Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 18 Sep 2017 15:44

Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

Ik weet niet zo goed een titel naam te geven, dus maar even zo.

Iedereen die ik spreek over mijn zwangerschap blijft zeggen "geniet er maar van, het is zo voorbij".
En ik vind het super leuk dat ik een kindje krijg, kijk er naar uit, maar echt genieten? Hoe doe je dat? Ik vind het zo onwerkelijk überhaupt dat ik zwanger ben, er iets in mij groeit, dat ik dat voel en mijn buik groeit. Maar voor mijn gevoel vliegen de dagen echt voorbij door verbouwing huis, werk, ik ben enorm moe, kom nergens verder aan toe, zie familie en vrienden maar weinig en zou ook echt niet weten wanneer ik dat zou moeten doen en ineens poef, ben ik bijna 28 weken zwanger en al in het laatste trimester.

Ik zag voor me dat je uren zwijmelend in kamertje bezig bent, boeken leest erover etc, maar dat valt nogal tegen / mee om het zo te zeggen, ik denk steeds komt wel & weet niet zo goed waar ik moet beginnen.

We kopen alles, zijn bezig met inrichten, maar verder is het bij beide niet geland ofzo en kan ik het me nog niet voorstellen ofzo, alsof het niet over mij gaat. Herkenbaar? Of ben ik gek?

Niet quoten alsjeblieft.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 18 Sep 2017 15:52

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

Oh ja erg herkenbaar. Ik dacht steeds dat als mijn verlof zou beginnen dat ik eindelijk zwijmelend in het kamertje zou staan. En uren de tijd zou hebben om mij voor te bereiden. Voor die tijd heb ik alleen maar hard gewerkt en veel geslapen.
En toen had ik verlof en kwam T door omstandigheden al vrij snel. Ik kijk hier nogsteeds niet fijn op terug.
Had ik dan toch meer moeten genieten van de zwanger tijd?

En door deze hele gebeurtenis durf ik echt niet na te denken over een volgende zwangerschap. Ik ben zo bang dat dat allemaal enorm onzeker wordt en puur aftellen.
2016
<<

Anoniem313

Bericht 18 Sep 2017 15:55

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

Nee hoor, je bent niet gek :)
Ik herken het heel erg, met het verschil dat het me niet verbaasde van mezelf. Ik zwijmel niet, zou niet weten hoe je dat doet. Ik denk dat we elkaar steeds weer vertellen Hoe Ontzettend Mooi en Speciaal zwanger zijn is, en de hele industrie die daar gretig op inspeelt met de magazines en zo - je gaat dan verwachten dat je in een soort droom beland of zoiets. Maar de dagelijkse realiteit is dat je gewoon naar je werk gaat, de kat eten moet, je ruzie maakt, en gewoon praktische dingen moet regelen voor de komst van de baby, en dat is niet perse romantisch.
En het komt ook goed en je hoeft nergens aan te beginnen. Je doet gewoon wat nodig is, als de baby komt heb je de spullen in huis, en dan begint een nieuwe fase. Dat je niet uren mijmerend over je buik hebt geaaid, daar merkt je kindje niks van.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 18 Sep 2017 15:56

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

Het is zeker herkenbaar. De eerste keer was ik er net een beetje aan gewend dat er een kindje kwam toen het mis ging.

Daarna twee keer miskraam. Gelukkig wel vroeg.

Bij mijn zoontje zat ik met 10 weken al bij de huisarts dat ik het psychisch niet aankon. En heb ik ptss gehad. Pas vanaf 34 weken kon ik een beetje genieten. Maar was ik toch nog wel vaak gestressed of het wel goed ging.

Nu besef ik het bijna niet dat er gewoon nog een kindje bij komt. Ik heb het ook ontzettend druk met werk, mijn zoontje en ruimte maken voor de babykamer dat ik er niet eens echt stil bij sta de dagen vliegen voorbij.
Ik heb geen last van psychische klachten en dat is wel een voordeel.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 18 Sep 2017 15:58

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

Neehoor, had ik ook. Zwanger zijn vond ik echt niet leuk. De schopjes vond ik wel gezellig en de echo's mooi, maar dat woog niet op tegen alle ongemakken. Conditie van niks, neerslachtig en qua voorbereidingen door de bomen het bos niet meer zien. Geen idee wat ik allemaal nodig had. Kon me ook moeilijk voorstellen dat ons kind die kleertjes zou dragen of met die speeltjes zou spelen.
Gelukkig was ik direct na de geboorte stapelverliefd op ons meisje. Hoewel ik het zelf heb voelen gebeuren kan ik me nog steeds niet voorstellen dat ze uit mijn buik komt. Dat zij dezelfde is die tegen mijn ribben schopte. De beelden die ik had klopten vaak niet en sommige kleertjes die we voor de geboorte kochten staan haar voor geen meter.

Genieten is hier pas na de geboorte gekomen en dat doe ik nu wel met volle teugen.
<<

Anoniem214

Bericht 18 Sep 2017 15:59

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

Ik heb precies hetzelfde hoor Pippa. Vind het leuk om de babykamer in te richten, kleertjes te kopen etc. maar echt genieten doe ik voor m'n gevoel ook niet. Het is voor mij zo niet voor te stellen dat ze er met twee maandjes al is. Ik maak me eerder druk, kan ik het allemaal wel, hoe gaat het straks etc.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Sep 2017 16:00

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

Nu achteraf besef ik me dat ik wel echt genoten heb daar ik mijn buik en de bewegingen intens mis. Maar op dat moment was ik niet zo bewust bezig met genieten en zwijmelen etc doordat ik zo druk was met werken, in huis dingen opknappen en sporten.
V kwam ook eerder en daardoor kon ik ook niet vanalles doen wat ik nog bedacht had te doen voor ze er zou zijn.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 18 Sep 2017 16:04

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

Ik heb er ook niet van genoten en zeker niet zwijmelend in de babykamer gestaan. Vanaf week 38 heb ik ongeveer 1,5wk genoten van de rust maar niet van het feit dat ik net een walrus was.
Achteraf kijk ik er wel beter op terug maar niet met de gedachte dat ik meer had moeten genieten. Dat ging nl gewoon niet. Ik had ontzettend last van hormonen en vroeg me vooral af wat ons te wachten stond.
Toch vond ik het idd wel heel bijzonder dat ik een baby aan het maken was.

De enige tip die ik echt kan geven is go with the flow. Doe waar je je goed bij voelt en probeer niet met alle geweld aan het standaard plaatje te voldoen. Als je daar nu vast mee begint gaat dat straks ook makkelijker als de baby er is want zeker de eerste tijd moet je ook maar gewoon met de baby meeveren en buigen.
30-04-2017
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 18 Sep 2017 16:06

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

O, wat fijn om jullie reacties te lezen.

Kees, dat probeer ik inderdaad ook te doen hoor, kijk gewoon per dag / week :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem304

Bericht 18 Sep 2017 16:11

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

Pippa i feel you!
Ik ben natuurlijk nog lang zover niet, maar ik wilde altijd heel graag zwanger zijn, zelfs toen ik niet zeker wist of ik kinderen wilde, leek zwanger zijn me geweldig.
So far is dat het niet en ondertussen vliegt de tijd voorbij. Beetje een bummer hoor!
<<

Anoniem252

Bericht 18 Sep 2017 16:13

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

Ik heb deze vraag toevallig een paar weken geleden bij Centering pregnancy gesteld. Iemand uit de groep zei toen: wie heeft bedacht dat je moet genieten van een zwangerschap? Niemand die jou dat verplicht. Een zwangerschap is simpelweg een middel om een kind te krijgen.
Ik tel de weken vaak letterlijk af, leef toe naar elke nieuwe mijlpaal. Ik hoop straks gewoon van de baby te kunnen genieten, dat dat wel lukt.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 18 Sep 2017 16:24

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

Cotton, dat is het ook, ik keek er zoo naar uit en nu is het "eindelijk" zo ver, en vliegt het echt om haha..

AM, nee ik hoef niks inderdaad, maar beeld is nu in realiteit toch wel even anders en dan denk ik, krijg ik dan spijt naderhand dat ik soms de dagen weg kijk.. maar jij hetzelfde dus :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem231

Bericht 18 Sep 2017 16:31

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

Ik was blij dat de zwangerschap voorbij was dus ik snap jou helemaal. Ik vind zwanger zijn gewoon echt niet leuk! Gelukkig zit het er hier op.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Sep 2017 16:52

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

Ik had dat ook wel hoor Pippa. Ik vond het op zich wel heel bijzonder maar had ook vaak genoeg zoiets van 'is dit nou zwanger zijn?'. Ik had verwacht me echt heel anders te voelen maar dat was niet zo.
Wel merk ik nu achteraf nu ik m'n baby ken dat ik t bijzonder vind dat HIJ in mijn buik heeft gezeten. Nu achteraf vind ik zwanger zijn bijzonderder dan tijdens omdat ik nu weet wie er uit is gekomen.
Let's discover the world together.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 18 Sep 2017 17:13

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

Ik ben niet heel erg van het zwijmelen over iets. Ik ben me wel bewust geweest van de zwangerschappen, bij mijlpalen stil gestaan en met de inrichting van de kamer bezig geweest. Maar het is zo niet tastbaar, zo abstract hoe het straks zal zijn. Ik heb twee goede zwangerschappen gehad en kon dan ook niks verzinnen waarom ik niet zou kunnen genieten. Maar wat ís genieten?

Voor mij is de kreet 'geniet ervan' meer een wens voor [je] dat het goed gaat en mag gaan dan dat het een verplichting is. Net zoals 'succes met de laatste loodjes', die ik niet als enorm zwaar ervaarde maar die kreet mij wel de indruk geeft dat het zwaar zou zijn.
L2014 & H2017
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 18 Sep 2017 18:03

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

Fiederilsje schreef:Voor mij is de kreet 'geniet ervan' meer een wens voor [je] dat het goed gaat en mag gaan dan dat het een verplichting is. Net zoals 'succes met de laatste loodjes', die ik niet als enorm zwaar ervaarde maar die kreet mij wel de indruk geeft dat het zwaar zou zijn.

Helemaal eens.

Ik heb van bepaalde dingen wel genoten, zoals het uitzoeken van de meubels, shoppen voor de kleertjes, de bewegingen en vooral de verwachting van wat komen ging. Dit waren momenten, ik was niet de hele dag in de wolken. Zoals anderen ook zeggen, de dagelijkse gang van zaken gaat gewoon door en daar ging mijn aandacht naar toe.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Sep 2017 18:07

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

Ook wel eens met jullie meiden.
Het dagelijkse leven gaat ook gewoon door en eist veel aandacht en energie op. Mede daarom vond ik een zwangerschapscursus wel fijn. Eens per week even een uurtje ontspannen en er bewust mee bezig zijn.
Ik heb qua oefeningen niet echt iets aan die cursus gehad maar ik vond het bewustzijn wel fijn.

(en ik vond dingen uitzoeken zoals kamertje en wagen enzo wel echt heel leuk hoor).
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 18 Sep 2017 19:19

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

Ik heb twee keer niet genoten van het zwanger zijn hoor, 9 maanden ziek, gevangen in mijn lijf, blegh. Ik voel me daar ook totaal niet schuldig over of zo, ik zie het als de reis opweg naar een einddoel. Die reis vond ik niet leuk, het einddoel geniet ik enorm van :love:
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Sep 2017 19:27

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

O ja, dat genieten. Ik vond het de eerste keer heel zwaar, was ontzettend bang dat er iets mis zou gaan. En iedereen maar roepen dat ik vooral moest genieten, dat zo'n eerste zwangerschap nooit meer terugkwam, dat ik spijt zou krijgen als ik er niet van zou genieten, enzovoort. Daardoor voelde ik me alleen nog maar ellendiger, want ik kon geen knopje omzetten bij mezelf, die angst was er gewoon en dat genieten was er gewoon niet. Had echt liever dat mensen hun mond daarover hielden. Ik heb me daar later, toen ik allang niet meer zwanger was, zelfs nog met terugwerkende kracht rot om gevoeld. Misschien had ik dat sowieso wel gehad, maar ik weet zeker dat dat minder was geweest als er niet zo gehamerd was op dat genieten.

Mensen bedoelen het goed, ze wensen je een fijne tijd toe of zijn (zoals in mijn geval) bezorgd. En soms zeggen ze het uit automatisme. Maar als je niet echt kunt genieten om wat voor reden dan ook dan is het helemaal niet zo fijn om te horen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 18 Sep 2017 19:44

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

Het is inderdaad meer het beeld dat gecreëerd wordt. De tijd staat stil, in slomotion aai je over je buik terwijl de zon een zacht en stralend licht over jou uitstalt. Je bent in blijde verwachting. In werkelijkheid is het gewoon je eigen leven dat je al leidde maar dan mét baby in je buik.

Desalniettemin vond ik het erg bijzonder om zwanger te zijn en mijn buik te zien groeien.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 18 Sep 2017 21:30

Re: Genieten zwangerschap / onwerkelijkheid

Ik heb er achter af ook te weinig van genoten om het zo maar te benoemen. Ik heb een top zwangerschap gehad geen enkel kwaaltje of pijntje. Ach wel veel last van maagzuur gehad en een baby die heel dicht tegen mijn ribben zat maar dat was het dan ook. Die 9 maanden zijn aan mij voorbij geschoten misschien ook wel door een verhuizing tussendoor staat je hoofd toch naar andere dingen dan alleen je buik. Daar komt mede bij kijken dat ik haar pas laat voelde en zachtjes door een placenta die er voor lag en ik had ook een heel bescheiden buikje wat ik wel jammer vond en pas heel laat ging groeien voel je je toch minder zwanger ofzo. Nu is F al weer 3,5 maand en echt de tijd vliegt na die eerste paar weken vind ik. Nu er op terug kijkend denk ik wow 9 maanden echt zo voorbij had ik er maar meer van "genoten" bij stil gestaan. Je doet niet ff morgen over.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers