Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat kan dit zijn?

<<

Evaa@

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 08 Okt 2015 18:19

Bericht 01 Sep 2017 18:35

Wat kan dit zijn?

Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven want ik ben het spoor een beetje bijster.

Sinds twee maand ben ik heel moe (Pas na 13uur slaap word ik uitgerust wakker),kom ik aan in gewicht (Gemiddeld een halve tot hele kg per maand) wat er ook niet af gaat en heb ik moeite met eten. Daarmee bedoel ik dat eet omdat het moet maar zin in eten, nee. Twee maand geleden heb ik bloed laten prikken of het iets met de schildklier te maken kon hebben, daar kwam niets uit. Volgende week moet ik weer bloed prikken voor de schildklier maar ik verwacht wederom dat er niets uit gaat komen. Daarom ben ik naar mijn levensstijl gaan kijken. Ik slaap voldoende: 8/9uur per nacht als ik moet werken, ik drink bijna nooit alcohol, ik ervaar geen stress of drukte op het moment en geestelijk voel ik mij ook niet down. Ik heb wel zin om bijv. morgen het huis te poetsen maar wanneer het eenmaal morgen is heb ik er echt de energie niet voor :( En er zijn de laatste tijd ook geen (grote) veranderingen in mijn leven geweest dus ik zit met een groot vraagteken. Het lijkt mij de schildklier maar het bloedonderzoek zegt van niet. Wat denken jullie?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Sep 2017 18:37

Re: Wat kan dit zijn?

Heb je alleen op je schildklier laten prikken of ook op ijzer bijvoorbeeld en vitamines?
Je kunt niet zwanger zijn?
2016
<<

denjos

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 01 Sep 2017 23:29

Bericht 01 Sep 2017 23:37

Re: Wat kan dit zijn?

Dat zijn lastige symptomen kan zowel geestelijk als lichamelijk een oorzaak hebben.
Hoe zijn je gedachten, ben je ook wat negatiever dan anders? Of hoe is je algehele gevoel op de vermoeidheid na natuurlijk. Voel je je goed, opgewekt, gelukkig?
<<

Anoniem249

Bericht 02 Sep 2017 09:20

Re: Wat kan dit zijn?

Ik zou inderdaad om een breder bloedonderzoek vragen. Het klinkt als ijzertekort/bloedarmoede.
<<

Evaa@

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 08 Okt 2015 18:19

Bericht 02 Sep 2017 10:50

Re: Wat kan dit zijn?

Zwanger, zeg nooit nooit haha maar ik heb vorige maand nog mijn menstruatie gehad en ik moet aankomende week (woensdag om precies te zijn) weer mijn menstruatie krijgen. Mocht er volgend weekend nog niets zijn dan haal ik wel even een test voor de zekerheid. Verder slik ik multi-vitamines en ijzertabletten, je zou dan toch zeggen dat er daar geen tekort van zijn maar dat zegt natuurlijk niets.

Wat betreft mijn gedachten: Die zijn niet negatiever dan normaal, ik heb wel zin om te werken, zin om leuke dingen te doen, het huishouden etc maar de energie ontbreekt gewoon waardoor het niet lukt. Qua gevoel voel ik mij buiten de moeheid om goed.

Ik ben bijv. gisteren om 22.30u naar bed gegaan en vanmorgen 10.30u werd ik wakker gemaakt door mijn vriend, 12uur geslapen en echt super fit voel ik mij niet maar ik voel mij ook niet super moe zoals op de dagen dat ik werk (Ik werk 4 dagen van 8.30-14.30) en op het werk gaat het wel oké maar rond 16.00/17.00 'stort' ik helemaal in en wil ik het liefste gaan slapen. Dat doe ik niet omdat ik mijzelf dat niet aan wil wennen maar in het weekend komt het wel vaak voor dat ik smiddags even gaan slapen (max. 2uur) omdat ik het echt niet volhoudt. Of ik neem een douche, daar knap ik dan ook wel wat van op. Anyway ik moet in ieder geval woensdag eerst nog langs mijn eigen dokter (Ik ben afgelopen week bij een andere dokter geweest omdat mijn eigen op vakantie was) en dan ga ik zeker even vragen of ik op meerdere punten getest kan worden. Maar kom je bij ijzertekort/bloedarmoede ook aan in gewicht?
<<

Anoniem249

Bericht 02 Sep 2017 11:06

Re: Wat kan dit zijn?

Je komt niet aan in gewicht, maar het remt wel je eetlust. Ijzertekort kun je niet aanvullen met ijzerpillen van de drogist, daar zit veel en veel te weinig ijzer in om je tekort aan te vullen.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 02 Sep 2017 13:48

Re: Wat kan dit zijn?

Is je B12 ook geprikt?

Mocht je een opnameprobleem hebben dan kun je vitamines slikken maar B12 wordt dan niet opgenomen.

De klachten klinken mij heel bekend in de oren en ik heb schildklierproblemen en B12 tekort. Schildklier is bij jou al uitgesloten lees ik.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Evaa@

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 08 Okt 2015 18:19

Bericht 07 Sep 2017 09:19

Re: Wat kan dit zijn?

Nou, ik ben gisteren naar de dokter geweest en ik word op heel veel dingen geprikt: Schildklier, Bloedarmoede, Vitamine B12 en nog aardig wat punten meer oa ALAT (Iets met de lever) en nog meer lever/nier/buik gerelateerd. Het is dus afwachten of er iets uitkomt.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 13 Sep 2017 19:26

Re: Wat kan dit zijn?

Weet je al iets Evaa@ ?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Evaa@

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 08 Okt 2015 18:19

Bericht 16 Sep 2017 14:42

Re: Wat kan dit zijn?

Excus ce'st moi, helemaal vergeten om te reageren. Ik ben donderdag bij de dokter geweest (ze wou ook even naar mijn hart/longen luisteren) en ik heb een vitamine d tekort :laughcry: Nooit geweten dat je daar zo moe van kan zijn dus ik moet tabletjes slikken en over een maand weer bloed prikken.
<<

Anoniem335

Bericht 16 Sep 2017 17:52

Re: Wat kan dit zijn?

Fijn dat er wat gevonden is! Daar hoop je toch altijd op dan.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Sep 2017 19:03

Re: Wat kan dit zijn?

Ik had het ook en na twee weken met pillen, knapte ik enorm op.
L2014 & H2017
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 16 Sep 2017 20:08

Re: Wat kan dit zijn?

Fijn dat je weet wat het is. Een vitamine D te kort kan inderdaad voor veel klachten zorgen. Hopelijk ben je snel weer de oude!
<<

Evaa@

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 08 Okt 2015 18:19

Bericht 17 Sep 2017 12:52

Re: Wat kan dit zijn?

Kexter schreef:Fijn dat er wat gevonden is! Daar hoop je toch altijd op dan.


Klopt, normaal hoop je dat er niets is maar er moest gewoon iets zijn waarom ik zo belachelijk moe was/ben. Dus dat is wel fijn! Ik was al even bang dat het tussen mijn oren zou zitten of dat ik overspannen aan het raken was oid maar godzijdank is dat niet zo:) Ik heb ook aan de dokter gevraagd waarom ik aan kwam in gewicht en het schijnt dat je aankomt als je lichaam te weinig energie heeft, wist ik ook nooit haha
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 20 Sep 2017 19:49

Re: Wat kan dit zijn?

Lees nu pas je topic en bij je openingspost moest ik gelijk aan vitamine D tekort denken. Ik heb dit ook, chronisch helaas. Hopelijk slaan je tabletjes aan!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 23 Sep 2017 21:53

Re: Wat kan dit zijn?

Ik heb van de week ook een bloedtest gehad om een en ander uit te laten sluiten en daarna kwam ook een verlaagd vitamine D gehalte uit.
Bij mij adviseerde de arts vitamine D3 in oliecapsules. Dit schijnt je lichaam beter op te nemen.
Misschien heb je wat aan deze informatie omdat ik las dat je tabletjes slikt.
Wat was jouw gehalte en welke hoeveelheid moet je slikken?
Ben wel benieuwd naar wat vergelijkingsmateriaal!
Bij mij was te 58. Niet erg laag dus, maar moet wel naar de 80 toe. Helemaal omdat we net de zomer achter de rug hebben.
Arts adviseerde 800 IE, maar die hadden ze niet, heb nu 1000 IE genomen.
Ben benieuwd of en wanneer ik wat merk!
December 2009
juli 2012
<<

Evaa@

Noob

Berichten: 61

Geregistreerd: 08 Okt 2015 18:19

Bericht 26 Sep 2017 08:45

Re: Wat kan dit zijn?

Bij mij was het 20 :laughcry: En je moet 60 of meer hebben. Wat grappig! Mijn dokter gaf ook 800E aan haha! Dat komt in ieder geval neer op 2 tabletjes van Roter - vitamine D capsules. Volgens mij is 800E hetzelfde als 20mcg. Ik slik ze nu ongeveer 2 weken en ik merk nog niet heel veel, voel mij wel iets fitter maar dat verschilt ook per dag. De dokter gaf ook aan dat het wel een paar maand kon duren :P

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers