Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het algemene-het-is-hier-mis-topic

<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 18 Sep 2017 09:56

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ik heb vanmorgen een echo gehad en het zag er helaas niet goed uit. Het hartje klopt heel traag en het vruchtje is echt veel te klein. Ik zou dan nu zo'n 5 weken en 3 dagen zwanger zijn, maar dat betekent dat ik al voor mijn eisprong positief getest heb. Vrijdag opnieuw een echo, de verloskundige verwacht dat het vruchtje aan het doodgaan is.

Maar wat doe je in zo'n geval met je werk? Ik heb me voor vandaag ziekgemeld, maar morgen? Ga je dan gewoon aan het werk? En als dan straks het vruchtje echt dood is, en je pillen moet of een curretage? Werk je dan gewoon tussendoor? Ik weet even helemaal niet wat ik moet.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Sep 2017 10:00

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Hee Maan wat naar.

Als je je oké voelt kan je deze week gaan werken, maar dat kan je enkel zelf beslissen.
Toen ik het wist bij de MA heb ik m'n baas op de hoogte gebracht en 'vrij' genomen de hele week. Nou werd ik die week ziek, anders was ik na de tabletten na 2-3 dagen wel weer aan het werk gegaan.
Heb op vrijdag tabletten gebruikt en maandag werkte ik weer. Maar vond dat weekend ertussen wel fijn.
Veel sterkte!
<<

Anoniem243

Bericht 18 Sep 2017 10:13

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat rot Maan, sterkte! Of je kunt en wilt werken nu en rond de medicatie/curettage is heel persoonlijk. Zelf had ik in de twee weken rond de twee curettages absoluut niet kunnen werken maar daarvoor (tijdens het 'wachten') wel.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Sep 2017 10:14

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ach Maan wat rot zeg, sterkte! Ik zou het laten afhangen van hoe je je voelt. Als jij een beetje afleiding wil en je lichamelijk gewoon ok voelt zou ik gaan werken maar het is ook prima om je ziek te melden.
Veel sterkte!

♥♥
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 18 Sep 2017 10:23

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb bedacht dat ik morgen wel thuis kan werken, ik had voor vandaag werk mee naar huis genomen, maar vandaag doe ik niets. En dan donderdag misschien wel weer naar het werk, woensdag ben ik vrij. En dan laat ik het daarna wel even afhangen van de echo vrijdag. Ik weet dan toch nog niet hoe het verder gaat.
<<

Anoniem243

Bericht 18 Sep 2017 10:26

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Heel goed, dag voor dag bekijken, er komt toch al zoveel op je af nu helaas. Gewoon doen waar jij je 'goed' bij voelt!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 18 Sep 2017 11:12

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Sterkte, Maan!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 18 Sep 2017 13:12

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat rot Maan! Sterkte
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 18 Sep 2017 18:48

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat rot Maan, ik hoop voor je dat alles mee lijkt te vallen en dat het vrijdag alsnog goed is. Ik heb altijd direct na het slechte nieuws mijn werk ingelicht. Ik merk dat er een soort van schaamte is onder mensen (ook bij mijzelf hoor) maar wanneer je erover praat er heel veel mensen zijn die het meegemaakt hebben. Als jij je donderdag goed genoeg voelt om te gaan werken moet je dat doen, maar door de spanning kan ik me goed voorstellen dat je het niet ziet zitten. Misschien kan je je een dagje ziek melden om te overbruggen. Hoef je nog niets te vertellen.

Sterkte en ik duim voor je!
⁠♡♡♡
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 18 Sep 2017 19:09

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Dank jullie wel.

Uffe, ik heb vandaag nog even ingelogd op mijn werk en zag dat mijn leidinggevende mijn directe collega's heeft gemaild dat ik ziek ben. Dat pleit er haast voor om toch nog maar een dagje thuis te blijven, want één dag ziek en dan alweer beter roept ook zoveel vragen op. Wie weet doe ik morgen wel wat, maar op zo'n manier dat anderen niet zien dat ik online ben.

Ik vind het eigenlijk nog vervelender als het vruchtje wel gegroeid blijkt vrijdag, want hoe kan een vruchtje met zoveel achterstand gezond zijn? Ik had ruim 8 weken zwanger moeten zijn, niet net 5.

Hoe gaat het nu met jou?
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 18 Sep 2017 19:13

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ja dat weet ik ook niet zo goed Maan. Het lijkt me gewoon een hele lastige situatie. Je hebt 0 zekerheid en dat maakt het lastig. Je kan altijd nog zeggen dat je wel weer wat beter was maar nog niet fit genoeg om naar kantoor te gaan?

Hier gaat het wel oke. Als ik werk gaat het goed, dan ben ik bezig en zorgen de leerlingen voor afleiding. Nog 1 zwangere collega maar die gaat volgende week met verlof dat is de confrontatie met dikke buiken ook over. Deze collega zit ook de hele pauze over haar buik te wrijven en dan ben ik jaloers.

Waarschijnlijk krijg ik 2 oktober de ingreep en daarna hoop ik dat we verder kunnen!
⁠♡♡♡
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 18 Sep 2017 19:21

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Dat lijkt me inderdaad heel frustrerend. Dan is het best fijn dat je binnenkort even van die zwangere buiken verlost bent, dat je even minder met je neus op de feiten wordt gedrukt. Hopelijk gaat het goed met de ingreep en kun je dan snel weer verder. Zo'n lange nasleep is extra moeilijk.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 18 Sep 2017 20:03

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat verdrietig maan, sterkte.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 18 Sep 2017 20:28

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Hé Maan, wat naar. Doe vooral datgene wat voor jou goed voelt.

Fijn dat je 2 oktober terecht kunt voor de ingreep Uffe. Hopelijk is het nu dan ook echt klaar.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 25 Sep 2017 08:45

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Hoe is het nu Maan? Al duidelijkheid?
⁠♡♡♡
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 25 Sep 2017 09:13

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Lief dat je het vraagt. Ik heb vrijdag weer een echo gehad, het hartje klopte nog een heel klein beetje, echt de laatste kloppingen, want het ging zo traag en af en toe was het even stil en dan toch begon het weer. De verloskundige heeft me aangeraden te kijken of de miskraam zelf op gang komt. Dat is inmiddels wel gestart, ik heb bloedverlies als een gemiddelde menstruatie, het gaat gestaag door. Nu afwachten of het heviger wordt, lastig om niet precies te weten hoe het verloop is. Ik hoop dat het snel achter de rug is, ik ben er toch behoorlijk verdrietig om, ook al heb ik al twee lieve kinderen om me heen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 25 Sep 2017 09:58

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ah Maan, lijkt me heel verdrietig om te weten dat het hartje wel geklopt heeft en nu langzaam ermee stopt. Gadver :(. Hopelijk is het snel achter de rug, sterkte!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem278

Bericht 25 Sep 2017 10:06

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Heel veel sterkte Maan :hug:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Sep 2017 10:08

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Oh van dat hartje word ik echt zo verdrietig Maan. Wat lijkt me dat moeilijk om te zien. Heel veel sterkte. Natuurlijk mag je verdrietig zijn.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Sep 2017 10:10

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat verdrietig Maan. Veel sterkte!

♥♥
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 25 Sep 2017 11:48

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Marin schreef:Oh van dat hartje word ik echt zo verdrietig Maan. Wat lijkt me dat moeilijk om te zien. Heel veel sterkte. Natuurlijk mag je verdrietig zijn.


Dat vond ik dus ook echt moeilijk, en mijn man ook. We hadden gehoopt dat het hartje vrijdag wel gestopt zou zijn, maar we hebben echt zo’n beetje de laatste hartslagen gezien. Zo zielig eigenlijk...
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 25 Sep 2017 11:48

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat verdrietig, sterkte Maan!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 25 Sep 2017 11:51

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ach wat naar. Hopelijk kan je er wat comfort uit halen dat jullie dat samen hebben gezien, samen afscheid hebben kunnen nemen. Hoe moeilijk ook.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem298

Bericht 25 Sep 2017 11:56

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Wat ontzettend verdrietig, Maan. Heel veel sterkte! :hug:
<<

Anoniem247

Bericht 25 Sep 2017 12:04

Re: Het algemene-het-is-hier-mis-topic

Ach Maan wat naar. Sterkte..
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Suus