Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Healthy en fit in 2017

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11206

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 03 Sep 2017 17:38

Re: Healthy en fit in 2017

Ik heb ook heerlijk genoten tijdens mijn vakantie :wink: Maar wil nu toch echt weer beginnen met meer bewegen en beter eten. Ik sta al ingeschreven voor bootcamp op maandag- en donderdagavond. Nu weer even inspiratie opdoen voor gezonde ontbijtjes en lunch. Wat eten jullie zoal?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 03 Sep 2017 18:06

Re: Healthy en fit in 2017

Er is toevallig net nieuw topic met gezonde tips voor ontbijt/lunch en diner.
<<

Anoniem249

Bericht 03 Sep 2017 19:17

Re: Healthy en fit in 2017

Ik ben vrijdag gestopt ermee Caulfield, dus heb m'n eerste geonde weekend in tijden gehad. En dan zie je dit voorbij komen... 3 maanden na de geboorte van een tweeling. Stunner!

Afbeelding
<<

Anoniem249

Bericht 03 Sep 2017 19:19

Re: Healthy en fit in 2017

Ik heb nu trouwens My Fitness Pal waarin ik m'n eten & drinken zet. Doen jullie dat ook? Op welk calorieen aantal staat jullie doel en welke verhouding macro's?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Sep 2017 19:34

Re: Healthy en fit in 2017

Ik gebruik dat niet, myfitnesspal.Mijn doel is ook niet afvallen (dr kan ook weinig af-ik weeg minder dan ooit in m'n leven) maar ik wil wel sterker worden. Ik wil m'n core verstevigen en m'n conditie oppeppen, goed eten en voldoende nachtrust zodat ik wat meer energie heb.
#teammaple🍁
<<

Anoniem249

Bericht 03 Sep 2017 19:42

Re: Healthy en fit in 2017

Om je spieren te versterken, moet je toch ook juist meer proteine eten dan "normaal"? Dan is 't ook handig om te weten of je voldoende binnen krijgt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Sep 2017 20:24

Re: Healthy en fit in 2017

Oh maar ik doe geen krachttraining hoor. Gewoon easy oefeningetjes thuis, en daar eet ik voldoende eiwitten voor :)
#teammaple🍁
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11206

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 03 Sep 2017 20:33

Re: Healthy en fit in 2017

Lot schreef:Er is toevallig net nieuw topic met gezonde tips voor ontbijt/lunch en diner.

Dank je, ik ga gelijk op zoek. Ik loop een beetje achter na mijn vakantie :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem223

Bericht 04 Sep 2017 08:48

Re: Healthy en fit in 2017

Claire**** schreef:Ik heb nu trouwens My Fitness Pal waarin ik m'n eten & drinken zet. Doen jullie dat ook? Op welk calorieen aantal staat jullie doel en welke verhouding macro's?


Ik heb dat wel eens gedaan, maar ik vind het echt te veel gedoe. Ik laat mijn eetschema's maken door Health Advies Breda (nu even niet, maar na de zwangerschap wel weer). Ik zit dan rond 1800-2000 kcal per dag (als ik een carb cycling schema heb wisselt dat uiteraard) en ik heb geen idee hoeveel gram eiwitten/vetten/koolhydraten dat dan zijn. Ik train daarbij dan ca 4x per week.
<<

Anoniem249

Bericht 04 Sep 2017 09:33

Re: Healthy en fit in 2017

Ik vind t ook veel gedoe haha, maar besef me nu wel hoeveel ik eigenlijk naar binnen werkte op een dag (en dan heb ik het vooral over vet). Bij mij is het ingesteld door het bootcamp juffie. Moet vooral veel eiwitten eten vind ik zelf.
<<

Anoniem223

Bericht 04 Sep 2017 10:04

Re: Healthy en fit in 2017

Ik voel me wel echt beter als ik meer eiwitten eet. Ik eet vegetarisch en bleek echt te weinig eiwitten binnen te krijgen. Nu ik er meer eet, herstel ik veel beter na een training en zit ik ook langer vol.
<<

Anoniem222

Bericht 04 Sep 2017 10:15

Re: Healthy en fit in 2017

Joee ik meld me ook weer. Ik ben echt al jaren niet zo zwaar geweest :|. Ik ben ook een jaar gestopt geweest met hockey en dat merk ik echt, alles is veel slapper. Dus ben al weer een tijdje actiever aan het sporten maar het zit hem bij mij nu ook echt in zomerborrels; wijntjes en snacks. Mijn hoofdmaaltijden zijn prima over het algemeen. Dus hopelijk dat sporten volhouden en wat minderen qua drank en vet voedsel. Ik vind zo'n app bijhouden ook echt een crime, dus dat ga ik niet doen.

Deze week qua sporten druk schema! Vandaag squash, morgen yoga, woensdag begint hockey weer en dan wil ik nog ergens deze week zwemmen. Heb dit weekend zeilweekend met werk dus dat zal iig niet zo'n gezond weekend worden, maar goed.

Goed dat je weer bent gaan sporten Marin! Succes.

Ja, Amal! Ik had het ook gezien. Maar goed daar zal ook wel een goeie spanx aan te pas komen. En een personal trainer, haha.
<<

Anoniem245

Bericht 04 Sep 2017 15:15

Re: Healthy en fit in 2017

Ik wil ook weer wat fitter worden, vanaf volgende maand ga ik weer naar de sportschool. Er ligt hier een fijne in de buurt waar je ook meteen kunt zwemmen. En ik pak de laatste tijd wat vaker de fiets met zoon.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Sep 2017 19:55

Re: Healthy en fit in 2017

Stap 1 is gezet. Ik heb een fiets gekocht waar T voorop kan. Dus ik hoef niet meer met de auto boodschappen te doen.
Afgelopen 2 dagen heerlijk gezond gekookt.
Vanmiddag wel even een moeilijk momentje maar met een groot glas water en later wat yoghurt toch gelukt.

Ik ben nog nooit zo zwaar geweest geloof ik en mijn werkkleding zit gewoon te strak.
Dankzij de eindelijk goede nachten met T heb ik nu ook de energie om ervoor te gaan.
2016
<<

Anoniem222

Bericht 06 Sep 2017 14:00

Re: Healthy en fit in 2017

Succes Kira!
Fijn dat de nachten nu beter gaan en je meer energie hebt, Salome.

Hier gaat het tot nu toe goed deze week! Zit nu lekker aan een pompoensoepje. Vanavond weer hockeyen voor het eerst na een jaar, zin in!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 06 Sep 2017 14:04

Re: Healthy en fit in 2017

Ja dat scheelt enorm Harrison. Merk dat mijn lichaam niet al het eten opslaat om het slaaptekort te compenseren. Want er moet toch ergens energie vandaan komen. En ik heb ook echt minder honger.
Hier gaat het ook goed. Ik let er goed op dat ik optijd eet en dan dus geen snaaitrek krijg.
Net tussen de buien door nog gewandeld.
2016
<<

Anoniem249

Bericht 06 Sep 2017 20:15

Re: Healthy en fit in 2017

Ik ben deze week elke dag gaan sporten, omdat ik vanaf morgen in het buitenland ben. Morgen word de eerste dag qua eten waar ik wel een beetje tegenop zie. Is toch lastig als je ontbijt, lunch en diner worden verzorgd in een restaurant door werk. Ben benieuwd...
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 10 Sep 2017 18:41

Re: Healthy en fit in 2017

Is dat dan ongezond Claire?
2016
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Sep 2017 09:24

Re: Healthy en fit in 2017

Je eet toch altijd anders in een restaurant/ hotel dan je thuis doet. Je hebt minder controle over wat er in je eten gaat.

Ik had de afgelopen tijd iedere week een reisje voor werk, en ik deed 's avonds standaard een half uur sporten op mijn hotelkamer. Mensen verklaarden me voor gek, maar ik had het idee íets te compenseren. De maaltijden waren sowieso een stuk zwaarder dan ik gewend was. In tsjechie vroeg ik een salade voor lunch, ze keken me toch vreemd aan en vroegen zich af waarom ik geen pizza of vlees nam :smile: .
<<

Anoniem222

Bericht 11 Sep 2017 09:40

Re: Healthy en fit in 2017

Haha! Wat goed van je Caro.

Afgelopen weekend was iets minder gezond (of eigenlijk gewoon helemaal niet, weinig slaap, veel bier en slecht eten). Dus vandaag weer normaal. Vanavond squashen en ga misschien daar achteraan nog even zwemmen (zit in hetzelfde pand), morgen Yoga, woensdag hockey, dus dat zit wel goed! Zin in weer!
<<

Anoniem313

Bericht 11 Sep 2017 10:11

Re: Healthy en fit in 2017

Wow Caro, dat is echt goed van je. Als ik reis voor mn werk eet ik ook meer/anders/zwaarder dan thuis, dus wel herkenbaar.
Ik ben gisteren gaan sporten met mijn zoontje van 5, naar het park, hij op de fiets en ik rennen, en ook nog even samen gebootcampt bij de rekstokken :love: Vandaag of morgen nog maar ff echt rennen, want dit was niet bepaald km's maken, maar wel heel leuk.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Sep 2017 11:48

Re: Healthy en fit in 2017

Afgelopen weekend was ik trouwens zo intens lui. Echt niet te doen. En ik wilde vreten. Gewoon echt ongegeneerd alles in mijn mond stoppen wat maar kon. Kennen jullie dat? Is echt niks voor mij maar ik had gewoon serieus iedere keer honger, en dus geen trek maar echt honger. Mijn plan was dus om dan maar gewoon te eten maar dan wel gezond. Dat was mijn afspraak met mezelf, dat is deels gelukt. Chocolade telt als gezond toch? :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Sep 2017 12:30

Re: Healthy en fit in 2017

Wat goed Caro dat je gewoon bent gaan sporten op de hotelkamer! Inderdaad eet je op reis toch vaak ongezonder. Hotelontbijtjes probeer ik nog wel redelijk gezond te houden, hoewel ik dat ook altijd lastig vind. Zoveel lekkers en weer eens wat anders dan thuis. En bovendien ook zonde. Het hotelontbijtje in Frankrijk kostte 17 euro per persoon per dag. Dat is dan toch een duur bakkie yoghurt. Dus nam dan toch maar lekker wat bergkaasjes op brood enzo. Maar wel proberen met mate.

Wel merk ik dat op reis vaak veel meer wandel. Zit zo aan aantal km per dag. Dus dat compenseert dan weer denk ik maar.

Wat gezellig Caulfield. Misschien niet super effectief maar wel gezellig en je geeft ook direct het goede voorbeeld.

Hoe gaat het met het eten daar op zakenreis, Claire? Is het een beetje te doen?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem249

Bericht 12 Sep 2017 20:17

Re: Healthy en fit in 2017

Ja dat ging dus wat minder haha. Ik heb me 's ochtend best ok weten te houden en ben alle croissantjes en pan au chocolate voorbij gelopen. Maar 's middags kwam steeds de wijn al op tafel en broodjes met veel saus, snacks etc. Bij het diner voor, hoofd en na. Heb het nagerecht wel 2 van de 3x geweigerd (vond ik toch best knap van mezelf). Voor en hoofd steeds het meest gezonde gekozen, wat niet altijd het gerecht was waar ik het meest zin in had. Al met al was ik best trots op mezelf.

Dus tsja Salome; thuis eet ik wel heel anders, dus echt gezond is het niet om 3 gangen te eten elke avond. Zit toch altijd een stuk minder groente bij in een restaurant.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Sep 2017 08:25

Re: Healthy en fit in 2017

Ik vind het netjes hoor Claire! Ik merk dat ik uit gemak en omdat het natuurlijk gewoon lekker is dat soort dagen gewoon afschrijf en eet wat me wordt voorgeschoteld. Om daarna weer een beetje te gaan balansen thuis.

Afgelopen weekend was ik weg met vriendinnen en toen heb ik ook veel teveel gesnoept. Taartje bij de koffie, croissantjes bij het ontbijt en 2 avonden een toetje. En natuurlijk wijn. Deze week probeer ik thuis niet meer te snoepen. Afgezien van een stukje chocola gisteren is dat tot nu toe gelukt!

Mijn man heeft afgelopen weekend een ergometer (roeiapparaat) aangeschaft via marktplaats. Zo fijn! Nu kan ik gewoon thuis makkelijk een half uurtje sporten.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers