Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Korte slaapjes

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 04 Sep 2017 12:14

Korte slaapjes

R heeft vanaf geboorte goed geslapen. De eerste weken bestonden uit eten, knuffelen, slapen.
Vanaf een week of 7 werden zijn slaapjes ineens korter, ongeveer 30-45 min. Hij wordt natuurlijk ouder en minder slaap nodig, maar dit is wel vrij kort volgens mij. Hij heeft een tijd gehad dat hij huilend wakker werd, waarschijnlijk omdat hij letterlijk uit zn slaap wakker werd. Laatste tijd vermaakt hij zich nog wel ff in zn bedje. Maar tot de volgende voeding wordt lastiger. Maar nmi is hij dan gewoon nog moe.
S ik hem na een slaapje bij mij leg kan hij nog wel eens in slaap vallen. Wat maakt het dat hij tijdens de slaapjes overdag zo vroeg wakker wordt en niet meer verder slaapt? Hij wordt gewoon wakker in zn bed gelegd en valt dan zelf in slaap, alleen dus voor korte duur. En vanaf 19.30 slaapt hij goed, dan wordt hij om 22.30 wakker gemaakt voor een voeding om vervolgens verder te slapen tot een uur of 8.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 04 Sep 2017 12:27

Re: Korte slaapjes

Slaapt hij ook niet verder als je hem even troost, of even eruit en er weer in als hij slaapsignalen geeft?
Krijgt hij bv of kv?

E slaapt ook sommige dagen behoorlijk versprokkeld. Ze krijgt kv dus eet op redelijk vaste tijden. Maar zoals bijvoorbeeld van het weekend dan heeft ze ineens ook moeite met doorslapen. Ik blijf het ongeveer een half uur tot 45min proberen lukt het niet dan eruit, even spelen en weer terug.

Wat hier heel erg helpt is om na de fles van 11u naar buiten te gaan. We lopen dan naar het centrum, halen iets en terug. Ze slaapt in de wagen eigenlijk niet echt (meestal helemaal niet) en we komen dan na haar bedtijd pas thuis want ben dan toch al wel snel een uur of wat langer weg. Ze is dan dus wat langer wakker en gaat dan naar bed. Hier werkt dat eigenlijk heel goed, dat maakt vaak dat ze de rest van de dag mooi 'op schema' slaapt.
Wij volgen overigens het boek van Stephanie Lampe 'baby's in een droomritme '
30-04-2017
<<

Anoniem328

Bericht 04 Sep 2017 12:31

Re: Korte slaapjes

Hoe snel haal je hem uit bed als hij wakker wordt? Baby's hebben een slaapcyclus van ongeveer 45 minuten dacht ik. Dus het komt vaak voor dat een baby na 45 minuten wakker wordt maar na eventjes of een tijdje wel weer in slaap valt. Onze D kon soms ook wakker worden en huilde dan even. Maar als we hem eventjes lieten huilen of troosten dan viel hij meestal in no time weer in slaap.

Ik weet niet of dit bij jouw baby ook het geval is maar het is het proberen waard.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 04 Sep 2017 12:38

Re: Korte slaapjes

Kees schreef:Slaapt hij ook niet verder als je hem even troost, of even eruit en er weer in als hij slaapsignalen geeft?
Krijgt hij bv of kv?

E slaapt ook sommige dagen behoorlijk versprokkeld. Ze krijgt kv dus eet op redelijk vaste tijden. Maar zoals bijvoorbeeld van het weekend dan heeft ze ineens ook moeite met doorslapen. Ik blijf het ongeveer een half uur tot 45min proberen lukt het niet dan eruit, even spelen en weer terug.

Wat hier heel erg helpt is om na de fles van 11u naar buiten te gaan. We lopen dan naar het centrum, halen iets en terug. Ze slaapt in de wagen eigenlijk niet echt (meestal helemaal niet) en we komen dan na haar bedtijd pas thuis want ben dan toch al wel snel een uur of wat langer weg. Ze is dan dus wat langer wakker en gaat dan naar bed. Hier werkt dat eigenlijk heel goed, dat maakt vaak dat ze de rest van de dag mooi 'op schema' slaapt.
Wij volgen overigens het boek van Stephanie Lampe 'baby's in een droomritme '


Dit hielp hier ook goed. Ik ging dan altijd lopend boodschappen doen.
Hij sliep daarna vaak weer tot de volgende voeding.
2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 04 Sep 2017 12:56

Re: Korte slaapjes

Lopend boodschappen dan valt hij in de bak in slaap. Om toch binnen t uur weer wakker te worden. Of als we stil staan. Maxicosi gaat iets beter, Maar dat is niet de goede houding;) hoewel hij daarin ook al sneller wakker wordt.

Korte cyclussen heb ik ook gehoord. Ben er ook al eens langs gaan zitten met de fiep vasthouden maar dan blijft ie zo 15 min rondkijken (ook al heb ik mn hand voor zn ogen)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers