Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tandarts en mondhygiënist

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 30 Okt 2013 10:05

Tandarts en mondhygiënist

Ik was net voor controle bij de tandarts en die zei dat ik tandsteen weg moet laten halen bij de mondhygiënist. Dit kost 12,10 per 5 minuten en het gaat minstens 30 minuten duren. Ook krijg ik een uitleg, betaal ik ook per 5 minuten dus met een beetje pech praat die man heel langzaam en kost me dat weer 12,10.

Mijn ouders waren laatst bij de tandarts, zelfde verhaal. Gingen daarna naar een andere, tandarts gaf even uitleg, haalde tandsteen weg (dat is bij mij normaal altijd 5 minuten werk) en ze stonden weer buiten.

Ik vind die verschillen nogal groot want als ik morgen dus wel ga dan kost het me minimaal €72,60 wat ik best veel vind voor een beetje tandsteen.

Hoe gaat jullie tandarts hiermee om?
<<

Anoniem12

Bericht 30 Okt 2013 10:07

Re: Tandarts en mondhygiënist

Het ligt er aan hoeveel tandsteen je hebt volgens mij. Mijn tandarts kan met een apparaatje wel wat oppervlakkig tandsteen weghalen (daar voel je ook niks van), maar de monghygienist gaat echt met een soort van schraper langs al je tanden om het tandsteen grondig te verwijderen (en dat is niet prettig). De eerste keer heeft dat me inderdaad een euro of €70 gekost. Om het bij te houden betaal ik iets van €30 per keer.
Laatst gewijzigd door Anoniem12 op 30 Okt 2013 14:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem17

Bericht 30 Okt 2013 10:22

Re: Tandarts en mondhygiënist

Elke keer als ik bij de tandarts ben (eigenlijk is het volgens mij een preventie-assistente) worden mijn tanden helemaal schoongemaakt en gepolijst. Ze haalt het tandsteen weg met zo'n schrapertje/haak. Niet heel prettig, maar het duurt gelukkig hoogstens 10 minuten. Dit zit gewoon bij mijn tandartscontrole in volgens mij, ik zie er iig nooit een rekening van. Die gaat direct naar de zorgverzekering.
<<

Anoniem 3

Bericht 30 Okt 2013 13:18

Re: Tandarts en mondhygiënist

Hmm dat is inderdaad veel geld Feline! Probeert jouw tandarts niet eerst zelf om de tandsteen weg te halen? Of zit er wat meer tandsteen en lukt het daardoor niet?
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 21:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem280

Bericht 30 Okt 2013 13:23

Re: Tandarts en mondhygiënist

Ik heb altijd last van tandsteen, mijn tandarts haalt het niet weg, omdat het te diep zit.
Hij heeft mij doorgestuurd naar een mondhygiënist. Ik sta daar altijd binnen 20 minuten weer op de stoep. Ik betaal 25 euro per keer (2 keer per jaar).
<<

Anoniem178

Bericht 30 Okt 2013 13:26

Re: Tandarts en mondhygiënist

Wel doen. In die tandsteen kunnen bacteriën gaan zitten, wat weer gaatjes veroorzaakt. Dan ben je stukken duurder uit. Ik heb ook nog nooit een rekening gezien.
<<

Anoniem7

Bericht 30 Okt 2013 13:40

Re: Tandarts en mondhygiënist

Ik ga 4x per jaar naar de mondhygiëniste omdat ik door medicatie en een standaard verstopte neus veel tandsteen heb. Ik heb er nooit bij stil gestaan, maar nu ik erover nadenk: van zeker de afgelopen drie keer heb ik geen rekening gekregen.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Okt 2013 13:43

Re: Tandarts en mondhygiënist

Zoiets kost het bij mij ook Feline, maar ik krijg 80% vergoed (dacht ik, uit mijn hoofd) ik heb best wat last van tandsteen, bij mij duurt een afspraak ongeveer 40 minuten. Ik heb nu ook van die ragertjes gekocht op advies van de mondhygieniste, en daar doe ik elke avond al mijn tanden en kiezen mee. Het is even een werkje, maar zo krijg ik minder snel last van tandsteen. Door dat tandsteen heb je inderdaad allerlei bacterien in je mond (bah) en deze zouden ook een minder frisse adem kunnen veroorzaken. Hoeft niet. Over een half jaar moet ik terug komen, dan kijkt ze of het verbeterd is, en dan kan ik weer gewoon een keer per jaar komen. VInd het zelf altijd heel fijn als ik weer geweest ben, dan voelt mijn mond echt fris en schoon.

Mijn vorige tandarts haalde inderdaad wel wat tandsteen weg, maar dit is veel uitgebreider, met polijsten enzo erbij. Vind ik veel fijner.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Okt 2013 13:57

Re: Tandarts en mondhygiënist

Mijn tandarts doet dat allemaal zelf, alle tandsteen en ook polijsten en af en toe een fluor behandeling. Wordt voor geloof ik 75% vergoed.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem23

Bericht 30 Okt 2013 14:25

Re: Tandarts en mondhygiënist

Ik zou het wel doen! Dan ga je iig op reis met een schoon en gezond gebit, kun je er weer langer tegenaan en minder kans op gaatjes. Hier heb je nog de kans dat een groot deel vergoed wordt, daar niet!
<<

Anoniem12

Bericht 30 Okt 2013 14:29

Re: Tandarts en mondhygiënist

Harrison schreef:Ik zou het wel doen! Dan ga je iig op reis met een schoon en gezond gebit, kun je er weer langer tegenaan en minder kans op gaatjes. Hier heb je nog de kans dat een groot deel vergoed wordt, daar niet!

Als Feline een aanvullende tandverzekering heeft wel. Omdat ze zo specifiek over het bedrag praat krijg ik het idee dat ze dat niet heeft. Maar dat kan ik fout hebben natuurlijk.

Ik heb het ook niet. Het bedrag wat ik per maand extra moest betalen was hoger dan 2x mondhygienist en 2x controle per jaar. Dat kan voor mij niet uit.
<<

Anoniem 53

Bericht 30 Okt 2013 14:33

Re: Tandarts en mondhygiënist

Elliot schreef:Elke keer als ik bij de tandarts ben (eigenlijk is het volgens mij een preventie-assistente) worden mijn tanden helemaal schoongemaakt en gepolijst. Ze haalt het tandsteen weg met zo'n schrapertje/haak. Niet heel prettig, maar het duurt gelukkig hoogstens 10 minuten. Dit zit gewoon bij mijn tandartscontrole in volgens mij, ik zie er iig nooit een rekening van. Die gaat direct naar de zorgverzekering.

Zo gaat het bij mij ook. En dat vind ik wel fijn, vind ze tandarts al geen pretje en als ik dan ook nog eens naar de mondhygiëniste zou moeten word ik daar niet blij van.
<<

Eyez

Bericht 30 Okt 2013 19:51

Re: Tandarts en mondhygiënist

Een béétje tandsteen kan niet zoveel kwaad. Als je echter veel hebt, duwt het op een gegeven moment je tandvlees opzij en als dat maar lang genoeg duurt, gaan je tanden en kiezen losstaan en kun je ze uiteindelijk verliezen.
Over het algemeen verwijdert de tandarts alleen tandsteen boven het tandvlees. De mondhygiëniste kan grondiger verwijderen, tot onder het tandvlees. Die instrumenten heten scalers en currettes, de tandarts gebruikt meestal een tandsteen-tip. (Zo'n apparaatje dat een rotgeluid maakt).
Als je veel tandsteen en ontstoken tandvlees hebt, is het verstandiger om wel naar de mondhygiëniste te gaan, want uiteindelijk zul je anders je tanden en kiezen verliezen en dat is duurder (en vervelender) dan bezoek aan de mondhygiëniste.
<<

Nyx

Bericht 30 Okt 2013 23:48

Re: Tandarts en mondhygiënist

Mijn oude tandarts haalde de tandsteen zelf weg. Vies geluid, vieze smaak, maar na vijf minuten wel klaar. Mijn nieuwe tandarts heeft in dezelfde praktijk een mondhygiënist en daar moest ik de laatste keer heen om mijn tandsteen te laten verwijderen. Ik weet niet eens hoelang het duurde of wat de kosten precies waren, want mijn eerste afspraak was om te bepalen wat er aan mijn gebit moest gebeuren en daarbij hebben ze gelijk de rekening opgemaakt en daarna zijn de punten pas uitgevoerd. Ik was in totaal 440 euro kwijt en destijds was ik voor 450 euro verzekerd voor de tandarts. Nooit onthouden wat waarvoor was.
<<

Anoniem280

Bericht 31 Okt 2013 00:07

Re: Tandarts en mondhygiënist

Eyez schreef:Een béétje tandsteen kan niet zoveel kwaad. Als je echter veel hebt, duwt het op een gegeven moment je tandvlees opzij en als dat maar lang genoeg duurt, gaan je tanden en kiezen losstaan en kun je ze uiteindelijk verliezen.
Over het algemeen verwijdert de tandarts alleen tandsteen boven het tandvlees. De mondhygiëniste kan grondiger verwijderen, tot onder het tandvlees. Die instrumenten heten scalers en currettes, de tandarts gebruikt meestal een tandsteen-tip. (Zo'n apparaatje dat een rotgeluid maakt).
Als je veel tandsteen en ontstoken tandvlees hebt, is het verstandiger om wel naar de mondhygiëniste te gaan, want uiteindelijk zul je anders je tanden en kiezen verliezen en dat is duurder (en vervelender) dan bezoek aan de mondhygiëniste.


Daarom zit ik nu bij de mondhygiënist.
<<

ThinkPink

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 494

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:22

Bericht 31 Okt 2013 06:31

Re: Tandarts en mondhygiënist

Ik ga 2x in het jaar naar de mondhygiëniste. Mijn moeder had last van parodontitis en dit kan ook erfelijk zijn. Aangezien ik altijd wel een gaatje heb bij de tandarts, ga ik ook naar de mondhygiëniste. Een leuk bezoek is het nooit en het duurt bij mij ongeveer 30 minuten per keer. De mondhygiëniste kan tandplak veel dieper reinigen dan de tandarts. Ik ga niet bezuinigen op mijn tanden dus ik ga al jaren steeds 2x per jaar. Ik heb een aanvullende tandartsverzekering en daaruit krijg ik 75% vergoed.
Afbeelding
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 31 Okt 2013 11:30

Re: Tandarts en mondhygiënist

Ik heb inderdaad geen aanvullende verzekering. Maar ik ga! Zaterdagochtend! Hoef alleen geen uitleg van 25 euro, dan kijk ik wel een tutorial ;)

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers