Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


kopen of bouwen?

<<

Anoniem223

Bericht 19 Sep 2017 13:43

kopen of bouwen?

Wij zijn op zoek naar bouwgrond. We hebben specifieke wensen en er is misschien een mogelijkheid nu. Betekent wel dat het nog een heel lang traject zou worden. Eerst moet de eigenaar van de grond meegaan in de plannen, akkoord gaan met een evt bod (we zijn al in gesprek) en vervolgens moet er een vergunningentraject worden opgestart (bouwbestemming kopen, en alles wat daarna komt, incl het huis tekenen en natuurlijk bouwen).

Nou komt er een huis in de buurt te koop. Ook mooie locatie, maar van buiten niet ons droomhuis. Mooi huis hoor, maar als we het zelf mochten kiezen zou het er anders uit zien. Van binnen weten we het dus nog niet.
Nu zit ik er dus over na te denken, wat ik zou willen als het huis ons van binnen zou aanspreken. Ik neig naar een bestaand huis kopen. Misschien niet 100% ons droomhuis, maar wel 3 jaar eerder dan bouwen. De baby komt in maart, die wordt sowieso in het huidige huis geboren dus, maar het zou zo heerlijk zijn om met het hele gezin al snel in het huis te wonen voor de rest van ons leven (hopelijk).

Aan de andere kant, zelf ons droomhuis bouwen is wel echt een droom. We hebben precies dezelfde smaak (landelijk modern) en dat zou dan echt onze plek zijn. En als het toch voor de rest van je leven is, dan kunnen we die jaren ook nog wel wachten.

Het is nog helemaal niet ter sprake, aangezien de grond nog in onderhandeling is in een heel vroeg stadium en het huis nog niet te koop staat.
Wat zouden jullie kiezen, mocht het allebei tot de mogelijkheden behoren?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Sep 2017 14:04

Re: kopen of bouwen?

Ligt eraan hoeveel er aan het bestaande huis moet gebeuren om het leefbaar te maken en hoe oud het is?
Wij hadden een optie op een nieuwbouwproject toen er ineens een vergrlijkbare woning van 3 jaar oud op de markt kwam waar niets aan hoefde te gebeuren. Scheelde toch 2 jaar woonplezier dat ik meer heb dan het nieuwbouwproject.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 19 Sep 2017 14:14

Re: kopen of bouwen?

Wij willen graag zelf bouwen, maar hebben nog geen kavel gescoord, om het zo maar te zeggen. Ons huis is wel al verkocht en we hebben wel - om de kosten te kunnen schatten i.v.m. een hypotheek - een ontwerp laten maken.
Ondanks dat we op zoek zijn naar een kavel kijken we ook op Funda naar de bestaande woningen die te koop worden aangeboden, maar vaak is het dan net niet zoals je het zelf in gedachten hebt of er moet te veel aan gebeuren.
Ik ga er vanuit dat we een keer zelf gaan bouwen, zoals je zegt met de insteek dat het voor de rest van ons leven is en geheel naar onze wensen. Dus zelfbouw zouden wij kiezen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers