Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Healthy en fit in 2017

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Sep 2017 08:34

Re: Healthy en fit in 2017

Dat vind ik heel netjes Claire! Goed gedaan.
De groente vind ik inderdaad vaak ook karig in een restaurant. Soms kan je ook wel bijv frietjes vervangen voor een bakje groenten.
Wij waren van 't weekend uiteten en hadden samen nog maar een salade er bij besteld. Beetje groen voer er bij.

Ik probeer deze week zo rustig mogelijk te eten. Weinig zout en suiker, geen rare groenten waar ik normaal opgeblazen van raak. M'n zusje trouwt zaterdag dus ik moet een jurkje aan. M'n gezicht zit al onder de pukkels helaas dus beetje de schade proberen te beperken.

En gisteren weer even kunnen sporten. Man was vroeg thuis en we wisten niet echt wat gezelligs te doen (behalve bank hangen) en toen zei ik weet je, mooi, dan kan ik even gaan sporten. Was lekker!

Wat fijn dat jij gewoon nu thuis kan sporten met dat roei apparaat Teun! Dat maakt het wel erg makkelijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem222

Bericht 13 Sep 2017 09:12

Re: Healthy en fit in 2017

Relax, Teun! Ergometeren is ook echt een best wel allround workout.
Goed zeg, Marin!

Ik ga vanavond weer hockeyen, lekker. Gister hadden we een teamdag en aan het eind een borrel, heb niet gedronken maar wel wat hapjes gehad, maar was nog best gezond. Salade, wat nootjes, 1 oesterzwambitterbal en 2 zweedse balletjes. Oke nee, niet héél gezond maar niet alleen maar wijn, bitterballen en kaasstengels haha.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 13 Sep 2017 09:14

Re: Healthy en fit in 2017

Ja ik snap het Claire. Je eet dan veel meer dan je thuis doet.
Net als Harrison zou ik zulke dagen dan afschrijven. Ik ben helaas echt niet consequent.

Goed van je Marin dat je bent gaan sporten.
2016
<<

Anoniem249

Bericht 13 Sep 2017 20:16

Re: Healthy en fit in 2017

Helaas gebeuren dit soort dingen bij mij op wekelijkse basis, dus als ik elke week de halve week afschrijf gaat het niet echt opschieten haha.

Fijn dat je kon sporten Marin! Kun je niet ook thuis af en toe wat proberen? Koop je wat gewichtjes en zo'n elastiek, dan kom je al een heel eind in die mooie grote achtertuin.
<<

Anoniem222

Bericht 13 Sep 2017 22:25

Re: Healthy en fit in 2017

Ik vind ook niet dat je zulke dagen moet afschrijven. Zei ik iets dat dat doet vermoeden? Dan was dat niet zo bedoeld :D.

Net terug van hockeytraining. Zo lekker! Lekker buiten, afgemat worden en gezellig met allemaal anderen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 14 Sep 2017 08:04

Re: Healthy en fit in 2017

Harrison schreef:Ik vind ook niet dat je zulke dagen moet afschrijven. Zei ik iets dat dat doet vermoeden? Dan was dat niet zo bedoeld :D.


Ik zei wel zoiets op de vorige pagina, ik denk dat ze dat bedoelde :-).

Goed bezig Marin, sporten verkiezen boven bankhangen! En lukt het al om je minder opgeblazen te voelen door anders te eten?

Lekker inderdaad om buiten te sporten Harri. Ik ben met die storm binnengebleven maar volgens mij helpt een teamsport dan echt voor de motivatie om wel te gaan. Oh en wat leuk dat je squasht! Ik heb dat tot een paar jaar geleden jaaaren gedaan met een vriendin, zo lekker! Alleen toen verhuisde zij en werd ik zwanger en nu gaan we nooit meer. Boe!

Oh man ik heb een spierpijn!! Dinsdag heb ik voor mezelf wat been-bil-buikspieroefeningen gedaan en dat blijkt dus hard nodig :laughcry: . Vandaag weer even een half uurtje rustig roeien denk ik om het wat losser te maken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem222

Bericht 14 Sep 2017 08:13

Re: Healthy en fit in 2017

Haha! Nou goed teken dat je spierpijn hebt toch! Wat leuk dat je ook gesquasht hebt. Ik had het tot een paar maanden geleden nog nooit gedaan maar vind het super leuk.

We trainen pas om 21 uur dus toen was de storm al voorbij gelukkig, maar ik heb inderdaad wel een stok achter de deur nodig, zoals een team dat op je staat te wachten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Sep 2017 08:59

Re: Healthy en fit in 2017

Teun schreef:
Goed bezig Marin, sporten verkiezen boven bankhangen! En lukt het al om je minder opgeblazen te voelen door anders te eten?


Een beetje ;)

Ik ben niet met koffie geminderd, dat heb ik gewoon nodig (zeker omdat ik vannacht van 2 tot 4 met een verkouden kind liep te wiegen), maar wel even flink aan het minderen met zout en alcohol etc. Ik ga vrijdag ook maar éen of twee glaasjes drinken, zodat ik zaterdag hopelijk niet zo'n opgeblazen buik heb.

Claire, ja het is zeker een idee om iets thuis te leggen aan gewichtjes. In de tuin zal het er met dit weer niet meer van komen, maar in de woonkamer misschien wel. Ik wil wel wat meer buikspieroefeningen doen.

Harrison, lekker zo uitwaaien buiten!

Teun, goed bezig! Roeien is best zwaar vind ik altijd. Op de sportschool doe ik qua cardio het liefst de crosstrainer.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem222

Bericht 14 Sep 2017 13:06

Re: Healthy en fit in 2017

Ik moet ongesteld worden en ik heb opeens echt mega chocola craving. Wil iemand tegen me zeggen dat tomaten net zo lekker zijn? :')
<<

Anoniem313

Bericht 14 Sep 2017 13:16

Re: Healthy en fit in 2017

Harrison schreef:Ik moet ongesteld worden en ik heb opeens echt mega chocola craving. Wil iemand tegen me zeggen dat tomaten net zo lekker zijn? :')


Ik niet want ik heb geleerd dat je niet mag liegen.

Een (klein) stukkie chocola kan prima he, in een gezonde levensstijl!
<<

Anoniem222

Bericht 14 Sep 2017 13:18

Re: Healthy en fit in 2017

Haha. Ja, I know. Maar hier op kantoor verkopen ze van die tony repen en ik weet zeker dat ik dan het hele ding op eet.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Sep 2017 13:27

Re: Healthy en fit in 2017

Delen met de rest van kantoor!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 14 Sep 2017 14:59

Re: Healthy en fit in 2017

Ik ben ook keihard ongesteld geworden en de Tonyreep ligt al klaar voor vanavond. Heb er de rest van de dag rekening mee gehouden qua eten. Hopelijk is het morgen droog genoeg om te fietsen naar het werk!
<<

Anoniem222

Bericht 15 Sep 2017 09:30

Re: Healthy en fit in 2017

Lekker, Carrie! Ben je gaan fietsen?
Ik heb gister met vriendinnen chocola gegeten, dat was leuk. En lekker. Vanavond squashen! En een feestje. Lekker in balans, haha!
<<

Anoniem301

Bericht 15 Sep 2017 09:34

Re: Healthy en fit in 2017

Harrison schreef:Lekker, Carrie! Ben je gaan fietsen?
Ik heb gister met vriendinnen chocola gegeten, dat was leuk. En lekker. Vanavond squashen! En een feestje. Lekker in balans, haha!

Ja het regende keihard toen ik wakker werd maar daarna en nu nog steeds schijnt de zon! Echt zo'n prachtige herfstdag, dus ben lekker met de fiets, toch weer 35 minuten en dan weer terug!

Helemaal goed, eerst sporten en dan feesten!
<<

Anoniem222

Bericht 15 Sep 2017 10:30

Re: Healthy en fit in 2017

Super goed! Hier regent het heel hard, dus hoop dat het straks droog is als je weer terug moet!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Sep 2017 10:34

Re: Healthy en fit in 2017

Ik eet regelmatig van die Atkinsrepen in plaats van gewone repen. Daar zit dan wel weer wat zoetstof in, ik eet er ook nooit grote hoeveelheden van, maar ik vind ze best lekker, beetje Kitkat/crunchy achtig en het kan net helpen bij je craving.

Of anders neem je een Bros of zo'n klein bakje chocolademousse, dat is luchtig en redelijk weinig, maar het voelt als veel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Sep 2017 10:37

Re: Healthy en fit in 2017

Ik heb (behalve op maandag) mijn Jillian Michaels oefeningen niet gedaan, omdat ik echt snotverkouden ben en een beetje benauwd, voel me daar echt moe en af en toe best beroerd van. Dus maar even ervoor gekozen om te rusten en goed te herstellen. Ik fiets wel gewoon zoveel als anders, dus ik verbrand evengoed nog veel calorieën, vandaag zit ik alles bij elkaar denk ik ook wel weer anderhalf tot twee uur op de fiets. Maar ik hoop er maandag wel weer gewoon tegenaan te gaan. Voel me toch een beetje een spijbelaar als ik niet ga sporten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 15 Sep 2017 10:50

Re: Healthy en fit in 2017

Harrison schreef:Super goed! Hier regent het heel hard, dus hoop dat het straks droog is als je weer terug moet!

Oh bah dat hoop ik ook zeg. Vooralsnog volgens de weer-app blijft het zo in Utrecht.

Goede tip Susan over die reep! En beterschap, loop hier ook met een verkouden hoofd rond, niet leuk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Sep 2017 10:52

Re: Healthy en fit in 2017

Jij ook beterschap. Hopelijk waait het snel over. Voel me wel al minder beroerd dan woensdag, maar je slaapt er ook altijd minder door, en ik slaap meestal al niet zo geweldig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Sep 2017 11:06

Re: Healthy en fit in 2017

Ik heb het 'zwaar'.

Ik zie en voel me minder tevreden worden over mijn lijf en begin steeds opnieuw maar geef toch elke dag weer toe. Zo stom. Terwijl ik het eerst altijd zo goed wist, in zo'n goede flow zat, wist waarvoor ik het deed, resultaat zag, me goed voelde. En toch heb ik nu niet de ballen. Daar baal ik van.

Dit is al maanden zo. Ik heb wel altijd nog gesport (3x per week) maar de laatste 4 weken gaat dat ook slechter en met minder motivatie. HELP! Ik heb stress, onrust, (nu) ongesteld en vind het gewoon heel moeilijk nu.

Ik begin vaak goed en eet dan gezond en normale porties maar ga daarna toch weer de fout in.

ZZZZOOOOOOOO STOM!!! Wat zou helpen?

Ik heb nu weer gezonde dingen gekocht en ga de 'slechte dingen' waar ik niet vanaf kan blijven maar weer wegzetten/weggooien en plannen wat ik ga eten. Maar het zit hem gewoon in mijn mindset. Hoe krijg ik die weer oke?

Jullie zijn trouwens zo goed bezig! Susan elke dag sporten en volgens mij heel bewust van haar voeding, Harri pakt het weer op na een tijdje en heeft iig balans (feesten en eten :) ) en Carrie is volgens mij gewoon altijd in balans. Ik vind dat echt knap, vooral met een kind, omdat ik dan denk dat je ook weleens slechte nachten hebt en een heel druk leven en dat het dan nog moeilijker is. Knap hoor.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Sep 2017 11:15

Re: Healthy en fit in 2017

Bij mij heeft het geholpen om mijn calorieën te gaan bijhouden. Het zat bij mij ergens anders in dan ik dacht, niet in de tussendoortjes, want daarmee wist ik altijd wel maat weten te houden, maar mijn hoofdmaaltijden die veel te calorierijk waren. Ik eet nu veel minder vlees, kies vaker een gezond alternatief, weeg ook bewust ingrediënten af, zoals rijst en pasta. Ik heb dan ook ruimte voor tussendoortjes, ik 'mag' van mezelf per dag iets zoets en iets hartigs snacken, meestal is dat een toetje dat ik dan bij de thee opeet en 's avonds nog een klein bakje chips of een paar blokjes kaas. Hiermee blijf ik nu netjes op gewicht. Van oktober tot maart was ik aan het afvallen, toen 'mocht' ik minder calorieën en dus ook minder tussendoortjes, maar dat was voor die paar maanden ook prima te doen. Eenmaal op gewicht heb ik het aantal calorieën per dag opgebouwd tot wat het nu is.

Dus ik zou uitzoeken waar het 'm in zit en dan puzzelen hoe je een dagmenu kan creëren waarin ook nog ruimte is voor iets lekkers.

Ik vond laatst een website over lijnen/op gewicht blijven waar ik me erg in kon vinden, dat was:

https://ruggengraat.com/

Ze zitten ook op Facebook en Whatsapp.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem222

Bericht 15 Sep 2017 11:44

Re: Healthy en fit in 2017

Ja, lastig is dat Lot. Ik herken het wel! Mindset is iets wat je niet aan of uit kunt zetten helaas. Wat misschien wel helpt is inspiratie opdoen op Pinterest voor gezonde maaltijden en je eten te plannen? Als ik weet wat ik wanneer kan eten dan scheelt het al met snaaien en als ik van te voren weet wat ik nodig heb aan boodschappen vind ik het ook minder lastig om de ongezonde dingen te laten liggen. Sport je alleen of samen?

Vervelend dat je verkouden bent Suzan, veel mensen hoor ik er over. Beterschap!
<<

Anoniem249

Bericht 15 Sep 2017 21:09

Re: Healthy en fit in 2017

Ik had dit ook Lot en ben nu met een groepje begonnen waar we samen 3x per week sporten en gezonde recepten etc met elkaar delen. Dit is 6 weken lang en dat houdt me echt in het gareel.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Sep 2017 21:51

Re: Healthy en fit in 2017

Dank voor de tips!

Lijkt me een fijne website Susan maar daar heb ik nu even geen budget voor.
Calorieen tellen lijkt me een goed idee, was ik ook al weer mee begonnen maar na een paar dagen weer mee gestopt. Die tip over elke dag wat lekkers vind ik trouwens ook een goed idee, ik heb nu een beetje een alles-of-niets mentaliteit.

Harri: pinterest is ook een goede tip! En eten plannen ook, ik denk dat ik weer wat meer moet gaan preppen dat is zo handig en 'veilig'. Als ik dan honger heb hoef ik niet na te denken wat ik kan eten want het staat al klaar en hoef ik er niks meer aan te doen (soms heb ik zo'n trek en geen energie om iets fatsoenlijks te maken dan eet ik gewoon wat het snelste voor handen is). Ik sport alleen of in een groepje bij de sportschool maar daar spreek ik niet echt mee af, heb ik geen echte binding mee. Ik moet denk ik weer met mijn zus gaan afspreken dat is een goede stok achter de deur. Denk dat dat wel gaat helpen!

Claire: dat is zeker fijn! Hoe kom je aan dit groepje? Ik kan ook weer een afspraak maken met een personal trainer, dat heeft me de vorige keer ook erg gemotiveerd. Dan moet ik na zoveel weken terug komen en op de weegschaal gaan staan. Maar ik schaam me voor de kilo's die ik ben aangekomen :palm:. Ik heb zo'n boekje er daar staat dan je vorige gewicht en vetpercentage in. Maar ja, eigenlijk moet ik daar lak aan hebben en trots zijn dat ik het nu weer ga veranderen.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers