Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oppas

<<

Anoniem301

Bericht 10 Mei 2017 11:46

Oppas

Hoera we hebben een oppas! Een goede vriendin van mij paste vroeger op haar, nu past zij op het kind van mijn vriendin. Hoe leuk! En ze heeft haar doorverwezen naar mij, en ze zoekt nog een oppasadres. Ze heeft dus ervaring, werkt bij Balorig en doet een opleiding met sport en kinderen. Ideaal!

Het duurt nog even maar 1 juli hebben mijn man en ik een date gepland en dan komt ze dus. Hopelijk bevalt het van beide kanten en kan ze zo eens in de 2 maanden een avondje komen zodat mijn man en ik op date kunnen. Lijkt me heerlijk!

Ik heb gevraagd of ze dan nog moet eten (ja) en wat ze dan wil (pizza) en wat ze graag drinkt, dus dat ga ik voor haar halen en nog wat lekkers. Deze moet ik houden hoor :) Hoe doen jullie dat doorgaans? En als je vraagt om 4 uur oppas maar je bent eerder terug, rond je dan gewoon af naar die 4 uur? Zijn wij wel van plan te doen. En hoe veel betalen jullie per uur? Wij 5 euro, ze is geloof ik net 17 geworden.

Ik ben in ieder geval heel blij en hoop dat het wat wordt :banaan:
<<

Anoniem272

Bericht 10 Mei 2017 11:57

Re: Oppas

Haha, wat klink je enthousiast!

Onze eerste oppas was ook een meisje waar ik zelf nog op heb gepast. Supergrappig. Heb daar opgepast tot zij 10 was. Toen ze 13 was kwam ze bij mij oppassen.
Inmiddels is ze bijna 20 en heeft ze niet zoveel tijd meer door studeren, uitgaan, vriendje, bijbaantje etc. We hebben nu een pooltje met andere oppassen.

Wij betalen onze oppassen volgens een leeftijdsschema. 4 euro als ze 15 jaar zijn, 4,50 bij 16 jaar, 5 euro bij 17 jaar etc. 6 euro per uur is de max.

Ik zorg altijd dat er lekkers in huis is. Dat mogen ze dan gewoon pakken uit het keukenkastje.

Als ik eerder thuis ben, haal ik dat wel af van het bedrag. Al ben ik dan wel geneigd naar boven af te ronden.

Verder is een uurloon het minimum, dus als de overbuurjongen een half uurtje komt oppassen krijgt hij ook gewoon 5 euro. Voor de moeite :)

Ik heb vaak oppas nodig omdat mijn man avonddiensten werkt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Mei 2017 12:05

Re: Oppas

Je bent wel goed voorbereid, dat je nu al weet wat ze op 1 juli wil eten.

Als je met iemand afspreekt dat ze vier uur komt oppassen, zou ik persoonlijk denk ik wel die vier uur uitbetalen, tenzij je dat van tevoren anders hebt afgesproken, maar ik vind: ze heeft die tijd toch voor je vrijgehouden.

Wij hebben nooit op die manier een oppas gehad, wel persoonlijke begeleiding voor E die er ook wel eens was als wij niet thuis waren, dan mocht ze ook gewoon alles pakken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem298

Bericht 10 Mei 2017 12:11

Re: Oppas

Wat fijn dat je een oppas gevonden hebt, klinkt heel goed! Ik hoop dat het van beide kanten bevalt zodat jullie fijn af en toe samen op stap kunnen, heerlijk!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mei 2017 12:18

Re: Oppas

Hoera, oppas en dus date night!
Doen jullie ook nog wel eens picknickdates op bed, vroeg ik me af? Of lukt dat niet meer met dochter er bij?

Fijn dat jullie een goed gevoel bij dit meisje hebben. Klinkt inderdaad ervaren met kinderen, dat geeft dan wel vertrouwen! En leuk hoor, ik vond het altijd super als mensen iets lekkers voor mij hadden gehaald toen ik oppas was. Dan voelde de avond toch specialer. Ik zou inderdaad betalen naar waar je haar voor hebt 'geboekt' die avond, als het minder is. En als het meer is, wel meer natuurlijk. Hoort er wel beetje bij vind ik. 5 euro lijkt me keurig, ik weet niet wat het tarief is tegenwoordig. Ik kreeg vroeger 2,50 ;)

Wij zoeken straks ook een oppas!
Voor nu passen beide oma's op en m'n schoonzusje (vriendin van broer). Zij zei toen ik net zwanger was in haar enthousiasme dat ze elke zaterdag op kwam passen. Oké! :) Nee hoor, dat zullen we niet doen maar het is wel fijn om iemand achter de hand te hebben. M'n man heeft haar gecomplimenteerd met dat hij (we) haar zo vertrouwden met onze baby afgelopen weekend, ze ging echt heel liefdevol en capabel met hem om. Dus zouden hem zo bij haar achterlaten voor een avondje. En onze beide moeders ook. Afgelopen weekend zijn wij lekker uiteten geweest terwijl we weekendje weg waren met familie en m'n moeder en schoonzusje pasten dus op. Ik vond het heel fijn en het viel me alles mee hoe sentimenteel ik was.
Over twee weken hebben we een gala en dan komt mijn moeder een nachtje bij ons in huis slapen. Dat vond ik wel belangrijk, dat baby dan in z'n eigen veilige omgeving is echt voor een nachtje. Dan slaapt m'n moeder naast hem (hij in z'n eigen wiegje) aan mijn kant van 't bed en moet ze ook 's nachts opstaan voor voedingen enzo. Tja, dat hoort er bij, maar doet ze met liefde. Vertrouw ook wel dat dat goed gaat.

Wij zouden het liefst een oppasmeisje uit de buurt willen op den duur. Dan kunnen we een soort tweewekelijkse date night gaan plannen. Vrienden van ons doen dat ook, om er samen nog uit te zijn, en dat lijkt me wel belangrijk. Maar misschien wordt de frequentie wel iets minder in de praktijk maar in elk geval vind ik het een goed idee! Maar nu nog niet, dat komt wel.

Maarre, veel plezier alvast op je date night! Wat gaan jullie doen dat je dat nu al gepland hebt?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 10 Mei 2017 12:49

Re: Oppas

Ja ik ben ook heel blij, haha eindelijk! Ze kan ook bij mijn moeder logeren maar dat wil ik gewoon niet te vaak, omdat ze er door de week ook al is. En het slapen ging niet goed en nu dat voorbij is durf ik het wel aan met een oppas bij ons thuis.

We gaan niet echt wat bijzonders doen: we gaan uit eten bij ons lievelingsrestaurant op 500m afstand waar we vroeger bijna elke maand kwamen. Daar kan je heerlijk uitgebreid dineren met lekkere wijnen en kaasplankjes en alles erop en eraan. Dus dat gaan we doen! En 1 juli kwam het beste uit, voor beide partijen.

Picknickdate hebben we al lang niet meer gedaan Marin! Leuk dat je dat nog weet :smile: Weleens geprobeerd vroeger maar omdat zij steeds uren huilde is het toen die avond mislukt. Maar dat is voorbij dus nu kunnen we dat ook wel weer eens doen! En heerlijk als jullie straks om de week date-night hebben, wat een luxe! Lekker doen als dat kan, zo belangrijk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mei 2017 12:59

Re: Oppas

Klinkt heerlijk. Ben blij voor je dat jullie dat weer eens gaan doen. Alvast heel veel plezier!
En wie weet inderdaad maar eens picknickdate voor jullie.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 10 Mei 2017 13:10

Re: Oppas

V. is laatst voor het eerst uit logeren geweest bij opa en oma. Oma heeft op de kamer bij haar geslapen. Vond ik heel lief!

We hebben twee pubers in de buurt die wel op willen passen. Een meisje waar ik vroeger zelf op gepast heb en een jongen die ik ken van de sportclub. Hij is helemaal lief met V. Beide zijn 14/15 jaar. Maar ik vind V nu nog wat jong voor oppas buiten volwassenen en opa en oma om geloof ik.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 10 Mei 2017 14:16

Re: Oppas

Wij hebben 4 buurmeisjes die oppassen waaronder 2 bijna weekelijks.
Ze zijn gratis :)!
Met sinterklaas krijgen ze altijd een cadeau, afgelopen jaar was het een fashiomcheqeu van 50 euro met een gedichtje dat we zo blij met ze zijn.
Afspraak hier is dat ze alkes mogen pakken en op eten en ze mogen vriendinnen uitnodigen maar als de kinderen wakker worden door hun vriendinnen/herrie is het hun zaak en komen we niet voor terug.

En we hebben nog 1 meisje die krijgt 5 euro per avond. Of ze er nu een half uur zit of 4 uur.
Bij haar hebben we de zelfde regels.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

anoniem203

Bericht 10 Mei 2017 14:36

Re: Oppas

Wij hebben de dochter van mijn neef als oppas. In Januari is ze 15 geworden. Ze krijgt per avond 12,50 van ons. Dan zijn we weg van 18.30 tot 21.30/22.00/22.30 ongeveer. Niet later iig en anders in overleg. Ze komt zo'n 1-2 keer per twee maanden. En soms een uurtje overdag in de vakanties. Dan krijgt ze 4 euro.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 10 Mei 2017 22:09

Re: Oppas

Onze oppas is 15 jaar en woont om de hoek. Ze krijgt €3 per uur. Ik rond altijd af naar boven dat vind ik welnaad netjes. We zorgen altijd dat de kinderen al op bed liggen als ze komt en we brengen haar ook altijd thuis (ookal woont ze om de hoek, wij vinden dat wel zo netjes).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Sep 2017 16:45

Re: Oppas

Ik up dit topic even als het mag :)

Hebben jullie intussen haar al een paar keer laten oppassen Carrie? Bevalt het?

Wij willen ook een oppas gaan zoeken nu. Het liefst een oppasmeisje, middelbare scholiere of studente. Wat zijn nou dingen die fijn zijn om te weten van een oppas? Wat is belangrijk? Naast natuurlijk gewoon echt je gevoel dat het goed zit, dat lijkt me ook fijn om op te kunnen vertrouwen.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Sep 2017 17:16

Re: Oppas

Wij hebben sinds kort een oppas. Een meisje van 17, laatste jaar middelbare school, woont op nog geen 10 minuten fietsen van ons en heeft 2 jongere zusjes waar ze vaak op past.
Ik heb haar eens uitgenodigd om overdag te komen om kennis te maken met N en J. Die waren direct heel blij.

Ik heb verder niks specifieks gevraagd, behalve dan wat ze 'kost', of ze naar huis gebracht moet worden als het laat wordt en of ze eventueel back up heeft van bijvoorbeeld haar moeder. De klik met de kinderen en mezelf vind ik het belangrijkste denk ik.

Ze heeft nu 2x opgepast en is beide keren op tijd gekomen zodat ze de meiden naar bed kon brengen samen met ons. Dit ging heel goed en ook toen J de eerste avond huilen wakker werd heeft ze het heel goed gedaan. Ze appte me dat ze wakker geworden was en wat ze al gedaan had en nog wilde doen om J stil te krijgen. Toen J stil was appte ze dat ook.
Wij zijn super blij met dr :thumbup:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Sep 2017 20:30

Re: Oppas

Dat klinkt echt heel erg fijn Ooh La La!
Dat van die back up van haar moeder is wel een goeie. We hebben nu een meisje gevonden dat ook in onze straat woont. Eens kijken of ze interesse heeft.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Sep 2017 21:39

Re: Oppas

Wij hebben ook ons buurmeisje, die zit in 2 gym, is 14 geloof ik. We vinden het met name fijn omdat haar ouders er ook zijn, en omdat zij (alle buurmeisjes) zo geweldig met T zijn. T is ook echt verliefd op ze dus dat voelt goed.

Wij kenden dit meisje al een beetje natuurlijk, dus hebben alleen nog gevraagd we ze wilde hebben per uur :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem316

Bericht 19 Sep 2017 22:44

Re: Oppas

Wij hebben ons achterbuurmeisje gepolst of ze het wel wilde doen. Maar tot op heden is het nog niet gebeurd. Blijf het spannend vinden haha.

Hoe ging bij jullie de eerste keer?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Sep 2017 22:48

Re: Oppas

Ik heb het meisje uit de straat een berichtje gestuurd via de website waarop ik haar gevonden had. (woont net zodanig ver weg dat we haar niet kenden en zomaar aanbellen is ook zo wat). En ze heeft al geantwoord en is enthousiast. Haha net online dating dit, vet goed.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 20 Sep 2017 08:34

Re: Oppas

Wij hebben sinds kort ook een oppasmeisje. Ze is nu 1x geweest. D gaat om 19 uur naar bed en je hoort hem niet meer tot de volgende ochtend dus het oppassen komt eigenlijk neer op aanwezig zijn, tv kijken en chips eten :smile:
Maar handig is het wel!
D heeft haar nu een paar keer ontmoet en vind haar heel leuk.
Ik had een oproepje geplaatst op de Facebookgroep van ons dorp en daar kwamen heel veel reacties op.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Sep 2017 09:46

Re: Oppas

Het oppasmeisje waar ik zo enthousiast over was in eerste instantie reageerde erg traag op voorstellen om op te passen (zaten soms dagen tussen) en toen we eindelijk een datum gevonden hadden zegde ze af en kwam zelf niet met een nieuw voorstel. Dus daar heb ik verder geen energie in gestoken.

Een vriendin van me heeft een buurmeisje van 17 die ze wel voor me wilde polsen en die wilde heel graag. Heb haar meteen geappt om een afspraak te maken en ze reageerde ook gewoon snel op mijn appjes dus dat communiceert al een stuk makkelijker. Toen ze de 1e keer kwam ging het hartstikke goed, had I ook verteld dat papa en mama weggingen en dat zij haar dan naar bed zou brengen. Ik dacht eerst we doen het samen, of ik breng haar alleen naar bed, maar dat voelde niet goed, omdat ze soms weleens wakker wordt, en dan is zij er ‘ineens’. Nu was het heel duidelijk dat wij weggingen en dat zij dat dus zou doen, en dat begreep ze. Ze was helemaal blij toen ze haar ontmoette, pakte meteen haar hand, liet haar puzzels zien en ze ging meteen bij haar op schoot zitten en samen spelen. Die avond ging helemaal perfect, ook met naar bed brengen.

Een maand later kwam ze weer oppassen en toen ging het anders, huilen, drama, niet in bed willen blijven liggen. Ik heb haar uiteindelijk zelf naar bed gebracht en ben nog 15 minuten beneden gebleven, ze sliep. Wel weer uitgelegd dat wij weggingen zodat ze dat wist. Een uur later is ze weer wakker geworden en ging huilen, dit heeft de oppas wel goed en rustig opgelost, daarna is ze niet meer wakker geweest. Maar ik zat toch helemaal niet lekker in het restaurant, niet zoals de 1e keer.

In november komt ze als het goed is weer oppassen en zie er wel een beetje tegenop eerlijk gezegd. Jammer! Maar wil wel voorzichtig doorzetten, ik vind het erg belangrijk dat mijn man en ik ook weer samen dingen doen. Maar als het echt niet gaat, dan gaat het niet en zeg ik de reservering af en blijf ik thuis.

Hoe zouden jullie dat doen? Ook thuisblijven als je kindje maar blijft huilen?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Sep 2017 09:53

Re: Oppas

Oh wat jammer dat dat ene meisje niks is geworden, maar fijn dat je toch een ander hebt gevonden.

Als dat meisje het zelf goed heeft opgelost denk ik dat ik het wel zou aandurven. Ik kan me voorstellen dat je niet lekker zit hoor, zou ik ook hebben. Maar ik denk dat het juist belangrijk is om het door te zetten zodat je dochter eraan went. En als de oppas het goed kan oplossen zou dat me wel gerust stellen.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Sep 2017 09:56

Re: Oppas

Ah jammer van dat eerste meisje maar daar zou ik ook niet blij van worden. Als communicatie al moeilijk gaat, hoe vertrouw je haar dan bij je kind? Heel simpel gedacht misschien maar dat zou ik ook hebben.
Fijn dat je wel een ander meisje hebt gevonden en dat het de eerste keer zo goed ging. Van de tweede keer is jammer. Kan zij op zich natuurlijk niets aan doen, maar snap dat je niet lekker zat. Toch zou iik het wel een volgende keer nog proberen.

Als O. echt compleet overstuur zou zijn bij het weggaan zou ik denk ik ook niet met een gerust hart gaan. Beetje afhankelijk van wat we gaan doen of ik zou afzeggen, naar 'zomaar' een restaurant misschien wel. En dan het eerste uur wel uitbetalen aan het meisje, immers was ze al wel gekomen en denk ik dat ze er al best eventjes zit voor je beslist dat het niet gaat.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 20 Sep 2017 09:58

Re: Oppas

Ik snap wel dat je daar mee zit Carrie. Maar ze heeft het de vorige keer goed opgelost en daar moet je dan ook op vertrouwen.
Wij zoeken ook nog een oppasmeisje maar ik vind het erg lastig. Dit komt omdat T al verdrietig wordt als ik weg ben. Als ik hem naar mijn schoonouders breng is er niets aan de hand dan kan ik gewoon weggaan. Maar als ik ons huis verlaat en hij blijft achter bij mijn man is het al raak. Het is hopelijk een (lange) fase en als dit minder word durf ik het wel aan.
2016
<<

Anoniem301

Bericht 20 Sep 2017 10:07

Re: Oppas

Ja ik vind het echt moeilijk en niet leuk om mijn kind huilend achter te laten, niet voor mijn kind zelf, en ook niet voor de oppas die het dan maar op moet lossen. Wij hadden die avond besloten haar volledig uit te betalen als het niet door zou gaan, dus niet alleen het 1e uur. Misschien wat gek, maar dat vinden wij fijn.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Sep 2017 10:08

Re: Oppas

Salome schreef:Ik snap wel dat je daar mee zit Carrie. Maar ze heeft het de vorige keer goed opgelost en daar moet je dan ook op vertrouwen.
Wij zoeken ook nog een oppasmeisje maar ik vind het erg lastig. Dit komt omdat T al verdrietig wordt als ik weg ben. Als ik hem naar mijn schoonouders breng is er niets aan de hand dan kan ik gewoon weggaan. Maar als ik ons huis verlaat en hij blijft achter bij mijn man is het al raak. Het is hopelijk een (lange) fase en als dit minder word durf ik het wel aan.

Ah nee dat is inderdaad echt niet leuk weggaan. Lastig he? Je wilt ook een stukje terug voor jezelf en je partner maar niet als je kindje zo verdrietig is, dan ga je niet lekker weg.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Sep 2017 10:10

Re: Oppas

Carrie schreef:Ja ik vind het echt moeilijk en niet leuk om mijn kind huilend achter te laten, niet voor mijn kind zelf, en ook niet voor de oppas die het dan maar op moet lossen. Wij hadden die avond besloten haar volledig uit te betalen als het niet door zou gaan, dus niet alleen het 1e uur. Misschien wat gek, maar dat vinden wij fijn.


Oh dat vind ik heel netjes van je en dat snap ik ook wel!
Laatst gewijzigd door Marin op 20 Sep 2017 13:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron