Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Aerosleep

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 14 Sep 2017 22:25

Re: Aerosleep

Thanks voor de reacties en Elliot voor je uitgebreide reacties en verhalen, daar kan ik wel wat mee. Ik ga het mijn vriend ook even laten lezen!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 15 Sep 2017 08:39

Re: Aerosleep

Bewezen of niet. Ik heb zo'n ding. Ik kreeg sowieso al een gratis matrasje bij mijn bestelling en ik dacht voor die paar tientjes extra ( verschil hun aangeboden matras versus Aerosleep) ga ik niet een soort van risico lopen. Ik heb het puur gedaan op gevoel/emotie waarom een goedkoop matrasje als je voor een paar tientjes meer of gewoon de volle nep de kans op wiegendood kan verminderen. Geeft mij een gerust gevoel ook al is het dan niet "echt" bewezen.
Alleen met mijn domme kop er nooit bij stil gestaan dat ze overdag in haar reiswieg sliep dus daar zat een heel simpel matrasje in. Maar gelukkig ben je er overdag bij maar toch een moment van niet opletten en je weet maar nooit dus mocht er ooit een tweede komen. Koop ik toch ook daar een Aerosleep voor.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 15 Sep 2017 16:36

Re: Aerosleep

Wij hebben alles aerosleep uitgerust voordat ze kwam. Kwam veel op ons af en we hadden liever safe than sorry, of het werkt of niet hadden we ons niet echt in verdiept. Toen ze een week oud was hebben we halsoverkop een nieuw wiegje besteld omdat de co-sleeper hem niet helemaal bleek te zijn. De goedkoopste opties gekozen omdat we dachten dat ze er maar een paar weken in zou liggen. Inmiddels is ze 15 weken oud en heeft nog nooit op de aerosleep geslapen. Ze slaapt in dat wiegje en in de box. Denk ook niet dat er op korte termijn verandering in gaat komen. 's nachts geeft ze geen kik, dus ze blijft lekker bij ons.
Ik denk niet dat ik haar relaxed op de buik zou laten slapen op de aerosleep. Dat doet ze nu wel in de box, maar dan blijf ik erbij.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 17 Sep 2017 10:08

Re: Aerosleep

Wij hebben het nooit gebruikt en ik heb het ook niet gemist.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Sep 2017 10:11

Re: Aerosleep

Ik had het niet en de kraamhulp was daar heel blij mee. Het is nl niet bewezen en het schijnt met kruiken en warmte vasthouden ed niet makkelijk te zijn. Daarbij is de kans dat je kindje met z'n hoofd in het matras komt heel klein als ze nog zo mini zijn. Dat komt pas als ze zelf gaan draaien en tegen die tijd kunnen ze hun hoofd ook met gemak heffen en draaien als ze op hun buik liggen.
Laatst gewijzigd door Minx op 17 Sep 2017 10:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
2015 💙
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 17 Sep 2017 10:14

Re: Aerosleep

Wij hebben het alleen in het ledikantje. En zo'n ding om het matrasje van de Joolz maar die zat er standaard bij.
Ik vind het vooral erg hygiënisch met kwijl en spuug.
Of het nu echt veilig is geen idee maar onze T slaapt bijna altijd op de buik dus het is een prettig gevoel.

Over die kruiken Minx daar denkt Aerosleep zelf anders over:
Mag je AeroSleep gebruiken in combinatie met een hete waterkruik?

De AeroSleep-matrasbeschermer kan zeker in combinatie met een hete waterkruik gebruikt worden.

Sterker nog: bij gebruik van een kruik, raden wij AeroSleep sterk aan.
Door veelvuldige aandacht de laatste jaren gebeurt het gelukkig zeer zelden dat de kruik gaat lekken. Maar indien dit onverhoopt toch zou voorkomen, is het veiliger een Aerosleep-matrasbeschermer te gebruiken. Het hete water zakt namelijk direct doorheen de bovenste luchtlaag (waar het kind op ligt) in de onderste absorptielaag waarin het water zich verspreidt. Het kind ligt dus nooit in direct contact met het water.
Indien een kruik echter lekt op een matras zonder AeroSleep blijft die matras veel langer heet en vochtig, waardoor het kind langer in direct contact met het hete water ligt.
U kunt dit gerust uitproberen door een kopje heet water over de matras te gieten en over de AeroSleep, en vervolgens het verschil te voelen.

Bovendien hoeft u met een AeroSleep minder lang gebruik te maken van een kruik aangezien het babylichaampje niet de gehele matras moet opwarmen, maar slechts de luchtlaag
2016
<<

Anoniem315

Bericht 17 Sep 2017 10:16

Re: Aerosleep

Reactie op Minx en anderen die het over jonge baby's hebben die zelf nog niet naar de buik draaien: Ja, maar als ze ouder zijn kunnen ze wél draaien en als ze dan bv heel erg verkouden en grieperig en verzwakt zijn, kunnen ze zich niet meer draaien en dus stikken, heb ik gehoord. Uiteraard is dat zeldzaam, maar dat is wiegendood ook.
Laatst gewijzigd door Anoniem315 op 17 Sep 2017 10:18, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem316

Bericht 17 Sep 2017 10:17

Re: Aerosleep

Wij hadden het in het wiegje niet maar in het ledikant wel. We konden het van iemand krijgen en toevallig begon L met buikslapen toen ze in het ledikant lag. Ik vind het wel een gerustellende gedachte, maar had het voor de volle pond niet gekocht.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 17 Sep 2017 10:29

Re: Aerosleep

Mijn dochter van 20 maanden slaapt er nog steeds op. Ik geloof echt wel in de werking ervan, net wat Elliot zegt, je kan gewoon doorademen als je je gezicht op het matras duwt.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 17 Sep 2017 10:48

Re: Aerosleep

Ik heb bij beide kinderen de aerosleep topper gebruikt. Onze dochter slaapt er nu nog op. Wij vinden het een fijn idee en ik vind het een mooi stukje technologie wat weer wat meer veiligheid en geruststelling biedt.
Ik heb onze dochter al meerdere keren uit bed gehaald, waarbij ik de afdruk in haar gezicht zag staan (de gaatjes), je kan dan zien dat ze echt met haar neus in/tegen het matras heeft gelegen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 17 Sep 2017 10:58

Re: Aerosleep

Schattig vind ik dat, haal je je kind uit bed met zo'n honingraatafdruk op het gezichtje. Hier zitten haar haartjes dan in de war en dan staat ze in haar slaapzak met die handjes vooruit. :love:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 17 Sep 2017 11:00

Re: Aerosleep

Haha ja zo schattig is dat SoGood.
En dan ga je daarna naar de supermarkt en dan heeft hij nogsteeds die afdruk op zijn gezicht haha
2016
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 17 Sep 2017 11:46

Re: Aerosleep

Mijn dochter slaapt er ook nog op. Ze slaapt altijd op haar buik dus ik vind het een veilig idee. Ook is het praktisch met verkoudheid of als ze moet spugen. Ding snel in de was, droogt binnen een paar uur en het matrasje is daardoor nog als nieuw!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers