Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eten we vanavond? #10

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 07 Sep 2017 15:53

Re: Wat eten we vanavond? #10

Hee jij daar.. lekkere foodie: volgens mij kan jij echt hartstikke lekker koken! En ik vind dat ik dat dus een keer moet komen proeven :smile:
<<

Anoniem313

Bericht 07 Sep 2017 15:56

Re: Wat eten we vanavond? #10

Caro schreef:Hee jij daar.. lekkere foodie: volgens mij kan jij echt hartstikke lekker koken! En ik vind dat ik dat dus een keer moet komen proeven :smile:


Ja dat moet je zeker! Ik kan kan zelfs vega(n)!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Sep 2017 14:12

Re: Wat eten we vanavond? #10

Ik kan een aantal van die Wereldgerechten goed zelf maken. Burrito's, moussaka, lasagne, kofta. Maar ik vind nog steeds de Kip Tandoori het lekkerst, en dat terwijl ik weet dat het in niks lijkt op echte Indiase Tandoori. Het is gewoon een gerecht op zich. En die kan ik niet namaken, in elk geval niet precies.

Heel uitgebreid koken doe ik ook niet meer, dat deed ik voordat de kinderen er waren. Nu moet het hier ook wel in een half uur klaar zijn, en er zijn ook wel avonden dat ik er echt niet de fut voor heb en dat het extreem makkelijk wordt.

Vandaag heb ik zin in sushi. Morgen eten bij mijn tante. En dan zondag weer verantwoord en versgemaakt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 08 Sep 2017 14:35

Re: Wat eten we vanavond? #10

moussaka en kofta maak ik ook niet meer uit een pakje. eenmaal de kruiden is huis is zelf maken net zo makkelijk.
bobotie is ook makkelijk om zelf te maken heb ik hier op het forum geleerd :) en kip jambalaya vinden we met de eigen variant nog lekkerder dan het pakje.

voor kip tandoori heb ik ook nog geen goed recept gevonden.
lasagne is hier dan weer eentje die met een honig pakje "moet". ik maak ook wel eens lasagne zonder pakje maar dan is het geen echte volgens mijn man.

het leggen van de vloertegels heeft vertraging opgelopen dus ik kan nog een dag niet koken. dat wordt dus afhaal alleen heb ik nergens zin in...
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Sep 2017 14:36

Re: Wat eten we vanavond? #10

Ik maak een beenhammetje uit de oven met witlof. Weet alleen nog niet wat ik met de witlof ga doen. Heb kale witlof gekocht en heb eigenlijk geen inspiratie. Heb nog 1 plakje kaas in huis dus dat zet geen zoden aan de dijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem222

Bericht 08 Sep 2017 14:40

Re: Wat eten we vanavond? #10

Misschien grillen en dan afblussen met balsamico en geroosterde walnoten er bij?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Sep 2017 14:40

Re: Wat eten we vanavond? #10

Dat heb ik allemaal wel in huis (no way dat ik de regen in ga nog). Dank je, dat lijkt me inderdaad wel heel lekker.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem222

Bericht 08 Sep 2017 14:43

Re: Wat eten we vanavond? #10

Haha nee snap ik. Ik vind dat altijd lekker! Soms doe ik ook walnoten met balsamico en druiven. Ook wel lekker, wat zoets om het bittere een beetje in balans te brengen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Sep 2017 14:46

Re: Wat eten we vanavond? #10

Zelfs druiven hebben we nog!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem222

Bericht 08 Sep 2017 14:55

Re: Wat eten we vanavond? #10

Nou! De keuze is reuze.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Sep 2017 14:59

Re: Wat eten we vanavond? #10

Caulfield schreef:
Caro schreef:Hee jij daar.. lekkere foodie: volgens mij kan jij echt hartstikke lekker koken! En ik vind dat ik dat dus een keer moet komen proeven :smile:


Ja dat moet je zeker! Ik kan kan zelfs vega(n)!


Heerlijk! Kom graag een keer proeven!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 08 Sep 2017 15:01

Re: Wat eten we vanavond? #10

Ik maak gado gado!
#teammaple🍁
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 08 Sep 2017 15:08

Re: Wat eten we vanavond? #10

Ik ga bij mijn ouders eten, heb geen idee wat mijn moeder gaat klaarmaken.
2012 & 2016
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 08 Sep 2017 15:13

Re: Wat eten we vanavond? #10

Het is stamppot weer. Wij eten vanavond stamppot andijvie.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 08 Sep 2017 16:31

Re: Wat eten we vanavond? #10

Panga uit de oven met prei en tomaat ingerold, wat kruiden en witte wijn. Daarbij worteltjes en peultjes en salade.
10.04.17
<<

Anoniem313

Bericht 08 Sep 2017 16:43

Re: Wat eten we vanavond? #10

Lekker Saga!
Hier eten de jongens een Duits biefstukje met aardappelpuree en boontjes, en ik een vegaschijf, boontjes en paddestoelen uit de oven. Ik heb het idee dat je allemaal hetzelfde moet eten een beetje laten varen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Sep 2017 16:45

Re: Wat eten we vanavond? #10

Vlak voordat ik jouw post las, zat ik precies daarover na te denken Caulfield. Ik ben benieuwd hoe wij dat gaan doen namelijk. Wij eten niet perse ingewikkeld maar wel veel kruiden en smaken. Ben benieuwd of O. Dat ook een beetje gaat trekken of dat we apart voor hem gaan koken.
Lusten de jongens bij jou veel niet? Of eet je overtuigend vega nu (of is dat pure toeval nu?). Of is er een andere reden?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Sep 2017 17:01

Re: Wat eten we vanavond? #10

Marin schreef:Vlak voordat ik jouw post las, zat ik precies daarover na te denken Caulfield. Ik ben benieuwd hoe wij dat gaan doen namelijk. Wij eten niet perse ingewikkeld maar wel veel kruiden en smaken. Ben benieuwd of O. Dat ook een beetje gaat trekken of dat we apart voor hem gaan koken.
Lusten de jongens bij jou veel niet? Of eet je overtuigend vega nu (of is dat pure toeval nu?). Of is er een andere reden?


Nou, een beetje een combinatie van vanalles. Het puzzelen op een weekmenu is zo lastig als ik alle criteria in acht moet nemen:
- alle vier moeten we het lekker vinden. Met de kinderen houd ik geen rekening, maar mijn vriend lust geen kaas, paddestoelen, avocado, en nog wat zaken.
- het moet gezond en voedzaam zijn.
- ik eet zelf liefst zo min mogelijk vlees. Maar vega is lastig ivm voorkeuren vriend.
- ik eet zelf ook graag minder koolhydraten.
- het moet allemaal in 1 x gekocht worden ivm met allebei veel werken.

Ik werd er gek van. Terwijl mijn vriend eigenlijk best veel dingen lekker vind die voor de kinderen ook prima zijn (denk spaghetti bolognese, stamppot, AGV etc). Dus nu bedenk ik voor hen dat soort dingen en eet ik er voor mezelf veel groenten omheen.
<<

Anoniem245

Bericht 08 Sep 2017 17:24

Re: Wat eten we vanavond? #10

Kippenkluiven uit de oven, en verder niks.

Ik had een rotweek dus wil mezelf verwennen. Heb al chocolade ijs gegeten en straks dus kip. Heb de hele week gezond gegeten dus het mag wel een keer.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Sep 2017 17:42

Re: Wat eten we vanavond? #10

Oh ja dat snap ik wel Caulfield. Het is ook wat al dat gemealplan.
Let's discover the world together.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 08 Sep 2017 18:03

Re: Wat eten we vanavond? #10

Ik had pizza's gemaakt van wortel tortilla's, was hartstikke lekker!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem212

Bericht 08 Sep 2017 18:07

Re: Wat eten we vanavond? #10

Wij hebben pannenkoeken met ontbijtspek, kaas, champignons en ui gegeten.
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 18:39

Bericht 08 Sep 2017 18:08

Re: Wat eten we vanavond? #10

Wij hebben een heerlijke quiche met prei, spekjes, tijm, ricotta en Parmezaanse kaas gegeten.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Sep 2017 19:37

Re: Wat eten we vanavond? #10

Het is een stamppotje geworden in plaats van sushi, had ik opeens trek in. Het zal wel door het weer komen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 09 Sep 2017 15:48

Re: Wat eten we vanavond? #10

Ik heb een bakje uit de vriezer gehaald en weet niet zeker wat het is. We eten of pasta bolognese of minestrone soep.

Voor Bliss: ik zet hier alleen neer wat we eten als ik het voor anderen interessant genoeg vind.
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers