Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe zou jij reageren?

<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 31 Okt 2013 13:53

Re: Hoe zou jij reageren?

Ik heb ook een keer zo'n soort situatie meegemaakt. Wij waren deze zomer op vakantie en stonden op een camping. Vlakbij onze caravan was een speeltuintje. Julian en Celine waren daar aan het spelen en er kroop/liep nog een kindje rond, van rond een jaar, denk ik. Julian was wat enthousiast en begon dat kindje te knuffelen. Dat kindje vond dat alleen niet zo leuk. Op dat moment liep ik daar heen(ongeveer 50 meter), ondertussen stond die vader er ook al bij en die tilde Julian zo aan één arm op en gooide hem weer het zand in. En dat gooien is echt niet overdreven. Julian zat echt heel verbouwereerd in dat zand te kijken, zo zielig. Als ik er nu weer aan denk, kan ik wel weer ontploffen. Van binnen deed ik dat op dat moment ook, maar ik ben eerst even rustig bij Julian gaan zitten. Die vader was alweer terug gelopen naar zijn caravan. Op het moment dat Julian weer rustig aan het spelen was(en ik me ook rustiger voelde) ben ik naar die man toegegaan en heb ik hem gezegd dat ik er echt niet van gediend ben dat hij mijn zoon op deze manier aanraakt. Hij werd direct weer boos en zei dat mijn zoon met zijn poten van zijn kind af moest blijven. Echt he, we hebben het hier over een kind dat op dat moment net twee was en zijn zoon alleen maar wilde knuffelen. Ik stond op dat moment echt zo perplex, ik wist gewoon niet meer wat ik moest zeggen. Ik ben toen maar weggelopen en ben de rest van de week bij de kinderen gebleven als ze de speeltuin in gingen(als dat kindje er ook was).
Echt die reactie van die man, ik kan er nu wel weer naar van worden.
En achteraf kan ik nog steeds niet zeggen wat ik nou het beste had kunnen doen, want eigenlijk is het gewoon belachelijk dat mijn kinderen niet alleen in een speeltuintje kunnen spelen, omdat er ook een kindje is met zo'n vader.

Ik kan me de reactie van de man op de parkeerplaats ook wel voorstellen. Zelf zou ik nooit gaan slaan, maar als het mijn vriend was geweest die op dat moment naar het speeltuintje was gelopen en hij had zo'n reactie van die man gehad, zoals ik die kreeg, dan had mijn vriend hem wel een knal verkocht.
Maar goed, beter wordt het daar ook niet van.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 31 Okt 2013 16:13

Re: Hoe zou jij reageren?

Ik vind dat je heel goed en beheerst hebt gereageerd RiLiJu!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem44

Bericht 31 Okt 2013 16:42

Re: Hoe zou jij reageren?

Iemand voor de ogen van je kind in elkaar slaan. Lekkere vader ben je dan.
<<

Anoniem16

Bericht 31 Okt 2013 18:33

Re: Hoe zou jij reageren?

Parel schreef:Ik zal allereerst mijn kind pakken & troosten, veiligheid bieden, maar ik weet zeker dat er ook nog wel de nodige vloekwoorden van mijn kant aan te pas zouden komen. Of ik dat rechtstreeks naar die man zou zeggen weet ik niet, maar ik zou het wel briesen denk ik. Maar mijn kind is het belangrijkste.



Dit denk ik. Mijn man is helemaal niet van het slaan etc maar ik betwijfel aan de ene kant wat hij in deze situatie zou doen eigenlijk. Zijn kinderen zijn hem heilig en wie daar aankomt......
<<

Anoniem7

Bericht 31 Okt 2013 18:37

Re: Hoe zou jij reageren?

Ik geloof dat menig ouder wel een waas voor zijn of haar ogen krijgt als een wildvreemde met zijn of haar kind gaat gooien, en dan ook echt niet meer volgens de boekjes reageert.
<<

Anoniem16

Bericht 31 Okt 2013 18:40

Re: Hoe zou jij reageren?

Maple schreef:Ik geloof dat menig ouder wel een waas voor zijn of haar ogen krijgt als een wildvreemde met zijn of haar kind gaat gooien, en dan ook echt niet meer volgens de boekjes reageert.


Dat denk ik dus ook. Mijn man zegt ook altijd als er ooit iemand aan mijn kinderen komt, bijv in de trant van verkrachting mishandeling ofzo sta ik niet voor mezelf in.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers