Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderfeestje

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 27 Aug 2017 12:18

Kinderfeestje

Onze dochter wordt dinsdag 5. Dus tijd voor ook haar 1e kinderfeestje voor de kindjes uit haar klas.
Ze is nog in de vakantie jarig. Dus ik dacht 1 of 2 weken na de vakantie op een vrijdag middag haar feestje te vieren. Dan kan ze die dan eventueel ook op school trakteren.
Maar wat gaan we doen?

Wat hebben jullie gedaan met de kinderfeestjes?
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem239

Bericht 27 Aug 2017 12:54

Re: Kinderfeestje

Alvast gefeliciteerd!

Om half 1 zijn de kinderen mee naar ons huis gegaan om een broodje te eten. Daatna zijn we naar een soort mini dierentuin geweest. Zit bij ons in de buurt. Ze kregen daar eerst taart en daarna vrij toegang. We waren daar van 14 tot 16 daarna hebben de kinderen lekker in de speeltuin gespeeld. Ze werden rond 17 uur opgehaald.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 27 Aug 2017 13:00

Re: Kinderfeestje

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel kinderen er op het feestje uitgenodigd waren.
Ik dacht zelf eerst aan alle meisjes van groep 2. Dat zijn er 7 in totaal.
Maar ze had het van de week ook over twee jongens. Maar ik vind dan 8 kinderen uitnodigingen wel wat te veel.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 27 Aug 2017 13:10

Re: Kinderfeestje

Hier tot nu toe twee feestjes gegeven, binnenkort de derde. De eerste keer deden we het thuis en hadden we Frozen als thema. Kleurplaten kleuren, cadeauspelletje op frozen muziek, pannenkoeken eten, kroon versieren, cupcakes versieren met frozen decoratie, even naar het speeltuintje in de buurt gelopen, stukje frozen film met wat lekkers erbij. Mijn dochter vond het leuk en de kinderen die er waren ook.

Vorig jaar buitenshuis, dochter wilde graag naar een indoorspeeltuin. Naar een lokale indoorspeeltuin gegaan (eentje die iets minder massaal is dan monkey town) en dan op een rustige middag. Daar hadden we praktisch een privéspeeltuin dus dat was erg leuk. We hadden een arrangement met frietjes en een snack of een pannenkoek, een ijsje, onbeperkt ranja en bij vertrek wen zakje snoep. Ik stond in eerste instantie niet te springen bij het idee van een indoorspeeltuin voor een feestje, maar dit was echt heel erg geslaagd.

Dit jaar twijfelen we nog, over twee maanden is ze jarig dus we beginnen nu wel vast langzaam met bedenken (ook ivm eventuele reserveringen maken). Dochter wil waarschijnlijk een zwembadfeestje, want ze is dol op zwemmen. Ik moet nog even kijken hoe haalbaar dat is icm onze schooltijden en de openingstijden van lokale zwembaden. En anders wil ze thuis een eenhoornfeestje. Decoratie daarvoor heb ik al besteld omdat ze met haar gewone verjaardag ook dat thema wil. En stel dat we dat ook voor haar feestje gaan doen dan mag ik dus nog even bedenken wat ik in godsnaam ga doen met een eenhoornfeestje, haha.

Qua aantal kinderen heb ik als richtlijn de leeftijd die ze worden, zoveel kinderen mogen er komen. Maar dat is een richtlijn, het eerste jaar kwam het bijvoorbeeld al op meer kinderen uit. Ligt er een beetje aan wie er uitgenodigd worden en of er dan bijvoorbeeld niemand buiten de boot valt.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 27 Aug 2017 13:27

Re: Kinderfeestje

Hier nog geen kinderfeestje gehad maar ik zou een eerste feestje niet te groots aanpakken. 5 kindjes zou ik genoeg vinden. Cadeautjes uitpakken, cake versieren, iets knutselen (lobbes.nl), lekker spelen daarna eten en naar huis.
Leg eventueel wat kleurplaten neer en bedenk kleine spelletjes voor een verveel moment.
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1949

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 27 Aug 2017 13:50

Re: Kinderfeestje

Mijn dochter wordt over een paar weken ook 5 en heeft dan haar eerste feestje. Met het vorige feestje van zoon zijn we naar de ijsboerderij geweest. Dochter wil nu ook graag ergens heen, ik denk er aan om met ze naar de kinderboerderij te gaan. Over het aantal kinderen twijfel ik ook nog. Ik denk aan vijf, maar ik wil ook geen kinderen buiten sluiten. Het eerste feestje van zoon was trouwens thuis en dat vond ik echt vreselijk. Dus ik ga liever ergens heen.
2011 2012 2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Aug 2017 15:34

Re: Kinderfeestje

Wij hadden ook het eerste feestje toen ze 5 werd, ze mocht 5 kindjes uitnodigen.
Het was hier op een zaterdag en alle kindjes werden rond een uur of 13 gebracht. Toen hebben we eerst tekstborden gemaakt (MDF verven, laten drogen, en toen versieren met allerlei stickers, kids mooi op de foto, die in een lijstje, en het lijstje op het bord, had ook hun naam uitgesneden in sticker etc etc).
Vervolgens hebben ze gewoon heerlijk vrij gespeeld in huis, daarna met elkaar de hond uit gelaten en gespeeld in de speeltuin. We hebben de middag afgesloten met patat, ik had een plastic tafelkleed op de tafel gelegd, en daar zo de patat op gelegd en de saus op gespoten, dat vonden ze geweldig :P

Rond 18en werd alles weer opgehaald.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Aug 2017 20:01

Re: Kinderfeestje

Toen ze 5 werden hebben ze een feestje gegeven, ze hebben toen 4 kindjes uitgenodigd in totaal waren we met zijn 6en. Ik heb ze uit school (12 uur) mee naar huis genomen. Toen hebben we pannenkoeken versierd en opgegeten, toen kwam er iemand schminken en hebben ze een prinsessenkroon versierd en buiten gespeeld en daarna hadden we nog cakejes versieren en een speurtocht. Daarna hebben we ze thuis gebracht.

Zeker de speurtocht was een groot succes, dat vonden ze erg leuk. En nu bijna een jaar later zeggen de meisjes die hier dan nog komen spelen nog wel eens, dat was leuk he die speurtocht. Als ik weer op het feestje mag komen doen we dan weer een speurtocht?
:heart: :heart: 2011
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 29 Aug 2017 21:27

Re: Kinderfeestje

Mijn dochter had 6 kindjes uitgenodigd. Meen dat we begonnen om half 2 of 2 uur en rond half zes zouden we ze terug brengen uiteindelijk werd dat 7 uur.

We begonnen met zingen en cake versieren. Daarna zijn ze op canvas iets gaan verven. Daarna hebben we spelletjes gedaan o.a. bowlen en spelletjes op muziek. Daarna even film gekeken en als laatste frietjes en ijsje gegeten.

Alle kinderen hebben het enorm naar hun zin gehad. Komend jaar heb ik geen idee wat we doen. Ik denk nog een jaar thuism
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 03 Sep 2017 21:48

Re: Kinderfeestje

Hoe snel na de zomervakantie zouden jullie het kinderfeestje geven?
En op vrijdagmiddag of op een zaterdagochtend?
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 03 Sep 2017 22:05

Re: Kinderfeestje

Ik zou denk ik vrijdagmiddag doen.

Mijn dochter deed haar feestje trouwens in de kerstvakantie.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1949

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 04 Sep 2017 09:47

Re: Kinderfeestje

Mijn dochter heeft vandaag haar eerste schooldag en komende zaterdag al een kinderfeestje van een vriendinnetje. Kan prima vind ik. Ik zou de dag kiezen die je zelf het handigst vindt.
2011 2012 2017
<<

Anoniem255

Bericht 04 Sep 2017 10:27

Re: Kinderfeestje

Bij onze dochter hebben we de eerste keer vogelhuisjes gepimpt en friet gegeten (groot tafelkleed, friet, snacks en sauzen er gewoon zo op. Was een groot succes)

De 2e keer wilde ze naar monkey town toe en de 3e keer hebben we thuis bewaardozen versierd. Ik had de namen van de kinderen uitgesneden met mijn cameo en de rest mochten ze zelf doen. Verven, met stiften, stickers, glitter etc.

Nu wil ze (jaja, ze weer het nu al voor februari) naar de bios of naar de manege. Ik kijk eerst wat ze wil en dan hoeveel kindjes ze mag uitnodigen. Ik ga echt geen honderd euro voor een feestje uitgeven namelijk.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 04 Sep 2017 13:52

Re: Kinderfeestje

Hier ook op een vrijdagmiddag het kinderfeestje gevierd. Mijn dochter werd 5 en mocht 5 kindjes uitnodigen. We hadden thema 'Eenhoorn'. Eenhoorn cakejes versierd, kleurplaten gekleurd, fotolijstjes beplakt en geschilderd en vooral lekker veel buiten gespeeld. Tussendoor kwam een vriendin schminken en glittertattoos zetten. Geëindigd met 'wild friet eten'. Ook tussendoor nog even naar de kruidvat geracet om de groepsfoto af te drukken en in de lijstjes mee te geven. Was zeer geslaagd!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Sep 2017 21:16

Re: Kinderfeestje

Iemand nog ideeën voor iets buiten de deur? Een binnen speeltuin kan ik ook nog bedenken maar dat hebben ze met ongeveer elk feestje afgelopen jaar al gedaan dus ik wil iets anders.

Thuis kan ook maar kom ik een beetje op hetzelfde als vorige jaar (knutselen en speurtocht) dus dat wil ik dan weer niet. Kan nog niet echt iets anders bedenken

Ik had de bioscoop bedacht nadeel vind ik dat ik dan pas laat weet hoe laat de film draait.. en ik een film om 4 uur smiddags niet handig vind, gebruikelijk is hier wel dat de kinderen om 12 uur mee uit school gaan dus dan wordt het een heel lang feestje. Of ik moet het feestje pas om 3 uur laten beginnen tot 7 uur maar dat vind ik zelf niet zo prettig denk ik.

Dus ik kan wel wat ideeën gebruiken
:heart: :heart: 2011

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers