Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie werkt er hier bij een bank?

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 26 Sep 2017 08:18

Wie werkt er hier bij een bank?

Of kan me misschien verder helpen?!

Het is namelijk zo dat er bij mijn geboorte een rekening is geopend door de opa en oma van mijn moeder. Een paar weken geleden kwam mijn moeder hier opeens mee aanzetten. Er is namelijk nooit wat met die rekening gedaan verder.
Ik ben toen naar de bank gegaan, met een oude afschrift die mijn moeder toevallig nog had gevonden. De rekening is echter helemaal niet meer te vinden bij de Rabo. Hetzelfde geldt voor de rekening van mijn broertje.

Volgens de desbetreffende medewerker is het zo dat ze alle (historische) gegevens maar maximaal zeven jaar bewaren, en dat voor die tijd dus blijkbaar de rekening al is opgeheven. Mijn ouders, en ik uiteraard ook, weten echter van niks dat we die rekening hebben opgeheven.

Ik zou gewoon heel erg graag willen weten wat er nou met mijn rekening is gebeurd en ergens vind ik het ook wel een gek idee als dus blijkbaar de hele geschiedenis wordt gewist na zeven jaar.

Dus ben benieuwd of er iemand hier is die dat kan bevestigen, dat dat inderdaad wordt gedaan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 26 Sep 2017 08:55

Re: Wie werkt er hier bij een bank?

Volgens mij is het ook wel zo dat bedrijven hun financiele gegevens voor een bepaalde periode moeten bewaren (ik dacht 10), maar ik weet niet of dat ook voor banken geldt.

Wel vind ik het vreemd dat die rekeningen weg zijn. Drie jaar geleden ging ik een hypotheek bij de SNS aanvragen. Ik had ooit als klein meisje ook een rekening bij de SNS. En die rekening konden ze nog opsnorren en daar stond ik blijkbaar zwaar in de min. Ik snapte niet waarom, maar er waren ieder jaar wel kosten voor het behoud van de rekening afgeschreven.

Door tussenkomst van mijn filiaal hier is dat bedrag kwijtgescholden maar ze hadden hem dus nog wel openstaan die rekening. En ze konden nog alle gegevens ervan vinden.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Sep 2017 08:57

Re: Wie werkt er hier bij een bank?

Maar stond er dan helemaal geen saldo op? Ze kunnen toch niet zomaar de rekening opheffen als er nog saldo op staat, dat geld moet toch ergens heen?

♥♥
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 26 Sep 2017 09:07

Re: Wie werkt er hier bij een bank?

Jawel, er zou geld op moeten staan, dat is er nooit afgehaald. Gestart met 100 gulden en de laatste afschrift uit 1995 stond op 125 gulden. Er is nooit bij gestort, puur rentes zeg maar.

Daarom is het zo gek dat ie opeens opgeheven lijkt te zijn.

Vaag dat jouw rekening dus nog wel zichtbaar was, Caro. Maar goed opgelost zo!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 26 Sep 2017 09:25

Re: Wie werkt er hier bij een bank?

Ja, dus het zou wel heel goed kunnen dat die 125 gulden van destijds gewoon negatief saldo allemaal is geworden door die jaarlijkse kosten. Dus voordat je denkt dat er nog geld op staat, zou je daar rekening mee kunnen houden!
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 26 Sep 2017 09:27

Re: Wie werkt er hier bij een bank?

Leven jou opa en oma nog? Zou het kunnen zijn dat (als ze overleden) zijn de rekening bij de erfenis is meegenomen? Volgens mij kan een rekening namelijk niet op naam van kinderen gezet worden, maar gebeurt dat pas als ze 18 worden. Daarvoor is een volwassenen de 'eigenaar' daarvan.

Wel heel vreemd trouwens dat ze er niks van terug kunnen vinden.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 26 Sep 2017 10:00

Re: Wie werkt er hier bij een bank?

Zou wellicht kunnen, maar op die kinderrekeningen werden geen kosten in rekening gebracht.
Wellicht vanaf het moment dat ik 18 zou zijn. Maar dan nog zou er een negatieve bankrekening moeten zijn toch.

Het gaat me niet om het geld (negatief of positief), maar wil gewoon weten wat er nou uiteindelijk mee is gebeurd. Vooral omdat er niks meer zichtbaar is.

Ster, mijn opa en oma leven niet meer. Dat wat je schreef had ik ook nog aan gedacht. Maar het is bijna niet mogelijk.
Want mijn moeder wilde heel wat jaren geleden die rekening opheffen en dat geld op onze andere spaarrekening, die van mijn ouders, zetten, omdat er verder toch niks mee gebeurde. Maar dat kon dus op dat moment niet, omdat naast mijn moeder ook mijn vader toestemming moest geven. Zij waren dus blijkbaar de gemachtigde ofzo, zoals jij ook omschrijft. Mijn moeder heeft dit toen nooit voortgezet, omdat mijn vader veel werkte en ze dat teveel moeite vonden op dat moment. Daarna is ze die hele rekening vergeten.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 26 Sep 2017 11:06

Re: Wie werkt er hier bij een bank?

PM me maar als je wilt. Vraag ik het vanavond aan mijn man.
Werkt bij andere, maar kan hier vast antwoord op geven als je wilt.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers