Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 14 Sep 2017 16:40

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Maar, moet hij het precies bijhouden dan? Want als je een keer om moet rijden door file, wegwerkzaamheden, vuilniswagen of verhuiswagen in de straat zit je daar zo op.. mijn vriend reed dagelijks een andere route naar werk daardoor en soms echt een stuk verder..
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 14 Sep 2017 16:43

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Kan hij de werkauto niet in de buurt van het kinderdagverblijf parkeren op dagen dat jij werkt. Dat je er een goedkope fiets met stoeltje bij koopt en je man in de ochtend met D van huis naar het kinderdagverblijf fietst en vanaf daar de auto pakt. Dan maakt hij niet teveel kilometers doordat hij niet helemaal naar huis rijdt en heeft hij geen kinderstoeltje in zijn auto, de fiets staat dan dus de hele dag voor het kinderdagverblijf.

Wij hadden de eerste twee jaar van S zijn leven geen auto en hij heeft niks gekregen van de tochtjes door de regen, poncho over kind en stoeltje heen en gaan. Op hele slechte dagen kan jij het brengen en halen dan nog op je nemen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Sep 2017 17:03

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Maar idd de oplossing van Caro dan toch? Daar dacht ik ook meteen aan. Zijn werkauto altijd daar bij KDV stallen, en met jullie auto heen en weer naar KDV rijden. Op heenweg met jullie auto (of desnoods met de fiets?), die daar achterlaten, en verder met werkauto.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 14 Sep 2017 17:14

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

En als hij die werkauto nou gewoon op het werk laat staan en dan met zijn eigen auto jullie zoon wegbrengt en dan doorrijdt naar zijn werk. Dan kan hij daar de auto van z'n werk meenemen.
2010 2012
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 14 Sep 2017 17:42

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Volgens mij heb ik uit een eerder topic begrepen dat er door omstandigheden nog maar één auto is. En nu dan de leaseauto.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Sep 2017 19:13

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Zora schreef:Maar idd de oplossing van Caro dan toch? Daar dacht ik ook meteen aan. Zijn werkauto altijd daar bij KDV stallen, en met jullie auto heen en weer naar KDV rijden. Op heenweg met jullie auto (of desnoods met de fiets?), die daar achterlaten, en verder met werkauto.



En hoe kom ik dan bij m'n werk? Ik snap de toegevoegde waarde niet, Haha!
Overigens mag dit ook echt niet want die regel is door het werk ingevoerd omdat er in het verleden op "vreemde" plekken bedrijfsauto's geparkeerd werden. Op de auto staat heel groot de naam van het bedrijf dus ze willen niet dat die auto's op rare plaatsen staan.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Sep 2017 19:13

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Lexi schreef:En als hij die werkauto nou gewoon op het werk laat staan en dan met zijn eigen auto jullie zoon wegbrengt en dan doorrijdt naar zijn werk. Dan kan hij daar de auto van z'n werk meenemen.



We hebben maar 1 privéauto en die gebruik ik :wink:

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Sep 2017 19:15

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Pippa schreef:Maar, moet hij het precies bijhouden dan? Want als je een keer om moet rijden door file, wegwerkzaamheden, vuilniswagen of verhuiswagen in de straat zit je daar zo op.. mijn vriend reed dagelijks een andere route naar werk daardoor en soms echt een stuk verder..

Ja hij moet z'n ritten registreren. Hij zei zelf ook wel dat het bijna niet te controleren valt maar zeker nu hij er os net werkt én nu hij het zo expliciet gevraagd heeft durft hij het niet echt. Misschien dat hij het straks gewoon eens per week doet en dan kijkt of het opvalt, maar dat zien we in de toekomst wel.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Sep 2017 19:17

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Lavendel schreef:Heeft hij de optie om te kiezen voor een auto met bijtelling? Dan zou ik dat doen. Of een privé auto en dan km vergoeding krijgen?



Nee helaas! Het is echt een bedrijfsbusje met ook allemaal gereedschap en opbergmogelijkheden erin. De spullen die hij meezeult passen niet in een gewone personenauto.

♥♥
<<

Anoniem209

Bericht 14 Sep 2017 20:02

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Dat bedrijf heeft waarschijnlijk zulke regels opgesteld omdat er waarschijnlijk in het verleden misbruik van de lease auto's zijn gemaakt. Ik zou daar als bedrijf ook erg op gaan zitten als het mijn bedrijf zou zijn. En je kind naar de opvang brengen is gewoon buiten werktijd en dat is zowat overal zo. Niet hun probleem dus.

Ik zou gewoon die fiets pakken. Nu is het het kinderdagverblijf. Straks is het de basisschool. Soms ruk ivm met het weer maar een goede regenjas aan en het is niet anders.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Sep 2017 20:52

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Wat leuk dat je man een nieuwe baan heeft!

Ik vind het trouwens niet perse onprofessioneel, een autostoel in de auto. Behalve als het zo'n hysterisch Lief!stoeltje is of besmeurd met chocopasta

Helaas heeft zijn werkgever niks met mijn mening te doen he.
R. 2013
D. 2016
<<

Pitty

Bericht 16 Sep 2017 19:32

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Ik zou investeren in een fietskar of bakfiets, en dan je man heen en weer laten fietsen in de ochtend.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 16 Sep 2017 21:01

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Pitty schreef:Ik zou investeren in een fietskar of bakfiets, en dan je man heen en weer laten fietsen in de ochtend.


Kan toch ook op een gewone fiets?
Ik had overigens nooit bedacht dit te vragen en was gewoon die 300 meter omgereden. Vind het echt suf dat dit een probleem is. Maar goed, daar is het nu te laat voor.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 16 Sep 2017 21:11

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Overigens mag je 500 km per jaar privé rijden zonder bijtelling toch?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Sep 2017 05:53

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Ik vind het maar een rare situatie. Als het echt maar 300 meter enkele reis is dan is het heen en weer rijden dus 600 meter Rn valt het dus onder een kilometer. Dan valt dat toch nooit te controleren?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem335

Bericht 17 Sep 2017 08:56

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Maar van de belastingdienst mag dit niet, dus het is eigenlijk niet de werkgever maar de belastingdienst die moeilijk doet.

De belastingdienst rekent de rest van de rit als privé-rit. Dus als jij vanuit je werk naar de kinderopvang/winkel gaat en daarna door naar huis telt de rit van de kinderopvang naar huis als privé. Dus als dat 2 km enkele reis is, is dit 4 km per dag. Je mag in totaal 500 km privé rijden, maar dan moet je het dus ook bij houden van zakelijke rit, werk naar kinderopvang, prive rit van kinderopvang naar huis. Administratief vrij veel werk.

Ik snap de werkgever wel dat de werkgever besluit dat het gewoon niet mag. Het valt niet bij te houden/controleren anders en de naheffingsaanslagen zijn vrij hoog vanuit de belastingdienst. Er wordt ook vrij veel op gecontroleerd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Sep 2017 09:14

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Maar hoe controleren ze dat dan?
2015 💙
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 17 Sep 2017 09:23

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Minx schreef:Maar hoe controleren ze dat dan?


Ja, dat vraag ik me ook af. Wat Pippa geloof ik eerder ook al zei, als er een keer een straat dicht is of iets dergelijk moet je ook omrijden. Moet je dan nu verplicht altijd exact dezelfde route rijden of zo? Dat is toch bijna onmogelijk?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Sep 2017 11:47

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Ja precies, eens met Pippa en Mizz_S.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 17 Sep 2017 12:48

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Bij een bedrijf waar ik heb gewerkt hadden ze een GPS tracker in de auto en eind van de maand werd er globaal gecontroleerd of er dingen opvielen. Er was een monteur die altijd na werk naar een adres reed en daarna pas naar huis. Dat viel dus op omdat hij iedere dag bij dat adres stopte. Hij bleek daar boodschappen te doen. Dat mocht ook niet.
30-04-2017
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Sep 2017 13:11

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Ik vind het wel heel ver gaan hoor. Dan zou je dus eerst naar huis moeten om je auto om te wisselen en dan boodschappen gaan doen of je kind uit de opvang halen? Dat is toch totaal onlogisch!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 17 Sep 2017 13:41

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Vind ik ook hoor. Zeker voor het brengen en halen van je kind.
30-04-2017
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 17 Sep 2017 16:19

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Beetje een zielig beleid inderdaad.. Die paar meter, tsjonge! Dan zou ik die 300 meter gewoon lopen met de kleine.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 19 Sep 2017 17:50

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

En vragen om een eigen bijdrage te betalen voor het omrijden? Al is dat eigenlijk best absurd want je brengt je kind weg om te kunnen werken.
Heb niet alles gelezen trouwens.
04-2014
10-2015
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Sep 2017 09:10

Re: Kind naar opvang brengen, privé of zakelijk?

Het gaat dus niet om de kilometers ben ik inmiddels achter, maar het gaat erom dat ze niet willen dat de auto's van het bedrijf (waar heel groot de naam van het bedrijf staat) zomaar overal geparkeerd worden. In het verleden mochten medewerkers wel privé rijden en toen kregen ze heel vaak meldingen dat er busjes op rare plekken gesignaleerd waren. Toen hebben ze dit beleid ingevoerd. Ik heb nu met man afgesproken dat ik in beginsel het halen en brengen doe op normale werkdagen, maar dat hij het op de fiets doet als hij laat moet beginnen of als ik na mijn werk iets heb. In hoge nood (stel dat ik echt vast sta in de file ofzo) dan doet hij het gewoon met de bedrijfsauto als dat zo uitkomt. Incidenteel durft hij dat wel aan. We hebben voor nu nog een geleende maxi cosi liggen die hij dan thuis kan ophalen en we hebben ook een extra vervolgstoel als D. echt niet meer in de maxi cosi past.

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers