Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Anoniem316

Bericht 25 Sep 2017 09:20

Re: Stomme vragen topic #4

Het was vooral de zin 'karige vervanging van moedermelk' die mijn nekharen recht overeind deden staan. Waarom moet het nou altijd met zo'n toontje.

Wat Elliot zegt: de voeding wordt aangepast aan de behoeften van het kind, net zoals borstvoeding dat doet.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 25 Sep 2017 09:21

Re: Stomme vragen topic #4

En vanaf nummer 2 (of was het vanaf 3?) schijnt ook meer suiker (oid) te zitten, waardoor het soort van verslavend werkt en dus langer gedronken wordt en dus meer opbrengt voor de fabrikanten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Sep 2017 09:25

Re: Stomme vragen topic #4

MissBitchy schreef:En vanaf nummer 2 (of was het vanaf 3?) schijnt ook meer suiker (oid) te zitten, waardoor het soort van verslavend werkt en dus langer gedronken wordt en dus meer opbrengt voor de fabrikanten.

Ja dat schijnt, maar dat is dus niet zo. Dat is een fabeltje.

♥♥
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 25 Sep 2017 09:25

Re: Stomme vragen topic #4

Olijfje schreef:Is het dan echt zo dat nr 1 hetzelfde is als nr 2, 3 en 4?
Goed om te weten ivm de op komst zijnde baby.


Nee het is niet precies hetzelfde maar nr 1 bevat alles wat een kind nodig heeft, ook na 6 maanden.

http://anurati.com/918/918

Eliot, de samenstelling van bv veranderd na de eerste weken echt niet zo veel meer. Wel dat het qua vet verhoudingen en zo verschilt gedurende de dag, maar echt niet dat er na 6 maanden ineens veel meer ijzer in zit. De extra ijzer die in kv nr 2 zit is volgens de WHO juist niet goed. Ik weet er verder ook niet het fijne van, heb me er niet heel erg in verdiept omdat ik het niet nodig heb, maar ik geloof zelf liever een instituut als de WHO boven de makers van de kunstvoeding. En onderschat niet hoeveel van dat soort onzerzoeken, ziekenhuizen en cb's etc dik gesponsord worden door oa nutricia.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Sep 2017 09:29

Re: Stomme vragen topic #4

Het artikel spreekt mij ook niet heel erg aan moet ik eerlijk zeggen, sorry Fiwen. Ik haakte ook af bij het zinnetje "Zolang melk nog het hoofdbestanddeel is van het menu van een kind (tot de eerste verjaardag ongeveer) heeft het kind borstvoeding nodig en bij gebrek daaraan gewone kunstvoeding nummer 1",
ondanks dat ik zelf (deels) borstvoeding geef.

Ik geloof best dat het een miljardenindustrie is (sterker nog, dat lijkt me heel normaal) maar ik vertrouw er (misschien ten onrechte hoor) op dat de melk ook wel meegroeit met de behoeften van het kind.

Dee, hij eet nu met gemak 65 gr op, dus ik denk dat ik dat binnenkort maar ga verhogen naar rond de 100 gr ongeveer en vanaf daar opbouwen. Ik had het idee dat het vanaf 6 maanden echt wel een fles ging vervangen maar dat is dus niet zo. Ik merk wel dat hij er aan toe is om wat anders te eten, vrijwel alles gaat er met smaak in, hij wordt blij als hij in z'n stoel gezet wordt en het eerste hapje kijkt hij vies maar hij doet z'n mondje wel goed open. Hij snapt het hele concept van eten al echt prima.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Sep 2017 09:34

Re: Stomme vragen topic #4

Ik vind dat dus lastig, ik heb het idee dat je nergens écht objectieve informatie over kunstvoeding kunt krijgen. Want inderdaad, ofwel de informatie komt van instanties af die er baat bij hebben dat je kv koopt, of het komt van organisaties die zo enorm pro borstvoeding zijn dat ze artikelen schrijven met zinnetjes als 'karige vervanging voor borstvoeding' of in ieder geval tussen bijna iedere regel van het artikel door laten klinken dat borstvoeding echt ontzettend veel beter is. De informatie die zij over kv schrijven geloof ik dus ook niet.

Ik heb deze site gebruikt:
http://www.babyvoedingchecker.nl/

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Sep 2017 09:36

Re: Stomme vragen topic #4

Ja dat vind ik ook lastig Elliot. En sowieso, dat er nergens echt één voedingsadvies is (maar dat weet je nou wel van mij haha).
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 25 Sep 2017 11:08

Re: Stomme vragen topic #4

Het blijft ook lastig omdat nr 1 niet gepromoot mag worden. Borstvoeding moet als advies worden gegeven.

Daardoor is het ook lastig om objectieve informatie te vinden denk ik.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 25 Sep 2017 12:34

Re: Stomme vragen topic #4

Elliot schreef:
MissBitchy schreef:En vanaf nummer 2 (of was het vanaf 3?) schijnt ook meer suiker (oid) te zitten, waardoor het soort van verslavend werkt en dus langer gedronken wordt en dus meer opbrengt voor de fabrikanten.

Ja dat schijnt, maar dat is dus niet zo. Dat is een fabeltje.

Dit inderdaad. Ik had dat ook gelezen, maar dit blijkt niet waar te zijn. Wij zijn overgestapt naar nr 2, voor ons is dit financieel gunstiger. Mijn man krijgt maaltijdcheques op zijn werk (BE) en nr 1 is niet in de supermarkt te koop in BE.

Marin, ik bood eerst het vaste voedsel aan en daarna pas een fles. Dus dan had hij al groenten of brood op en dronk hij vaak niet meer een hele fles op. Nu zit hij op twee flessen, bij ontbijt/lunch een halve fles en voor hij naar bed gaat nog een hele fles. Een tijd heeft hij op vier flessen gezeten, 7u/12u/16u/19u en hij ging vanzelf delen laten staan. Als dat een paar keer was, maakte ik minder.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 25 Sep 2017 19:38

Re: Stomme vragen topic #4

Ik ben juist wel blij met het artikel en ga dus na 6 maanden door met nummer 1. Ik was juist op zoek naar info daar over en heb het al vaker gelezen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Sep 2017 20:25

Re: Stomme vragen topic #4

Dank je voor je schema en uitleg Taeda!

Hier was vandaag wel een prettig gestructureerde dag.
Weet niet of dit goed te zien is. Maar ook vier flessen dus plus banaan als fruithap en wortel als groentenhap. En in de ochtend vroeg (nacht) nog één borstvoeding.

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 25 Sep 2017 21:05

Re: Stomme vragen topic #4

Wat fijn dat het combineren zo goed gaat Marin. Dat deed die van mij mooi niet. En nu ze bijna 2 is, wil ze ineens al het drinken uit een babyfles drinken :palm:
04-2014
10-2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Sep 2017 21:08

Re: Stomme vragen topic #4

Ja het is wel echt het laatste staartje hoor. Een of twee voedingen red ik nog per dag, meer niet. Maar is goed zo. Ik wilde tot na de vakantie voeden en we gaan volgende week weg. Fulltime heb ik niet gered maar op deze manier werkt 't ook.

Haha wat een gekkerd heb je. Mag ze dat dan ook of niet? Heb je die überhaupt nog in huis?
Let's discover the world together.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 26 Sep 2017 11:05

Re: Stomme vragen topic #4

Ik heb ook een stomme vraag. Hebben jullie baby's met de fles ook zo'n melkbaard? Zelfs zn slabber is nattig
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem231

Bericht 26 Sep 2017 11:42

Re: Stomme vragen topic #4

Ja elsa dat hadden ze hier ook. Let op dat ze geen smet in de nek krijgen. Misschien een andere speen proberen, dat werkte hier wel.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 26 Sep 2017 11:45

Re: Stomme vragen topic #4

Hier geen last van, wij doen met de fles ook nooit een slabbetje om.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Sep 2017 11:49

Re: Stomme vragen topic #4

Wel een beetje, maar dat veeg ik gewoon tussendoor af met een hydrofiel als het te erg wordt. Geen slab in elk geval met fles.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 26 Sep 2017 13:18

Re: Stomme vragen topic #4

Marin schreef:Dank je voor je schema en uitleg Taeda!

Hier was vandaag wel een prettig gestructureerde dag.
Weet niet of dit goed te zien is. Maar ook vier flessen dus plus banaan als fruithap en wortel als groentenhap. En in de ochtend vroeg (nacht) nog één borstvoeding.

Afbeelding

Wat is dit? Houd jij dit allemaal elke dag bij in een app?

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Sep 2017 13:59

Re: Stomme vragen topic #4

Ja! Baby DayBook app. Gebruik ik al sinds de geboorte (oké nee, eerste paar dagen was het even zoeken naar een goede app). Werkt als een tiet. (no pun intended).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Sep 2017 14:05

Re: Stomme vragen topic #4

Marin schreef:Ja! Baby DayBook app. Gebruik ik al sinds de geboorte (oké nee, eerste paar dagen was het even zoeken naar een goede app). Werkt als een tiet. (no pun intended).

Lijkt me wel handig met borstvoeding. :ja:
<<

Anoniem328

Bericht 26 Sep 2017 14:07

Re: Stomme vragen topic #4

Meine Liebe wat een schema en dat elke dag.
Wij (althans de kraamhulp) deden dat alleen in de kraamweek. Daarna nooit meer wat bijgehouden van dat alles.

Waarom houd je dat allemaal bij? Wat is het doel daarvan? Oprechte vraag hoor! :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Sep 2017 14:09

Re: Stomme vragen topic #4

Jazeker! Er zijn ook heel veel andere apps hoor, Medela onder andere. Maar deze vonden wij echt heel fijn werken. Hij synchroniseert ook automatisch met andere accounts, dus als ik iets invul, ziet m'n man dat ook. Handig als hij dus eens wil kijken of iets wil invullen als ik er niet ben. Met borstvoeden geeft ie een timer (ook als sticky lockscreen notification), kan je aangeven of het links of rechts was en onderaan staat dus een tijdschema van hoe lang alles geleden is. Flessen kan je invullen of het moedermelk of flesvoeding was, hapjes kan je aanvullen. Luiers of ze wet of dirty :laughcry: waren. Je kunt zelfs badje, wandelingen en slapen invullen maar dat is me iets te veel van het goede. Hoewel als je bijv echt heel strak slaapritme aan wilt houden om te slaaptrainen de slaaptimer weer heel handig kan zijn, maar zelf gebruik ik dat niet. Luiers etc hoef ik op zich nu niet heel erg meer in te vullen, maar het is gewoonte geworden. Toen hij slecht groeide was het wel handig. Oh ja, gewicht en curves staan er ook in, en statistiek van alles, dat was destijds ook heel prettig, superhandig overzicht (percentages welke boob meer gebruikt wordt :laughcry:, hoeveel plas- en poepluiers op een dag etc). Ik kan 'm je echt aanraden.

Beetje nerdy but I like it.


Edit: Olijfje, structuur! Anders ben ik met mijn warhoofd echt kwijt hoelaat hij voor het laatst gegeten heeft. Ik zou echt niet zonder kunnen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 26 Sep 2017 14:11

Re: Stomme vragen topic #4

Haha. Je weet hoe nerdy ik ben met statistiekjes en dat soort dingen. :love:

Ik zag het gisteren al en toen dacht ik wooowww, too much. Maar toen heb ik even nagedacht en het is toch iig voor borstvoeding (welke kant enzo) handig en dan kan je altijd uitgebreider gaan invullen als je dat wilt.
<<

Anoniem243

Bericht 26 Sep 2017 14:12

Re: Stomme vragen topic #4

Olijfje schreef:Meine Liebe wat een schema en dat elke dag.
Wij (althans de kraamhulp) deden dat alleen in de kraamweek. Daarna nooit meer wat bijgehouden van dat alles.

Waarom houd je dat allemaal bij? Wat is het doel daarvan? Oprechte vraag hoor! :)


Ik ben ook nieuwsgierig! Ik heb het na de kraamweek misschien nog twee weken bijgehouden (alleen de voedingen dan) en daarna ook niet meer... Ik had wel een tijdje een briefje op m'n nachtkastje waar ik op schreef welke kant hij het laatst had gedronken en hoe laat dat was want 's nachts raakte ik nog wel eens de draad kwijt, haha.

Edit: lees nu dat het antwoord er al stond :palm: Voor voedingen is het in het begin wel handig maar het zou mij gewoon teveel werk zijn geloof ik.
Laatst gewijzigd door Anoniem243 op 26 Sep 2017 14:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Sep 2017 14:12

Re: Stomme vragen topic #4

Cotton schreef:Haha. Je weet hoe nerdy ik ben met statistiekjes en dat soort dingen. :love:

Ik zag het gisteren al en toen dacht ik wooowww, too much. Maar toen heb ik even nagedacht en het is toch iig voor borstvoeding (welke kant enzo) handig en dan kan je altijd uitgebreider gaan invullen als je dat wilt.


Ja joh er is een hele markt voor de in app store, moet je maar eens kijken. Maar na een aantal proberen, bleef deze hangen, ik vind 'm echt heel fijn.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx