13:33

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Caramba schreef:Erkenning kan ook na de geboorte.

Wij zouden het eerst na de tijd doen, maar omdat ik vroegtijdig in het ziekenhuis kwam te liggen hebben wij erkenning van ongeboren vrucht gedaan.

Eerste reactie van Marin ben ik het persoonlijk niet mee eens.
Kom je vroegtijdig te bevallen en jullie kindje moet blijven, dan hoeft dat geen speling te geven.
Je kindje is op dat moment nummer 1 en thuis schiet er dan snel bij in.
(Spreek uit ervaring)


Oh ik bedoel het ook niet rot ofzo Caramba. Maar er zijn natuurlijk genoeg mensen bij wie nog niet alles klaar is rond de 32 weken en als onverhoopt het kindje dan al geboren wordt, ligt hij/zij waarschijnlijk nog enkele weken in het ziekenhuis. Als je dan thuis nog niet alles af had, dan komt dat nog wel, dat heeft dan niet de eerste prioriteit, dat bedoelde ik (dus eigenlijk hetzelfde als jij).
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 25 Sep 2017 13:36

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Na de termijnecho werd geadviseerd de 20weken echo in te plannen en dat vond ik ook wel prettig want ze hadden zo ver vooruit nog veel plaatst dus konden we als eerste in de ochtend en was mijn man gewoon een half uurtje later op zijn werk, hoefde er niet echt rekening mee te houden.

De commode zat bij ons een week of 3 levertijd op, bedje komt uit de familie, kast van de Ikea en kinderwagen via marktplaats dus geen levertijd verder.

Bij de tweede hadden we de eerste maanden een oude kinderwagen in de woonkamer staan ipv een box, dat matrasje heeft mijn moeder op de dag dat ik opgenomen ben opgehaald bij buren die het pakketje aangenomen hadden en op maat gemaakt. Daar had ik ook echt een stress van, dan maar geen box of iets dergelijks de eerste dagen, de wagenbak volstaat ook.

Bij de oudste hadden we geen auto en toen zijn we gewoon helemaal niet naar van die babywinkels a la Prental geweest ( bij de tweede 1 keer maar wat is dat vreselijk zeg), gewoon alles online besteld en dat kan je ook prima 's avonds op de bank doen. Ik ben daar wel na de termijnecho langzaam mee begonnen maar dat was meer omdat ik het leuk vond om er bij stil te staan en omdat ik niet alles in 1 keer wilde bestellen maar op verschilde plaatsen bij elkaar gezocht heb.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem280

Bericht 25 Sep 2017 13:40

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Kinderkamer kon niet in ons oude huis, wiegjes stonden pas inelkaar de dag voordat ze thuis kwamen.
Ik was gewoon ziek van de spanning, stress en zenuwen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Sep 2017 14:57

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Atelier Madame schreef:
Marin schreef:
Susan schreef: Een kinderwagen kun je bij zo'n grote babyzaak zo uitzoeken en meenemen, het is allang niet meer zo dat daar tig weken levertijd op zit. Ik denk dat veel mensen het zo vroeg regelen omdat ze dat gewoon leuk vinden, omdat het dan allemaal wat echter wordt.


Bij ons zat op de wagen zeker wel paar weken (weet niet meer hoeveel, paar maanden zelfs geloof ik) levertijd. Maar dat laatste is ook zeker waar.


Op die van ons zat destijds zeiden ze 20 weken levertijd.. dus soms wel handig om daar op tijd naar te gaan kijken.

Op de eerste kinderwagen die wij hadden zat ook een langere levertijd, maar dat was bij zo'n kleiner filiaal. Later hebben we een paar keer een wagen bij zo'n Prenatal Megastore gekocht en daar hadden ze altijd heel veel op voorraad. Misschien niet als je een heel speciaal model wil hebben, maar als je dat heel graag wil dan weet je dat wel en dan koop je 'm ook wel eerder, als je er niet zo'n haast mee maakt dan denk ik dat je een gangbaarder model ook prima vindt. Het is in ieder geval niet zo dat je geen enkele wagen meer kunt krijgen als je wacht tot het laatste moment, je hebt zelfs nog vrij veel keus.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 25 Sep 2017 15:07

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Ell schreef:
ShallY schreef:Nee hoor je hebt nog tijd zat.
Wat je wel optijd moet regelen is o.a. kinderopvang als je de kleine naar het kdv wil doen


Oh ja! Mijn vriend weet nog niet welke dag hij vrij wil. Ik wil 3 dagen gaan werken, maar er moet eerst iemnand worden aangenomen (dat moet nog volledig worden opgestart, advertentie, de functie bepalen, enz) dus dat weet ik de komende maanden nog niet. Dus ik heb werkelijk geen idee welke dagen we straks kinderopvang nodig hebben.
Wanneer is normaal om dat te regelen?


ligt er beetje aan waar je woont. (Stad of dorp) maar tussen 12 en 16 weken is wel normaal.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 25 Sep 2017 15:22

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Op onze Mutsy Evo moesten wij 7 weken wachten (gekocht bij Babydump dus wel grote winkel)
Gastouder hebben we met 12 weken ingeschreven, was ook precies optijd want ze bleek nog maar één plekje te hebben.
Erkenning hebben we rond 15 weken geloof ik geregeld, advies is dacht ik om het voor de 24 weken te regelen zodat mocht er wat met jou gebeuren na die tijd, jouw partner over het kindje kan beslissen.
10.04.17
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 25 Sep 2017 17:01

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

De 20 weken echo kregen wij zelf een afspraak voor thuis. En hebben wij zelfs niets voor hoeven doen. De VK deed een doorverwijzing naar het ziekenhuis.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 25 Sep 2017 17:35

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Nee hoor, je bent niet laat! Ik kan me voorstellen dat het zo voelt, maar maak je geen zorgen. Ik denk dat veel vrouwen het vooral héél erg leuk vinden en dat snap ik ook. Vaak heb je al wel eventjes de wens om zwanger te zijn en dan ineens mag je écht naar spullen kijken en ze kopen enzo.

Ik zou wat zaken regelen die van groot belang zijn, zoals kraamzorg, opvang, werkdagen en financiën. Kamertje hadden wij een lange levertijd op. Ik geloof met 17 weken besteld en door allerlei fouten hadden we pas met 38 weken het kamertje zoals we het wilden. Ook kinderwagens hebben soms een behoorlijke levertijd. Een vriendin vertelde met dat er een enorme wachttijd zit op de Joolz bijv.

Komt allemaal goed. Juist wel lekker om zo relaxed te zijn :smile:
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 25 Sep 2017 17:56

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Wij zijn ook pas rond de 14 weken begonnen met de eerste dingen. We wilden de eerste echo's afwachten en we waren nog een beetje verloren in wat we allemaal moesten kiezen. Kamertje (tweedehands) hebben we met 26 weken ingericht. Ik was niet de meest mobiele zwangere en was blij toen het klaar was, want het in elkaar zetten vond ik best zwaar. Normaal gezien draai ik mijn hand daar niet echt voor om. Nu slaapt ze pas sinds anderhalve week op dat kamertje, dus het was ook niet echt noodzakelijk dat het op tijd klaar was.

Kinderwagen en maxicosi pas rond de 32 weken. Die hebben we overgenomen van vrienden en hun jongste zat er nog net in. Omdat er een tijdje sprake van was dat ze vroeger gehaald zou worden heb ik op een gegeven moment toch maar een date met ze gepland omdat ik nerveus werd van langer wachten.

In de kraamweek hebben we ook nog van alles besteld. Tot in de puntjes voorbereid ben je toch nooit.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 25 Sep 2017 23:58

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Onze zoon is 4.5 maand en heeft nog steeds geen kamer, wij vonden zonde van het geld. Zijn pas dingen gaan kopen rond de 30ste week.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem257

Bericht 26 Sep 2017 07:13

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Ik was er wel vroeg mee bezig, maar meer dan het dromen en bedenken wat ik wilde. Kamertje in orde maken (moest echt heel veel gebeuren) zijn we mee begonnen na de 20 weken echo. Ik denk dat rond 27 weken af was, omdat ik die dag toevallig hulp had. Achteraf maar goed ook want ben opgenomen met 30 weken en bevallen met 32.
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 26 Sep 2017 10:06

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Goed handig topic dit en vooral het topic van Marin, bedankt!
Wij hebben op dit moment alleen de kraamzorg geregeld.
12-03-2018
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 26 Sep 2017 11:33

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Opvang zou ik wel gaan regelen, bij ons was er een wachtlijst van 1 jaar! En er is er ook maar 1 in het dorp dus wij staan nu op de wachtlijst en gaan binnenkort langs om kennis te maken/rondleiding enzo. Niet dat we veel te kiezen hebben als deze niet bevalt :-).

Maar voor de rest ben ik ook nog niks aan het regelen. Het is meer dat anderen komen met "we hebben dit en dat nog, willen jullie het overnemen?" Dus zo hebben we wel al de maxi cosi en de kinderwagen maar voor de rest komt het wel een keer hoor.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2501

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 26 Sep 2017 11:59

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Opvang verschilt heel erg. Ik heb vorige week nog een opvang gebeld (ineens twijfels en hormonen) en daar zou J. per direct terecht kunnen. Zitten er hier wel 3 naast elkaar.
<<

Anoniem223

Bericht 26 Sep 2017 14:22

Re: Zijn wij zo laat met regelen?

Ik heb even snel gegoogeld en er zitten bij ons in het dorp echt veel kinderopvangcentra en gastouders. Ik heb 3 favorieten, dus ik ga vrijdag (dan heb ik vrij) eens bellen. Ik moet mijn werkdagen nog indelen (vrijdag kan ik niet werken ivm middagsluiting dus dan haal ik mijn uren niet, en mijn vriend gaat woensdag thuisblijven), dus wat dat betreft ben ik nog enigszins flexible. De 20 weken echo staat inmiddels ook.
De maand oktober zijn we geen enkel weekend beide thuis, dus ik denk dat we in November gaan kijken voor een wagen. Ik ga ook even een lijstje maken en aangeven wat we allemaal moeten regelen en wanneer ik dat zou willen doen. Geeft denk ik wel wat rust in mijn hoofd.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx